Úvod


Odkaz na archiv



Úpravy->pomoc pri uprave motoru trabi
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 77 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
3.02.16 - 08:49 Killer Koly [odepsat]
To Emylek: to by ses musel zeptat adminu, nevim o tom, ze by tu bylo. v tom vlakne taky nebylo nic neproveditelneho, jen se to zvrhlo v desny flamewar, tak to admin zamkli. a nikde jsem nepsal nic o mazani

 
3.02.16 - 08:33 Draisine [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: Děkuji. Jasně necháme to tady na úpravy 2T, protože vývoj 2T motorů nebyl nikdy oficiálně ukončen

 
2.02.16 - 20:13 Emylek [odepsat]
[www][ICQ]
To Killer Koly: dá se ještě na téma zarezlé šrouby podívat?Jinak Yokotashi nepíše o nečem neproveditelném nebo nesmyslném.Já si to třeba rád přečtu , chápu že ne všichni ale hned pomýšlet na nějaké mazání témat a podobně nikam nevede.

 
2.02.16 - 13:38 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Draisine: nemas za co. Kdybys neco ohledne elektriky potreboval, tak se zeptej.

Nechme tohle vlakno uprave original 2T motoru na vyssi vykona nizsi zivotnost (pokud nekdo nevymysli, jak dat na kliku jina loziska).

 
2.02.16 - 09:31 Killer Koly [odepsat]
jeste chvili a budou z toho zarezle srouby

 
2.02.16 - 06:58 Draisine [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: Děkuju, takhle to stačí. Dělat to nebudu, zajímalo mě to jen jako možnost. Než bych si to pozjišťoval sám, tak bych se s tím natrápil. Když mi to někdo zdatnej - jako Yokotashi - vysype z rukávu, tak je to rychlejší. Ještě jednou moc děkuju.

 
2.02.16 - 01:20 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Juch: jeste bys toleroval radio. Pro me je uplne k nicemu a radsi budu mit otackomer a voltmetr. Kazdy vyuzije neco jineho. Preci se nebudeme hadat o to, jestli motor z felicie 1.6 a klimatizace do trabanta 1.1 ano, ale elektricke stahovani oken a LPG ne, nebo naopak.

Ty ceny - jestli ti jde o tech 30-40 tisic za baterky, tak jsem to psal hned na zacatku, ze to je moc. Melo by to smysl, jako hybrid (aby na ty baterky slo jet i kdyz je spalovaci motor chciply) a zrovna dvoutaktu by to hodne pomohlo se spotrebou (sel by provozovat jen pri otackach, kdy se dobre vyplachuje a pak by k nim mozna i sel lepe naladit vyfuk). Tim by si na sebe ty baterky vydelaly v usetrenem palivu (odhadem tak za 40 - 80 tisic km; vydrzely by nekolikanasobek), ale uz by to byl tak velky zasah, ze to nejde rozumne levne udelat jednou (pokud se nahodou do Trabanta nevejde prevodovka z Priuse). A vetsi serie zase nejde rozumne udelat/prodat bez papiru.

Ty baterky jsou hodne drahe, proto mam ve svem elektromobilu porad trakcni olova misto lithii. Ale to je na tenhle pomocny ucel naprosto nepouzitelne kvuli pomeru hmotnosti a maximalniho proudu - je to na hranici pouzitelnosti v cistem elektromobilu.

Pokud ti jde o ty ceny pro Draisineho - chce zavodni special. Auta pro Trabantkros pry vyjdou cca na 250 tisic, takze srovnavejme srovnatelne.

 
2.02.16 - 00:20 duroplast [odepsat]
To Draisine: Co za sebou tahnout kabel?

 
1.02.16 - 23:57 Juch [odepsat]
[www][ICQ]
To Yokotashi: Jen při výpisu těch cen, je snad každému jasné, že je to nesmysl něco takového tam cpát.

Pokud do trabanta nacpu kdejakou vymoženost která v té době ještě neexistovala už to dle mne není klasickej trabant.Ještě bych toleroval radio, ale tím to končí.

Pak už z toho vznikají jen paskvily pro mě bezcenné.

 
1.02.16 - 22:26 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Frantas: jasne. Kazdy mame radi jine technologie a kazdemu z nas vadi jine veci. Nekdo radsi prida palivo, nekdo ubere zivotnost a spolehlivost, jiny prida slozitost. Je to individualni.

Drzim palce s upravou dvoutakta.

 
1.02.16 - 22:24 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Draisine: to je 7x vetsi vykon, nez jsem psal, takze 7x vic. 210 - 280 tisic kc jenom za baterky. Co by stal motor ti z hlavy nereknu, ale myslim, ze kdyz uvidis cenu za baterky, nebudes rad.

Na tu 1 minutu uz by se mozna vyplatio pouzit neco jineho. Superkondenzatory budou podle me porad vyrazne drazsi, ale nejake specialni sintrovane baterky. Mozna by to zvladly i startovaci baterky (otazka je kolikrat, ale zavody zase clovek nejezdi denne).

Pokud by klasicka 50Ah 20 kg autobaterka za 1000kc dokazala davat 250A minutu, tak to je rekneme 2.5 kW (poklesne napeti), takze by jich stacilo 28, tedy 28 000 kc. Rekneme, ze tak 100 zavodu by mohly prezit. Doufam.

Takze 28 000 kc a 560 kg baterky. Cca 300 - 350V.

Koukni se na baterky optima spiralcell. Ty jsou vyrazne drazsi, ale zase vic vydrzi a mozna by daly vetsi proud.

Pokud te neodradi cena a hmnotnost (nebo dokonce cena lithiovek), tak se dostavame k motoru. Myslim, ze mi byl kdysi nabizen pouzity 20kW elektromotor z elektromobilu za 20 tisic. Kdyby se dal na kazde kolo jeden (samozrejme netusim, jake je zadani), tak to je 80 kW a navic mas perfektni rozdeleni trakce na kola (2 a 2 do serie). Takze by to bylo zhruba 110 tisic bez regulatoru a neco mezi 600 a 700kg navic do auta.

Da se samozrejme pouzit BLDC motor, ktery bude lehci a ucinnejsi. Ale cenu neznam a navic na nej potrebujes mnohem slozitejsi regulator.

Jestli te to stale jeste zajima pote, co sis precetl ceny a hmotnosti, tak dej vedet.

 
1.02.16 - 22:08 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Frantas: start stop tam máš sériově. Z kopce zdechneš, dole zapneš... nejhůř do toho drcneš, no :)

 
1.02.16 - 20:33 Frantas [odepsat]
[e-mail]
2
-0
2
To Yokotashi: Jak to je napsat.. Házet perli sviním by bylo užitečnější ? Tak nějak V autě pořádně nepouštim ani rádio. Jediná vymoženost kterou uznávám je centrální zamykání. Vrchol elektriky je že trabant má el. spouštěč. Mám pět motorek, a stydim se za to že na jedný spouštěč mám. I když nefunkční. Za mě elektrice určitě NE ! Omlouvám se Ti, ale nemůžu uvěřit že to myslíš vážně
Trabant je moderní dost. Má daunsajzingovej motor jak prase, ještě start stop do toho třeba cpát

 
1.02.16 - 20:00 Draisine [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: OK, uměl bys 70kW na 1 min? Pouze elektricky, spalovací motor by tam nebyl. Bylo by to na závod do vrchu. A když jo, tak kolik by to přišlo řádově?

 
31.01.16 - 22:45 Yokotashi [odepsat]
[www]
0
-1
-1
To Frantas: v zasade potrebujes motor, baterku, napetovou ochranu baterky pri nabijeni a jednoduchy regulator proudu do buzeni s cudlikem, kterym nastavis, jestli chces pomoct, nebo dobijet baterku.

Jedine, co na tom je sci-fi je cena jedinych k tomuto ucelu rozumne pouzitelnych baterii. Kdybys chtel 10kW navic na 20 minut, tak by to vyslo na nejakych 30 - 40 tisic kc v baterkach.

Samozrejme by to jeste slo vylepsit o nejakou inteligenci, jako:
- kdyz dupnu plyn na podlahu, dej mi maximum, pokud v baterkach neco je
- kdyz lehce polechtam brzdu, tak ber do baterek maximum, co muzes
- kdyz jen lechtam plyn a baterky nejsou plne, pridej si sam (prvni mechanicka komplikace) a odeber to do baterek


 
31.01.16 - 18:58 Frantas [odepsat]
[e-mail]
To habr: No, výborně. Trošku konkrétnější rada. Děkuji.
To školení bych rád. Doufám že se dostavím. Kolem traba mám ještě plno otazníků

 
31.01.16 - 10:31 habr [odepsat]
[www]
1
-0
1
To Frantas: Mohu úpravu dle Šlehofera doporučit. Je to dobrý poměr: pracnost úprav / cena úprav / výkon / spotřeba / životnost.Motor je dostatečně spolehlivý jak pro denní používání, tak pro ostřejší využití a přitom nenese vizuální znaky nějakých změn, takže ME+STK je v pohodě. Jen bych navíc odlehčil setrvačník, vybral motor který má na obou stranách labyrinty místo gufer a kladívkové zapalování nahradil některým bezkontaktním, já osobně preferuji Maďarské od p. Kytky. Výfuk podle Šlehofera lze pohodlně nahradit lepším, tím je výfuk "špička" včetně mezitrubky a poslední díl by měl být víc otevřený, buď typ "krtek" zde z krámku nebo klasický Polské výroby který si moc na vnitřní přepážky nepotrpí. Do mezitrubky bude potřeba vložit ladící redukční kroužek který je vždy individuální podle toho, jak se povede motor, kroužek redukuje průtok plynů a tím ovlivní vyplachování spalovacího prostoru. Jistě se o tom bude hovořit na školení v Blatné, tak nemá smysl to zde detailně rozebírat. Úpravu karterů, válců, hlav a karburátoru doporučuji udělat podle popisu. p. Šlehofera.

 
31.01.16 - 09:49 Frantas [odepsat]
[e-mail]
Krteczek: Podvozek jsem už ladil, a ladit ještě budu. Toho Šlehofera zkusím ještě nalistovat. Mám však za to, že to je trošku jiná cesta než bych chtěl. Ale listoval jsem tím už před delší dobou.

.. Yokotashi to snad myslel vážně s tou elektrikou Scifi je můj oblíbený žánr, todle ale hraničí s hororem

 
30.01.16 - 16:34 Krteczek [odepsat]
To Frantas: Úprava motoru "Šlehofer" je dostatečná. Jde ale ruku v ruce s alespoň minimální úpravou podvozku. Protože platí pravidlo, že podvozek musí být vždy naddimenzovaný nad motorem...

 
30.01.16 - 16:09 Pavel JHB [odepsat]
Panove prectete si nekolikrat prispevek myslivce. To je alfa omega vseho. Pokud chci auto pouzivat normalne, tak je konecna, protoze musim projit prs STK a nase legislativa je v tomto snad nejhorsi v evrope. Pak je potreba si prebrat v palici jestli si chci sjet a na vyjezdu ze zatacky hrabat, nebo jet eco-rallye. To nikdy nepujde dohromady. Ja treba vubec netusim za kolik mi auto jede. Kdyz si chci sjet, zatopim pod kotlem a jedu treba za dvanact, nebo se jedu pokochat krajinou, je mi jedno, kdo mne predjizdi a pak asi jedu treba za sest. Proste tezko vyrobite suchou vodu nebo studenej ohen na kterym vopecete burty.

 
30.01.16 - 14:38 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Frantas: legislativa je samozrejme v tomhle state problem o tom zadna. Asi si zjisti neco o zivotnosti od lidi, co to delali (a napis to sem :-)).

Na jezdeni by byl asi lepsi ten warani motor s dlouhou prevodovkou.

Jeste tu je jedna moznost, jak mit lepsi odpich a neovlivnit zivotnost - muzes na klikovku hodit elektromotor a do auta pridat baterky.

Nevyhoda samozrejme je, ze to nikdy nesmis pouzit samotne. Proste to musi byt tvuj pedal assistant, jako ja bicyklu - jen kdyz do Trabanta tece dost benzinu s olejem. A to docela snizuje prakticnost celeho reseni. Navic baterky bys musel mit lithiove (umoznuji brat trojnasobek kapacity), aby to nebyslo obrovske a tezke a ty nejsou levne.

Vyhoda je, ze to je nenapadne (ja uz jsem puvodni dynamo nesehnal, tak je tu tohle. Ta remenice na ozubeny remen z nej nesla dolu, tak jsem ji radsi vymenil na motoru a na vetraku. Druha vyhoda je, ze bys mohl vyhodit starter.

 
30.01.16 - 12:51 Frantas [odepsat]
[e-mail]
1
-0
1
Vadí mi z jedné strany samozřejmě legislativa. Nadruhé jsem právě myslel, že waran bude žrát vírazně víc. Po městě když neřešim styl jezdim za devět s trabem. Mimo město i pod sedum. Pořád však tak, abych nebyl brzdou provozu. Jak jsem psal, mám to na denní ježdění. Stejně jako fichtla (mám jinak odstupňovanou převodovku, velkej karbec a výfuk) Na pohled pořád seriovej pionýr, ale na okreskách jsem stylem on/off schopnej udělat přes 60km/h průměrnou rychlost.(životnost i spotřeba stále velmi příznivá)
To samé bych chtěl s trabem. Hezký decentně upravený auto, který po zvednutí haubny je pořád trabant (víceméně), ale funguje. Že trabo funguje dost obstojně už z výroby vim (proto ho mám taky že ), ale proč nemít víc že.

Je to velkej dvoutakt, kterej má velký rezervy (dle mě), nějaký zkušenosti mám, a další rád získám.

 
30.01.16 - 08:55 Emylek [odepsat]
[www][ICQ]
To Strýc alias Myslivec: Tak to už je věc druhá.Ale když člověk na sebe moc neupozornuje..a na machrování na letišti to opravdu není.Pokud nemáš nějakou super dlouhou převodovku nevidím v tom smysl.Zábava se projeví až tehdy když jedeš zatáčkou a zjistíš že ta trojka tě zní vytáhne jak nic a žádnej kopec pro tebe není překážkou.
Yokotashi s tou spotřebou : krátká převodovka , takže při 90-100 to docela dost točí.Těžko se ovládáš když máš takovej krásnej odpich ale při delší trase se mi povedlo dostat se pod 9 na 100.A věřím se při jízdě na spotřebu by to šlo daleko mín ale to pak to auto nemá smysl

 
30.01.16 - 01:13 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Emylek: tak si zkus nechat se zkontrolovat PČR nebo projít TK : ) Píše na ježdění, ne na frajeřiny na letišti. To Yokotashi: čím vyšší komprese a točky, tím kratší životnost, to je jasný, ale v tý úpravě na 30 kobyl podle šlehofera by to mohlo bejt snesitelný...

 
30.01.16 - 00:53 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Frantas: naprosto ti rozumim, protoze s podobnymi predsudky jsem kdysi pristupoval ke koupi Wartase, ktereho jsem nakonec vzal hlavne proto, ze byl velky a nabizel se.

Chod tripistu je vyrovnanejsi, nez u Trabanta. Ale mozna to je to, co se ti nelibi - je to samozrejme subjektivni vec.

Navic je mozne s nim jet bez spojky pomaleji, nez krokem, protoze je porad v zaberu.

Systemu chlazeni vodou jsem se bal hodne. Za vice, nez 50 tisic km s nim byl problem dvakrat. V obou dvou pripadech selhala mnoho let stara hadice (pokud bys ho stavel, asi tam das novou), v jednom pripade to vyresil igelitak a silikon, ve druhem nekolik vrstev igelitu a elektrikarske izolacky. V obou pripadech najezdil jeste nekolik set kilometru (pocinaje 300 a 90 km domu), nez jsem mel cas to resit. Narozdil od mnoha jinych aut je system chlazeni kompaktni (vse je u sebe a pristupne), jednoduchy a dole na bloku motoru je kohoutek, kterym to jde vypustit.

Neprehral se nikdy. Voda nemizela. Odvzdusneni se myslim delalo jednim sroubem na topeni, ale mam pocit, ze wartbanty maji trabanti prvni dil tlumice, takze tam kapalinove topeni ani mit nemusis.

Navic ma jeste dve vyhody. Dojedes na dva valce (dojet s Trabantem na jeden valec je silenstvi a zastavi te prvni kopec) a ma mensi spotrebu. 940kg vazici Wartas zere pri 90km/h 6.4l/100, zatimcto Trabi si vezme nejakych 9l/100. Kolik to bude zrat v lehcim, ale jinam zprevodovanem Trabantu tady asi bude nekdo vedet. Fakt je, ze po meste mi bral zhruma o litr vic, nez Trabi, ale zase tam je rozdil v hmotnosti.

At uz se rozhodnes jakkoliv, preji hodne uspechu s jednim z nejlepsich aut na planete :-).

 
29.01.16 - 22:07 Emylek [odepsat]
[www][ICQ]
1
-0
1
To Frantas: Tak si zkus nějakého wabanta půjčit a změníš názor Kam se hrabe upravenej trabant..ani ta váha motoru tam není znát.

 
29.01.16 - 19:02 Frantas [odepsat]
[e-mail]
Děkuji za rady. A hlavně za upozornění na školení. Vážně o něm budu uvažovat.
Traburga nechci. Nelíbí se mi chod třípístu, a s tím spojené nevýhody jako zastarelý systém chlazení vodou

 
29.01.16 - 18:25 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Frantas: netusim, jaky je ucel prestavby, ale kdyz jsem mel s Trabantim motorem nejake plany, dozvedel jsem se, ze pri zvyseni komprese odchazeji loziska na klice.

Takze - muzes-li - zvaz moznost zastavby motoru Wartburg.

 
28.01.16 - 21:54 Krteczek [odepsat]
To Frantas: Doporučuji Ti Šlehofera nebo http://www.trabantrally.cz/
Teď za 14 dní bude v Blatné neopakovatelná přednáška přímo na toto téma. Pokud se chceš dozvědět něco z praxe a vyhnout se slepým uličkám, tak doraž.

 
28.01.16 - 21:02 Frantas [odepsat]
[e-mail]
Dovolím si také otázečku, když už to tu ožilo

Mám na autě špičku, utočený hlavy (cesta nejmenšího odporu a peněz), dál si myslím na karburátor. Jaký průměr doporučujete ? K tomu předpokládám že bude potřeba šáhnout do sacího kanálu ?
Kolik se převrtává (jestli to má smysl), četl jsem tu zmínku o 3K, u traba se dělaj šachty, nebo přes píst ? Mám celkem vkusně poladěnýho pionýra (6-7koní), ale na dení ježdění. To samé byc chtěl časem z traba

[1-30]   [31-60]   [61-77]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.095912, 19.08.18 - 21:12:53, uptime : 68 dnů 22 hod 26 min, volné místo : 12923 MB
<- srpen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
alyno
Juch
M@rtin KOE
Simpo