Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Trabant Výhody a Nevýhody z 6v na 12v
Klíčová slova:
Určeno pro: pro všechny vozy


V tomto tématu je 89 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
3.09.19 - 21:27 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To Myslivec: já svitim přes den origo 2w zarovkama protože sem ještě nenašel v LEDkach adekvátní náhradu co by pořádně oslňovala.

 
3.09.19 - 20:02 Myslivec [odepsat]
To Foglik: ale dyť se bavíme o těch ledkách co maj svítit jako 21 W nebo tomu už absolutně nerozumim o co jde...

 
3.09.19 - 18:56 Pavel JHB [odepsat]
To Foglik: JH, tady jsou bukvice na starý auta vysazený. Mladýho předloni chytli s W, kde má homologované denní svícení, 1/4 hodiny votravování života, denní svícení se jim zdálo i když oslňuuje, že svítí málo. Konec byl až po dohodě, že to mají napsat na správní řízení, kam přinese doklad o homoušologaci. Nejspíš neuměli psát, tak vyčichli.

 
3.09.19 - 17:53 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To myslivec: dopředu to svítí ještě míň jak couvacka. V couvacce je 21w zatímco vepředu 2w

 
3.09.19 - 17:52 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: jo blbě přečtený. Ale pořád sem nikde nenašel tak hodne svítící 6v led aby to svítilo jako 21w žárovka do patice BA9S se toho moc nedělá. Teď svitim vepředu klasika 6v 2w

 
3.09.19 - 16:51 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Foglik: jeden z nas dvou je zjevne bud blbej, nebo neumi cesky. Kdo to je, nech ptosim rozsoudi ostatni.

Takze zkusim zopakovat svuj posledni prispevek jinymi slovy:

Navrh dat LEDky misto prednich 5W obrysovek ma slouzit POUZE K TOMU, aby organi VE DNE neprudili, ze se neucastnis debilni hry na denni sviceni. V noci udelas to, co kazdy clovek s mozkem v hlave - rozsvitis NORMALNI SVETLA se 45W, nebo 55W zarovkami, abys neco videl.

Ted mi muzes napsat, ktere casti meho sdeleni nerozumis.

 
3.09.19 - 12:18 myslivec [odepsat]
To Foglik: tak si představ, že si dopředu svítíš dvěma couvačkama, ok - o něco lepší protože vpředu jsou paraboly. O hubu, prostě si rozsvítíš normální 40/45w nebo kolik tam je, nevidím v tom potíž...?

 
3.09.19 - 10:03 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: kam mám přijet? Mám projety od Domažlicko,Plzeňsko, Karlovarsko, jižní Čechy, Vysočinu, až po Brno :-D

 
3.09.19 - 10:02 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: já ale nemám v plánu patlat na auto nějaký kraviny co tam nepatří. Takže sem bral ledky místo klasických žárovek. Pokukuju po nich na Aliexpress ale pořád nevím jak to s nima je v noci

 
2.09.19 - 19:53 duroplast [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Me to uz stalo stovku, ale nelituju, je to sluzba verejnosti, lidi me zdravej, az se uzdravej.

 
2.09.19 - 19:41 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Foglik: bavili jsme se snad o DENNIM sviceni, ne? Na noc si zapnes normalni svetla. Ty 21W LEDky jsou misto tech 5W zarovek obrysovek, ne misto te velke 45/55W.

To Pavel JHB: Nehomologovane, ale nekdo tu pred par lety psal, ze tam ma 21W zarovky a ve dne to vypada, jako ze sviti a nikdo ho nebuzeruje.

Jinak jeste existuji LEDkova svetla pro denni sviceni. Jsou na 12V, ale to by slo predratovat, nebo dat bna menic. Nevyhody maji dve:

1. teklo do nich a jednotlive LEDky postupne prestavaly svitit
2. Nejaky vyjebanec mi je obe rozlamal. Byly dost subtilni - neco jako 100x30x20mm. Kupovat je znovu, zaliju je epoxydem do 150mm U-cka 30x25 se zavarenymi boky a privarenymi srouby M8 vedle svetel, nebo do neceho podobneho.

 
27.08.19 - 22:22 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Pavel JHB: ech... že se prásknu... teď na podzim to bude 13 let co jezdím a na nějaké denní svícení od začátku velmi poctivě se_u. Zatím mě tenhle koníček vyšel na 2x 100 kč.

 
27.08.19 - 20:36 Pavel JHB [odepsat]
To Foglik: Tak až pojedeš k nám nezapomeň si přibalit něco na pokuty
To Yokotashi: Nehomologované, pokuta, buzerace.
Je to to, co jsem psal. Pokud máte dost osobní statečnosti, pak není co řešit. Ono se to pořád mění, jeden čas to bylo i za body, teď to MYSLÍM lze řešit i domluvou, ale já to poslední dobou nestíhám sledovat.

 
26.08.19 - 21:20 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: a zkoušel si s LEDkama jezdit v noci? :-D

 
26.08.19 - 21:19 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To STK Juraj: dobíjí mi to cca 6,7v víc ani ťuk. Nerozumím tomu tak se v tom nehrabu. Jezdím tak přes tři roky a baterku dávám na nabíječku jenom na zimu když parkuju

 
26.08.19 - 18:21 trabucha [odepsat]
[e-mail]
Já tam mám na denní svícení přídavný mlhový světla v nich 2krát žárovky po 25W a 2krát mě stavěli policajti a žádnej problém.

 
26.08.19 - 17:45 Yokotashi [odepsat]
[www]
NEkde jsem videl jako tip osadit do prednich svetel LEDkove zarovky odpovidajici 21W zarovkam (odber bude asi blizky tem 5W) a jezdit na to.

Ale osobni zkusenost nemam, uz nejakou dobu jezdim v aute, ktere nema dynamo, ani alternator.

 
26.08.19 - 14:53 Čouda [odepsat]
[e-mail]
To Foglik: taky tak jezdíme

 
26.08.19 - 10:50 STK Juraj [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Foglik: Meral si niekedy hodnoty dobíjania? Len zo zvedavosti ma to zaujíma, nejaké maximum, čo to dáva...prípadne hodnota pri bežnej jazde

 
26.08.19 - 08:12 Foglik [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: já přes den jezdím jenom na parkovacky a funguje to tak už přes 3 roky a pohoda.

 
24.08.19 - 18:51 Pavel JHB [odepsat]
3
-0
3
To OttA182: U těhle otázek a odpovědí je třeba vědět víc věcí, jinak jsou to bláboly vyvolávající zbytečný flame. Pokud je vozidlo (obecně na běžné ježdění - 12V Pokud je to auto s kterým vyjedu na pár srazů a chci mít echt veterána - nechám 6V Pokud mám dost osobní statečnosti nebo dobré známé na PČR a ve dne nesvítím - 6V Pokud se mi stane, že se občas někde zdržím a jedu domů v noci - 12V To je moje mnohaletá zkušenost s veterány.

 
24.08.19 - 13:00 Yokotashi [odepsat]
[www]
Muj 6V po zavedeni povinneho denniho sviceni prestal zvladat nabijeni baterky pri jezdeni po Praze (delsi trasy byly v pohode, ale kdyz je 50% cesty stani v kolonach a na semaforech, tak to nefungovalo). Vyresil jsem to instalaci alternatoru. Tomu stroji je uplne jedno, ejstli dava 6V, nebo 12V (jenom je pak polovicni vykon, protoze maximalni proud zustava stejny).

Ohledne menicu - z toho fakt neni potreba dneska delat vedu. Otevru eBay.com a napisu jednu ze tri nasledujicich moznosti:

CCCV Step-up DCDC

CCCV boost DCDC

CCCV buckboost DCDC

Prvni dve jsou totez, treti umi buck (stepdown, snizovani napeti) i boost (stepup, zvysovani napeti), takze je univerzalnejsi a da se pouzit treba i na nabijeni 6V baterky z 12V auta.

Ty prvni dve neumi dat na vystup nizsi napeti, nez maji na vstupu, ten treti ano.

Boost/stepup bude mit ucinnost okolo 94-97%, buckboost 85-92%, ale to je v aute v zasade jedno, obrysovky sosvetlenim SPZ sezerou 10x vic, nez je tenhle rozdil v ucinnosti pri napajeni radia.

CCCV znamena constant current (konstantni proud) constant voltage (konstantni napeti). Neni to nezbytne nutne, ale tyhle menice jsou zkratuvzdorne - omezi proud na nastavene maximum. Takze s nimi jdou nabijet baterky (jakekoliv - od tuzkovek az po autobaterku) a napajet LEDky bez predradnych odporu, ale hlavne neshori, kdyz se povede kratky zkrat.

Akorat je potreba zkontrolovat:
- proud (current), jestli staci pro dany spotrebic (hadam, ze nejcasteji to bude radio, nebo notebook). Jsou menice na 4A, ale taky na 10A a vic.
- vstupni napeti (in, input) typicky zacina na 4V, ale nekdy taky na 8V, 10V, 12V - tak do auta aby to umelo aspon od 5V a prezilo do 8V (to nebude problem)).
- Vystupni napeti, aby to umelo uz od 12V (to nebude problem).

Napeti a proud se nastavuje trimrem na desce. Vstup se nesmi prepolovat (+ na + a - na -, ale to je u autoradia stejne).

Priklady:
https://www.ebay.com/itm/4A-DC-DC-Step-up-Voltage-Converter-2V-14V-To-3V-30V-5V-12V-24V-CCCV-Boost-Module/122664078517

240kc i s postovnym, 4A, vstup 2-14V, vystup 3-30V.

https://www.ebay.com/itm/Automatic-Boost-Buck-Converter-CC-CV-5-30V-To-1-25-30V-8A-12V-24V-Regulator-100W/302831567440

200Kc i s postovnym, 10A, vstup 5-30V (realne to zvlada uz asi od 4.3V), vystup 1.25V-30V

Akorat musite mit platebni kartu, kterou se da platit na internetu (i kdyz to neni nijak zabezpecene), nebo ukecat nekoho, kdo ji ma. Typicky se tam plati pres paypal, takze nemusite davat cislo karty nikomu jinemu, nez paypalu (to nebezpeci je v tom, ze se to cislo nesmi nikdo dozvedet, ne v tom, ze by vas okradl paypal).

Prijde to za 2-8 tydnu.

 
24.08.19 - 08:15 OttA182 [odepsat]
To Sharf: Nech 6v, také jsem byl přemlouván že se bude pořád vybíjet na volnoběh a kdo ví co. Neříkám ohledně rádia jsem se natrápil ale pokud by jsi potřeboval poradit s zapojením měniče dej vědět

 
15.08.19 - 08:57 trabiKlub [odepsat]
To Juraj: To Juraj: prodáno

 
14.08.19 - 16:06 Juraj [odepsat]
To trabiKlub: Už to E-relé asi aktuálne nebude, po piatich rokoch, alebo áno? :-)

 
29.01.14 - 20:26 trabiKlub [odepsat]
To trabiKlub: E-relé, nabídka trvá
PŘÍLOHA (e-rele2.jpg)

 
29.01.14 - 20:25 trabiKlub [odepsat]
To trabiKlub: Zapalování TZA-3.Nabídka trvá.
PŘÍLOHA (tza-3-2.jpg)

 
24.01.14 - 20:22 trabiKlub [odepsat]
To trabiKlub: Původně jsem to dal do rubriky elektronika.

 
24.01.14 - 20:15 trabiKlub [odepsat]
Taky nabízím originál DDR elektronické zapalování TZA-3 na 6V
PŘÍLOHA (tza-3-1.jpg)

 
24.01.14 - 20:12 trabiKlub [odepsat]
To MartinZM: Zřejmě mou nevědomostí jsem dal upozornění na elektronický regulátor 6V tovární výroby. Další foto emailem
PŘÍLOHA (e-rele3.jpg)

[1-30]   [31-60]   [61-89]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.368964, 16.12.19 - 08:23:26, uptime : 281 dnů 21 hod 30 min, volné místo : 8379 MB
<- prosinec
2019
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
STK Majjo