Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Trabant Výhody a Nevýhody z 6v na 12v
Klíčová slova:
Určeno pro: pro všechny vozy


V tomto tématu je 64 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
29.01.14 - 20:26 trabiKlub [odepsat]
To trabiKlub: E-relé, nabídka trvá
PŘÍLOHA (e-rele2.jpg)

 
29.01.14 - 20:25 trabiKlub [odepsat]
To trabiKlub: Zapalování TZA-3.Nabídka trvá.
PŘÍLOHA (tza-3-2.jpg)

 
24.01.14 - 20:22 trabiKlub [odepsat]
To trabiKlub: Původně jsem to dal do rubriky elektronika.

 
24.01.14 - 20:15 trabiKlub [odepsat]
Taky nabízím originál DDR elektronické zapalování TZA-3 na 6V
PŘÍLOHA (tza-3-1.jpg)

 
24.01.14 - 20:12 trabiKlub [odepsat]
To MartinZM: Zřejmě mou nevědomostí jsem dal upozornění na elektronický regulátor 6V tovární výroby. Další foto emailem
PŘÍLOHA (e-rele3.jpg)

 
22.01.14 - 21:01 Pavel JHB [odepsat]
To MartinZM: Bohuzel ne, pouze na moto (= max 75W), na 6V je.

 
22.01.14 - 17:18 AMPERAK [odepsat]
To MartinZM:
většinou jsou motorky na 6V, takže spíš hledej regulátor 6V min. 200W (trabi má 200W dynamo, možná 220W)
jinak takto vypadá ubastlený regulátor...
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/t1/376115_326103534066907_1271658667_n.jpg
stavba vychází i s tou krabičkou na 250-300kč bez práce. pro mě jako člověka posedlého elektronikou to důležité stavět. nabírání zkušeností.

 
21.01.14 - 19:33 MartinZM [odepsat]
To Pavel JHB: Je takýto elektronický regulátor s historickým dizajnom k dispozícii aj na 6V Trabanta?Na tej stránke sú uvádzané motorky.Vďaka

 
21.01.14 - 17:33 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Necele 400,-

 
19.01.14 - 18:44 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB:
tak mě to baví si to vyrobit. kolik to stojí odhadem?

 
19.01.14 - 16:21 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: To je ono: http://www.elkomp.cz/images/foto_vyrobky111a_02.jpg zvenku klasika, uvnitr elektronika. Dela se nahrazka toho jednocivkoveho srace, co je na dynamu. Opet vymena bez jakychkoliv uprav. Dneska neco stavet nema cenu to jsem delal nekdy v roce 70-80....

 
18.01.14 - 20:06 AMPERAK [odepsat]
dobře, tak před pojmem mechanický si domyslete elekto a bude to ok.
relátko dobíjení - pojem pro cokoliv, co je připojené na altík/dynamo bez rozdílu, zdali je v tom šedesát cívek, odstředivý regulátor, nebo něaké tranzistory
sem nevěděl, že už PAL dělá náhradu. já si to stavím doma

 
18.01.14 - 15:10 STK grafi [odepsat]
To duroplast: brúsna pasta

 
18.01.14 - 14:56 duroplast [odepsat]
To STK grafi: Tohle je lepsi, je to jako resit jestli m2t je olej nebo mazivo....

 
18.01.14 - 14:27 STK grafi [odepsat]
To Killer Koly: má pokiaľ má dynamo alebo ho dakto prekopáva na 12v so škodováckym altíkom (ano novšie mali elektronický)
inak super téma skoro ako m2t vs syntetika

 
18.01.14 - 13:47 Killer Koly [odepsat]
To AMPERAK: vubec jsi nepochopil, co pisu, tak si to precti jeste jednou. ja nic takoveho delat nebudu ani to nebudu vymyslet. jen jsem chtel poukazat na to, ze trabant nema mechanicky regulator napeti.

 
18.01.14 - 10:00 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Musim s tebou souhlasit, napr. PAL magneton vyrabi plnohodnotnou elektronickou nahradu, takze ani zpatecnicky stoura nepozna, ze tam nejsou civky s opalujicimi se kontakty.

 
18.01.14 - 09:54 Pavel JHB [odepsat]
To STK grafi: Mladej asi nevi, ze existuje jednocivkove, dvoucivkove atricifkove provedeni. Pravdou je ale to, ze nejcasteji se pouziva dvoucivkova regulace. Jednospulka je na starych motorkach a autech, tricivka byla labuti pisen.

 
17.01.14 - 23:33 AMPERAK [odepsat]
To STK grafi:
embéčko má dvourelátko. ale jakmile tam je altík, tak je to jednorelé. v altíku jsou diody, nahrazují jedno relátko.
ovšem třeba motocykly MZ mají alternátor, diody, ale regulátor mají dvourelátkový. to druhé relé je tam kvuli přetížení. když je velkej odběr, odpojí alternátor od baterie.
u dynama je dvourelátko nutnost, u altíku ne.
ted mužete namítat, že ČZ125 s 45W dynamem má jednocívkové relé. ano, je to pravda, toto relé má jeden spínací a jeden přepínací kontakt.

 
17.01.14 - 22:01 STK grafi [odepsat]
To AMPERAK: ja viem z čoho to je ale tvoj príspevok z 21:02 znel ako keby embéčka mala 2 kotvové relé...

 
17.01.14 - 21:41 AMPERAK [odepsat]
To Killer Koly:
když dokážeš wattův regulátor napojit na baterku aby se točil dle jejího napětí... tak by to šlo

 
17.01.14 - 21:39 AMPERAK [odepsat]
To STK grafi:
to je na alternátor... :)ze škody 120
alternýtor má už usměrnovač v sobě.

http://cezeta477.wz.cz/data/cz-175-477/rel50max.jpg

relé pro dynamo...

 
17.01.14 - 21:38 hrubatko [odepsat]
To AMPERAK: Neboj, chápem tomu, len som si dovoli použiť frázu jedného prednášajúceho, keď si to tak pekne popísal...

 
17.01.14 - 21:27 Killer Koly [odepsat]
To AMPERAK: To Strýc alias Myslivec: samozrejme ze to znam, ale prave proto jsem se ptal na princip. relatko je elektricke, resp. elektromechanicke rizeni, nikoli mechanicke. mechanicky si to predstavuju treba wattovym regulatorem nebo neco na ten princip, ale ne relatkem. pokud je to serizene, pracuje to dobre. ale nechci tim zacinat nejaky flamewar

 
17.01.14 - 21:25 STK grafi [odepsat]
To AMPERAK: kde je druhé?
PŘÍLOHA (regler.jpg)

 
17.01.14 - 21:18 AMPERAK [odepsat]
To hrubatko:
čemu přesně nerozumíš? prostě když napětí stoupne, dynamo se odbudí, a když klesne, tak se přibudí. prostě kontakty co cvakají, opalují se a hnuijou. šup s tím do kelu a mrsknout tam elektronickej. součástky postoupily kupředu. už dokážeme dobíjet i na ten volnoběh

 
17.01.14 - 21:03 hrubatko [odepsat]
To AMPERAK: Nerozumiem tomu, ale páči sa mi to!

 
17.01.14 - 21:02 AMPERAK [odepsat]
To Killer Koly: dvě relátka, která používají závislost elektromahnetické síly vzhledem k napětí akumulátoru. jedno spíná, když je na dynamu víc jak na baterce, a druhé se přetahuje s prožinkou a přepíná kontakty.
tyto relátka končila s škodou 120GLS, kde byl altík 55A, který měl elektronický regulátor.
u dynam se elektronické regulátory téměř nevyskytují. a ty mechanické maj problém v tom relé co přpojuje baterii. je vhodné ho nahradit výkonovou diodou, která už opravdu funguje. akorád pak přijdeme o ochranu proti přetížení dynama.

 
17.01.14 - 20:38 STK grafi [odepsat]
To Pavel JHB: myslel som to len a len na trabant... ale inak áno meniť na francúzskom aute žiarovku je celkom "sranda"

 
17.01.14 - 20:38 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Killer Koly: Sundal jsi z toho někdy dekl? Dva kontakty ovládané cívkou, jeden zpětný spínač (odpojuje akumulátor při poklesu napětí a rozsvěcí kontrolku) a napěťový regulátor, tedy mechanický spínač, který kmitá mezi kontakty a podle napětí spíná a vypíná budící vinutí dynama. Podrobně Šlehofer kap. 15.7.1

[1-30]   [31-60]   [61-64]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.353287, 24.07.19 - 04:16:57, uptime : 136 dnů 16 hod 23 min, volné místo : 9085 MB
<- červenec
2019
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není