Úvod


Odkaz na archiv



Podvozek->Brzdy
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 377 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
18.08.19 - 22:22 Killer Koly [odepsat]
To Anticement: kdyz ja byl naposledy v praze (bylo to vcera vecer), smrdelo tam ledacos, ale trava to rozhodne nebyla. asi jsi byl v uplne jine praze nez ja (byla to vubec praha? nebyl to treba amsterdam?). navic jsi mi neodpovedel prakticky ani na jednu otazku, kterou jsem ti polozil. zacinam si myslet, ze tim uzivatelem marihuany jsi prave ty...

 
12.08.19 - 14:35 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Krteczek: promiň za ot ale k tomuhle by skvěle sedělo to z jáchyme hoď ho do stroje a to upraveno dle situaci :každýmu sem tady na stránkách dal přečíst a souhlasit s pravidlama přispívání a chování nebo ať sem neleze ale je to marný je to marný je to marný. jestě jednou omluva za ot

 
11.08.19 - 17:21 Krteczek [odepsat]
To Anticement: Ty fakt rozhodně nejsi Anti! Přečti si pravidla stránek!!!

 
11.08.19 - 15:15 Anticement [odepsat]
To Killer Koly: Ked som bol naposledy v Prahe, vsade tam smrdela trava, vsade vo vykladoch hociakeho obchodu tam bola trava, tak som si to spojil so zvlastnymi reakciami ludi, s ktorymi som pocas mojich navstev CR musel jednat. Tak som spomenul tuto vec v tejto suvislosti a nie s tym, kto tu na fore huli, alebo nie a ani ma to nezaujima. Taktiez som mal moznost byvat s dvomi litovcami a jednym spanielom, ktori hulili a taktiez boli casto velmi cudny. Taktiez aj jeden moj holandsky spolubyvajuci - ten bol aj nebezpecny. Tuto temu potom zacal rozvijat a vztahovat na seba ci inych na fore niekto iny. Koncim.

 
11.08.19 - 11:36 Krteczek [odepsat]
To all: Pomalu začínám nabývat dojmu že tu máme "Zarezlé šrouby" s pořadovým číslem dvě. Ať už jde o dementy nebo o cementy, tak si vlákno pomalu říká o svoje uzamčení... Nalézt zde relevantní informací o brzdách se s každým dalším příspěvkem stává čím dál tím obtížnější...

 
11.08.19 - 11:00 Killer Koly [odepsat]
To Anticement: ano, napsal...a na zaklade ceho se tak domnivas? ze te nekdo sice tvrde, ale vicemene pravem setrel? nebo mas vysledky na OPL nektereho z clenu, napr. treba myslivce, duroplasta, habra? krome toho, ty jsi to napsal mnohem driv nez si tu myslivec s duroplastem zacali vzajemne jeden z druheho utahovat. abys to pochopil, byla to prave reakce na tvuj prispevek o uzivani marihuany, kdybys to nezminoval, asi by to nepsali.


vracim se tedy oklikou k puvodnimu dotazu: myslis si, ze nektery ze clenu fora uziva drogy a proc jsi to tu vubec zminoval? a na zaklade ceho se tak domnivas? argumentaci komunikaci myslivce a duroplasta neberu
a myslsis si, ze tak obsahly popis opravy brzd ti nekdo popsal pod vlivem nejake OPL? podle ceho jsi to poznal?

 
11.08.19 - 09:51 Strýc alias Myslivec [odepsat]
1
-0
1
Knížce od p. Šlehofera se říká Bible, to by Ti mohlo být blízké. V této Bibli je nakresleno, jak má vypadat sestavená přední brzda. Stejně jako se nehádáme, zda Jan Křitel pokřtil Ježíše vodou z Jordánu nebo minerálkou koupenou vedle v Tescu, zda Panna Marie počala bez hříchu nebo si to pořádně užila, stejně tak nepochybujeme, jak mají vypadat přední brzdy.
K těmto dogmatům zde řada teologických odborníků napsala rozšiřující komentář, ale Ty jsi zatvrzelý kacíř a odmítáš uvěřit církevním autoritám!
Za to Tě čeká inkvizice a to sice až se někde rozmajzneš o patník.

tak a teď už necháme těch keců a udělej si prosím ty brzdy, jak mají být

 
11.08.19 - 09:34 Anticement [odepsat]
To Killer Koly: Kde som tvrdil, ze tu niekto uziva drogy? Alebo kde som napisal nieco take o Habrovi? Pokial viem, tak Myslivec napisal duroplastovi, ze je uzivatel marihuany. Ja som len napisal, ze legalna trava v ČR nerobi dobroty.

 
11.08.19 - 08:20 Killer Koly [odepsat]
To Anticement: podle ceho usuzujes, ze tu uzivame nejake drogy? nechal jsi habra liznout papirek? nebo mas jeho krevni testy?

 
10.08.19 - 15:29 Duroplast [odepsat]
Kdo chce při skládání brzd popustit uzdu fantazii, musí přestat hulit!

 
10.08.19 - 15:14 Anticement [odepsat]
To habr: Hadicka sa da viest vseliak a takym sposobom, ze nebude zavadzat nicomu, pripadne sa stahovacia pruzina osadi tak, aby nezavadzala, s tym, ze druha bude opacne samozrejme. Niekto to tu aj pisal, ze ma opacne pruziny a nedostal ziadny zdrb za ohrozovanie bezpecnosti.
Islo mi skor o to, ci z nejakeho expertneho hladiska robi rozdiel, ci ide kvapalina do horneho valceka zlava, alebo sprava. Ak si kvoli tomuto niekto mysli, ze som dement a este to aj opakovane potvrdi, tak to je len jeho vizitka. Naozaj, legalna trava nerobi dobroty.

 
10.08.19 - 12:09 duroplast [odepsat]
To Myslivec: To jo.

 
10.08.19 - 12:01 Myslivec [odepsat]
To duroplast: Jsi velmi arogantní čech, neznaboh a uživatel marihuany.

 
10.08.19 - 11:43 duroplast [odepsat]
A co provrtat stity u valecku a vest spojovaci trubku od horniho valecku na pravem kole k dolnimu valecku na levem kole a naopak. Kontakt s pruzinama by se zcela vyloucil a castecne by se treba i vykompenzoval nesymetricky brzdovy ucinek.

 
10.08.19 - 10:13 habr [odepsat]
To Anticement: Prosím, nepřekrucuj fakta. Já jsem k návrhu na změnu tvého nicku napsal, že doporučuji část Anti zcela vypustit a literu C nahradit literou D což dává nový nick Dement a nikoliv Antidement - což je přesný opak toho, co jsem navrhoval.

Hlavním důvodem k mojí ostré reakci byla především tvoje otázka, která následovala po našich dost obsáhlých a odborných radách kde jsi napsal "Este by som poprosil expertov na trabant brzdy, ze tu vnutornu brzdovu trubku ktorou stranou viest...ci to uz je jedno?" Tyto vědomosti na středně zručného mechanika jsou chabé.

 
9.08.19 - 22:16 Anticement [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Ja si ich radu vazim, a som za nu vdacny a necham sa hocikedy poucit, ale musim sa ozvat ked zacne niekto ponizovat, byt osobny, arogantny a tak., Ze mam zvazit zmenu nicku na antidement a pod... Mozno je to len vas, teda ich styl humoru, to neviem. Mne je nieco taketo cudzie. Co sa tyka mojich technickych zrucnosti, povedal by som, ze som taky priemerny mechanik a skor ako nezrucnost je mojim neduhom vzbrklost. Mozme sa teraz cely cas bavit o mne. Navrhujem zalozit celu temu kde sa mozte do mna navazat.

 
9.08.19 - 21:28 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Anticement: Ty si vážně děláš srandu? Habr a Eidam Ti všechno polopaticky vysvětlili, něco dokonce několikrát, a Ty napíšeš toto??? Co tady meleš o nějaké české aroganci? Sám máš podle všeho technický talent leda jak ten beskydský bača, že by sis stáhl Šlehofera (ach pardon, je to česky, no to je arogance! nebo Kmeťa - to je poslovensky) ne, radši se tady navážej do lidí, kteří se Ti snaží poradit. To mi hlava opravdu nebere, toto Tvoje chování! Podle toho, co tady vypisuješ pochybuji, že dokážeš rovně zatlouct hřebík.

 
9.08.19 - 18:57 Hubert [odepsat]
To Anticement: Tak hovoří BOROVIČKA Hawg dohovoril som.(bodka)

 
9.08.19 - 18:25 Antidement [odepsat]
Ani sa necudujem, ked mate v nazve stranky čertove rohy. Kludne ma mozete zo stranky vymazat a zablokovat mi aj pristup.

 
9.08.19 - 18:23 Antidement [odepsat]
A je velmi vidiet, ze vam chyba krestanska pokora.

 
9.08.19 - 18:22 Antidement [odepsat]
Toho chlapika, ktory niekde pri Olomouci predava stitky som spomenul a nedokoncil - tiez to bola velmi neprijemna skusenost, potom som kupoval jeden motor na MZ v dedine Čínevěs u jedného chlapca. Tiež velmi zvláštne správanie. Potom som kupoval trabant niekde na východ od Prahy, kde komunikacia bola tiez velmi tazká (nie z jazykovych dovodov). Mne sa zda, ze legalna marihuana v ČR nerobí vôbec dobre veci.

 
9.08.19 - 18:11 Antidement [odepsat]
To habr: Myslel som si, ze to nenapisem, ale musim. Vasa arogancia a nadradenosť typická pre mnohých Čechov sa musela prejaviť. Navštívil som Českú republiku, hlavne České zeme viackrát a vždy som sa stretol, ale že vždy s takouto aroganciou a uštipačnosťou, u chlapika, ktory niekde pri Olomouci predava stitky, Prepáč, ale vidím to takto. Skutočný odborník nie je len fachman vo svojom odbore, ale má aj isté morálne kvality. Ja som nikoho nenútil odpovedať a odpisovať. Vy tiež nepoznáte celú pravdu a sumár mojich vedomostí a zručností o trabante. Často boli moje otázky len dotazy k uisteniu sa toho, čo som už vopred vedel, ale keďže neopravujem brzdy na trabante každý deň, tak človek aj zabudne a hlavne zneistie, keď mu napíšu, že všetko je zle, a robia z tých bŕzd už pomaly jadrový pohon raketoplánu. Totiž, trikrát som v živote objednával ľavé brzdové valčeky, z toho trikrát mi poslali pravé. Nikdy som sa, tak ako 70% trabantistov, nezaujímal a nesústredil na to, ci sú valceky pravé alebo lave a v podstate to bol celý moj problém. Ze vacsinou som valceky nemenil, a vsetko slapalo a nikto sa nezabil. Takisto je trosku nenormalne tvrdit, ze ked dam opacne valceky, tak je to zivotu nebezpecne. No nie je, lebo si vzdy robim skusobne jazdy 500 m, rychlostou 30 km/h, kde nie je ziadna premavka, a pochybujem ze aj keby sa vsetko rozsypalo, vzpriecilo, ze by som skoncil na strome, ci pod zemou, ci neviem kde. Tym nepodcenujem dolezitost preciznosti a spravneho zostavenia brzd. Dnes som tie brzdy poskladal a vsetko slape ako ma. Nic sa nezahrieva, brzdi velmi dobre, netaha do strany. Castokrat ludia poskladaju brzdy vseliak, zahrieva sa to, nejak sa to usadne a je hotovo. Sam som take brzdy rozoberal kde jeden valcek bol pravy a druhy lavy. Taktiez: nie vzdy maju prave valceky ten zarez. Nechcem sa hrat na mudrejsieho ako niekto skusenejsi, ale ani ja nie som dement, a doteraz som to bral tak, ze sa mozem s doverou obratit s hociakou otazkou. Predsa len sme "trabantovska" rodina. Ale takto to zrejme niektori nechapu. A to je cesta k elitarstvu a sektarstvu. Taktiez si neuvedomuju svoju zodpovednost voci komunite, pretoze svojimi osobnymi poznamkami ste mi uplne zobrali chut z trabanta, ktoreho som fanusikom a majitelom od 20ky, teraz mam 30. Vacsinou som si vsetko robil sam, motor, zapalovanie, loziska, elektrina. A vzdy som to urobil, a nezabil som sa, a prechadzal cez STK. Vazim si strucne odpovede a usmernenia k veci viac ako velkohube a nadnesene opisy s osobnymi poznamkami. O taku radu neziadam. S pozdravom. Daniel Toth

 
9.08.19 - 06:55 Eidam [odepsat]
To Anticement: Smankote, mrkni do literatury a zapoj hlavne hlavu!!! Nesmi s nicim kolidovat a jelikoz se montuje jako prvni, tak musi byt dole pod vsim.

Taky uz zacinam mit strach, jestli mas zrovna ty opravovat brzdy.

 
9.08.19 - 04:55 Hubert [odepsat]
To habr:

 
8.08.19 - 22:54 habr [odepsat]
[e-mail]
1
-0
1
To Anticement: Dáváš nám tedy pořádně zabrat! Myslel jsem, že to nenapíšu, ale musím. S tvými technickými vědomostmi by bylo asi lepší opravu brzd svěřit odborníkovi, i když se za to musí zaplatit. Možná by to vyšlo levněji, než třeba něčí život, protože když auto jen nejde, tak se nic neděje, když jede a nebrzdí, tak zabíjí a na vystřelený dělostřelecký granát by sis asi dobrovolně taky nesedl. Nerad to píšu, ale věnuj se raději vaření, tam když se něco nepovede, tak se strávníci maximálně poblijí nebo poserou, na brzdy se dost často umírá a to i ti nevinní lidé.

K otázce - trubičky se liší jen prohloubením obloučku pro táhlo kolíku stavítka. Určit levé od pravého lze snadno, jen trouba by je namontoval opačně. Trubička vždy vede z horního válečku k dolnímu zadem, tedy za válečkem a opisuje velký oblouk, ve spodní části má prohlubeň která uhýbá stavěcímu kolíku (pokud jev tom místě vyboulena ven, tak patří na druhou stranu), pak se prudce lomí malým ostrým obloukem do spodního válečku. Trubičky sice jdou namontovat nesprávně, ale kolíky o ně drhnou, takže jen diletant by na obě strany namontoval trubičky obráceně.
Něco závěrem – několik lidí se ti zde snažilo poradit, z tvých reakcí je patrné, že jsi líný podívat se do „bible“ od Vlasty Šlehofra nebo do katalogu ND (náhradních dílů), kde je správné vyobrazení sestav , což jsou literatury na internetu běžně ke stažení. Své technické problémy řešíš krátkým dotazem, na který musí logicky následovat obsáhlá odpověď, to považuji za zneužívání ochoty zdejších lidí na úkor tvého pohodlí. Mám pocit, že si nevážíš naší ochoty a protože sám jsem ti věnoval víc času, než by zabrala kvalitní oprava brzd, tak se nadále odmítám k tvému problému vyjadřovat. Pokud i tohle je pro tebe nesrozumitelné, pak zvaž o změně nicku, navrhuji Anti vypustit zcela a „c“ nahradit literou „d“. Promiň, ale vidím to tak.

 
8.08.19 - 22:44 netOpýr [odepsat]
1
-0
1
To Anticement: jak jsem psal. Vycházej z toho, aby pružina nemohla drhnout o trubku a z tvaru trubky.

 
8.08.19 - 19:09 Antidement [odepsat]
Este by som poprosil expertov na trabant brzdy, ze tu vnutornu brzdovu trubku ktorou stranou viest...ci to uz je jedno?

 
8.08.19 - 07:03 Antidement [odepsat]
To habr: Dakujem vam za taketo vycerpavajuce profi informacie.

 
7.08.19 - 23:18 habr [odepsat]
1
-0
1
To Eidam: Ne ne, Habr nic k tvému popisu dodávat nebude, vše jsi popsal perfektně! Vlastně, něco dodám - dík, aspoň nemusím vše detailně popisovat.

To Anticement: Udělej vše podle popisu Eidama, ten klučina tomu rozumí a má talent pro předávání technických informací.
Bubny mají originál 200 mm, smí se stočit na soustruhu na max 202mm, ale pak se musí buď použít atypické pakny s vyšším obložením, nebo do pístků vložit vhodná nekorodující 1mm silné vložky, položí se na pístek a přikryjí namazanou prachovkou. Stáčení bubnů přes 202 mm je hazard, obvykle pak tečou prasátka, protože jsou moc vysunutá, stavítka se také dostávají do špatné polohy.

Pakny starého provedení (azbestové s obsahem kovových pilin) jsou opravdu nejlepší, ale kde je brát?! Nové, obvykle s obložením Fabia, jsou bezazbestové, mají vlastnosti určené pro zadní kola a jsou hodně háklivé na reakci s brzdovou kapalinou, nelze je odmastit, po kapalině se drolí, jedině vyhodit a dát jiné.

Pokud musíš kombinovat dva druhy paken, pak ty kvalitativně lepší dej jako náběžné, tedy vždy jako přední (první) ve smyslu otáčení bubnu a ty méně jakostní jako úběžné, tedy při pohledu na brzdový štít budou blíž zadní nápravě. Ve skutečnosti sice zabírají nakonec všechny 4 pakny jako náběžné, je to dáno konstrukcí duplexních brzdy, takže by teoreticky bylo jedno, kde které jsou, ale musí být stejné na stejné pozici. Ony totiž ty úběžné mají váleček dole a tam se soustředí všechen prach, voda a zimní solanka, takže i když je konstrukčně zajištěna stejná účinnost, ve skutečnosti náběžné pracují v lepších podmínkách a tedy účinněji.

Zbroušení paken je velmi důležité a původně se dělalo i ve výrobním závodě, jenže azbest byl škodlivý lidskému zdraví, takže se od toho zbrušování upustilo a bylo jen nepatrné - lisované. Ve výrobním závodě se kolem roku dělalo 530 vozů denně, každý potřeboval 8 paken, + pakny na prodej ND a do servisů, takže soudružky Vietnamky u brusek musely denně polykat azbest z asi 5000 paken.

Samotné broušení se dělá především proto, aby se před nebroušenou paknou neudělal val z mastného prachu který by v horším případě mohl bloknout paknu v bubnu- pokud by se ho větší množství dostalo mezi paknu a buben. Zbroušení obložení má být nikoliv ve stupních, ale v délce úkosu, ta má být 8 až 10 mm max. a na obou koncích pakny, protože občas se brzdí i při couvání. Nikdy jsem to neměřil, ale 8 mm bude spíš 60°než 45°. Dále se doporučuje ještě podélné sražení hrany obložení, nejlépe na obou stranách pakny, aby nevznikla pravá a levá, ale univerzální a to na R2 po celé délce oblouku (R - rádius - zaoblení o cca 2mm). To se dělá proto, že třecí plocha k čelu bubnu končí ostrým rohem a pokud pakna bude mít v tom místě ostrou hranu, pak budou brzdy pískat a pokud se do prostoru navíc dostane prach, tak mohou brzdy i "kopat" do pedálu, proto je vhodné i toto podélné zbroušení. To sice výrobce nikdy sám nedělal, ale v manuálech pro servisy doporučoval.

Malá osvěta na závěr - každé pakny budou v bubnu tvořit prach, ten se má odstředivou silou vysypat z bubnů. Ten co se ale nevysype, tak nenabroušené pakny hrnou před sebou až do chvíle, kdy se na obvykle úběžnou paknu navalí větší hromádka a pak brzdy tahají do strany, protože na druhém kole tento jev nemusí nastat ve stejnou chvíli. Když jsou ale pakny správně zbroušené, tak má i malé množství prachu možnost se díky náběhu ihned dostat mezi paknu a buben a tam se v tom malém množství dokáže spálit, proto jsou povrchy pakem černé, lesklé a relativně tvrdé s nánosem spáleného popela, ale protože jde zase jen o produkt brzdového obložení, tak to ničemu nevadí.

 
7.08.19 - 21:26 netOpýr [odepsat]
To Anticement: jo a můžeš i šikmějc, prostě aby pohodlně nabíhala. A boky se lehce stáhnou do kulata, aby nepískaly.

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-120]   [121-150]   [151-180]   [181-210]   [211-240]   [241-270]   [271-300]   [301-330]   [331-360]   [361-377]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.670401, 15.12.19 - 19:22:20, uptime : 281 dnů 8 hod 28 min, volné místo : 8382 MB
<- prosinec
2019
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
karvina
KurvikCv
STK Juraj
Wimpy