Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Nový Trabant 601 - muzeum?
Klíčová slova: muzeum, veteran
Určeno pro: Netýká se techniky


V tomto tématu je 97 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
30.09.10 - 15:56 Ivosh [odepsat]
To macbet: mám zájem, dám si ji na zeď do výstavky do řady k ostatním. Nabízím 100 Kč plus poštovné, uvítám foto napřed. Kontakt na ivosh@trabant.cz.

 
30.09.10 - 07:52 M@rtin KOE [odepsat]
Kdyby mel nekdo zajem o tu palubku z tohoto modelu, vcera jsem ji prohlizel doma, takovych zrejme asi moc nebude.
PŘÍLOHA (bild03.jpg)

 
30.09.10 - 07:44 Standa1443 [odepsat]
To Ivosh: byl na Lučině, ale nemám foto palubky
PŘÍLOHA (kosicky_hycomat.jpg)

 
30.09.10 - 06:35 lil B.G. [odepsat]
To habr: Ha! už jsem se lekl.. Takže je to něco jako "dobovej doplněk" :)
To Židuu: Přesně tak :P

 
29.09.10 - 23:44 Pajka Vrakař [odepsat]
To Hany: Řekl bych celkem raritka...

 
29.09.10 - 23:21 Hany [odepsat]
Narazniky hranate v barve bez dorazu.Zadne mlhovky ani zadni ani couvacka.Ani ten spinac na prevodovce na couvacku to nemelo.

 
29.09.10 - 23:17 Hany [odepsat]
To Ivosh: Jednoho takoveho trabanta jsem mel ..Bohuzel jsem ho nekdy v 1997 prodal.Byl to papirus Limuzinka rok 1988 na listakach,tripo 12V.Sedacky bez operek.Rucni ostrikovac.Zadni okno bez rozmrazovani.Foto bohuzel nemam.

 
29.09.10 - 16:46 Židuu [odepsat]
To lil B.G.: To bola ta odomňa?

 
29.09.10 - 16:34 M@rtin KOE [odepsat]
Kdyby mel o tuto pristrojovku nekdo zajem, mam ji doma. Je mozne prodat pred renovaci nebo i po, kdy bude vypadat jako nova + je mozne dohodnout osazeni zcela novymi cyklovaci, tachometrem......

 
29.09.10 - 16:15 lil B.G. [odepsat]
To Ivosh: Jsem vrah! Jednu takovou jsem zničil, v domění, že je "znehodnocená"

 
29.09.10 - 16:08 Ivosh [odepsat]
To Standa1443: jj, podle příručky tak měly vypadat provedení Standard v druhé půlce 80. let.

Asi takto:

http://home.balcab.ch/cheesly/bild03.jpg


Nikdy jsem to neviděl, ale právě jsi to potvrdil. Je to někde k vidění?

 
29.09.10 - 14:05 Standa1443 [odepsat]
omyl: ne masku, ale přístrojovku

 
29.09.10 - 14:04 Standa1443 [odepsat]
To Ivosh: zajímavé je, že trabi dovezený z H z poslední várky 1990 měl plechovou masku(bez dvířek na pojistky) i s průtokoměrem.

 
29.09.10 - 09:26 habr [odepsat]
To Standa1443: Dnes jde vůz na STK po 12ti letech, pak jej předám majitelce, můžu jí výměnu masky nabídnout, rozhodnutí je ale na ní, pokud projeví zájem, budu tě kontaktovat. Za sebe ti děkuji za nabídku.

 
29.09.10 - 09:21 habr [odepsat]
2
-0
2
To lil B.G.: Ne, ty kabely nejsou původní, ale "klubové". Ty vznikly v dobách nedostatku originálních dílů, kdy sehnat hliníkáče bylo nemožné a tehdy existovalo asi 50 Trabantklubů. Každý Trabantklub si vzal nějaký úkol, třeba výrobu kabelů k aku. Nakoupil ve velkém se slevou kabely, oka, svorky, zajistil několik členů kteří si na smlouvu o dílo něco přivydělali a ti nařezali, pocínovali a zkompletovali desítky párů a poskytli je jiným klubům, proto se může stát, že navlas stejný neoriginální díl se může objevit po celé bývalé ČSSR. Například Trabantklub Brno zajišťoval ve velkém známé pytlíčky se spojovacím materiálem (např. souprava šroubků k výbavě dveří a asi 40 jiných souprav) a kompletní koberce na celý vůz z Jekoru na obě provedení v mnoha barvách a tím jsme zásobovali jiné kluby. Tahle činnost a školení techniků byly prioritním cílem klubů. Sraz byl za rok jen jeden jediný celorepublikový, a ten byl spíše pro vedení klubů a techniky než pro běžné členy, byl konaný pod záštitou "školení techniků odborníky z výrobního závodu" protože obyčejné srocování většího počtu podobně smýšlejících obyvatel na jednom místě režim považoval za nežádoucí a nepovoloval to. Jeden úspěšný sraz v roce 1985 měl váhu jedné sezóny v roce 2000. Na těchto "školeních" se právě dohodlo, kdo a jak může pomoci druhým. Například se šešli předsedové a ekonomové klubů "za zavřenými dveřmi" a navzájem si předávali rady a zkušenosti, jak vyjebat s režimem a jeho zákazy a omezeními. Ono bylo určité hrdinství, když ve Svazarmu bylo 40 pejskařů, 20 branců, 15 důstojníků v záloze a tisíce Trabantistů s dílnami a vybavením a fungovali za své, bez dotací, naopak svými příspěvky pomáhali udržet při životě ty pejskaře. Na takový sraz bylo potřeba mít závazné přihlášky, nejméně 14 dnů před pořádáním odeslat orgánům ke schválení jmenný seznam účastníků s adresami, RČ a OP a bydlištěm, u cizinců seznam zvláštní a čekat na povolení, jestli bude sraz povolen, v jakém rozsahu (třeba hrála roli vzdálenost od kasáren, letiště a vládních budov, také závadovost účastníků a podobně, proto pořádat v centru Brna a Prahy nešlo, pořádat když byl nějaký státní svátek, zvláště politický, se povedlo jen zcela vyjímečně). To je ale jiná kapitola a hlavně něco, co dnes již málo kdo pochopí. To jen tak trochu osvěty, zde na stránkách jsou pamětníci asi už jen "trabiklub" a "Eda", jinak asi už nikdo.

 
29.09.10 - 08:50 Standa1443 [odepsat]
To habr: Pokud by chtěla mou masku, můžu vyměnit (vůz půjde do nového laku)
PŘÍLOHA (t2_predek.jpg)

 
29.09.10 - 08:48 habr [odepsat]
To Pajka: Tohle jsou sice dobré procedůry, ale použitelné pouze pro sebe a v nouzi, pokud nemáš jinou nádrž shodného typu. Já jsem smluvní opravář, pracuji za úkolovou mzdu, tedy demontáž a montáž nádrže má jistou pevnou cenu. Pokud s nádrží budu dělat cokoliv jiného nad rámec obyčejného vypláchnutí, tak nastupuje hodinová taxa. Umíš si pak představit, na kolik by vyčištění nádrže přišlo? Pro klienta je levnější, když nádrž vyměním a já mám z prodeje použité nádrže také něco, bylo by hloupé, čistit nádrže za drahé peníze a čisté použité házet do hutí. Tolik jen na vysvětlení, proč jsem nádrž vyhodnotil jako nepoužitelnou.

 
28.09.10 - 20:50 Juch [odepsat]
[www]
To Bastr: Asi mu ty puvodni hlíníkový někdy někde praskly a potřeboval náhradu, tak vzal to co bylo k mání.Továrně to jistě nebylo dělaný. Je tento kabel už měděný ? To by vše vysvětlovalo.

 
28.09.10 - 20:46 Bastr [odepsat]
[www]
To Bastr: Ještě foto:
PŘÍLOHA (dsc02170.jpg)

 
28.09.10 - 20:45 Bastr [odepsat]
[www]
To Ivosh: Jak správně podotkl Ondra jsou ty kabely k AKU opravdu originál ?? Viděl jsem je ještě na jednom voze 1969 70000km. Díky

 
28.09.10 - 19:31 Hany [odepsat]
Ja se hlasim ze to toho pudu.Ale jak jsem rikal chtelo by to misto co je soustredene na ifa produkci:-)

 
28.09.10 - 14:53 Ivosh [odepsat]
To habr: nerad bych se považoval za znalce, ale dečky se stříkaly s autem. Takže bývají zaprášené be stejném odstínu, jako zbytek vozu. Proto případně nová dečka na kapotu by chtěla lehce stříknout také, jinak není dojem úplný. :-)

Díky za fotky. Je nádherný.

 
28.09.10 - 12:56 HaD [odepsat]
To habr: zde je vidět, že v dobovém prospektu je dečka taky přestříkaná barvou

http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04::05:06:07:08&dir=data/pro/letak1983/&pos=6



http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:04:05:06:02:03:07:08&dir=data/pro/P601-1985-8s/&pos=7


Na videu "Výroba Trabanta" vypadají některé vozy s lakovanou dečkou, některé bez laku (vozy na lince, záběr kde je vidět otáčení vozu podlahou nahoru), ale modré vozy a šedá dečka splývají, takže těžko odhadovat. Při pasování kapoty vypadá dečka nalakovaná.

 
28.09.10 - 12:47 lil B.G. [odepsat]
To habr: Prosímtě.. Ty kabely k baterce jsou původní? Měl jsem je na tom kombíku taky. Myslel jsem, že je to nějaká prasárna..

 
28.09.10 - 12:41 Pajka Vrakař [odepsat]
To habr: Na jaře jsme se o tom bavili. Já jsem zachránil DURCH vyrezlou nádrž relativně jednoduše. Kyselinu citronovou (AVA odstraňovač vodního kamene) v 7-10% vodném roztoku. Povařil jsem tento roztok (na několikrát - moc litrů) v kastrolu na kamnech (až se to začalo pomalu odpařovat), utěsněnou nádrž jsem tím naplnil, zabalil do deky a vložil pod dvě peřiny. Po cca dvaceti hodinách, kdy byl roztok stále ještě teplý, jsem to vypustil do nádoby, znovu převařil a nalil zpět. Nádrže, u kterých jsem tento postup aplikoval, jsou DOKONALE čisté. Roztok je použitelný víckrát, jen jeho účiny se pomalu zhoršují (ne ale tolik výrazně). Zkuste to.

 
28.09.10 - 11:16 Hoďa [odepsat]
To habr: krásná to barva..kdysi dávno taky jeden jezdil u nás na vesnici..ale kde je mu konec..

 
28.09.10 - 11:15 habr [odepsat]
Bouraná maska, asi jen obtížně opravitelná. Je dána jiná nádrž, protože nebylo možné se zbavit koroze z ní. Je to stejného typu, ale prostě jiná, to samé maska a akumulátor. Jinak vše naprosto původní (jen už jsem vyměnil konečně vložku filtru). V okolí aku je opět vidět poleptání, pod aku je v jednom místě kyselinou vyleptaný otvor cca 4mm, pochopitelně vše okolo bez barvy až k vlaštovce. To se opraví až na jaře.

Zde mám dotaz na znalce - je mi divné a nemůžu se ubezpečit, jak to bylo s lakováním kapoty. Zaráží mne, že je dečka kapoty přelakovaná stejným odstínem. Měl jsem pocit, že dečky lakované nebyly, tohle je ale odstín z výroby a dečka lakovaná je, tak jsem s rozumem v koncích. Ví někdo co je správně? Prosím, dotaz je pro znalce, nikoliv pro MUDrce.
PŘÍLOHA (oranz_1977_008.jpg)

 
28.09.10 - 11:12 lil B.G. [odepsat]
To habr: Vidíš čoveče.. Náš šedej kombík bude zřejmě z minimálně stejnýho měsíce. Tak 77 a má ještě šedý gumy. I majitel (tady to byl muž) k němu měl zřejmě podobný stav. S tím rozdílem, že měl najeto 48 000. Jinak (až na karoserii) podobný stav. Poškrabaný blatníky, nabouraná přední příčka, pomuchlaný nárazníky..
ze dva měsíce snažení a vykouzlili jsme z něho tohle - http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=1794
Tohle je ale mnohem lepší základ.. Držím palce!

vida.. Dokonce i vypínač na mlhovku mají stejně prasáckej..

 
28.09.10 - 11:05 habr [odepsat]
Na voze je vše naprosto původní, mimo můj současný zásah tam nikdy nebylo nic měněno, dokonce olej v převodovce a brzdová kapalina byly původní DDR (kapalina modrá a olej DDR voní docela specificky a nezaměnitelně). V přístrojovce je pouze přidán spínač mlhovky, což je nutné zlo, ale aspoň že není nijak výrazně rušivý.
PŘÍLOHA (oranz_1977_007.jpg)

 
28.09.10 - 11:01 habr [odepsat]
Přední příčku jsem vytáhl lanem, srovnal a dal jinou masku, lepší odstín nebyl. Mimo nárazu do cizího tažného (to byla ta pověstná poslední kapka, pak byl vůz na 11 let pochován, nyní došlo k exhumaci)je patrný prasklý blatník vlevo dole, odřený rámeček a nárazník (mosty, tunely). Bílé skvrny nä blatníku je barva vyleptaná akumulátorovou kyselinou. Aku zamrzl (v garáži v RD) a když to majitelka zjistila, tak ho velmi neopatrně vyjmula, potřísnila (nepochopitelně) kapotu na horní straně u trysky ostřikovače, levý blatník, částečně i levé dveře a motorový prostor. Stěrače byly poleptané a zničené, neměl jsem původní provedení, tak jsem necitlivě použil černé, ty tam ovšem ročníkem nemají co dělat.
PŘÍLOHA (oranz_1977_0033.jpg)

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-97]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.442925, 23.08.19 - 13:02:09, uptime : 167 dnů 1 hod 8 min, volné místo : 9049 MB
<- srpen
2019
->
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
carlik
Hraboštraboš
Kocour