Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Zimní pneu
Klíčová slova:
Určeno pro: Netýká se techniky


V tomto tématu je 10 příspěvků

 
6.02.19 - 19:06 Pavel JHB [odepsat]
To Aleš: No já nevím, jak známo mám občas dost divoké názory, ale obouvám prakticky pořád stejným stylem. Na W, kdy jsem jezdil prakticky pořád a točil jsem kolem 40kKm jsem měl v létě OR6, v zimě takové ty zubaté hadovky. Komplet kola, takže přezutí za pár minut když se objevil sníh a naopak. Jel jsem většinou celoprotektory dělané protekčně pro jednu nejmenovanou obnovu pár km od nás. Vždy všechny 4 stejné, žádný smetky vzadu atp. V zimě mám i story, kdy jsem jel v místech, de byl uvízlej i pluh, řidič mne nazýval nevybíravímy názvy, které prokládal pánským přirozením. O půlnoci jsem nehodlal stát možná do rána v -20 a hustým sněžení, takže doraz a o1/2 druhé jsem vjížděl do garáže. Jak píšeš, je pravda, že W opravdu topil (sundaval jsem vrtuli) a vyjel všude. Hadovky jely v zimě všude, OR6 v létě taky. Na mokru neriskovat, tam potom byla už lepší OR34, ale to už má nejdivočejší léta s největším nájezdem byla pryč. Tehdá byl W auto, který s rozumným obutím neměl konkurenci ani v létě, ani v zimě.

 
6.02.19 - 12:46 Aleš [odepsat]
A jéje. Tak jsme najeli na pubertu, zastydlou... Teď tu chybí už jen vyjádření nejvyššího pana sexuologa Hnátka a můžeme téma gumy uzavřít.

 
6.02.19 - 12:26 duroplast [odepsat]
To Zahajskej: To Myslivec: Ted se smejete, za par let to bude povinna soucast lekarnicky....

 
6.02.19 - 12:15 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Myslivec: Třeba jsou zimní s chlupem dovnitř.....

 
6.02.19 - 11:50 Myslivec [odepsat]
To duroplast: tyvole o jakejch gumách se tady vlastně píše? Zimní že maj řidší mazání?

 
6.02.19 - 11:33 duroplast [odepsat]
To Myslivec: S blonckou v podprde!

 
6.02.19 - 09:47 Myslivec [odepsat]
To Aleš: to je tim, žes jel na Kokotsko

 
6.02.19 - 07:51 Aleš [odepsat]
Ahoj.
... bych to nepodceňoval. Pamatuju doby, což není tak dávno, kdy jsem vůbec nerozlišoval mezi letní a zimní pneumatikou a nebylo zákonem předepsáno, na čem jezdit, stačilo mít na jedné nápravě shodné pneumatiky s hloubkou dezénu 1mm. Jako majitel Š1203 (největší hrůza, jakou jsem vlastnil, přesto se mi občas zasteskne), jsem rozlišoval pouze mezi radiál, diagonál a drapáky. Drapáky byly na zimu, tedy pouze na zadní hnané nápravě, vepředu to, co bylo.
Wartburga jsem pořídil s legendárními OR 34. Vzpomínám si, jak jsem ze sebou v kopcích i s přední hnanou nápravou, nechával kdejaké borce.
Když tu se mi na legendě udělala boule a legendy musely pryč. Koupil jsem nějaké nové gumy, co tam pasovaly. Že existuje něco jako čistě zimní a letní pneu jsem opravdu neřešil.
No a najednou cestou na chalupu na sněhu a se svojí tehdejší blonckou Gábinou, která provokativně v zimě ve wartburgu jezdila jen v podprdě, abychom všem okolo ukázali, jak je wartburg super kára co výborně topí a dobře jede na sněhu do kopce, uvízli v kopci z Litohlav na Kokotsko, kde jsme bývali králi v nepsaných závodech do vrchu, a to až tak, že ti samí borci z ostatních moderních šunek nás museli tlačit. Zanadával jsem si na slováky, pneu totiž byly značky Matador.
No a pak jsem dostal smyk v zatáčkách ke Smědčicům, v neděli následně se mi nepodařilo zastavit na čůrání při jízdě z kopce za Vitinkou a bylo jasné, že za to vše nemůžou Slovácí, ale to, že pneumatiky, ač s hlubokým vzorkem, byly zkrátka výhradně letní.

Na suchu jsou letní pneumatiky jistě dobré za téměř jakýchkoli teplot, což mohu s článkem souhlasit, ale jakmile napadne sníh, je konec a malý stoupáček může ukončit mojí cestu. (i to se v článku píše)

V tomto ale chválím český zákon. Ten naštěstí plošně nenařizuje použití zimních pneu, ale nařizuje je mít tam, kde je vrstva sněhu námraza atp. Takže nemusím mít k warťáskovi zimní pneu, když ho chci kondičně v zimě za úplného sucha projet někde po okolí. V opačném případě bych na 4 jízdy, které absolvuji v období listopad - duben, musel mít sadu zimních pneu, v lepším případě těch univerzálních.

PS: už mám zase OR34, ale do sněhu bych si s nimi již netroufl, jednak na sobě nemají značku M+S a těžko bych mladýmu policistovi vysvětloval, že to jsou pneumatiky univerzální. Druhak pamatují krále Klacka a jízda po nich začíná být nebezpečná už na mokré silnici. Někdy mám pocit, že mi někdo na warťase namontoval loukoťová kola z žebřiňáku a že jedu po jejich kované obruči...

 
5.02.19 - 11:59 Pája [odepsat]
[www]
Ahoj, tak si přečti něco podobného na téma pneu zde na str.5To Eda:
PŘÍLOHA (zpravodaj1.pdf)

 
4.02.19 - 17:20 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
Test mezi zimní a letní pneumatikou, vše je jen obrovský kšeft.
Vzpomeňme lékarničky, žárovky, zadní mlhovky ...........


http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvetsi-mytus-o-zimnich-pneumatikach-padl-vetsinou-vam-vubec-nepomohou/

[1-10]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.286034, 21.02.19 - 04:27:52, uptime : 56 dnů 12 hod 54 min, volné místo : 8793 MB
<- únor
2019
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28      

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není