Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Výfukové potrubí
Klíčová slova: Výfukové potrubí svod
Určeno pro: pro všechny vozy Trabant


V tomto tématu je 28 příspěvků

 
12.10.18 - 21:53 Pájaskifak [odepsat]
Ahoj.mam motorové rogalo s Trabikem -na přímo (bez reduktoru)
Motor s výfukem je originál úprava a stavba Jihostroj Velešín.naletano spoustu hodin a žádný problém.vyfuk postavili přímo pro tuto úpravu a při servisu 1za rok je čistý.metor běhá jako hodinky.jiny nechci.

 
11.10.18 - 17:06 hycomat [odepsat]
To Habr: Ani ja nie som odborník na letectvo, ale na letisku som pracoval sedem rokov (nemalo to nič spoločné s lietaním) a povozili ma na kadejakých lietadlách, od ultralajtov až po čmeliaka. A jedným z tých lietadiel, na ktorých som sa preletel (ako záťaž) bol aj samodomamodel s tlačnou vrtuľou a motorom z Trabika. Stúpavosť to malo tak 1cm/sekundu a stúpali sme asi desať minút do letovej výšky v ľavotočivých zátačkách. Keď som sa pilota spýtal, prečo ľavotočivá, povedal mi, že v pravotočivej mu nedoteká benzín do plavákovej komory a hneď mi to aj predviedol. Motor zakašľal, začal vynechávať, pilot sa vrátil k pôvodnému smeru zátačky a neskôr sme šťastne pristali. Bol to celkom adrenalín.
Paradoxne, po desiatkach nalietaných hodín na tomto podivnom vehikle sa pilot neskôr zabil na modernom vetroni.

 
11.10.18 - 13:59 Blaf [odepsat]
To Yokotashi: Vetsina se urcite spali, ale kdyz se kouknu na svoje svody, tak uplne 100% cisty to taky neni :)

 
11.10.18 - 12:54 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Blaf: je to hodne blizko k motoru, takze si myslim, ze kdyz se to vetsinou stihne zahrat, tak by se tam snad nic usazovat nemelo.

V tlumicich se bordel usazuje (netusim jak rychle, ale nekdo to tu bude vedet), hlavne ve druhem, ktery je studenejsi.

 
11.10.18 - 10:27 Blaf [odepsat]
Ze se tak zeptam, jen castecne k tematu, nevadi ty otocene svody necemu? Treba ze se tam vic usazuje bordel nebo tak?

 
10.10.18 - 22:01 habr [odepsat]
[www]
1
-0
1
To Strýc alias Myslivec: To Yokotashi: Nejsem odborník přes letadla, ale pochopitelně mne také zajímalo, proč je tam na těch letadlech reduktor. Bylo mi vysvětleno, ULL nemají stavitelnou ale jen pevnou vrtuli, že nemůžou měnit náběh a tím záběr a že každá vrtule má své limity hlavně v obvodové rychlosti konců listů a ty když se překročí, tak vrtule se začne točit ve vzduchoprázdnu a ztratí tah. Prostě se za listem nestačí vytvořit další vzduch a už je tam druhý list, to je nebezpečné, prototo se použije reduktor, protože spalovací motor má dobrý výkon jen ve vysokých otáčkách, ale listy vrtule by ztratily účinnost. Při použití reduktoru otáčky klesnou a současně se zvýší síla výkonu, takže se může použít vrtule se širším listem a strmějším náběhem, nesmí se ale zvětšovat v průměru, protože by vzrostla opět obvodová rychlost a zase by hrozilo utržení vzduchu od listů.

Já jsem jezdil seřizovat motory na letiště v Bořitově a nedělal jsem to rád, pouze to, že jsme se celá rodina povozili mne trochu motivovalo. Ty motory byly utrpení. Kartery ořené o každé deko, někdy i výztužná žebra karterů, motor chodil zásadně hlavami dolů, magnetové zapalování co kdo sehnal, aby se svíčky na spodku hlav nezalívaly, tal se použily s dlouhým závitem, motor neměl žádný setrvačník, pouze kladku reduktoru, chlazení bylo jen od vrtule, takže první válec ledový a druhý horký, pro každý se musela dát jiná tepelná hodnota svíčky, to zas vadilo při studeném startu (proto se motory před vzletem ohřívají na místě). Karburátor nejčastěji z ČZ, výfuk samodomo aby nic nevážil a nebyl objemný. Ti odvážní tam měli i dekompresory aby mohli za letu vypnout motor a tím zvýšit dolet. Když chtěli znovu nastartovat, tak otevřeli dekopresory, vítr roztočil přes vrtuli motor, nasála se směs a prudkým zavřením se motor nastartoval - skoro vždycky. A po mě se chtělo, abych motor seřídil za těchto podmínek tak, aby mohl i několik hodin (ale na jeden zátah se létalo jen hodinku, hodinku a půl - obvykle) makat v konstatním režimu a ideálně jen na smrad z benzínu, protože nádrže byly max 40 litrů tak na dvě hodiny v plném výkonu. Samozřejmě šlo létat i se staženým plynem na volnoběh a přidat když bylo potřeba, ale ve vzduchu udržet volnoběh s teplotou válců rozdílkou a bez setrváku je problém, a protože vrtule nebyla stavitelná, tak buď táhla, nebo kladla zhruba podobný odpor.

Takhle mi bylo vysvětleno proč reduktor a víc jsem po principu nepátral, jestli je to přesné nebo ne netuším, k mému laickému vědění mi to stačilo takhle. To trápení mi rozhodně neschází, co motor, to záhada a co pilot to "vševědoucí konstruktér". Ještě bych mohl zmínit polovinu Trabantího motoru, takže jednoválec v krosně na zádech pilota praglaidingu, ale to jsem uviděl, hlavně to zpracování, a zdrhl jsem od toho, už jen pohled na přepůlenou klikovku a zapalko z fechtla mi zmrazovalo mozek.

 
10.10.18 - 13:09 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Strýc alias Myslivec: pro kazdou vrtuli jsou nejake maximalni otacky, nad ktere nema smysl jit, protoze uz to vys nejak aerodynamicky nefunguje. Ale detailum nerozumim.

To habr: Zrovna u toho letadla, kde ten motor bezi v konstantnich otackach by se asi vyplatil ladeny vyfuk.

To Jirko : Dobry ladeny vyfuk u modelarskeho dvoutaktu zvedne vykon o 20%. Takze je jasne, ze spatny vyfuk dokaze s dvoutaktem veci. Nemam ani zdaleka takove zkusenosti, jako habr, ale zajimal jsem se teoreticky* o upravy motoru, precetl jsem toho kvanta a cim vic tam dokazes nacpat nejaky originalni vyfuk, tim lepe. Priruba otocena na druhou stranu samozrejme nevadi.

*) nejdriv nebyla dilna. Pak nebyl cas - stavel jsem barak. A ted neni motivace - dospel jsme k nazoru ze v motoru ma byt jeden pohyblivy dil, jehoz jmeno je rotor.

 
10.10.18 - 09:57 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To hycomat: to by byl slušnej vichr, kdyby vrtule měla 4 000 : ) natož 8

 
9.10.18 - 22:30 Killer Koly [odepsat]
To hycomat: je to dobre. 1:2 = 1/2, tedy jedna polovina. vrtule toci jednu polovinu toho, co klika

 
9.10.18 - 20:19 hycomat [odepsat]
To habr: reduktor 1:2 (klika točí 4000 ale vrtule jen 2000 ot/min) Nemáš tam chybu? Reduktor 2:1?

 
9.10.18 - 08:32 Yettik [odepsat]
[e-mail]
To habr: Ahoj jj léta praxe se nezapřou,máme se ještě pořád co učit

 
8.10.18 - 23:18 habr [odepsat]
[www]
To Jirko : Dvoudobý motor nemá ventily, ty nahrazuje právě výfuk, tedy spíš jeho průtok a odpor. Pokud dáš výfuk s větším průtokem než je originál, pak nebude odpor a až 2/3 paliva zmizí ve výfuku a přitom motor nebude mít vlivem menšího množství paliva ve spalovacím prostoru potřebnou kompresi, takže spořeba vzroste až o 100%, ale výkon klesne - výrazně. Pokud však dáš výfuk s menším průtotek a větším odporem, tak sice spotřeba bude malá, ale možná se ani nerozjedeš, motor se bude dusit. Výfuk u dvoutaktu je jedním ze dvou prvků kterým se ladí motor a konstruktéři jej určitě spočítali stejně nebo lépe, než vědci z NASA. Pokud nejsi lepší než konstruktéři a chceš aby motor s co nejmenší spotřebou dával aspoň běžný výkon, tak se vykašli na změny výfuku a karburace.

Z mojí praxe:
malotraktor domácí výroby, dvě auto-úřevodovky s motorem trabant, podvozek 4x4 Praga V3S a při běžné jízdě pod 20 litrů na motohodinu nešel, ovšem orání dvouradlicí dělal pod plným plyxnem i za 100!
Druhý příklad - ultra lehká letadla - motor vzhůru klikovkou, válce dolů, reduktor 1:2 (klika točí 4000 ale vrtule jen 2000 ot/min) karbec moto a výfuk samodomo - spotřeba až 40 litrů na hodinu letu při naprosto konstatních otáčkách, motor maximálně odlehčený, žádný setrvák ani chlazení a dobíjení.

Obojí jsem ve své době servisoval, data nejsou vycucaná z palce.

 
8.10.18 - 21:07 Jirko [odepsat]
To netOpýr: To yettík:
Díval jsem se jestli by to tak šlo, šlo, ale bylo by to přibližně 10-15 cm od předního kola. Ze zkušenosti vím, že není problém mít 15 cm bláta na kolech. Tak sem to zavrhl.
Jak to vypadá, tak věděli proč převařili svod.
To Myslivec: a ostatní..
Co jsem se ptal kamarádů, známých i neznámých, firem, všichni od toho ruce pryč.
Až jeden známý mi poradil geniální věc. Dát to do svářečské škole.
Tak jsem jim dnes zavezl nový I rozbitý svod. Na nový svod řekl, že by potřeboval aby to bylo na místě uchycené kvůli řezu a hlavně svaru. Aby to bylo tip ťop.
Ale díval se na ten rozbitý a že to půjde zavařit. Že to dělají běžně. Tak sem mu tam nechal aj výfuk který taky jakýsi děravý.
Mimochodem, myslíte že bych tam mohl dát výfuk z motorky? Mám možnost ho mít zadarmo.
Z nějaké sportovní, je robustní. Žádný pionýr.

 
5.10.18 - 11:30 yettík [odepsat]
To Jirko : Pěkný mašinka,kolega má taky traktůrek s motorem trabi,taky dobře vymyšleno.Jinak jak píše netopýr,případně origo svody a vytáhnout to nahoru,jak to teď vidím ,záleží kolik je místa,teď už je to jen o dúmaní.

 
5.10.18 - 09:23 netOpýr [odepsat]
To Jirko : nevím, jestli by nebylo lepší dát origo svody a za ně koleno pro vytažení nahoru. Už jen kvůli případné další výměně.

 
5.10.18 - 09:13 Jirko [odepsat]
To Myslivec:
Myslím že s tím tu na vesnici mít problém nebudu :) vím o pár lidech co jsou svářeči + tu jsou dvě firmy které se kovovýrobou zabývají.
To Yettik:
Souhlasím. První pocit z toho stroje byl, že půjde do šrotu. Ten stav ve kterém byl, no, vůbec se mi do toho nechtělo. Nakonec jsem se do toho pustil, protože je tady na vesnici i potřeba občas takového stroje.
A taky jsem se do něj pustil proto, že to dělal otec se strýcem. + X dalších věcí.

http://photos.app.goo.gl/eHa7BAWN8Toe6Z3m9

 
5.10.18 - 08:42 Yettik [odepsat]
[e-mail]
To Jirko : V pohodě,hlavně ,že záhadné svody jsou odhaleny.Jen mě udivuje,teda neudivuje,ale obdivuji šikovné české ručičky co vše dokážou vymyslet a dotáhnout až dokonce za mašiny a stroje.

 
4.10.18 - 21:28 Myslivec [odepsat]
To Jirko : Nic se neděje, hlavně že se došlo výsledku. Nebudete to ale mít jednoduché sehnat náhradu.

 
4.10.18 - 20:27 Jirko [odepsat]
To lil B.G.:
Ano, máte pravdu,je to přesně tak jak píšete. To by mě hádam ani nenapadlo že to tak je udělané.
To Yettik:
No, jsem frézu zdědil, a kdy dá se říct že roky byla mimo provoz kvůli závadám které jsem opravil. Nový startér, cívka, baterka, svíčky, kabely, kontrola a pretesneni motoru.
V týdnu se utrhlo spojkové lanko a pár dnů nato prasklá příruba. Furt něčím překvapuje.
A omlouvám se To Strýc alias Myslivec: za to, jak jsem se vyjádřil.
Teď mi to smysl dává co jste napsal

Už přemýšlím kdo a jak mi to zavaří. Svářečku nemám, a ani bych si netroufl na litinu. Vím asi kdo má, a co jsem něco málo četl, tak je lepší svařovat tigem než elektrodou.
A děkuji všem za vaše rady, náměty, připomínky. Pomohli jste mi :)

 
4.10.18 - 14:10 Yettik [odepsat]
[e-mail]
To Jirko : Zdravím myslivec má pravdu,svody jsou shodné od r.v cca 1965 až po rok 1990,kromě 4takt a jak píše lil b.g někdo to po domácku upravil ,uříznul a zavařil na druhou stranu,takže takové svody nenajdete nikde,takže co máte ty svody ,které nejsou rozbité,můžete si je sám upravit s někým kdo to už dělal na té fréze.

 
4.10.18 - 09:55 Myslivec [odepsat]
To Jirko : jestli píšete italsky tak si tam dejte motor z Fiata. Já Vám píšu že trabant má od začátku výroby stejné a identické svody a že je můžete měnit, jak se Vám zamane. Nevěříte, nevěříte. Já Vás přesvědčovat nebudu.

 
4.10.18 - 09:27 lil B.G. [odepsat]
To, co máte na fotce, vypadá jako novější typ svodů po odstranění oplechování a převaření výstupní příruby vzhůru nohama, ve výsledku tedy na levou stranu.

 
4.10.18 - 09:04 Jirko [odepsat]
To Myslivec:
Mno, stále nejsem o nic chytřejší z toho co píšete.
Asi Píšu italsky, když píšu, že potřebuji vědět co to je za svod, kde ho případně sehnat.
Mám dva svody z trabanta (jeden dokonce aj s oplechováním), ale jsou mi na dvě věci, když potřebuji ten, který je rozbitý.

 
4.10.18 - 08:57 Myslivec [odepsat]
To Jirko : trabant má od začátku stejný svody, akorát po r. 75 jsou s oplechováním

 
4.10.18 - 08:14 Jirko [odepsat]
To Strýc alias Myslivec:
..a mě zajímá z kterého trabantu svod je, protože ho nemůžu najít.
Nacházím jen ty, co mám - ten který tam nesedí T601 asi.
Viz. http://photos.app.goo.gl/z3EHaq6uCUsaRSFw7
Potřebuji aby šel vývod spalin na pravou stranu, ne levou.

 
4.10.18 - 07:57 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Jirko : jo to je trabant akorát to má uraženou přírubu na tlumič.
(z čeho jiného by měly pasovat svody na trabant motor?)

 
4.10.18 - 07:36 Jirko [odepsat]
Ps: dal bych sem fotku, ale jaksi nevidím kde a jak ji vložit.
Tak zkusím takhle

http://photos.app.goo.gl/MX5hGDCLtTSRkC4t7

 
4.10.18 - 07:33 Jirko [odepsat]
Dobrý den vespolek. Potřebuji pomoct s nalezením výfukového svodu pro frézu ve které je uložený motor z trabantu. Je to takový kočkopes.
Z trabantu 601 vypadá že svod není.
Na svodu je napsáno S1E04406009 a SLL 00.
Svodem myslím ten litinový díl co vede hned od válců motoru.
Budu moc rád, když mě nějak navedete kde hledat 🔎

[1-28]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.113142, 20.10.18 - 06:13:05, uptime : 5 dnů 11 hod 23 min, volné místo : 12422 MB
<- říjen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není