Úvod


Odkaz na archiv



Legislativa->zákony, vyhlášky a jejich změny
Klíčová slova: zákon, vyhláška, legislativa, změny, výklad, novelizace
Určeno pro: pro všechny vozy


V tomto tématu je 164 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
29.12.17 - 22:59 KurvikCv [odepsat]
To Killer Koly: jo? tak se podívej jak se naše dekra tváří na úpravy aut

 
29.12.17 - 21:19 Killer Koly [odepsat]
tak to mi hlava nebere... jednou jsme v EU, tak by schvaleni v jednom statu melo platit i pro jiny clensky stat, ne?

 
29.12.17 - 19:29 Trabantservis [odepsat]
V Nemecku s vlekem 90.
Stalo se mi,když dodržoval osmdesátku,že mě tamní policie zastavila a řekli,at zvysim rychlost,ze brzdim kamiony.
Nalepku Tempo 100 na přívěs lze ziskat pouze na zanovni vlek.Na 16 let stary mi ji nechteli vydat.

 
29.12.17 - 18:43 Juch [odepsat]
[www][ICQ]
To Zahajskej: Možná kdyby ses podíval na google, zjistil bys, že je to jinak s těmi hmotnostmi.Mě to nevadí,mě se žádné omezení netýká.Ale pro pořádek Z25 má nějakých 1800kg, pokud máš vzadu závaží, případně kompletní hydrauliku pak se dostaneš přes dvě tuny, i tak je tam rezerva, ale 3011 je mnohem lehčí.Myslím že 1440kg tam psaly.

 
29.12.17 - 17:10 Rozmon [odepsat]
To KurvikCv: přesně jak píšeš, jakmile nemáš v Německu Dekoru, tak můžeš 80, s dekrou 100, já to mám s autobusem v Německu podobně, pokud nemám jejich technickou, tak bych měl správně jet max 80, s jejich technickou, která je mnohem drazsí a měl bych s autobusem na ni jezdit každých půl roku můžu 100, dostanu protokol v němčině a ještě jako bonus samolepku na zadní část vozu s maximální povolenou rychlostí, která má v sobě německý znak... Většina policajtů, jak vidí tuto samolepku, tak protokol vidět nechce, víc se tu o tom rozepisovat nebudu, kdyžtak SZ.

 
29.12.17 - 15:56 KurvikCv [odepsat]
To Killer Koly: kdysi to tu psal Rozmon i s autobusem...pokud chceš s vlekem jet víc jak 80,tak musíš na německou Dekru a dostaneš berana,že můžeš s tím vlekem frčet kilo u nich. Nezajímají je naše schválení na 130 apod. S autobusem to bylo stejný..musel jít na dekru aby mohl mazat víc (už si to úplně přesně nepamatuju,to bude vědět Rozmon)

Když jsem jel s kamarádem němcem s vlekem po dálnici tak mi říkal že poldové v uvozovkách tolerujou +10 km/h ..ale tak kdoví jak to mají u cizinců..to co projde místnímu,nemusí cizinci projít.

 
29.12.17 - 12:22 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Juch: Z25 má dvě tuny, třicítka bude vážit minimálně stejně. A na těžší vlek za pětadvácu mám B+E.

 
28.12.17 - 22:12 Killer Koly [odepsat]
To Pavel JHB: abych v tom mel jasno s tou soupravou: takze v reichu, ikdyz mam prives s konstrukcni rychlosti 130km/h, tak v souprave muzu jet jen 80 km/h? nebo plati, ze nemuzu jet vic nez je nejvyssi konstrukcni rychlost nejpomalejsiho vozidla v souprave? a co na dalnici?
a bratri slovaci, jak to plati na slovensku? taky se tam obcas pohybuju s vlekem.

 
28.12.17 - 20:55 Juch [odepsat]
[www][ICQ]
To Pavel JHB:
Zetor 3011 je o dost lehčí než Z25. Ikdyby měl v ramenech nářadí v max.možné hmotnosti pořád je tam rezerva slušná. Za traktorem s B lze táhnout jen vlek do 750kg jeho celkové váhy.


 
28.12.17 - 20:52 Pavel JHB [odepsat]
To Zahajskej: Nene, pomahač tě rozdovádí, neb mu sdělíš ať to okamžitě píše do správního řízení a tam ho zostudíš.

 
28.12.17 - 09:33 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: Palec hore! jen si mi potvrdil, co jsem si myslel. Ale stále není vyhráno, stačí narazit na špatně vyspalého pomahače a když né nic jinýho, otráví mi minimálně jedno odpoledne.

 
27.12.17 - 22:26 Pavel JHB [odepsat]
Takže konečně jsem se dostal k počítadlu....
1./ na traktor stačí B, musí se ale vejít do celkové hmotnosti. Maximum je teda Z25, třicítka už je s odřenejma ušima. Tzn nesené nářadí atp bez problému. Na všechny vleky musí BE, pokud člověk netahne jen nějakou kárku. T nemá omezení. Pozor T a AM platí jen v CR (kdo měl růžovej tak to zná - poslední stránka a bylo to tam napsaný. Další chyták je AM a kód 150 bacha na váhy a konstr rychlosti. Naštěstí to bukvice neví/nekontrolují.
2./B a BE - B je na soupravu a pak jsou to jasný počty. Řešením je B96 je to ale blbost stojí to peníze + testy + jízdy + zkouška. Takže naprd lepší je BE za prakticky stejných podmínek ale je pak možno mít tahouna do 3500 + vlek libovolné váhy (omezuje jen to, co je v TP napsáno na kouli.
3/Vleky jsou přesně jak píše švambi - těch 100 nebo 130 konstrukčních je opět náš vynález, funguje na naší dálnici za humny strafe jako býk.
Snad jsem na nic nezapomněl a alespoň někoho potěšil. Pokud bude něco nejasné buď doplním, nebo se zeptám.

 
26.12.17 - 17:08 Švambi [odepsat]
Přesně tak. Určující je ta nižší nejvyšší povolená rychlost ze soupravy. Například v Německu je to naprosto nezajímá. Mají povoleno 80km/h s tím, že pokud prožene člověk vozík, který zvládne papírově víc jak 100 km/h přes TUV/DEKRU tak může 100 km/h, víc ani ťuk.

 
24.12.17 - 22:48 Tom-JC [odepsat]
To Rozmon: S tou rychlostí soupravy je to jinak! Vyhláška jasně říká, že "Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla, a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy." (§ 18, odst. 5). Jáká je nejvyšší povolená rychlost vozidla je uvedeno v TP. Jestli je vlek schválen na 130 km/h podle vyhlášky 341/2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, může se s ním jezdit 130km/h. Nikde ve vyhlášce není psané, že nejvyšší povolená rychlost soupravy je 80km/h! Je možné, že v zahraničí, například v Itálii, mají jiné předpisy, ale v ČR se nejedná o tolerování přestupku, nýbrž o dodržování platných předpisů. Mimochodem, profesák nemam a řidičák mi platí taky jen 5 let.

 
24.12.17 - 16:57 Maja [odepsat]
To Pavel JHB: no tak to je tak jak jsem ti řekl . Co mi řekly v autoškole.

 
24.12.17 - 16:25 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Jinak řečeno: BE Ti dovoluje táhnout těžší soupravu než B96

 
24.12.17 - 16:24 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Tak pokud máš B+E, tak nepotřebuješ B96

 
24.12.17 - 16:22 Pavel JHB [odepsat]
Momentálně, jelikož se asi s doktorkou nedohodnu by mne zajímalo toto: Mám papíry na vše, ale ze zdravotních důvodů mi vrátili jen A,B,E. Jak získám B96? Pokud možno zdarma bez šaškáren v AŠ. Můžete někdo pozjistit? Veškerými zdravotními testy včetně dopravně psychologického vyšetření jsem prošel bez problému, nemám žádná omezení

 
24.12.17 - 16:20 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
A mám pocit, že je to tam napsané jednoznačně

 
24.12.17 - 16:19 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Ne, máme stejnej internet... první odstavec je pro BE, druhý pro B96... viz foto
PŘÍLOHA (rpbe.png)

 
24.12.17 - 16:14 Pavel JHB [odepsat]
To Filip93: Asi mám jinej internet, ale to co tam máš je odsud : ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ PRO SKUPINU "BE" A "B96"

 
24.12.17 - 16:05 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Citováno z webu www.ridicak.cz, kterou má Ondřej Horázný:

Řidičský průkaz sk. B+E:
Jízdní souprava složená z motorového vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg (max. přípustná hmotnost jízdní soupravy přesahuje 3 500 kg).



 
24.12.17 - 15:40 Pavel JHB [odepsat]
Tak včera večer dorazil na pár minut kamarád vlastnící jak učitelák, tak komisařské zkoušky. Dal jsem dotaz na BE, odpověď byla opě zcela odlišná od ostatnich. Zítra jedu na chlebíčky a další pochutiny ke švárovi, tak se zeptám aktivního učitele z nejlepší AŠ na okrese a dám vědět.

 
23.12.17 - 11:15 Pavel JHB [odepsat]
To Rozmon: Je vidět, že bydlíme v klasickém banánistánu, kde u každého okénka na úřadě platí něco jiného. U nás chtějí za kartu 900 , všichni kdo se kroucením kolečkem živí, chodí po 50ti každých 5 let viz. tady http://www.aprofes.cz/profesni-prukaz/ zagoooglil jsem ale a na podobných stránkách to píšou jako ty Poslední zajímavost - když mi ve stavu totální nasranosti vraceli řidičák typu žebrák, tak mne úřednice uklidňovala, že budu mít platnost 10 let, jinak jenom 5. To je zrovna věc, která mne neuklidňuje, protože tu pajcku nebo kolik to stojí jednou za 5 let klidně dám a nemusím počítat jak mám tlustou dodávku a jak je tlustej vlek.

 
23.12.17 - 07:32 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To Rozmon: Ja by som ešte k tomu Slovensku doplnil prípad, pokiaľ jazdíš po diaľnici s osobným motorovým vozidlom + príves napr. 750 kg a súprava nemá hmotnosť nad 3,5 t, tak musíš mať diaľničnú nálepku na auto a druhú diaľničnú nálepku na príves.

 
23.12.17 - 02:31 Rozmon [odepsat]
To Pavel JHB: s tím profesakem je to trošku jinak, musí se každý rok na školení řidičů, za každé školení dostanu potvrzení na takový formulář na A4 a každých 5 let si musím jít na úřad nechat vyměnit s tím formulářem řidičák, kde je zaznamenaný i profesak. Díky profesaku jsem znevýhodněny v délce platnosti řidičáku, který je místo na 10let jen na 5let a výměna stojí stejně, to samé karta do tachografu má platnost pouze 5 let a potom si musím jít za 700kc pro novou... A o profesak nepřijdeš, dokud chodíš na pravidelné školení, jakmile se na to vybodnes nebo pokud ti lékař nezakaze jezdit, platíš si celý profesak na novo za těžký prachy... Eurokarta není potřeba, stačí obyčejný řidičák na ježdění po EU a ostatní partnerské státy jako třeba Švýcarsko...
Jinak ještě bych se vrátil k těm privesum a povoleným rychlostem, výrobci staví vozíky i do 130km/h, ale je to prd platný, protože jako souprava stejně můžete jet jen 80km/h, v ČR to tolerují, ale v zahraničí se s vámi nikdo bavit nebude, např. v Itálii stojí pokuta 315euro, vím z vlastní zkušenosti, naměřili mi na dálnici 95km/h s vozíkem do 130km/h a vůbec je to nezajímalo, stali si za svým, že jsem souprava... A to mi ještě řekli, že tolerance je do 86km/h, pokuta do 10km/h nad toleranci 315euro, nad 10km/h 420euro, jak se to navyšuje dál jsem už radši nezjišťoval... V Německu prozmenu jakmile jste souprava nad 3,5t a máte firemní vozidlo, tak musíte mít tachograf, na Slovensku souprava nad 3,5t musí platit mýto, ve Švýcarsku musíte na přívěs koupit dálniční známku za 40euro nebo franků, do Norska můžete vést jen určité množství alkoholu a cigaret na osobu a takových blbosti je víc...

 
22.12.17 - 22:08 Pavel JHB [odepsat]
To Zahajskej: Profesák musíš mít pouze jako zaměstnanec u vozidel nad 7.5 a autobusů. Pokud máš kamion jako Lojza z Horni Dolní zlámané a jezdíš si s ním pro hnůj na zahrádku nepotřebuješ nic. Je to ptákovina platná cca od 2006, platí ti do 50ti, pak obnovuješ každých 5 let. Součástí je i obávané dopravně-psychologické vyšetření. Pro autobus mimo městskou potřebuješ ještě tzv eurokartu, to je jen klasicky opět o penězích, vydává jí město, stojí 900 a platí furt. Jen se mne neptej na význam Nevím to 100%, ale jak tak vše děláme jako v EU, tak němec nic nepotřebuje. Má papíry, tak jezdí...

 
22.12.17 - 14:23 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
přesně jak píše Rozmon

 
22.12.17 - 10:48 Rozmon [odepsat]
To Zahajskej: jednoznačně to vyznačuje i značka IP28a

 
22.12.17 - 10:42 Rozmon [odepsat]
To Zahajskej: není pravda, takhle to funguje na Slovensku (teda pokud už to nezmenili), u nás se mýto vztahuje na motorová vozidla nad 3,5t a ne na soupravu, vždy záleží na tom, kolik váží tažné vozidlo, což vozidla skupiny B jsou všechny do 3,5t, takže ti stačí dálniční známka...

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-120]   [121-150]   [151-164]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.397511, 20.11.18 - 06:16:59, uptime : 36 dnů 12 hod 27 min, volné místo : 12339 MB
<- listopad
2018
->
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Peťass