Úvod


Odkaz na archiv



Legislativa->zákony, vyhlášky a jejich změny
Klíčová slova: zákon, vyhláška, legislativa, změny, výklad, novelizace
Určeno pro: pro všechny vozy


V tomto tématu je 89 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
18.12.17 - 10:41 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To Hraboštraboš Hlodavec: Ty čo zase lamentuješ? Na Sk zaplatíš za prepis auta v rámci okresu 33€ a z okresu do okresu 66€. Vy Češi máte všetko lacnejšie, ale pindať budte na všetko. Skylink na Slovensku? 120 programov a inštalácia za 1€. VČesku? 130 programov a inštalácia za 1Kč a takých príkladov sú stovky. Dať za sametku do dverí na Trabanta 400 Kč. tak tu budete o tom vypisovať dva mesiace...

 
18.12.17 - 10:31 Hraboštraboš  [odepsat]
To Zahajskej: Naprosto souhlasím. Někdy mám sto chutí auta i rozprodat, ale holt wartburgy a trabanty, člověk je svým způsobem miluje. Ale jinak: každý inspektorát jedná sám podle sebe, zvláště u ekotestací. Přepis 800.- - za co? To barva do razítek a tiskáren tak podražila? Evidenčka - dřív policajt vylezl a koukl na čísla, dnes zaplať od 300 do 600.-. Ekodaň - další uvalenost! To si koupím vůz z roku 1960 na ježdění do práce???Aspoň by z toho mohli vyjmout vozy nad 30 let, což je věk uznaný pro veterána. Nemůžu vyřadit auto, když je rozeberu na díly, musím mít doklad - tak v tom případě vyrábějte díly nové a cenově dostupné, alespoň je nebudem muset dolovat z vraků! Povinné ručení chápu, s tím souhlasím, ale nerozumím, proč by to měl ovlivňovat obsah. Kdysi bylo jednotné ručení pro všechny. Jakési jejich městské emisní zóny, jak mám hergot vědět, co mám motor za třídu? Když jsem přepisoval wartburga čtyřtakta, tak mi ho nechtěla baba přepsat, že neví, kolik se platí u warana s motorem VW ekodaň. Ale že mám poslat auto kamsi do Písku do zkušebny, tam to prý zjistí. Nakonec jsem si musel nechat zavolat vedoucího, kterému jsem dal návrh, že eko 10 000.- platím dobrovolně a dám jim to písemně a návštěvu zkušebny odmítám. A navíc, ve městě jsou buď rezervace, nebo draze placená parkoviště. U jakéhokoli úřadu, nemocnice atd - vše placené a hlavně že tam pobíhá dvojice měšťáků (někdy i více)...Popravdě mě už tak otrávili, že jsem naházel značky do depozita (a zacvakl 200.- za auto, že si dovoluji je nepoužívat) a prakticky už se mi ani jezdit nechce.

 
18.12.17 - 10:09 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
Tak jsem se kouknul ještě jednou a je uvedeno, že se skupinou B můžu řídit motorová vozidla do 3,5t. Traktor motorové vozidlo je.

 
18.12.17 - 10:02 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: Tak jsem se kouknul do aktuálního zákona a ejhle, najednou traktor řídit nemůžu. Ještě do nedávna v zákoně bylo ve skupině B uveden i traktor a když jsem dělal B+E, tak mi i majitel autoškoly potvrdil, že s B traktor řídit můžu, ale nesmí mít víc jak 3,5 tuny. jenže nějaký pátek už to je.
Fakt mě tady z toho státu už hrábne. Jendou něco jde, pak zase nejde. Zákony se přizpůsobují té zas..né EU. Dříve si v Moskvě prdli, my jsme se tady posrali. Dnes si v EU prdnou a my z toho máme sračku minimálně na půl roku.

 
18.12.17 - 08:23 Hraboštraboš  [odepsat]
To Pavel JHB: Tak teď už tomu nerozumím vůbec... Používám raději vlastní vyhlášky...Výhoda je, že se v tom nevyznají ani ti odborníci v černém. Ostatně, čím pitomější a složitější vyhláška, tím důležitější a asi lepší. Asi koně pod kapotou vyměním za koně normálního. A schválně se zeptám prvního policajta, co potkám, kam se lepí dálniční známka, když nemá čelní sklo!!!

 
18.12.17 - 08:02 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Pavel JHB: ano, vim co jsou harmonizačni kody, udavaji např. bryle (popř. čočky) a milion jiných věci - třeba i zakaz řizeni v noci apod...
Ovšem kdyz jsem v roce 2011 delal B, dostal jsem vyplněné pouze B. Kdyz jsem o par let pozdeji delal papiry na nejsilnejsi motorku, dostal jsem vyplnene všechyn podskupiny, tj Am,A1,A do 35kw, a A bez omezeni.. Dopsali mi i B1, atd.. Klidmlne ti ridicak oskenuju

 
17.12.17 - 17:53 Pavel JHB [odepsat]
To Zahajskej: Jakto u B traktor - tam je to takto:
Řidičské oprávnění skupiny B - text, který odpovídá směrnici 2006/126/ES:

1. Motorová vozidla s výjimkou vozidel skupin AM, A1, A2, A, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu.“ („B96“).
2. vozidla zařazená do skupiny A1 s automatickou převodovkou,
3. vozidla zařazená do skupiny B1, tedy i tříkolová vozidla zařazená do skupiny A1.
Vždyť bylo vždycky zvlášť, nebo k C nee?
Ten 2.9ti násobek ti závidím můžeš chodit s chlapama chlastat do hospody, to mne už zakázali

 
17.12.17 - 17:22 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: Právě že u béčka jsou uvedeny i traktory, jen je limit 3,5 tuny, což moje pětadváca splňuje. Jinak u téčka je vlek do dvouapůl násobku tažnénho vozidla, pokud není ke konkrétnímu traktoru omezení na nižší hmotnost. A těch 17 mám už splníno skoro 2,9x

 
17.12.17 - 17:04 Pavel JHB [odepsat]
To Zahajskej: T-éčko neznám nuance, ale popis je tento:traktory a pracovní stroje samojízdné; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo. Jaký přípojný nevím... Ale bacha až od 17ti

 
17.12.17 - 16:57 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Fíček: Tak tohle mě uklidnilo. Dělal jsem si tuhle skupinu kvůli traktoru s vlekem. Traktor mám Z25 a ten má 2tuny, takže ho můžu řídit i s béčkem.

 
17.12.17 - 16:57 Pavel JHB [odepsat]
To Pavel JHB: Napsal jsem to trošku nesprávně, správně by mělo být platí vše nahoru do další skupiny. Nemám tady starej řidičák, ale myslím, že je pro všechno 5 kolonek (T,DE,CE,BE,A).

 
17.12.17 - 16:46 Pavel JHB [odepsat]
To Filip93: Asi jsi nedával v AŠ pozor Jsou totiž mezinárodní a národní harmonizační kódy. Je to šílenej asi 3-stánkovej seznam. Spousta lidí se pak diví když jim rakušák (ti buzerujou nejvíc) ďobne řidičák. V cizině třeba neznají kód 150 (padesátky)175 (Dčko jen pro MHD atp. Nemáš pravdu ani s vyplňováním. Pokud máš Např C i E, Tak ti vyplní jen CE a platí vždy vše nad tím. Já ze sebe udělal blba, protože jsem to reklamoval při výměně když jsem zjistil, že nemám vyplněný všechny chlívky jako dřív)
To Fíček: To Rozmon: Ano, správně, píšu za 1

 
15.12.17 - 10:23 Rozmon [odepsat]
To Fíček: omlouvám se, špatně jsem to pochopil(nebo jsem špatně poslouchal), správně je to, že když přívěs překročí hmotnost 3,5t za vozidlem skupiny B, tak je potřeba minimálně C1+E...

 
14.12.17 - 21:39 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Presne tak... Jen bych doplnil, že B96 neni žadny česky výmysl, ale vznikl právě proto aby to bylo sjednoceno v Evropě. Stejně tak se v ridicaku vyplňují i podskupiny patrici k dane skupině.. Např udelam Cečko, ale v ridicaku zapisou C i podskupinu C1

 
14.12.17 - 21:37 Fíček [odepsat]
B+E

jízdní soupravy složené z vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, avšak nepřevyšující 3 500 kg. Prostě auto do 3,5t + vlek do 3,5t = souprava max 7t.

 
14.12.17 - 21:30 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Podle tebe bych na osobák s podvalem musel mit CE...to je blbost

 
14.12.17 - 20:00 Pavel JHB [odepsat]
To Filip93: Nee, je to IMHO tak jak píše Rozmon. B máš do 3500 E máš nad 750 Takže pokud máš tunovej vlek, tak na auto ti zbývá 2500 Ale bacha berou se celkový hmotnosti dle TP Takže pokud máš vlek 3000, tak ho nemůžeš táhnout vlastně za ničím ani prázdnej pokud máš jen BE. Bacha na ten kód B96, ten platí jen u nás, za humny platíš. Je to stejný jako s motorkou. Proto jsem byl tak nerudnej, když mi doktoři nevrátili zbytek papírů i když jsem udělal všechny testy s výsledkem 50-51 let Dřív jsem to prostě neřešil, měl jsem papíry na všechno + učitelák Přelom 2/3 2018 jdu opět na kontrolu k neurologovi i když jsem zdráv, nemusím brát prášky atd. tak mu to dám sežrat. Jinak pokud se člověk pohybuje po ČR, tak je to jedno, naši to neví. Za humny to neřeší sečtou váhy z TP a jseš bez papírů a zadluženej do smrti
To Pawlick: Ta navigace mne taky praštila. Hlavně právně ta navigace - co držák telefonu... Kdysi na to bejval i takovej obrázek, u T to vycházelo jen do L dolního rohu. Vždy se říkalo, že zorné pole je to, co vymetaji stěrače. Jak je to nyní správně nevím, o svátcích udělám přátelskou návštěvu v AŠ a zeptám se na správný výklad....

 
14.12.17 - 19:20 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Spis B+E ne?? C+E je auto NAD 3500 + prives NAD 750.

Vsak jsem to psal: souprava DO 3500 (auto+vozik, napr 2000+1500) = "B"

Souprava NAD 3500 (2500+2000) = B+E

 
14.12.17 - 16:38 Rozmon [odepsat]
To Filip93: Na školení řidičů nám říkali, že pokud souprava přesahuje 3500kg a nemáš podskupinu B96, se kterou můžeš mít soupravu až do 4250kg, tak musíš mít skupinu C+E

 
14.12.17 - 15:24 lil B.G. [odepsat]
To Pawlick: na čelním skle nesmí být nic, co nemá homologaci pro umístění na čelním skle. Tak mi bylo řečeno před týdnem na STK (kvůli držáku kamery za zpětným zrcátkem, mimo zorné pole)

 
14.12.17 - 14:29 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Zahajskej: však právě je dobře, že máš B+E...

s B mužeš mít soupravu např. 2000+1500kg.... pokud to je např. 2000+1501, už potřebuješ B+E...

 
14.12.17 - 09:53 Pawlick [odepsat]
To Pavel JHB: Dobrý souhrn. Všiml jsem si však nepřesnosti ohledně zákazu umístění navigace na čelním skle. Tento zákaz takhle nezní, viz níže:


"Podle české legislativy (§ 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb.) nesmí v zorném poli řidiče být umístěny žádné předměty, které by omezovaly výhled řidiče všemi směry, s výjimkou schválených označení určených k umístění na skla vozidla.

Ministerstvo dopravy hovoří o obecném určení míst, kde lze navigační systém připevněný přísavkou umístit. Jedná se o místa, kde zorné pole (výhled) řidiče z čelního skla je ovlivněno karosérií auta a není narušen pohled na vozovku. S ohledem na výše uvedené je jasné, že je nutné posuzovat zorné pole řidiče u každého typu vozidla individuálně, zejména s ohledem na plochu čelního skla, konstrukci čelního skla a přední části vozu.

Plochou na čelním skle, kterou lze považovat za vhodnou pro umístění navigace je např. horní ztemňovací pás čelního skla, protože není zorným polem řidiče."

 
14.12.17 - 09:53 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
1
-0
1
To Pavel JHB: Takže jako teď si se skupinou B+E můžu utřít zádel? Vyhozené peníze? Nebo mi to přepíšou alespoň na tu B96?
A v pátek jsem mohl přijít o řidičák, když jsem za trábošem táhnul přívěs s celkovou 750kg i když byl prázdný? Nějak mě to tady v ČR poslední dobou přestává bavit....

 
13.12.17 - 21:20 Pavel JHB [odepsat]
Ještě značky.....
PŘÍLOHA (dopravni_znacky.pdf)

 
13.12.17 - 21:20 Pavel JHB [odepsat]
Dostal jsem od bývalého dopravního metodika změny pro rok 2017, něco je dávno známé, něco jsem neznal....
PŘÍLOHA (informace_pro_ridice_2017.pdf)

 
8.08.12 - 19:39 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Krteczek: vypadají /OSBID/ velice velice rozumně, konečně někdo používá mozek a nebojí se říct, co je špatně.. Zjistím kolik stojí členský příspěvek a asi se "zůčastním"

 
8.08.12 - 17:27 Krteczek [odepsat]
Jel jsem dnes po Strakonické a všiml jsem sizajímavého bilboardu. Více v odkazu... http://www.osbid.cz/padesatka-na-strakonicke-proc/

 
28.07.11 - 20:29 DadaCB [odepsat]
Nevím, zda už se to dostalo o povědomí, ale dne 1.8.2011 vstupuje s platnost novelizace zákona 361 O silniční provozu. Mezi největší změny patří povinnost zimních pneumatik v zimním období, povinnost použít při nouzovém zastavení mimo obec rexlexní vestu a pak jsou tam změny v pokutách a v bodovém systému.

 
8.08.10 - 01:23 habr [odepsat]
[www]
Jistě jste jako pozorní motoristé, vědomi si povinností seznámit se se všemi zákony, vyhláškami a ustanoveními a jejich novelizacemi týkajících se provozu vozidel na pozemních komunikacích postřehli, že byla opět velmi čerstvě upravena vyhláška o autolékárničkách. Novelizace nabyla účinnosti dnem 23.července 2010 a mění např. rozsah použití lékárniček. Zavádí povinnost lékárničky i tam, kde doposud platily různé vyjímky, upřesňuje obsah a velikost. Většiny z nás se to tentokrát asi ani nedotkne, ale pro jistotu to zde připomínám.
PŘÍLOHA (autolekarnicky.pdf)

[1-30]   [31-60]   [61-89]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.184999, 20.02.18 - 12:43:25, uptime : 410 dnů 14 hod 16 min, volné místo : 12910 MB
<- únor
2018
->
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
alyno
Hraboštraboš
Peťass
STK Majjo
šedý vlk