Úvod


Odkaz na archiv



Karosérie->nový lak Trabanta - jaký lesk?
Klíčová slova: lak, lesk
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 16 příspěvků

 
5.08.18 - 22:11 Pavel JHB [odepsat]
To Radim.p: Souhlasím s tebou, kluk dělá ve firmě kde vyrábějí vrata, pokud je zákazník chce v barvě, co ž je často, tak je lakujou PUčkem, minimum berou 10kg stříkají ale pololesk. Jak to vypadá mohu vyfotit, mám tu stříklej W blatník (zkouška pistole ) Tvrdí, že barva práškuje zanedbatelně zato velmi silně bledne což je problém pokud si zákazník zku*ví lamelu, nová(é) se musí dát nahoru aby to nebyla zebra. Jinak u nás je jeden pečlivka, má hnědého kombíka a ten se od nova do dneška leskne jak psí kulky.

 
1.08.18 - 08:48 Radim.p [odepsat]
To Pajka Vrakař: akryláty benzinem neumejes a kdyz tak to musí být nejaký hodne nekvalitni. Akryláty jse i do dnes používaji na nektere nové dodavky. Pucko neni spatny ale mam sním skusenost ze u auta který je vetsinu roku venku je za dva roky matný to jse mi u acrylu nestalo kazdopadne jak rikam jde o výrobce

 
1.08.18 - 01:15 lil B.G. [odepsat]
Novýho trabanta jsem vidět nikdy nemohl, ale podle tohohle videa bych se ani plnýho lesku nebál krásně je to vidět ke konci http://youtu.be/dIJi7im4PiY

 
31.07.18 - 21:13 Pajka Vrakař [odepsat]
To Radim.p: Ano, PU barvy jsou pro průmyslové použití. Co se týče chemické a mechanické odolnosti, tak jsou díky tomu ale nejkvalitnější. S tou barevnou ne-stálostí to není tak horké, PUčka jsou na tom pořád výrazně líp, jak původní syntetické laky.

Nepřelakovaný akrylát se dá umýt i obyčejným benzínem. A ceny? Rozdíl je tak 5:1. Samozřejmě u metalízy není na zbyt, ale jinak...

 
31.07.18 - 13:55 Radim.p [odepsat]
Polyuretan je prumyslová barva používá se na stavební techniku a pod. S barevnou stálostí je to podle výrobce každá vydrží lesklá jinou dobu. Namíchat jde vicemene cokoliv není potreba se drzet jen ral vzorniku. Akryláty jsou oproti polyuretanu stálejší. Rozdíl v ceně už není tak razantní. Nakonec zbývají pod lak kdy jde vicemene cokoliv a má to největší stálost. Samozřejmě vše se odvijí podle výrobce

 
31.07.18 - 10:04 Pajka Vrakař [odepsat]
To Kocour: Záleží na tom, od jakého je to výrobce. Toto je Roko RK 400.

 
31.07.18 - 07:11 Kocour [odepsat]
To Pajka Vrakař: já měl za to že se to míchá 2:1 + 10% ředidla??

 
30.07.18 - 20:28 Pajka Vrakař [odepsat]
Já jsem teď kupoval 5 kg polyuretanu a s natónováním to vyšlo na 870 kč. Půl kila tužidla stojí 300 Kč, poměr 6:1.

 
30.07.18 - 17:01 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
Mě namíchali pur barvu takovou, jakou jsem chtěl zde http://www.michani-barev.cz/ Litr 900 kaček, samozřejmě k tomu ještě přičíst tužidlo a ředidlo. Do barev existují matovací přísady, které sráží lesk.

 
30.07.18 - 13:29 Pajka Vrakař [odepsat]
Jinak originál byla ta auta lakovaná syntetickými barvami. S těmi je to dnes trochu horší. Možná někde dokážou namíchat podle vzorku i PU barvu, ale nevím o tom. Většinou míchají RALky.

 
30.07.18 - 13:24 STK Lukáš [odepsat]
[e-mail]
To Banán: ja som prednedavnom lakoval kombika a prv som uvazoval nad pololeskom no nakoniec som sa rozhodol pre lesk a nelutujem toho
farbu sme striekali polyuretanku a rovno sme aj beznym odtienom podla RAL vzorkovnika aby sa v pripade dala rychlejsie zohnat nahrada
syntetikou som nechcel pretoze ta rychlo vybledne a navyse polyuretanka je odolnejsia oproti syntetike

 
30.07.18 - 13:22 Pajka Vrakař [odepsat]
To Banán: Kdybys netrval na originálním odstínu, ale vybral by sis nějaký odstín ze vzorkovníku RAL, tak doporučuji polyuretanový dvousložkový lak. Je to mechanicky i chemicky nejodolnější barva, dobře se s ní lakuje a je levná. Nikdy to neudělá zrcadlový lesk.

 
30.07.18 - 10:01 Banán [odepsat]
Dík za odpovědi. Tyhle barvy jsou teda "vysoký lesk".
Já bych to taky cejtil spíš na nějakej pololesk.
Má s tím leskem / pololeskem někdo zkušenosti? Řešil jste to někdo?

 
27.07.18 - 22:03 netOpýr [odepsat]
To Banán: Měl by to být spíš pololesk a odstín ti profík namíchá i podle kousku např pod spz, nebo v interiéru pod kobercem a tak.


 
27.07.18 - 16:07 Banán [odepsat]
Ahoj, chystám se nový celolak, příprava už se dělá. Můj cíl je obnovit původní stav, žádný tuning. Mám dva dotazy:
- když lakujete Trabanty, děláte to do lesku? Já si to auto totiž lesklé nepamatuju (je o rok starší než já :) ), a ty nový laky, co se lesknou jak psí koule, mi vždycky připadaj takový umělý. Hledal jsem i nějaký dobový prospekty, ale není z toho úplně jasný, jak lesklý ty auta byly. Dneska je možnost si lak udělat i matnější. Ví někdo, jeslti originál ty auta byly lesklý?
- no a pak klasickej dotaz - odstín. Původní díly jsou po 40 letech na ulici značně vyšisovaný - jde z toho trefit původní odstín? Kdysi jsem hledal nějakou převodní tabulku Trabi odstínů na RAL, ale nikde jsem nenašel - nebo už existuje? Co s tím? Moc dík.

[1-16]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.268022, 19.11.19 - 19:17:43, uptime : 255 dnů 8 hod 24 min, volné místo : 8730 MB
<- listopad
2019
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Čouda
Tommy FORSAGE