Úvod


Odkaz na archiv



Elektrika->Dálková světla
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 31 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
22.08.18 - 14:29 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To vana: tak jsem dal relátko na dálkový i na tlumené a funguje bez problémů,nic se nehřeje takže paráda,všem moc děkuji za rady a typi Martin

 
21.08.18 - 14:03 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Pavel JHB: to o očištění a ošetření sem psal já a to 19.8.18 v 15:20 a když bych to mel vzít dle sebe tak bych vyměnil konektory a to za pocínovaně plus bych propájel drát a konektor pak už hrozí jen oxidace ve spojení konektorú

 
20.08.18 - 23:47 Yokotashi [odepsat]
[www]
To MartinŠ: drzim palce. Jen si nejdriv zmer (nebo najdi na netu), ktere konektory na relatku vedou k civce a ktere ke kontaktu, at to neprohodis.

 
20.08.18 - 22:20 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: relátka a konektory jsem dnes koupil a zítra zkusím propojit tak dám vědět jak funguje

 
20.08.18 - 17:43 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Pavel JHB: ja osobne jsem s tim silovym bistabilnim rele nikdy nemel problemy, ale nekolik lidi tu psalo, ze problemy meli.

Sehnat autorele je jednodussi, nez sehnat bistabilni rele. Takze mi prijde, ze odlehcit tomu rele dava smysl.

Zvlast pokud uz je nacate a natavene a po vycisteni uz se nepovede vsechno presne srovnat, aby tam nebyl prechodovy odpor a kontakty na sebe dolehaly dostatecnou silou.

 
19.08.18 - 22:46 Pavel JHB [odepsat]
To MartinŠ: Moment - ty to máš na 601? Pokud ano, tak tam je to překlápěcí relé (to na přepážce jak tak strašně cvaká) a žádná relátka nejsou potřeba. To je všechno silové. Pookud se něco hřeje má to přechodovej odpor a je třeba to jen řádně očistit jak píše Yokotashi + Opatrně zmačkni fastony + kdyžtak prohni konektory aby to šlo nasunout ztuha. Může být i špatně mačklej faston, takže kdyžtak krimpovací kleště a přemáčknout to. Hřejou se vypínače jen tam, kde to není stavěno na velké proudy takže T1.1, W1.3, Š100 atp. Tam je potřeba přidat relátka stejně jako když máš přídavná mlhy, dálky atp. Bývá i vyhřáté to relé, vyndat zkontrolovat, kdyžtak proletovat.

 
19.08.18 - 20:17 Yokotashi [odepsat]
[www]
To MartinŠ: kup rovnou 2 rele - chces to asi udelat na dalkove i na klopene. A minimalne 8 autokonektoru, at nemuis letovat primo na ta rele.

 
19.08.18 - 17:27 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: paráda zitra koupím rele a podle toho to zapojim a dám vědět jak to dopadlo.diky

 
19.08.18 - 15:54 Yokotashi [odepsat]
[www]
To MartinŠ: aha, takze se hreji hlavne kontakty a ne drat samotny.

Ted to mas asi zapojene tak, ze +12V jde na vypinac svetel (kulaty) a odtamtud do bistabilniho rele svetel a z nej pak 2 draty na pojistky klopenych a dalkovych.

Takze odpojis drat mezi bistabilnim rele a pojistkami. Vyvod z bistabilniho rele pripojit na civku autorele (takove cerna kostka se 4 vyvodama, ktera se da koupit v kazdych autodilech). Druhy konec civky das na kostru. Kontakty autorele das mezi 12V a prislusne pojistky.

Samozrejme to cele delas 2x - jednou pro kopene a jednou pro dalkove.

U dalkovych svetel je navic nejak pripojena svetelna houkacka. Asi bude spojena z packy primo na pojistku dalkovych. Muzes ji tak nechat (ale pres packu porad pujde velky proud), ale je lepsi ji najit a pripojit na civku autorele stejne jako vystup z bistabilniho rele.

Nejjednodussi lina varianta obnasi prestrihnout 2 draty, nacpat na ne autokonektory, zapojit je do autorele (kazdy do sveho), zbyle volne nohy autorele dat na kostru (civka) a na +12 (kontakt) a ignorovat svetelnou houkacku.

 
19.08.18 - 15:33 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To vana: kontakty jsem očistit smirkem ,ale neprostrik jsem to ničím no vyzkouším a uvidím,každopádně diky za každou radu

 
19.08.18 - 15:20 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To MartinŠ: a očistil si konektory když si to měnil a prostrikl kontaktolem oxidace je prevít pak vznikaj přechodový odpory a hřeje se to já to jednou za čas očistim prostříknu a nic se mi nehřeje 12v h4

 
19.08.18 - 14:47 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To netOpýr: jak ho zapojit

 
19.08.18 - 14:31 netOpýr [odepsat]
To MartinŠ: je to denním svícením. Po instalaci relátka to odpadá.

 
19.08.18 - 13:51 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To MartinŠ: přepínač na dálkový jsem vyměnil a šlape to jak má,ale bojim se že se časem vypálí taky a bude to to samí

 
19.08.18 - 13:35 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: drat je silný je to originál a hřeje se konektor na vypinaci 56 a na přepínači na dálkový tam se mi ten plast co drží konektory na dálkový a tlumeny tak se to teplem zkroutilo a svítily tlumeny a dálkový najednou

 
19.08.18 - 11:20 Yokotashi [odepsat]
[www]
To MartinŠ: jaky je prurez (nebo alespon prumer) toho dratu. Myslim medi u izolace, takze zmerit nekde na konci, u konektoru.

Svetla sviti na prvni pohled normalne?

Je ten drat rozpaleny jenom u konektoru, nebo i uprostred?

 
19.08.18 - 10:36 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: supr diky prohledám to tady.Martin

 
19.08.18 - 03:11 Pavel JHB [odepsat]
To MartinŠ: Prohledej forum, už jsem to sem několikrát dával primárně pro W, pak to někdo chtěl i pro T. Bylo to ale pro 1.1, takže budou možná jinak čísla pojistek.

 
19.08.18 - 02:05 MartinŠ [odepsat]
[e-mail]
To Jaroslav Pardubický: To Jaroslav Pardubický: Ahoj prosím o radu četl jsem že jsi dával relátka na světla,dal jsem do světel H4 žárovky a když rozsvítím světla tak co jde drát z vypínače na světla k přepínacímu relé tak je rozpálenej jak pětník .Neměl by jsi plánek jak je napojit.zatím díky Martin

 
16.05.18 - 19:30 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Pavel JHB: tak dobrej "hek" je používat 6V díl na dvanáctce. Opravdu chodí spolehlivě, rány jak od Verdunu to dává : )

 
16.05.18 - 19:21 Pavel JHB [odepsat]
To HaD: Tohle bývala častá závada. Já už si přesně nepamatuju jak jsem to dělal, ale vtip byl v tom, že se ošůchá to srdíčko a ta packa po tom neklouzne a "nedotahne" do konce čemuž napomůže vyhřátí kontaktů. Výsledkem je, že buď svítí jen jedno vlákno, nebo obě ač to cvaká takže to jako funguje. Vyndat na stůl a baterkou zkusit cvakat a kouknout se co to dělá doopravdy. Ručně rozhejbat, promáznout atd jak píšeš. Já tehdá buď na ten klofák naletoval špičku z konzervového plechu, nebo potáhl to "srdíčko", už si nepamatuju. Každopádně pokud se takto ošetří chodí spolehlivějc a je na věky. Klidně bych to udělal preventivně.

 
15.05.18 - 15:18 HaD [odepsat]
Přes kontakty přepínače (relé) tečou poměrně vysoké proudy a každá oxikace kteréhokoliv kontaktu způsobuje jeho zahřívání. Protože kontakty jsou upevněné v plastu, plast změkne a kontakt se náhodným směrem posune. Cívka ovládající přepínací kontakt pak nemá dost síly, aby kontakt skočil přes "schodek", který takto vzniknul. Doporučuji aspoň opakovaným sundáním/nasazením přívodního vodiče s konektorem na kontakt zlepšit kontakt mezi těmito 2 konektory (můžou být zaoxidované). Příp. konektor trošku přimáčknout kleštěmi, aby měl větší přítlak (opatrně zmáčknout po sundání z relátka).

Kdo má správné nářadí, může nalisovat na vodič nový konektor - spoj vodič/konektor už nemusí být taky ideální).

Vnitřní kontakt v relátku lze taky vyčistit, ale je dobré jej něčím zakonzervovat proti oxidaci - nemám ale bohužel žádný tip, jakou vazelínu na to bezpečně použít...

 
15.05.18 - 14:47 aklenot [odepsat]
[e-mail]
Závada se opravila sama, problém přestal zlobit a vše se chová normálně zatím.

 
15.05.18 - 14:46 aklenot [odepsat]
[e-mail]
To OttA: Prdlacku, to by karma muselo davno platit na tebe...

 
15.05.18 - 08:35 OttA [odepsat]
Karma funguje, to máš za toho fakáče na rozloučení

 
14.05.18 - 20:50 Jaroslav Pardubický [odepsat]
[e-mail]
Já mám za přepínacím relátkem 2 spínací relé,jedno na tlumený a druhé na dálkový světla a je klid.

 
13.05.18 - 19:33 Myslivec [odepsat]
1
-0
1
To aklenot: je to vypínač, docela obvyklá závada. Nouzově stačí sundat kryt a přepínat si ručně. Kontakty se vyhřejí, malinko povylezou a elektromagnet nemá sílu přecvaknout vlastní přepínač přes vylezlé kontakty. Oprava je alchymie s nejistým výsledkem.

 
13.05.18 - 19:15 M@rtin KOE [odepsat]
To aklenot: Nekdy staci vycistit, ale problem bude v prepinaci rele dalkovych svetel. Resil jsem to same loni jeste na limuzince. Je to takova ta krabicka pod palubkou, co ma sedy kryt. Mrkni, jak ti v ni probiha prepinani. Me to porad svitilo na dalkove.

 
13.05.18 - 17:26 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
něco podobného se mi také dělo mrkni zda nemáš vytavený plast kontaktů nebo taky může být poškozený ten plast nebo taky relé potřebuje poupravit vzdálenost cívky a přepínacího plechu toto bych skontroloval a možná to bude ok pokud bude vytavenej budeš muset sehnat nové relé nebo předelat plastovou kontaktovou destičku z jiného relé ta je na dvou nýtkách lze nýty nahradit šroubky či jiným podobným spojem

 
13.05.18 - 17:22 Žán [odepsat]
Ahoj asi máš špatnou jen žárovku v hlavních světlech.

[1-30]   [31-31]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.199734, 19.10.18 - 10:48:52, uptime : 4 dnů 15 hod 59 min, volné místo : 12438 MB
<- říjen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Miško
Pajka Vrakař
wojta