Úvod


Odkaz na archiv



Úpravy->Bočný výfuk trabant
Klíčová slova: Vyfuk, úprava výfuku
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 30 příspěvků

 
4.10.17 - 11:39 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Zistil som, že vrcholový uhol tej špičky je 35 stupňov. To sa bude dať vyrobiť

 
3.10.17 - 20:32 Pajka Vrakař [odepsat]
To Yokotashi: Já už tady svoje vlákno mám.

 
3.10.17 - 19:23 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Killer Koly: To Pajka Vrakař: Vytvoril jsem nove offtopicove vlakno: http://trabime.cz/trabi.php?id=6&sid=50&tid=3053

Nechme to tady upravam vyfuku. To, ze predelat vyfuk na dvoutakt neni prdel neznamena, ze to nejde.

To Killer Koly: Ze jsme neudelali nic. Sehnal jsem motor, zmeril jsem mu kompresi, poslal jsem vacici na prebrouseni do nejake firmy, ktera mi ji uz neposlala zpet a prestala reagovat na maily. Zprovoznil jsem soustruh, s Net0pyrem jsme mu znicili suport. Takovych 20% prace uz je za mnou. Jenomze jeste v 95% to bude kus srotu ze smetaku, co nechodi :-).

 
3.10.17 - 18:36 Killer Koly [odepsat]
To Yokotashi: no tak na to jsem zvedavy urcite si vzpomenes na ty sahodlouhe maily, co jsme si psali o vylepseni motoru, nakonec jsme z toho neudelali vubec nic
az na ten zanet slach (ten se ale blizi milovymi kroky) jsem na tom hodne stejne jako ty

 
3.10.17 - 18:29 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Pajka Vrakař: Myslim, ze tu jsme hrozne offtopic.

Budu samozrejme rad, kdyz nebudu vsechno bastlit sam :-) Napis mi na lahvac tecka uzenac zavinac email tecka cz a probereme to.

Nebo na to vytvor offtopic vlakno tady - co myslis, ze je lepsi.

 
3.10.17 - 15:37 Pajka Vrakař [odepsat]
To Yokotashi: Mě ale zajímají. Technice se věnuji, ale sedím jedním zadkem na více židlích. Dílenské vybavení si neustále rozšiřuju a vymýšlím další a další ptákoviny. Možná bych se ale s některými věcmi časem obrátil na tebe.

 
3.10.17 - 15:19 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Pajka Vrakař: Vetsinu jednoduchych veci uz nekdo udelal. A ty, ktere nikdo neudelal neudelal proto, ze mu na to neco chybelo. Pokud mu na to chybel nejaky super material, tak v garazi nemam sanci, pokud mu na to chybel pocitac, tak mam.

Co se tyka otazky proc neco nerealizuju. Nejdriv nebylo kde realizovat - bez dilny na parkovisti pred panelakem se tyhle veci delaji blbe. Navic jsem az po koupi W1.3 zjistil, ze nema spalovaci prostor v hlave, takze kompresi nezvysim a timpadem atkinson nema smysl.

Takze jsem relalizoval veci realizovatelne bez dilny (regulator motoru elektrickeho skutru, menic a rychlovarku do Wartase, eshop chapadla.cz a podobne veci). A pak jsem se pustil do realizace ziskani dilny. A to je trosku vic prace, nez jak to vypada na prvni pohled, zvlast kdyz clovek nema volnych 10-12 milionu, aby mohl koupit cely barak hotovy. Zkombinuj to se zanetem slach na obou rukach a najednou je z toho sest let jak nic. Takze se misto hrabani v autech zabyvam solarnimi panely, nabijecimi menici pro baterky, topenim, tepelnymi vymeniky, soustruhem, regulaci motoru do soustruhu, kompresorem, strechou, tepelnymi izolacemi, LED osvetlenim, zalohovanim napajeni serveru ze solarnich panelu, akumulatorem do elektromobilu a podobnymi, prizemnimi a prevazne zcela neautomobilnimi zalezitostmi, ktere by na tomhle webu asi vetsinu lidi nezajimaly.

 
3.10.17 - 10:27 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Killer Koly: Ja študujem tiež na VUT v Brne. Druhý ročník. O rok budem robiť bakalárku ale chcem s tým začať skôr.

 
3.10.17 - 07:03 Pajka Vrakař [odepsat]
To Yokotashi: Ty vo*e... Ty jsi nejlepší příklad intelektuálního teoretika, věci z principu nemůžeš vnímat jednoduše. Určitě tě ale napadlo mnoho zajímavých nápadů, proč z toho něco nezrealizuješ? Teď se neuraž, opravdu to nemyslím špatně. No a kdyby bylo něco překážkou, vždycky jde zapojit víc hlav...

 
2.10.17 - 23:36 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Killer Koly: V zasade mas pravdu, ale na druhou stranu vyvojove oddeleni automobilky optimalizuje na prumerneho zakaznika, takze nektere upravy mohou mit smysl, kdyz ma clovek jine pozadavky.

Napriklad nizsi spotreba:
- Atkinsonuv cyklus (lidi mi rikali, ze to je pitomost, a pat prisla Toyota Prius)
- vyuziti odpadniho tepla z vyfuku (taky mi vsichni rikali, ze to nejde, https://en.wikipedia.org/wiki/Turbosteamer
- odpojeni alternatoru a napajeni termoelektrickym generatorem, nebo nejakym tepelnym strojem pohanenym z odpadniho tepla (http://metrompg.com/posts/alternator-optional.htm)

Nebo vyssi vykon - loziska na klice v Trabantu to pry dlouhodobe nevydrzi, ale pokud to nekomu nevadi a preferuje vykon?

Nebo elektronicke zapalovani - ve Wartburgu 353 neni zadna regulace predstihu. Je pevne nastaven na urcity uhel. Bude pomerne obtizne me presvedcit, ze by nejaka regulace podle zatizeni a otacek nepomohla i spotrebe i vykonu, ale kdo chce, muze to zkusit. Vyrobce to tam nedal, protoze by to tenkrat bylo moc drahe.

To STK Štrbino: Vyfuk na dvoutaktu ovlivnuje vyplachovani valce. Na modelarskych motorech dokaze ladeny vyfuk zvysit vykon v jednech konkretnich otackach asi o 20%. Vypocty pry poradne nefunguji a je to spousta laborovani a to i v pripade, ze od motoru vede rovna pozvolna se rozsirujici trubka, na kterou je napojena trubka konstantniho prumeru a v te je pohybliva stena, ktera tu rezonancni komoru ukoncuje, coz je nejjednodussi mozny pripad. V Trabantu jsou 2 dily tlumice, 2 valce a nekolik zatacek (ty by snad tolik vadit nemely).

Netvrdim, ze nejde udelat lepsi vyfuk (urcite jde, zvlast kdyz planujes upravit motor), ale asi to nebude jednoduche. Zjisti si, jak zmena prumeru trubky ovlivni rychlost proudeni plynu (ktera zpetne ovlivni rezonacni kmitocet). Jenomze to potrebujes znat pro vyfukove plyny (coz neni idealni plyn a netusim, jak moc se lisi), kterym navic behem pruchodu vyfukem klesa teplota, takze i tlak.

Podle me bude na dobre naladeni vyfuku potreba motorova brzda.

 
2.10.17 - 21:53 Killer Koly [odepsat]
To Pavel JHB: jj, ja studoval primo spalovaci motory na strojni fakulte VUT brno. bylo to narocne ale bavilo me to. o to vic jsem zdeseny, kdyz nekdo vymysli, ze by ten motor mohl fungovat s tim a tim vehementem, protoze to vymyslel lojza lopata z horni dolni a tamten zavodak to taky tak nejak podobne mel. pri dotazu na nejaky relevantni vypocet jsem oznacen za kverulanta a poslan do mist, kde se zada prestavaji slusne jmenovat. dotycny se pak strasne divi, ze to nefunguje tak, jak by si predstavoval, on je prece vetsi odbornik nez cele vyvojove oddeleni automobilky....

 
2.10.17 - 21:27 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Pajka Vrakař: Práveže do tých prepúšťacích by som sa asi ani nepúšťal. Predĺžim sanie podľa výkresu. A inak sériového trabanta mám v takom stave ako si písal. Všetko ako má byť.

 
2.10.17 - 20:30 Pajka Vrakař [odepsat]
To STK Štrbino: Nejsem si jistý, zda postupuješ správně.

V první řadě si dej do kupy sériového Trabanta. Tzn. vše dobře přetěsni (hlavy, sání, výfuk, blok), namontuj dobrý ORIGINÁLNÍ výfuk (maďarský nejede a nepojede!), seřiď správně zapalování a karburátor, promaž nápravy, seřiď sbíhavost a dej dobré pneumatiky.

Potřebuješ mít možnost porovnání.

K té úpravě. Jestli myslíš zvětšování přepouštěcích kanálů, tak jejich rozšiřování si nechej na později. V první řadě otevři sání, pak výfuk a sniž hlavu. Všechno je to ale trochu náročnější problematika a nutně naplatí, že co je psáno, to je dáno.

 
2.10.17 - 19:33 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Pardon, o kanáloch som sa nezmienil, budem ich rozširovať(mierne). Zvody som už prefrézoval. Aké máte názory na znižovanie hláv? Prípadne je lepšie si nechať valce prevŕtať na 650ccm? Hlavu by som si chcel nehať znížiť o 1-1,5mm

 
2.10.17 - 19:28 Pavel JHB [odepsat]
To Killer Koly: Nooo chlapče, je vidět, že ne nadarmo jsi chodil do školy Tohle je trefa "na komoru" Já studoval všeobecnou strojařinu, výfuk jsem počítal na motorku 2x jednou jsem se "trefil", na padesátku to byla křeč, mnoho pokusů než se to povedlo. Při představě, že to budu dělat na 2 válce bez základu typu kanály, sání, filtr se mi dělá nevolno a vidím v barvě lidi co budou stáčet kužely, ohýbat kolena, vařit tlumiče....

 
2.10.17 - 19:05 Killer Koly [odepsat]
jeste me napadlo, kdyz to budes delat jako bakalarskou praci, mas uz hotove nejake vypocty? aspon teoreticky spocitany vykon, kroutak....?

 
2.10.17 - 16:09 Killer Koly [odepsat]
no, konecne jsi dal nejake konkretni udaje. karburator 28 mm se da sehnat origo HB, sam jsem ho kdysi mel

 
2.10.17 - 14:42 Pajka Vrakař [odepsat]
To STK Štrbino: No vyrobit si ho můžeš, ale znáš rozměry? Úpravu budeš dělat podle Šlehofra? Napiš mi když tak mail.

 
2.10.17 - 13:48 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Chcel by som to nejako tak spraviť. Kužeľ na špičku si vyrobím, to nebude problém

 
2.10.17 - 13:47 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Špička v reze
PŘÍLOHA (bild0241_800x600.jpg)

 
2.10.17 - 13:47 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Celkom ma zaujala úprava výfuku špičky by ZED.
PŘÍLOHA (p1060210.jpg)

 
2.10.17 - 13:16 Pajka Vrakař [odepsat]
To STK Štrbino: První tlumič výfuku budeš vyrábět podle Šlehofra? Když tak mi napiš, taky řeším nějaké úpravy.

 
2.10.17 - 12:59 myslivec [odepsat]
To STK Štrbino: chce to k ruce Šlehofera. ve starším vydání to je všechno

 
2.10.17 - 10:54 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Chcem zvyšovať výkon na motore vrámci bakalárskej práce. Mám náhradný motor na experimentálne účely. Viem, niekomu sa to nemusí páčiť, ale to je jeho vec, mňa to netrápi. Mám japonský karburátor 30mm, budem tam inštalovať imf soft. Ide o ľahkú úpravu na 30-35 koní. http://www.trabantrally.cz/ii-trabant-motory-30-55ps/ tam je písané, že výfuk sa má použiť 45mm vyvedený do boku auta alebo ako originál.

 
1.10.17 - 22:34 Killer Koly [odepsat]
jaky vyznam ma mit ta uprava? komu neni rady, tomu neni pomoci. znovu ti opakuju, ze bez konkretniho cile se tezko radi. navic se to cele musi prepocitat a zrovna na dvoutakt to neni nic jednoducheho. zacni nejdriv aspon nejakym vypoctem, potom shanej tlumic. nebo udelej to, co ti radi predemnou

 
1.10.17 - 16:23 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To taktos: o tom viem, ale tá cena... 150€ je moc. Predný tlmič som rozkuchal a vymením trúbku za 45mm a zadný tlmič viem zohnať zadáčo. Celá stavba výfuku ma vyjde ani nie na tretinu tej Kytkovej sumy.

 
1.10.17 - 15:22 taktos [odepsat]
To STK Štrbino: pan kytka ma cely set s vacsim priemerom.ak zvacsenie ma mat nejaky ucel musi byt cely vyfukovy system so zvacsenym priemerom.

 
1.10.17 - 14:44 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Killer Koly: Dobre, trouba nie som, a robím to pre to, že som kutil a rád experimentujem. Druhá varianta je, že vyrobím rovnaký výfuk ako je originál ale 45mm. To si myslím nebude s rozporom zo zákonom.

 
1.10.17 - 14:10 Killer Koly [odepsat]
kdybys rovnou napsal, proc to chces delat, tak ti spis nekdo poradi, takhle ze sebe delas troubu...
vis jak bude potom vypadat to zadni kolo? a vis, ze bys potom musel prepocitat ten vyfuk, protoze je spocitany prave na tuhle delku? a myslim si, ze tahle uprava je aspon v CR v rozporu se zakonem.
jestli to chces jen na srazy, proste zkrat tu stredovou rouru a posun cely koncovy tlumic dopredu

 
1.10.17 - 13:07 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Zdravím, rozmýšľam nad tým, že by som si spravil výfuk na trabanta o priemere 45mm a vyviedol by som ho do boku auta pred zadné koleso. Chcem sa spýtať, či to už niekto robil, aký tlmič použil. Či origo len so 45mm rúrami alebo doutník z warťasa alebo aký. Prosím vás nepýtajte sa ma, že prečo to chcem robiť. Ďakujem

[1-30]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.096714, 20.06.18 - 11:43:17, uptime : 8 dnů 12 hod 57 min, volné místo : 12905 MB
<- červen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Hraboštraboš
pajaskifak
Peťass