Úvod


Odkaz na archiv



Úpravy->Úpravy Trabanta (by Pajka)
Klíčová slova: neoficiální úpravy,trabant,pajka
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 90 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
12.03.18 - 11:48 Pajka Vrakař [odepsat]
To Taťka Šmoula: Kastle nikde nepnula. Budka je po nějaké dávné bouračce trochu zdeformovaná, ale podlahová plišona a podběhy jsou přesně na svých místech. Ale i kdyby to mírně pohnuté bylo, tak to ničemu velice nevadí. Nahoře jsou jen uchycené pružící jednotky, tam nějaká odchylka nemá na geometrii podvozku vliv. Kdyby se převařovaly "dudlíky" na podlaze, bylo by to o něčem jiném.

To Myslivec: Udělám menší konstrukční změny a nechám to vypálit. Do toho měsíce by to snad mohlo být hotové.

Mimochodem. Čtyřtakt má v prostoru mezi kapsami navařen plech se závity pro uchycení třetích bodů bezpečnostních pásů. Možnost je buď to odřezat a převařit matky na tyto výztuhy, nebo to přesněji oměřit a zapracovat do 3D modelu výtuh.

 
12.03.18 - 11:21 Taťka Šmoula [odepsat]
To Pajka Vrakař: jak jsi při montáži zajistil ze ti kastle nikde nepnula a nemáš to sejdrem? Byl jsem aktivním pozorovatelem když se stavěl v rodině kabriolet a odtud vím že to není zadna sranda. Kastle se musela zavěsit,zespodu vypodlozit a bylo to celkove narocne. Tady je to menší rozsah ale princip stejný tak by mě to zajímalo.

 
12.03.18 - 10:56 Myslivec [odepsat]
To Pajka Vrakař: tak jo, vypal ještě jeden pár, já Ti pošlu prachy, do měsíce to chci mít doma!

 
12.03.18 - 09:04 Pajka Vrakař [odepsat]
Tak výztuhy jsou již přivařeny na svém místě. Pevné je to tak, že bych v tom mohl převážet i slona.
PŘÍLOHA (dscn8292.jpg)

 
7.03.18 - 11:12 Pajka Vrakař [odepsat]
To Taťka Šmoula: Prostě tu kastli (soudruzi z NDR) zmršili. To namáhání je tam obrovské a vyztužení nedostatečné.

 
7.03.18 - 08:21 Myslivec [odepsat]
To Taťka Šmoula: prostě tak kastle byla udělaná na listové pero, naprosto jiné rozdělení sil při pružení. Najednou tam vymysleli vinutá pera a všechny síly jdou přes podběhy.
Já třeba vinuťáka na příležitostné vyjížďky nepoužívám, ale to auto funguje jako pracovní stroj. Naštěstí tahle kastle je zralá do šrotu tak či tak 4T bych si rád "pojistil".

 
7.03.18 - 07:35 Taťka Šmoula [odepsat]
A dochází k tomu proc. ...Moc tuhe pružení vzadu??

 
6.03.18 - 23:17 lil B.G. [odepsat]
To Taťka Šmoula: Bohužel je to tak. Rozebíral jsem asi 5 vinutých aut a všechny měly utrženou příčku, většina popraskaný sváry a možná jen dva neměly prasklý blatníky..

Zadní (ani přední) tlumiče ti geometrii auta neovlivní, jde tu jen o tuhost karoserie jako takové

 
6.03.18 - 22:24 Taťka Šmoula [odepsat]
Tak se jen vykroci naproti trhanim svaru a horším jizdnim vlastnostem.

 
6.03.18 - 22:23 Taťka Šmoula [odepsat]
Další věc ktera by mě zajímala, jak při montáži - vevareni těchto vzpěr nebo obyčejný trubky člověk zajisti, že mu kastle nebude nikde pnout. Podle me když se to privari na auto trosku sejdrem"

 
6.03.18 - 21:11 Taťka Šmoula [odepsat]
Nechci se dohadovat, nemám nic podloženo a asi i k mému štěstí jsem zatím svary na autě nekontroloval. Plasty jsou v pořádku. Jen mi přijde divné, že by soudruzi postavili ty vinuťákovský kastle tak chatrný. Tzn. že by Trabanti od roku výroby 88 až do konce po 1.1 měli kastle takhle z papíru. Ale zároveň neříkám, že to tak nemůže bejt.

 
6.03.18 - 20:39 Pajka Vrakař [odepsat]
Jinak použitelné to bude samozřejmě i v limuzínce a bude to trochu decentnější, než lešeňovka. Akorát to bude samozřejmě výrazně dražší řešení. O víkendu bych se snad mohl dostat k přivaření a jakmile auto zprovozním, poreferuju.

 
6.03.18 - 20:22 Killer Koly [odepsat]
To Taťka Šmoula: mam dlouhodobe odstavenou limcu, v kufru slozene nahradni kola a nejake drobne ND, max 20 kg. veskery pohyb je 4m dopredu a 4m dozadu tak 3x do roka. a uz to prasklo

 
6.03.18 - 19:52 lil B.G. [odepsat]
To Taťka Šmoula: Podívej se, jestli už se nestalo . Je to opravdu hned. Popraskaný duroplasty nad podběhem, utržená příčka od sloupků (ta, co drží poličku), potrhaný sváry nad tlumičem a podobný příznaky..
Kombíky na to trpí víc, ale ani limuzínám se to nevyhne

 
6.03.18 - 18:48 Taťka Šmoula [odepsat]
To Pajka Vrakař: jsem v tomto směru naprostý laik. ...ted ale jedna otázka....Mam vinutaka limuzinu. Na kolik je realne abych pri běžným,prilezitostnym uzivani, kdy to auto nebude prelozene a při nedravem stylu jízdy zvládl dojít do bodu, kdy se pnutim kastle odlepi duroplasty a popraskaji sváry u podbehu?

 
6.03.18 - 18:15 Killer Koly [odepsat]
To Pajka Vrakař: jj, chapu. potom OK. jen ty vyztuhy bych uprostred dal pres sebe (musely by byt delsi konce), ne vedle sebe. ale je to krok dobrym smerem

 
6.03.18 - 10:12 Pajka Vrakař [odepsat]
No a hlavně, toto je prototyp. Můžu porovanat a zhodnotit, jak se to bude chovat. Podle toho pak upravím "finální" verzi pro případné zájemce. Jak už jsem psal na začátku, limuzínkaři si můžou navařit trubku, kombíkářům by mohlo posloužit toto.

 
6.03.18 - 10:08 Pajka Vrakař [odepsat]
To Killer Koly: Já ti rozumím, není to ale tank. Velké silové působení by se mohlo v té nejužší části nad podlahou měnit v krut těch výztuh, tomu ale zabrání ty příčky a všude jinde ty výztuhy budou pevně přivařeny ke kapsám a podlaze. Ty třímilimetrové plechy svařené do kříže a ještě vyztužené příčkami rozhodně nezdeformuješ, ani kdybys toho Trabanta přetížil 3x. To už spíš urveš podběhy od podlahy. K nýtování nevidím důvod. Sice svařením tam vznikne nějaké pnutí, ale ničemu vadit nebude. Kromě toho nýtovat v domácích podmínkách taky není zrovna sranda.

 
6.03.18 - 09:53 Myslivec [odepsat]
To Pajka Vrakař: jestli to zabrání praskání kastle, tak do toho jdu!

 
6.03.18 - 08:48 Killer Koly [odepsat]
To Pajka Vrakař: OK, tak tam, kde puvodne bylo listove pero... ze to bude svarene jsem pochopil, pochopil jsem i tu konstrukci z duvodu snizeni nakladu. ja bych to uprostred nevaril, ale preplatoval a snytoval s presahem za tu pricnou vyztuz. a rozhodne bych ty konce udelal sirsi. bude to sice vypadat hrozne, ale bude to pevnejsi. pripadne udelat presahy rovnou na tech vyztuhach az k protejsi kapse

 
5.03.18 - 21:50 Pajka Vrakař [odepsat]
To netOpýr: Ale je to tím, že do těch kapes se přenáší veškerá síla od odpružení, kdežto u lisťáka tam působí síla jen od tlumičů (to je zásadní rozdíl). Vinuťák má slabou výztuhu podlahy, protože už se tam neopírá listové pero. Kapsy se při pružení svírají a otevírají od podlahy. Že to praská u podběhů je jednoduché, protože ty jsou svázané se zbytkem (poměrně tuhé) karoserie (kterou zpevňují plasty). Jednodušší než vyztužovat podběhy je ale vzájemně zafixovat tyto kapsy, pak už to na podbězích praskat nebude.

 
5.03.18 - 21:45 netOpýr [odepsat]
To Pajka Vrakař: nejvíc kastle praská ale přesně tam, kde ti ty plechy končí - tj u tlumiče.

 
5.03.18 - 20:47 Pajka Vrakař [odepsat]
Ze čtyř kusů je to z výrobních důvodů. Vypálení dílců (z*urvení tak velké tabule plechu) bych totiž nezaplatil. Ty otvory ve výpalcích nejsou kvůli odlehčení, ale kvůli důkladnému přivaření ke kapsám.

 
5.03.18 - 20:35 Pajka Vrakař [odepsat]
To Killer Koly: Je to na vinuťáka, který listové pero nemá. Ty výztuhy se samozřejmě uprostřed svaří. Silové působení by mohlo jít do krutu, ale tomu tam budou bránit příné vzpěry a dost tomu napomáhá, že zadní výztuhy jdou do trojúhelníka.
PŘÍLOHA (vyztuha_2.jpg)

 
5.03.18 - 20:09 Killer Koly [odepsat]
To Pajka Vrakař: hezke, ale mam takovy neprijemny pocit, ze to namahani se prenese vyztuhami ze spojeni uchytu a podlahy na stred nad listove pero, kde jsou ty vyztuhy delene. podle meho nazoru by ty vyztuh mely byt vcelku a nejsirsi prave v miste, kde je mas delene

 
5.03.18 - 09:32 Pajka Vrakař [odepsat]
To Zahajskej: Jak píše Ondra. V kombíku je tam opěradlo sedadla a trubka tam navařit nejde, jinak bych ji tam dal. Ve zdravém autě s dobře přilepenýma blatníkama kastle jen trochu pruží, lešeňovka je v takovém případě zbytečně tuhá výztuha. Ze studií strojařiny jsem toho sice už dost zapomněl, ale dimenzováním "od oka" by to funkci mělo splnit víc než dostatečně.

 
5.03.18 - 09:16 lil B.G. [odepsat]
To Zahajskej: Tam má ale kombík opěradlo..

 
5.03.18 - 09:11 Pajka Vrakař [odepsat]
To Zahajskej: Ale nahradí... Jsou to 3mm plechy, na podlaze svařeny do tzv. torzní skříně. Tohle se už ani nehne.

 
5.03.18 - 09:10 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To lil B.G.: Tam kam se dávala. Ale k tomuhle návrhu, ještě si z absolvované strojařiny, ač je to již mraky let, něco pamatuji, toto řešení kastli trochu nevyztuží, dle zářezů je i jasné, kde budou další výztuhy, ale trubku to fakt nenahradí.

 
5.03.18 - 09:03 lil B.G. [odepsat]
To Zahajskej: A kam by jsi tam dal trubku? :)

[1-30]   [31-60]   [61-90]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.203586, 18.10.18 - 12:05:35, uptime : 3 dnů 17 hod 16 min, volné místo : 12438 MB
<- říjen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Filip93
Taťka Šmoula