Úvod


Odkaz na archiv



Podvozek->výměna manžety poloosy
Klíčová slova: manžeta
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 14 příspěvků

 
10.08.19 - 06:21 trabucha [odepsat]
To habr: Jdu na to,a děkuju.

 
9.08.19 - 14:31 habr [odepsat]
To trabucha: Ano, tam musíš začít - pokud jde o poloosu s homokynetickým kloubem. Teoreticky by ti mohlo stačit demontovat rameno z rámu a poloosu vyklopit z planetového kola, ale nejsem si jistý, jestli v této poloze dokážeš vyměnit vnitřní manžetu, protože má úzký otvor a ten je potřeba přetáhnout přes čep kamenů. Pokud máš tripo je lepší demontovat rameno, pozor na vypadení jehel při vytahování kříže s planety. Kříž pak už jde z poloosy sundat.

 
9.08.19 - 11:38 trabucha [odepsat]
To habr: Četl jsem to,takže jestli správně chápu že bych vyndal jen poloosu od převodovky to nejde,musím hrábnout i ke kolu?

 
9.08.19 - 09:02 habr [odepsat]
To trabucha: Nepomohl by ti návod který jsem sem dal 6.4.2017 a je asi 5 příspěvků pod tvým dotazem?

 
9.08.19 - 08:13 trabucha [odepsat]
Dotaz,měnil jsem komplet přední nápravu i s převodovkou,dával jsem nové manžety,ale všiml jsem si že jedna manžeta u převodovky úplně nesedí do drážky u planetového kola.Pružinu kolem mám,takže má cenu manžetu měnit když bordel nepůjde dovnitř jen max. na gufero.A pokud vyměnit,tak zda jde i bez kompletního rozebrání nápravy,jen vytočením kola,povolením omez.pásu,vysunutí polosy z převodovky a přetažení nové manžety?Díky

 
6.04.17 - 13:31 habr [odepsat]
To vašek: Seeger vnější, průměr 10 mm, běžně v prodejnách spojovacího materiálu, cena v halířích za kus.

 
6.04.17 - 09:00 vašek [odepsat]
To habr: Manžety vyměním obě mám je nové . Než to rozeberu potřeboval bych ještě vědět průměr zajišťovací seegrovky ČSN 022930 čepu kloubu. Díky Vašek

 
6.04.17 - 08:27 Vašek [odepsat]
To habr: Děkuji za vyčerpávající odpověď . O víkendu se do toho pustím. Vašek

 
6.04.17 - 02:33 habr [odepsat]
4
-0
4
To Vašek: Prosím, absolutně nic nedemontuj, ani motor s převodovkou, ani spodní rameno (když už, tak ne na svislém čepu který pak musíš pracně vymezovat, ale na rámu, dva šrouby a je to i snadnější) a dokonce ani horní čep v oku pera, všechny demontáže jsou zbytečné a nesmyslné, správný postup je tento:

sundej vnější manžetu a demontuj jednu seegrovku ze zajišťovacího čepu, čep vyjmi ven. Nyní natoč rejd na doraz na obrácenou stranu než na které pracuješ (děláš-li pravou poloosu, tak na plno do leva) a kloub nastav šikmo vzad - na pozici hodinového ciferníku do polohy 10 hodin. Nyní vezmi vhodnou trubku, já používám od hydraulického zvedáku, a prostrč ji pod spodním ramenem a druhý konec zapři za rám a celou polonápravu pozvedni o cca 2 cm nahoru a uvolněnou (rozpojenou) poloosu zatlač na doraz do planetového kola a nyní poloosa půjde šikmo nahoru nádherně dvěma prsty vyjmout.

Pokud měníš jen vnější manžetu, nemusíš ani celou poloosu vyjímat z převodovky, starou manžetu odřízni a novou přetáhni pomocí šroubováku přes konec který patří do kloubu. Osobně ale doporučuji poloosu vyjmout celou, vyčistit komoru kloubu i komoru planetového kola, vyměnit preventivně obě manžety, naplnit planetové kolo hrstí tuku Mogul LV2.3, nasunout poloosu s kameny, nasunout a pružinou zajistit vnitřní manžetu, poloosu zatlačit na doraz do planetového kola a opět v pozici 10 hodin s pozvednutím polonápravy navlíct poloosu do kloubu. Následně nasunout a zajistit čep, postavit řízení rovně, postavit kloub do pozice 12 hodin a naplnit kloub tukem Mogul LV2.3 tak, že je plná komora kloubu a na kloubu je kužel tuku k poloose. Nyní navleč manžetu. Je to trochu opruz, ale když je praxe, tak brnkačka. Začni od spodu, mastná komora, mastná manžeta i ruce jsou výhodou, nasaď na podní hranu komory, ukazováky obou rukou souběžně vytlačuj manžetu za hranu komory a zároveň oběma palci zvedej a naváděj dosud nenavlečenou hranu manžety přes hranu komory. Cvak a je tam, pokud ti to zabere víc jak minutu, dvě, neuvažuj o živnosti jako automechanik. Nakonec zajisti novou Motex nebo širokou pevnou PVC páskou, u Motexu je nutné dát závlačku od převodovky, jinak časem zničí očko závlačky manžetu.

Manžety poloosy se vždy přetahují přes tu stranu poloosy na kterou patří, tedy každá ze své strany, přitom se nevytlouká čep kamenů!!! Vytloukaný a zpět narážený čep pak může být volný. Pokud jsou manžety zdravé a měkké, nikdy neprasknou, ztvrdlé manžety se nemontují, prasknou při montáži, montují se obtížně a mají velmi krátkou žovostnost.

Orientační doba výměny manžety od sundání kola do nasazení kola při práci na dílenském autozvedáku je asi tato: jen vnější manžeta cca 30 minut, obě manžety cca 45 minut, žádné přípravky a speciální nářadí není potřeba, jen klíč na kola, kleště na seegrovky, šroubovák na Motex pásku demontáž i montáž a na montáž manžety na poloosu, nůžky na Motex pásku, vhodná páka na pozvednutí ramene a hadra na vyčištění komor.

Varování!!! Zajišťovací seegrovka čepu kloubu se používá vždy nová a musí na čep dosednout pevně, stará nebo volná nemusí čep spolehlivě zajistit, ten se rotací uvolní a zničí komoru kloubu, případně napomůže destrukci kloubu.

Pokud zjistíš, že v komoře planetového kola není žádný tuk a komora je jen mastná od oleje, má tvoje převodovka vážný problém, je nutné vyměnit planetové kolo, protože netěsní jeho víčko, na voze a bez demontáže diferenciálu není žádná kvalitní oprava proveditelná.

 
5.04.17 - 22:51 Pavel JHB [odepsat]
To Petr V.: Dvoušutr jsem měl jen kombíka, je už to dávno, ale myslím, že jsem to dělal přesně jak popisuješ, akorát jsem si myslím pomáhal i vyndáním kuláku řízení, jde to líp vyprčit.

 
5.04.17 - 13:30 Petr V. [odepsat]
Já to párkrát dělal i bez sundání ramene..., jen na plno vytočit kolo a po oddělání ségrovky silným šroubovákem vyšprcnout. Nebo bych maximálně vyndal závlačku a šroub z horního čepu a poodsunul bych to z péra. To mi připadá jednodušší.

 
5.04.17 - 11:49 Myslivec [odepsat]
To Vašek: nebo máš na mysli vnitřní manžetu u převodovky?

 
5.04.17 - 11:38 Myslivec [odepsat]
Na co motor? sundáš si spodní rameno z těhlice (bacha na spodní zajišťovací šroub čepu!), zdevastuješ starou manžetu, vypadne na tebe kilo dobrůtky , očistíš, sundáš ségrovku propojující poloosu a kloub, vyndáš poloosu z kloubu. Novou manžetu je dobré ohřát v troubě (přiměřeně, neupéct!) trošku namazat a pak začne ta pravá zábava! přeji příjemné odpoledne : )

 
5.04.17 - 10:48 Vašek [odepsat]
[e-mail]
0
-1
-1
Prosím o radu , Mám prasklou vnější pravou manžetu u přední poloosy T601 ( dvojkámen )Musím vyndat motor nebo lze manžetu vyměnit jednodušším způsobem ? Díky všem za radu

[1-14]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.287183, 15.12.19 - 19:32:08, uptime : 281 dnů 8 hod 38 min, volné místo : 8381 MB
<- prosinec
2019
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není