Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->W353 - Všelijaké dotazy k rekonstrukci
Klíčová slova: Motor, rám, kastle
Určeno pro: Wartburg 353


V tomto tématu je 239 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
20.07.18 - 18:09 Pavel JHB [odepsat]
To ovlaky: Doporučil bych směs ala Myslivec. Ta je desetiletími prověřená jako ideální. Nevím, jakým způsobem máš udělanej "aplikátor" já vždycky bombu s pekelnou směsí navíc ohřeju a v průběhu práce bydlí v nádobě s vařící vodou. Nic bych nevylejval pokud nechvátáš, ta rám několikrát otočit a co potom vyteče, to vyteče.

 
19.07.18 - 13:23 ovlaky [odepsat]
To myslivec: Díky. Bojím se, že jak to tam půjde se vzduchem, tak ven to vyletí ještě rychleji. Přeci jen je to uzavřená dutina se dvěma malými dírami. Prostě bych nechal nahřát rám (na slunci), také A00 a až bude v tekutém stavu, tak přidat Rezistin ML, Konkor 101 a petrolej v poměru 1:1:0,5:0,5, protože olej bude v podobné konzistenci jako petrák. A jestli toho bude moc, tak to zpět vylévat nebudu, ale nechám to tam.

 
16.07.18 - 23:59 myslivec [odepsat]
To ovlaky: všechno dobrý, my děáme ML A00 petrolej aby to bylo tak akorát hustý, aplikace samotřejmě vzduchem..

 
15.07.18 - 20:32 ovlaky [odepsat]
Čím doporučujete vylít dutinu rámu? Rám je natřen na černo, takže ho stačí nahřát na slunku a aplikovat nějakou směs, která se bude díky vyšší teplotě lépe roztékat. Mám k dispozici Konkor 101, A00, Rezistin ML a petrolej. Co a v jakém poměru to namíchat? A nakonec tu směs tam nechat nebo celou vykapat ven? Převodový olej ano/ne? Děkuji mnohokrát.

 
9.07.18 - 17:21 Martin Žůrek [odepsat]
[e-mail]
To Jawamaniak22: Zdravím,v pohodě,tu velkou hadici jsem dnes vyměnil,ta původní byla spuchrela jako prase a možná ten benzin v kufru smrděl přes ni,počkám na výsledek a kdyz budu pokračovat dál,možná mi jen v kufru smrdela lahvicka od oleje proplachla benzinem :-)

 
9.07.18 - 15:54 Jawamaniak22 [odepsat]
máte pravdu, omlouvám se, blbě jsem si to pamatoval.... je potřeba shodit i tu tlustou hadici a povolit dva desitky šroubky pod dvířkami nádrže, vedle víčka... pak se uvolní pod blatníkem plech do kterého jsou tyto dva šroubky zašroubovány (taková příruba) a celé hrdlo se uvolní, jestli ale půjde vyndat bez sundání blatníku, to z hlavy už nevím, je to 9 let co sem to dělal...

 
9.07.18 - 12:04 Martin Žůrek [odepsat]
[e-mail]
To Jawamaniak22: ta tlustá hadice je v pohodě,ale ta o menším průměru mi končí někde v blatniku....

 
9.07.18 - 09:42 Jawamaniak22 [odepsat]
To Martin Žůrek: proč bys to dělal??? V kufru je hadička nasazená jedním koncem na trubičce z nádrže a druhým na trubičce z nalevácího hrdla, z kufru nasadíš novou na oba konce a vesele tankuješ....

 
8.07.18 - 20:33 Martin Žůrek [odepsat]
[e-mail]
Kdo prosim poradí W353 limusina,jak se dá jednoduše vymenit "odvzdusnovaci" hadicka od hrdla nádrže k nádrži,musí se sundat celý pravý blatník?Dík za radu

 
2.07.18 - 21:57 Martin Žůrek [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: pruzinka,žárovka,to vše tam je,musím prověřit to ukostreni,až mi vyjde čas,díky za rady

 
2.07.18 - 15:19 Pavel JHB [odepsat]
To Martin Žůrek: Předpokládám, že se jedná o origo W spínač (ne ten DDR přídavnej panel) tak ten musí být ukostřenej jak píše šedý vlk. Faston je vpředu na kleci. Je třeba ještě zkontrolovat jestli je pod žárovkou ta pružina. Pokud ji někdo ztratil, tak už nevím jak to tam je, ale myslím, že ji tlačí do toho "hrnečku" ve spínači.

 
28.06.18 - 14:37 Martin Žůrek [odepsat]
To šedý vlk: budu se muset podívat na tu kostru....,dík za radu

 
28.06.18 - 11:31 šedý vlk [odepsat]
To Martin Žůrek: Objímka se žárovičkou je čtvercová, musí být zasunutá kontaktem na objímce proti kontaktu ve spínači a konektor na objímce ukostřený.

 
27.06.18 - 21:55 netOpýr [odepsat]
To Martin Žůrek: zkoušel si tu žárovičku ukostřit?

 
27.06.18 - 21:28 Martin Žůrek [odepsat]
[e-mail]
Ahojte,mám dotaz k zapojení předních mlhovek,mám to zapojené přes relatko,vše funguje kromě žárovky ve spinaci mlhovek,ne a ne se rozsvítit při zapnutych mlhovkach,neměl jste někdo podobný problém?Spínač i žárovka jsou ok.dík za radu

 
24.06.18 - 01:23 Milan353 [odepsat]
To Pavel JHB: Taky si to myslím,jenom u W od roku 75.

 
13.06.18 - 00:12 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Drobná technická ode mne Nebylo to náhodou obráceně Š130/1203 mají brzdy z W353?? IMHO W353 od 77 130 od 81

 
9.06.18 - 19:55 ovlaky [odepsat]
Jakým způsobem čistíte řízení? Stačí sundat spodní kryt, vypláchnout např. petrolejem a dát novou vazelínu (A00)? Kolik jí tam patří a kam se má přesně dát? Děkuji.

 
1.06.18 - 15:06 ovlaky [odepsat]
To Milan353: Kápl si na to! To je ono. Takže žádná pryžová podložka netřeba. Akorát to nemám tak rovné, jak kolega z Německa... Nebo to dělá jen fotka.
PŘÍLOHA (z_rameno.png)

 
1.06.18 - 00:46 Milan353 [odepsat]
To ovlaky: Na ročník 85 patří z.ramena s prolisem bez gumy.Montovaly se od roku 83-4.

 
30.05.18 - 18:54 ovlaky [odepsat]
To habr: To Tlumič: Jak říkám, měl jsem jen jednu shora, a to mám rovnou dosedací misku. Nicméně, v knize Jindřicha Dršaty je na obrázku také jen jedna pryž z vrchu (akorát to vypadá, jakoby zadní pružina byla zbroušená na rovno, což jsem nikdy neviděl). No, budu jí muset někde dodatečně sehnat. A samozřejmě na korozní odolnost dohlédnu!

 
30.05.18 - 12:07 Tlumič [odepsat]
[e-mail]
To ovlaky: Jsou dva druhy ramen. Starší s rovnou dosedací miskou, kde je potřeba použít podložku a novější, kde už je miska tvarovaná podle zakončení pružiny a zde již podložka není.
Každopádně důkladné ošetření ramene platí u obou stejně.

 
30.05.18 - 09:27 habr [odepsat]
[www]
To ovlaky: Jasně patrné z obrázku - pryž z obou stran. Důlek v rameni řádně vyčisti mechanicky, vystříkej rezistinem nebo body či podobným přípravkem na ochranu před korozí a do mokrého vlož pryž, smontuj celé pružení a na závěr můžeš přípravkem ještě pokropit spodek pera v uložení. Pokud se bude v důlku pod pryží držet voda a písek, dlouho rameno nevydrží a nadbytek vysoce kvalitních ramen na trhu není. A když, tak ne za hubičku, přitom výměna ramene má také svá úskalí.

 
30.05.18 - 09:17 ovlaky [odepsat]
To Juraj A: To habr: Děkuji za vysvětlení! Vůbec jsem nečekal, že se na tom nějak podílí ta pryžová manžeta.
A ještě bych se chtěl zeptat, jestli máte u zadní pružiny na W353 pryžové kroužky z obou stran (tj. od rámu i od ramena), nebo jen z vrchu (od rámu)? Já jsem měl právě jen z vrchu, ale dle tohoto obrázku by měly být z obou stran. Tipuji, že její nepřítomnost má potom vliv na odírání nátěru v hrnci zadního ramene.
PŘÍLOHA (zadni_pruzina.jpg)

 
26.05.18 - 09:40 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To habr: Teraz doplním trochu ja Teba - môžem? Ja som vyrastal na autách Renault. Renault 8-ičiek som mal asi šesť a môžem Ti povedať, že prvý a poslednýkrát v mojej praxi som sa stretol s tým, že v brzdiči BENDIX boli tesniace gumičky nie štvorcového, ale okrúhleho prierezu. Si pamätám, ako som docestoval do Prahy do Motola, išiel som do Renault servisu nakupovať súčiastky a pri nákupe som vedel všetko (bolo viac brzdových systémov a viac priemerov valčekov - Bendix, lockheed, ATE) len somostal prekvapený, keď sa ma skladník opýtal, či mám gumičky štvorcového, alebo okrúhleho prierezu.

 
26.05.18 - 00:30 habr [odepsat]
[www]
To ovlaky: Juraj A ti to popsal naprosto přesně a správně, já jen maličko doplním. Manžeta brzdového válečku je čtvercového průřezu a když je v klidu, tak je stále čtvercová, pokud ale začneš brzdit, tak se manžeta prohne do lichoběžníku a když brzdu povolíš, tak pružnost manžety pomůže v návratu pístku. Je to v desetinách milimetru, ale to stačí k tomu, aby se brzdové desky uvolnily od kotouče. Ony se také uvolní v desetinách, ale to je výhodou, protože W 353 má čtyřpístkové třmeny ze Š 130 a kdyby se celkově 8 pístků mělo vracet v mm, tak by na brzdovou kapalinu potřebnou k vyvinutí tlaku už nestačil HBV a muselo by být čerpadlo. Kdyby místo čtvercového profilu byly "O" kroužky nebo tvarové manžety, už by takhle nefungovalo. U kotoučových brzd W353 je proto nutné při montáži dbát na čistotu válečků, pístků a jejich drážek jak popisuje Juraj A, pak na kvalitní těsnost prachovek pod které je dobré máznout trochu tuku a také na volný chod destiček ve třmeni.

Brzdové ústrojí použité u Š 130 a W353 je jedno z nejlepších co kdy kdo montoval bez posilovače a má při správné montáži a údržbě shodný nebo lepší účinek, jak vozy s posilovačem které mají jeden pístek v plovoucím třměn.

 
25.05.18 - 18:30 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To ovlaky: Je to dané vôľou ktorá je medzi tesniacou gumičkou a drážkou v brzdiči, ktorá je o niečo širšia, ako gumička samotná a potom aj deformáciou tesniacej gumičky. Preto je veľmi dôležité, aby pri repasovaní brzdového strmeňa kotúčovej brzdy bola drážka, v brzdiči, v ktorej je uložená tesniaca gumička naprosto čistá, aby sa v nej gumička mohla po uvoľnení tlaku v brzdovom strmeni o nejakú desatinu vrátiť. Predpokladom je však aj to, aby platničky nedrhli vo vedení brzdiča.
Určite sa tu nájdu aj takí, ktorí Ti budú tvrdiť, že "odlepenie" platničiek od kotúča zabezpečí hádzanie kotúča. Never - to je blbosť. A áno, tie platničky u kotúčovej brzdy stále trochu trú o kotúč, ale nemá to vplyv ani na zahrievanie bŕzd a ani na opotrebenie platničiek.

 
25.05.18 - 17:47 ovlaky [odepsat]
Úplně blbá otázka, ale i tak ji položím. Jak je zajištěno u kotoučových brzd W353 "odlepení" brzdových destiček od brzdového kotouče při uvolnění tlaku brzdové kapaliny? Žádná rozpěrná pružina tam není, takže to tře non-stop? Díky!

 
22.04.18 - 20:19 KurvikCv [odepsat]
To Tlumič: máš to v mailu

 
22.04.18 - 19:53 Tlumič [odepsat]
[e-mail]
To KurvikCv: Kdyžtak se trochu rozepiš do mailu, případně pošli nějaké fotky stavu. Zatim nic neslibuju, ale možná by se něco vymyslet dalo.

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-120]   [121-150]   [151-180]   [181-210]   [211-239]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.188469, 21.07.18 - 03:49:54, uptime : 39 dnů 5 hod 4 min, volné místo : 12911 MB
<- červenec
2018
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není