Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Chlazeni barkas
Klíčová slova: Barkas b1000 chladic teplota topeni vetrak vrtule vodni pumpa sahara
Určeno pro: Barkas B1000


V tomto tématu je 40 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
4.02.19 - 07:18 šedý vlk [odepsat]
To CML: Já tam mám taky z Fabie, jednoduché a ideální řešení v novějším provedení, bez víčka pod oknem. U staršího provedení jsou do víčka zavedeny odvzdušnění výměníků topení, muselo by se použít nějaké téčko k napojení hrdla víčka na horní hadici. nejsem si jistý, jak by to fungovalo v odtahovce. Měl jsem kdysi odtahovku a taky jsem věčně laboroval s chlazením.

 
1.02.19 - 22:07 Kocour [odepsat]
To Kocour: a tady ještě zepředu...
PŘÍLOHA (wp_20190201_10_38_09_pro_2.jpg)

 
1.02.19 - 20:13 CML [odepsat]
Já do svýho barkase narouboval chladič z Fabie včetně sahary. Saharu jsem ještě ani naloženej za vedra neslyšel puštěnou. Je lehkej, sahara plastová.

 
31.01.19 - 14:41 Kocour [odepsat]
A horní hrdlo + přechodka
PŘÍLOHA (wp_20190131_12_11_36_pro_2.jpg)

 
31.01.19 - 14:35 Kocour [odepsat]
To Kocour:
A tady už ve voze...spodní hrdlo + čidlo (T-kus 3/4",zátka3/4" a 2x prodloužení 3/4" 25mm)
PŘÍLOHA (wp_20190131_12_11_04_pro_2.jpg)

 
21.01.19 - 11:13 Kocour [odepsat]
To Kocour:
Chladič š1203 po úpravě s kolínkem 90° 28/28mm
PŘÍLOHA (wp_20181101_08_36_34_pro_2.jpg)

 
21.01.19 - 11:11 Kocour [odepsat]
To Kocour: T kus 3/4" + 2x prodloužení 3/4"x25mm a zátka s vyříznutým vnitřním závitem pro čidlo sahary.
PŘÍLOHA (wp_20180929_18_16_24_pro.jpg)

 
21.01.19 - 11:08 Kocour [odepsat]
To vanous: můžu nafotit i svou verzi,více/méně je to tvá verze v uhlazenějším stavu.;)

Přechodka nalévacího hrdla s přetlakovým víčkem.
PŘÍLOHA (wp_20181014_16_53_10_pro.jpg)

 
21.01.19 - 10:00 vanous [odepsat]
To Kocour: nechceš to nafotit jak to mám já? než se takhle rozepisovat

 
19.01.19 - 20:25 Kocour [odepsat]
To Kocour: Přestavba na chladič š 1203:
Pro přestavbu bude třeba chladič,kolínko 90° Cu 28/28mm,Tkus 3/4"+ zátka pro čidlo el.ventilátoru,(pokud není origo nucené chlazení),hadici chladiče horní (w1.3) a vyrobit přechodky hadic.
Na chladič se musí vyrobit držáky z plechu min.1mm L pro původní silentbloky a pokud je nalévání pod oknem tak místo hrdla naletovat kolínko. Z hadice pro w1.3 si vezmeme kousky dlouhé cca 20-30cm ty dáme na hrdla chladiče,zakrátíme původní hadice aby vyšli k těmto kouskům a vyrobíme si propojky hadic z trubky průměru 30mm,spodní hadici propojíme pomocí Tkusu (jen pokud máme el.saharu)a horní hadici pomocí trubky,pro verzi s nalévacím hrdlem pod čelním oknem se musí místo hrdla naletovat kolínko 90° 28/28 Cu a nandat hadici nalévacího hrdla.
Výhodu tento chladič má ve větší plošechlazení (cca o 3/4 víc).
Lze použít i chladič např. z Fabie (celohliníkový),ale pro použití jsou potřeba větší zásahy do rámu vozu.

 
16.09.18 - 20:11 CML [odepsat]
To Kocour: to jsem myslim měl, ale nevim jestli už to někdo nekoupil. Jak bude chvíle kouknu

 
12.09.18 - 20:50 Kocour [odepsat]
To CML: jj.

 
12.09.18 - 20:45 CML [odepsat]
To Kocour: takový to slabostěnný?

 
11.09.18 - 21:43 Kocour [odepsat]
To Kocour: navíc scháním 4xgumové koleno větráni/vytápění na barkase.

 
11.09.18 - 19:56 Kocour [odepsat]
To CML: nevadí,cena? Pošli!:)

 
11.09.18 - 19:14 CML [odepsat]
To Kocour: no jeden mám. Je dost vyšisovanej, že se na něj bojim křivě podivat

 
11.09.18 - 07:28 Kocour [odepsat]
To CML: nemáš znak na masku na prodej?

 
10.09.18 - 20:42 CML [odepsat]
To Kocour: chladič fabie 1,4mpi celohliník a ani za vedra v zátěži se sahara nepustí, dle origo digiteploměru stále v druhé zelené ledce.

 
7.09.18 - 20:13 Kocour [odepsat]
Tak hoši,měl jsem u odtahovky ten samý problém...chladič vyčištěn,vodní pumpa g.o,těsnění pod hlavou nové a za vedra a v táhlém kopci (Líbeznice-Zdiby) jsem neustále vařil...chvíli jsem pátral až Vanouš mě uvedl v nápad použít chladič ze š1203,a od té doby mám klid. Rozměr je totožný až na tlušťku je dvojnásobná. ;)

 
26.10.16 - 06:54 Bafudza [odepsat]
[e-mail]
A to ho musím ještě pěkně podrtit aby sepnula v létě při vedrech. Stíhá se to totiž uchladit samo a to i na místě. Já bych se podíval na tu hlavu. Já mám komplet vše udělané. Chladič, těsnění pod hlavou, hadice, termostat, vodní pumpu, teplotní čidlo, elektrickou saharu na teplotní spínač a těsnění pod víčkem expanzky. Vše funguje a není s tím problém.

 
26.10.16 - 06:48 Bafudza [odepsat]
[e-mail]
Ano ten s víčkem na pod oknem je přetlakový. Tak že to znamená že musíš mít těsnění pod hlavou vyfouklé, protože by se to mělo při zapnutí sahary uchladit. Já mám saharu přes telotní spínač na 85°C na chladiči a nemám s tím problém že by to vařilo a mám tam jen vodu. Což jste mi připomněly že to musím vypustit....

 
25.10.16 - 21:00 Petr [odepsat]
Fridex asi na -10st

 
25.10.16 - 18:08 Pawlick [odepsat]
To Petr: A další věc, máš tam vodu, nebo správně namíchanej fridex?

 
25.10.16 - 15:57 Petr [odepsat]
Vlastne cely problem s chlazenim je od te doby kdy mam budik co ukazuhe presne s originalnim to ukazovalo ze je teplota v 1/2 pole ale pritom voda varila a taky jsem ho jednou kvuli tomu pridrel.

 
25.10.16 - 15:47 Petr [odepsat]
Ale verze b1000 s hrdlem pod celnim oknem a expanzkou je predtlakovi system ne? V expanzce je ventilek ktery jsem mel rozdelany a pak jsem nadobku tlakoval a zkousel kdy otevrre, uz si nepamatuju ale byl to standartni tlak co maji vicka u beznych chladicu neco pres jednu atm. Original teplomer a cidlo jsem nahradil presnejsim (od VDO) originalni mi dost kecal.

 
25.10.16 - 08:05 Pawlick [odepsat]
Já mám teda uzavřený systém s expanzkou u spolujezdce, vrtule od pumpy, a na nechlazení nebo přechlazení si nemohu stěžovat. Po tom všem, co jsem teď najel, se mi zdá jakýkoliv zásah do systému chlazení zbytečný. Nekonečné kopce s vytočeným motorem, státní v kolonách v horkém městě - a ručička teploty se od normálu vychýlila vždy jen nepatrně.

 
24.10.16 - 15:16 AMPERAK [odepsat]
elektrická sahara valí na plnej knedlík hned jak jí zapneš. a chladí asi tolik co vytočenej barkasí motor s origo hnanou vrtulí. takže když začne vařit tak se musí podřadit a snížit tím rychlost jízdy.
Jinak to s tím víčkem sem netušil. omrknu to, pač někdy mi tam nableje trochu vody barkas ke spolujezdci. to dřív nedělal

 
24.10.16 - 11:15 Barkasník [odepsat]
Pokud to má expanzku, tak i přetlak. Otázka je, jestli ten ventil maká a gumička kolem není zpuchlá. Si myslím, že právě dobrej termostat a elektrickej větrák je takovej "moderní" upgrade kterej jsem ochotnej akceptovat. Třeba ve stejšnu/oktávce člověk pořád tahá za dečku před chladičem, je to potřeba dělat a je to prostě takovej druh. Dřív se to vůbec moc neřešilo a ty motory byly skoro furt přechlazený. Zrovna řeším, jak to citlivě vyřešit u Minora. Obrovskej chladič, termosifon, termostat žádnej ani roleta ba ani vrtule tam není (kupodivu se to v koloně neuvaří). Ale pak přijde táhlej kopec kdy se to konečně trochu ohřeje a ten nespálenej bordel ve vejfucku začne hořet. To je pak člověku až trapně za tu spoušť... To jsem nějak odbočil :-)
Chtěl jsem říct že mám rád původní stavy, ale ta vrtule s hardyspojkou šla hodně rychle ven.

 
24.10.16 - 06:44 Bafudza [odepsat]
[e-mail]
Pro lepší pochopení. Barkas se chladí pořád tou originál vrtulí (sahara) a nedosahuje tím pádem bodu varu. Bez vrtule (sahary) se dokáže ochladit sám jen za určitých jízdních a teplotních podmínek, tedy se dostává k bodu varu a vaříš a jelikož je to otevřený systém a tím pádem se ti zavzdušňuje hlava a topení tvorbou páry. Při uzavřeném okruhu se to neděje jelikož vzniká přetlak a tím se zvyšuje i bod varu. V tom je celý problém.

 
24.10.16 - 06:27 Bafudza [odepsat]
[e-mail]
Problém je v tom že provozní teplota motoru na Barkasu je nízká nevím přesně, ale je to něco mezi 70-80 stupňů Celsia. Tak že když jsi namontoval elektrickou saharu která určitě neběží pořád jako originál hnaný imrvére od náhonu vodní pumpy tak to neudržuje tu správnou teplotu. Což znamená že jsi jednou věcí změnil kompletně celý systém. Problém vyřešíš jednoduchou změnou. Jelikož originál díky malé teplotě není přetlakový a je na expanzní nádobce stále otevřený, tak stačí ještě udělat z ní přetlakovou expanzku. Měl jsem ten samý problém. Jen jsem ji nechtěl vyměňovat za jinou s přetlakovým víčkem tak jsem vystřihl kus gumy do víčka a bylo po problému. Motor se nepřehřívá a chladí jak má. A mám tam i rovnou teplotní spínač na saharu který spíná větrák. Vše funguje jak má.

[1-30]   [31-40]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.241636, 25.04.19 - 23:46:42, uptime : 47 dnů 11 hod 53 min, volné místo : 9367 MB
<- duben
2019
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není