Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Údržba vozu po x letech
Klíčová slova: údržba, výfuk, tlumiče
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 34 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
7.06.16 - 14:52 Petr [odepsat]
Ještě se chci zeptat, v knize Jezdíme Trabantem, ta žluto bílá, se píše, že proti zvonění motoru částečně pomáhá zvětšení vzdálenosti elektrod na svíčkách? Zkoušeli jste to někdo? A pak tam píšou o nějakých cívkách "super" nevíte co to je?

 
7.06.16 - 10:54 Petr [odepsat]
Ale ta Vřešťová je teda daleko, já jsem z Příboru (to je tam, kde se vyráběly T603 a T613) hned vedle je Kopřivnice (Tatra) aby bylo jasno :)

 
7.06.16 - 10:50 Petr [odepsat]
Já bych tak na Plumlov tam jsem byl u loni a bylo vedro jak cyp...

 
7.06.16 - 10:01 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Petr: no sichr, vždyť je to trabant

 
7.06.16 - 09:06 Petr V. [odepsat]
To Petr: Tak doraz za náma na nějaký sraz. Tento víkend je na Velkém Vřešťově a první víkend v prázdniny na Plumlově.

 
7.06.16 - 07:31 Petr [odepsat]
To habr: Díky za názor. Ale já bych chtěl říct, že nechci trhače asfaltu, ale normálního, jezdícího funkčního Trabanta. Ani to nechci tunit. Jen bych chtěl udržet to auto v provozu tím, že vyzkouším ten výfuk, a ošetřím spodek vozu. Je s podivem, že jsem s ním doteť neměl žádné vážnější potíže, jen jedna brza a plynové lanko. A nejsem si vědom, že by mě nějaké čekaly.Musím zaklepat. Dojedu tím autem kamkoli. Jsem o tom přesvědčen.

 
6.06.16 - 16:40 habr [odepsat]
To Petr: Dovolil bych si přispět drobnou radou k tématu. Původní plstičku po odehnutí zajišťovacího zobáčku vyjmi a vyper v benzínu, pak vysuš. Celou plstičku důkladně nasyť vymácháním v mazacím tuku A-00 který se používá na mazání svislých čepů (zelený hlen). Následně přebytečný tuk vytlač pevným stiskem plstičky mezi prsty a takto připravenou ji vrať do držáku. Obvykle bývá plst od vačky „ohnutá“ po směru vačky, to znamená, že nebyla správně nastavena. Dej plst ohnutím nahoru do držáku a zdravým koncem dolů. V držáku musí být na doraz nahoru a musíš ji pak zajistit zamáčknutím pojistného držáčku kombinačkami. Nyní je potřeba pst správně seřídit. Toho docílíš tak, že postavíš vačku k plsti nejvyšším bodem a plst k ní spustíš na dotek plus přítlak max 0,1 mm, zajistíš pevně šroubkem. Protoč, abys se ujistit, že plst se opravdu dotýká jen nejvyššího bodu vačky. Za chodu motoru, kdy se vlivem odstředivých sil projeví vůle vačky na hřídelce, bude kontakt vačky s plstí mnohem větší a tedy i dostatečný, navíc po ohřátí motoru se tuk A-00 stává viskoznějším. Tento postup je dostatečný na cca 5000 km, ale i bez toho se doporučuje alespoň vizuální kontrola po nebo před sezónou. Pokud použiješ řídký olej nebo se plst bude dotýkat podstatné části obvodu vačky, tak jsem tohle zbytečně psal, ty jsi to zbytečně četl a ve výsledku se moc nepovozíš.

Upřesnění k pružinkám regulátoru. V dávnověku byly bez bužírky, ale chvěním dost praskaly, takže výrobce vymyslel bužírku jako tlumič chvění a ten se osvědčil, proto provoz regulátoru bez bužírek považuji pouze za nouzový na dojezd. Krom toho, co píše Eda o postavení značek ° přesně na sebe je také potřeba zajistit, aby závažíčka chodila plynule a to především zpět! Rozepnutí dokáže odstředivá síla celkem hravě, ale návrat závaží musí zajistit právě ty pružiny a to ještě navíc proti síle rotace volnoběhu, takže závaží musí chodit naprosto hladce. Olejíček malý zámečníček zde platí plnou měrou.

Za zmínku ještě stojí, že regulátor je jednou z možností, jak „votunit“ motor. Jehlovým kulatým pilníkem se dá asi o 2 mm prohloubit dorazy závaží v tělese regulátoru, což má za důsledek větší předstih v maximu otáček, tím se dá získat něco málo na síle, samotné to ale k nějakému zázraku nepostačí. Trhač asfaltu se dělá jinak.

 
6.06.16 - 15:04 Petr [odepsat]
To Petr V.: díky. Konečně nějaké informace...

 
6.06.16 - 14:47 Petr V. [odepsat]
To Petr: stačí kapka dvě toho M2T z boku na plsť, ne přímo na konec kde se dotýká vačky. Ono se to vsákne.

 
6.06.16 - 14:21 Petr [odepsat]
To Pajka Vrakař: Dobrá, a jaký olejem/vazelínou to udělat? Měl bych po ruce vazelínu takovou nějakou univerzální... ale hustější

 
6.06.16 - 14:12 Pajka Vrakař [odepsat]
To Petr: To by byla příčina poruchy, kdy by to nepravidelně pálilo. Častější bývá opačný problém, a to že je vačka suchá (plsť je potřeba namazat hustým olejem nebo řídkou vazelínou). Kontakty se hodí očistit (zpilovat) a znova seřídit.

 
6.06.16 - 14:04 Petr [odepsat]
To Pajka Vrakař: uvidíme. A ještě bych měl dotaz, slyšel jsem, a i četl, že poměrně častá závada jsou zaolejované kontakty v zapalování. To by stačilo jen sundat to víčko, prostříknout/očistit ty kladívka a kontakty a promazat tu plsť co tam je ne?

 
6.06.16 - 13:25 Pajka Vrakař [odepsat]
To Petr: Svíčkám Brisk N15C není co vytknout a fungují naprosto spolehlivě. Jestliže jezdils doteď na M2T, jezdi na něj dál. Toho zapalování se neboj. Před sundáním destičky si tam drápni šroubovákem rýhu a pak ji vrať na své místo. Destička je přichycena dvěma šrouby, třetí má zezadu matičku, která jistí jeho polohu v drážce (abys i bez udělání rysky trefil původní polohu). Předstih samotnou demontáží nezměníš.

 
6.06.16 - 12:46 Petr [odepsat]
To Eda: OK díky vám za rady, ale já to zápalko nebudu dělat sám, necítím se na to. To nechám raději někomu, kdo to už dělal. Ale chci se zeptat, mám na výběr tyto oleje: Total Neptuna 2T, Castrol 2T Gardena, Orlen 2T semisyntetic... já jezdím běžně klasika M2T, má smysl přejít na nějaký z výše jmenovaných? Tady jsem i četl, že se dá používat i motorák 10w-40 nebo i 15w-40, máte s tím zkušenosti? Jezdím jen víkendově v létě. Jde mi hlavně o prodloužení životnosti motoru. Při mém stylu jízdy nehrozí nějaká brutální jízda. Díky za odpovědi.
Dále by mě zajímaly vaše názory na svíčky. Teď tam mám Brisk N15C jsou tam necelých 5000km. Zkoušeli jste nějaké jiné? Objednal jsem si BERU ULTRA (vzdálenost elektrod 0,8mm) a pak taky BOSCH (ale typ nevím) jsem prodejce ND tak to mám za dobré ceny... a vozit je v kufru můžu kdyby něco

 
6.06.16 - 12:04 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Petr: Pozor při skládáni odst. regulátoru, musí být značka O oproti značce O nebo nálitku. Jde pootočit o 180 st. Při špatném otočení nejde seřidit zapalováni.

 
6.06.16 - 11:52 Pajka Vrakař [odepsat]
To Petr: V tom případě sundej destičku s kladívky. Odstředivý regulátor vačky promazej a jestliže budou na pružinkách steřelé bužírky, nahraď je nebo jednoduše jen odstraň. Obvyklá závada je, že se regulátor plně neotvírá a předstih je pak ve vyšších otáčkách příliš malý. Motor pak jde špatně vytočit a v otáčkách netáhne.

 
6.06.16 - 11:39 Petr [odepsat]
To Pajka Vrakař: ten motor je vyměněn, koupený nový v mototechně. Podle čísla je to z roku 1986. Nikdo do něj ještě nekrafal, kladivouny.

 
6.06.16 - 11:06 Pajka Vrakař [odepsat]
To Petr: Máš kladívka nebo EBZU?

 
6.06.16 - 10:51 Petr [odepsat]
To Barkasník: jiskřiště svíček mají barvu světlejších cihel, a jsou suché... zádná černota

 
6.06.16 - 10:26 Barkasník [odepsat]
To Petr:
Ještě bych se mrknul na svíce, jestli nejsou moc bílý. Na chudou směs to taky nechce jít do otáček. Navíc to snižuje životnost motoru...

 
6.06.16 - 09:42 Petr [odepsat]
To Petr V.: jo, s těma ušima to mám stejné

 
6.06.16 - 09:40 Petr [odepsat]
To Pajka Vrakař: myslíŠ to DRRRRRRRRRRRRRR?

Jinak, já s tím po dálnici nejezdím, bo bych zavázel, a abych vyzkoušel tu magickou hranici 100km/h, neměl jsem dost místa... všeci jezdí jak slimáci :)

 
6.06.16 - 09:10 Pajka Vrakař [odepsat]
1
-0
1
To Petrové.: Trabant neřeve, ale zpívá! Asi nemáte hudební sluch, protože kvalitní hudba se poslouchá NAHLAS!

 
6.06.16 - 08:53 Petr V. [odepsat]
To Petr: no když na to příjde,tak pokud nejezdíš po dálnici,tak by ti ta 90ka musí stačit. Mě to sice jede přes sto,nicméně při té devadesátce už mi to rve uši a mám strach,že se motor rozskočí . To jen tak na odlehčení,ne že bych tě chtěl od údržby odrazovat.

 
6.06.16 - 07:38 Petr [odepsat]
Však když má motor dobrou náladu, tak trojku max 70km/h, ale jak říkám, MAX je těch 95km/h co jsem kdy jel... pak už to prostě nechce jet. Anebo je ještě ta možnost, že já jsem měkký, já se choval vždycky k autům s citem, mám rád plynulou jízdu, žádné brzda-plyn... ale mě se stává, ( a nejen u Trabanta) že jakmile slyším že ten motor už tak nepříjemně řve, tak mě ty moje uši dál nepustí... Jo 4. řadím tak při těch 60-62 km/h

 
5.06.16 - 23:12 Pajka Vrakař [odepsat]
Jo a ještě... Jestli tu čtverku řadíš v šedesáti, tak to po těch letech provozu ani jinak jezdit nemůže. Trabant potřebuje točit a točit!

 
5.06.16 - 23:01 Pajka Vrakař [odepsat]
To Petr: Trabant normálně točí na trojku do devadesáti a na čtverku musí jet aspoň 110. Uvidíš, jak to pojede bez výfuku, pak se uvidí, případně se dozvíš další tipy.

 
5.06.16 - 20:00 Petr [odepsat]
To Eda: :-D to zkusím, dík

 
5.06.16 - 19:56 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Petr: Ucpaný zadní výfuk můžeš rozpojit mezi trubkou a zad. tlumičem, trubku přivázat k lanku ruč. brzdy, aby se neulomila. Stačí spoj jen rozdělat a dát trubky vedle sebe. Pak to projeď, bude to raketa, uvidíš na kolik vytáhneš 3. a kolik pojede 4. Bude to trošku hlučnější, proto tento pokus dělej někde bokem osady.

 
5.06.16 - 17:37 Petr [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: jo, šlehofera, a mám i různé jiné knížky... I takovou tu žlutou Jezdíme Trabantem

[1-30]   [31-34]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.276807, 9.12.19 - 03:07:53, uptime : 274 dnů 16 hod 14 min, volné místo : 8415 MB
<- prosinec
2019
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není