Úvod


Odkaz na archiv



Elektrika->Odrušení autorádia
Klíčová slova: radio
Určeno pro: Wartburg 353


V tomto tématu je 39 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
1.10.18 - 18:01 Pavel JHB [odepsat]
To Rozmon: To Aleš: Díky za varování, jak je vidět, tak i nejen u některých jedinců baterkožrout.

 
27.09.18 - 07:46 Aleš [odepsat]
Přidám se k pohanění Sencoru. Poměr cena/výkon je sice fakt suprový, ale vše, co jsem měl od Sencoru, se zpravidla velmi brzy rozsypalo. Bylo toho dost, než jsem si uvědomil, že to není jen smůla na jednotlivé výrobky, ale prostě vlastnost.
Takže Sencor už nikdy!
Nevím přesně, o jaké rušení se jedná, ale kdysi jsem řešil pískání v rádiu v závislosti na otáčkách motoru - tedy alternátoru. Tehdy jsem sestavil jednoduchý odrušovač za cca 20kč. Ten se skládal ze stabilizátoru napětí 12V a elektrolytického kondenzátoru 1000 microfaradů. To však snesou rádia, kterým nevadí při vypnutém motoru napětí cca 10,5V
Hlavně to přestalo pískat a žádné další rušení se již nevyskytovalo.

 
26.09.18 - 17:31 Rozmon [odepsat]
To Pavel JHB: senzor už mi nesmí do baráku, špatně chytal rádiový signál...

 
26.09.18 - 16:11 Pavel JHB [odepsat]
To Rozmon: Mne už nějakou chvíli dráždí toto: http://www.czc.cz/sencor-sct-9411bmr/243126/produkt je to se zárukou, může vyzkoušet a vrátit atd. tím co umí se mi jeví jako zajímavé, ale sencor byl vyhlášenej velkou spotřebou v standby a navíc ho do citroena nedostanu a do trabanta se mi ho zdá škoda.

 
26.09.18 - 10:49 Rozmon [odepsat]
To Jarda: mám v S-MAXu toto http://m.aliexpress.com/wholesale/S-max-radio.html?channel=direct&keywords=S-max-radio
a hraje v pohodě a kolega má v Octavii na ten samý způsob a taky bez problémů...

 
26.09.18 - 10:42 Jarda [odepsat]
Dobry den, mate nekdo zkusenost s kupovanim autoradii z ciny?
dostal jsem na to doporuceni, ale treba tu http://www.tonystore.cz/Autoradia-made-in-China pisou ze pak to radio nemusi chytat nas signal-takze je nefunkcni
diky

 
3.07.18 - 16:17 Yokotashi [odepsat]
[www]
Jednoduchy zpusob, jak zjistit, ze ruseni leze po napajeni:

Vezmete druhou baterku a pripojte na ni pouze radio (pripadne se zesilovacem, pokud tam je externi zesilovac) a nic vic.

Pokud to rusi stejne, leze to jinudy. Pokud to rusi vyrazne mene, nebo vubec, ma smysl odrusovat napajeni autoradia nejakymi kondenzatory a civkami.

Ultimatni reseni je menic s omezenim proudu, za nej 500F superkondenzatory z Ciny (6 ks do serie a k nim ochranne obvody) a k nim ochranne obvody, k tomu paralelne nejakych 2200uF, 100uF, 1uF, 100nF a 10nF (aby to svedlo vyssi kmitocty) a nemuze projit nic.

Podle me by stacilo pouzit schottkyho diodu, par kondenzatoru paralelne (rekneme tech 2200uF, 100uF, 1uF, 100nF a 10nF), za to nejaka civka na 3A z menice a znovu ta sama kombinace kondenzatoru a melo by to chodit.

Uplne jina otazka je, jak odrusit zapalovani. K tomu se vyjadrovat nebudu, o to jsem se nikdy nesnazil. Zacal bych zkontrolovanim kondenzatoru u kladivek, pokud to je dvoutakt.

 
3.07.18 - 11:23 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To Jawamaniak22: Odrušovanie autorádií bola aktuálna téma ešte v 60-tych a 70-tych rokoch minulého storočia a bola to naozaj veda. Dve rovnaké autá sa nedali odrušiť rovnakým spôsobom. V tej dobe boli vlastne hlavnými zdrojmi rušenia zapaľovacia sústava, regler a dynamo. Samozrejme, že aj motorček kúrenia, prípadne motor stieračov rušili, ale myslím že s ich rušením si nikdo ťažkú hlavu nerobil. Veľa záležalo aj od samotného rádia a antény. Rádia mali rôznu citlivosť a teda boli aj rôzne náchylné na rušenie a samozrejme, že anténa okrem kvalitného uzemnenia sa montovala vždy na miesto, ktoré bolo najvzdialenejšie od zdroja rušenia. Autá s motorom vzadu (Škoda 1000, 100, Renaul 8, Fiat 850 a pod. u tcýh sa montovala anténa v prednej časti. Naopak u vozidiel s motorom v predu Wartburg, Trabant, Lada Fiat 125 atď. bola snaha anténu montovať v zadnej časti vozidla. Ako som už písal, dokonalé ukostrenie antény a samotného rádia bola prvá základná vec. Potom sa používali priechodkové odrušovacie kondenzátory rôznych kapacít, hodnoty ktorých sa dali nájsť v literatúre a ich kapacita sa menila sa väčšinou skúšaním a nimi sa odrušovalo dynamo a regulátor napätia. Konenzátor rovnako, ako anténa a rádio museli byť dokonale uzemnené a montovali sa čo najbližšie k zdroju rušenia. Ďalej sa odrušovala zapaľovacia sústava a to tak, že namiesto medených káblov sa používali buď káble s uhlíkovým jadrom (vtedy sa ešte dosť ťažko zháňali) alebo sa používali jednak odrušené sviečky (označené písmenom R v názve) alebo sa používali na už spomínané medené káble koncovky zapaľovacích sviečok a koncovky, ktoré sa zastrkovali do rozdeľovača, prípadne indukčnej cievky so vstavaným odrušovacím odporom. Ak toto všetko zhrniem, tak po dňoch zháňania potrebných súčiastok a dvoch dňoch montáže odrušovacích komponentov bol konečný výsledok vo väčšine prípadov tak či tak neuspokojujúci. Ešte by som rád dodal, že tento cirkus sa vlastne robil kvôli tomu, že v tej dobe sa používali autorádia s vlnovým rozsahom SV, DV a KV. Situácia sa podstatne zmenila, keď sa na trhu objavili prvé rádia s rozsahom VKV, kde sa už spomínané rušenie neobjavovalo.
Len pre zaujímavosť, takto vyzerali mnou spomínané odrušovacie kondenzátory


http://www.retroraj.cz/shop/?zbozi=880


 
3.07.18 - 09:01 Jawamaniak22 [odepsat]
Oživuju toto téma, stále se mi nedaří odstranit rušení... rušení je vzrůstající s otáčkami, někdy se projevující skoro vůbec ale většinou tak že je to neposlouchatelné...

odrušené fajky nepomohly a na vstupu napájení je tlumící člen kterej sem koupil na ebay který taky nepomohl

nějaké rady?

 
23.07.15 - 20:18 tomas- [odepsat]
To jawamaniak22: jo přesně,

bohužel beru zpet, někde se po pěti letech našla chyba a radio začalo včera chrastit ne moc ale je tam neco slyšet

 
20.07.15 - 10:10 AMPERAK [odepsat]
To jawamaniak22: asi jo. každopádně ne každé rádio to má rádo. moc záleží na provedení prostě toho vstupního dílu. jak je odolný. když vedle sebe postavíš tři ruzná rádia a venku ti praští blesk, tak to uslyšíš třeba v jednom. (pokud posloucháš FM)
mužeš udělat pokus, že zkusíš tranzistorák v autě. jestli bude taky zlobit. tranzistoráky sou kvalitativně jako autorádia. pokud bude tranzistorák nadávat, máš někde třeba přerušenej VN kabel nebo ty odrušovací odpory. já sehnal dva metry tesláckýho VN kabelu a jsem nadmíru spokojenej.

 
19.07.15 - 22:03 jawamaniak22 [odepsat]
To tomas-: jak to myslíš pod střechou jako zevnitř na stropě pod stropnicí?

 
19.07.15 - 19:00 tomas- [odepsat]
ja mám natahnutý koax v tom rynku pod strechou kolem dokola, a konektor v rádiu mam omotany izolepou tak aby bylo odpojené stínění, a musím říct že chytám čistě bez jakýchkoliv uprav, dokonce i tam kde to ostatním chrčí. (to omotaní byla z nouze cnost protože nadruhé straně je ten koax urezaný, a ten středový dáat se tudíž dotýká stínění. celé to měla být provizorka než udělám pořadnou anténu, ale nikdy s tím nebyl žádný problém. už tak FM chytám 5 let s Sencorem 4x40W za 1000,- z tesca =D )

 
18.07.15 - 20:46 AMPERAK [odepsat]
To jawamaniak22: aha. no tak vem koaxiál na antény a dej anténu mimo autop. staženým oknem třeba. protože sem už psal, holej drát jako anténa uvnitř auta je peklo. prostě musí bejt koaxiál uzemněnej u autorádia a je to. momo auto stábnění na nic nezapojuj a středovej vodič nastav prutem a zkus to zase.

 
18.07.15 - 20:39 jawamaniak22 [odepsat]
se stíněnýma fajema je to horší jak s obyč.... mám tam ale ted jen místo anteny vodič pod oknem (nechctěl sem vrtat do sloupku kdyby to nefungovalo) ví někdo jak udělat lepší antenu na zkoušku než budu vrtat?

 
18.07.15 - 17:18 jawamaniak22 [odepsat]
dnes sem zapojiol rádio já, tesla 2113 B-1... rušení uměrně vzrůstající s otáčkami a stíněné faje nepomohájí, co dál? v UT chci jet na dovču

 
15.07.15 - 13:34 Hanz_X [odepsat]
Hotovo odrušeno a stačili k tomu jen stíněné fajfky.. (obyč oplechované tesla)
Jen na VKV to jeste lehce praská ale nic co by nejak moc vadilo.
Hodim jeste odrušovací kondík k cívkám a melo by to stačit.

 
15.07.15 - 09:02 Hanz_X [odepsat]
To co tam mám je tohle.. http://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=12893

 
14.07.15 - 22:15 AMPERAK [odepsat]
To Hanz_X: aha. já gumové na ničem nemám. ale měl sem oplechované i neoplechované tesla (ty mám teď) a neruší to
tak pak dej fotku toho svinstva

 
14.07.15 - 22:04 Hanz_X [odepsat]
Tak jsem si dnes koupil aktivní odrušovač napájení za 500,- po zapojení žádná změna.. zkusil jsme tedy nastartovat auto odpojit baterii a radio zapojit přímo na odpojenou baterii.. při nastartovaném autě rachtalo pořád.
Nedalo mi to a zkusil jsem pustit radio ve vedle stojícím voze. Bylo taky rušené.
S klukama jsme se zamysleli a došli k závěru, že oproti loňskému roku je v systemu jediná jiná věc a tou jsou fajfky na svíčkách. Loni jsem měl oplechované a tudíž odstíněné. Teď mám nové gumové (když na ně zhora zatlačím dostanu ránu. Takže to bude asi tím.
Zítra koupím oplechované fajfky (vsechny své mám na chate) a dám vědět.

 
13.07.15 - 17:30 AMPERAK [odepsat]
takhle to něak vypadá. uvnitř je tlumivka a dva kondenzátory. jeden 100n a druhej 1000uF. najdeš to jako součst něakého staršího rádia. prostě mu to visí na přívodních drátech od baterky...

 
13.07.15 - 17:22 AMPERAK [odepsat]
To Hanz_X: stará rádia mívají zase vyschlé filtrační kondenzátory. nebo tam někdo tu krabičku s odrušením ušmikl pač bez ní to taky hrálo.

 
13.07.15 - 16:55 Hanz_X [odepsat]
Ještě mě napadlo, že mám někde blbě uchycenou kostru..

 
13.07.15 - 16:54 Hanz_X [odepsat]
To AMPERAK: Zkusil jsem postupně odpojit cívky.. je fakt ze při každé vypnuté bylo rušení menší.. takže opravdu musím odrušit cívky...
problém je že mi to dělá i druhé radio co mám v aute a to je stará tesla...

 
13.07.15 - 10:56 AMPERAK [odepsat]
To Hanz_X: odpoj cívky a rušení ustane
prostě si sežen tu odušovací krabičřku z něakého starého rádia... mě to pomohlo.

 
12.07.15 - 21:48 Hanz_X [odepsat]
Po odpojení alternátoru se nic nezměnilo a rádio se rušilo pořád... zítra zkusím ty cívky

 
12.07.15 - 21:30 Hanz_X [odepsat]
To Eda: Na druhou baterku jsem to nezkoušel...
zkusím teda odpojit altík

 
12.07.15 - 21:04 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Hanz_X: Hledej závadu : nastartuj motor a nechej rádio vrčet a odpoj cívku 1. válce, když se rušení nezmizí, zapoj zpět a totéž udělej s 2 a 3 válcem. Pokud nic, tak sundej klíňak z altíku a nestartuj motor, tak zaručeně zjistíš, že je to altík. Zajdi do servisu k autoelektrikáři, nebo tam, kde montují rádia a vysílačky, tam to určitě vyřešíš.
Zkoušel jsi zapojit rádio na druhou baterku a pak nastartovat auto??

 
12.07.15 - 20:50 Hanz_X [odepsat]
Ten odrušovací kondík jsem zkusil zapojit jak paralelně k cívkám tak do serie .. nepomohlo ani jedno
myslím že odrušuji špatnou věc
Bude to v altíku, ale nejsem zrovna elektrikář a nevím kam bych to tam měl zapojit a jak...

 
12.07.15 - 19:21 Hanz_X [odepsat]
Mimochodem v autě mám dvě radia (jedno original a druhe dole na desce nové) dělají to obě

[1-30]   [31-39]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.087009, 20.10.18 - 07:21:17, uptime : 5 dnů 12 hod 32 min, volné místo : 12421 MB
<- říjen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není