Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Silne offtopic - Motokolo
Klíčová slova: motokolo
Určeno pro: Ostatní


V tomto tématu je 62 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
17.05.18 - 19:51 Pavel JHB [odepsat]
To Dyjego: Moc tvůj příspěvek nechápu. Kázat můžou, já si mezi tím vyžídím SMS atp, pokud budou mít problém, poslouchám, nikde není napsáno, že musíš stát v pozoru a zírat na ně. Nikde není napsáno, že musíš mít doklad a podobné chujoviny. Ať si zavolaji majitele, pokud nemají mobil jejich problém. Je to kolobrnda, odrazky musí mít kolo. Pokud splňuješ věkovou hranici nemusíš mít ani helmu. Možná jsem postiženej 10ti lety výuky v AŠ ale stále obdivuji neznalost všech co se pohybují po cestách. Pokud jsi zaplatil pokutu přiznal jsi na 100% svoji "vinu" a k tomu tě bukvice budou tlačit. Takže zápis kde bukvice přesně zapíše jaký paragraf a jeho odstavec jsi porušil. Pokud pokuty nechceš platit je dobré si občas nastudovat občas dobře změny vw vyhlášce nebo si zaplatit školení v AŠ, je to levnější než následné pokuty. Ostatní ti nepřímo vysvětlil Habr.

 
13.05.18 - 02:51 habr [odepsat]
[www]
S kufrem a zadní blikačkou
PŘÍLOHA (img_0010.jpg)

 
13.05.18 - 02:48 habr [odepsat]
[www]
komputer, přední světlo, nosič a plato kufru + blatníky
PŘÍLOHA (img_0004.jpg)

 
13.05.18 - 02:46 habr [odepsat]
[www]
Nadstandardní výbava vyobrazené koloběžky: oba blatníky, přední víceúčelové dobíjecí LED světlo (doporučuji) kdy dálkové svítí asi 200 metrů, potkávací okolo 30 metrů a pak jedovatá denní blikačka, zadní světlo se třemi režimy svícení na 2xAAA aku, multifunkční cyklo computer – tacho, nosič kufru a pak kufrové plato a kufr samotný. Co vidět není, to jsou válečky spojky navíc (základ 3 ks, max 6 kusů - doporučuji pro ostřejší rozjezdy a větší stoupavost v kopci) a dva druhy řemene.

na foto samotný nosič
PŘÍLOHA (img_0001.jpg)

 
13.05.18 - 02:44 habr [odepsat]
[www]

Co by se dalo zlepšit: bez zadního odpružení bych ocenil měkčí sedátko, brzdy jsou sice vysoce účinné, ale v rychlostech které Crosko umí, dost hlasitě pískají, možná by to chtělo měkčí desky, ale to by bylo na úkor životnosti desek, poslední drobnost je spíš kosmetická - koloběžka není hlučná jako jiné, především dvoutaktní koloběžky, ale i tak stále ještě provokuje na cyklostezkách, kolem dětí, kočárků a zvířat proto raději projíždím na volnoběh, ale to zase ztrácím rychlost.

Legislativa: to je to nejkrásnější. Údajně tato koloběžka vznikla především pro vybodované řidiče, ať to bylo jak chtělo, je to na medaili. Není to motokolo, není to ani kolo s přídavným motorem, takže cyklo předpisy se na to nevztahují když to nemá pedály ( obojí osvětlení, zvonek, odrazky, helma, zákaz jízdy po chodníku a jiné), ale je to koloběžka, tedy smí i na chodník, bez helmy a jiného vybavení pro kolo nutné. A protože Crosko má homologaci i pro silniční provoz, tak smí i na silnici. Na cyklostezkách sice oblíbená není, ale legislativně tam patří. Homologace je vtipně nalepená u nášlapné plochy, takže kontrolní orgán by musel na kolena! Tvůrci Crosca ale nešli cestou odporu, takže v základu je Crosco vybaveno reflexními odrazkami a homologací, ostatní je na přání a za příplatek. Legislativně je v tomto případě využito toho, že koloběžka je dětské vozidlo ke kterému lze legálně připojit motorový pohon ( max 1 HP a rychlost 25km/hod), ale zároveň není omezena například věkem nebo hmotností jezdce. Takže kdyby šlo o absurdní příklad, mohlo by na Crosco jet tříleté dítě po silnici bez helmy, bez osvětlení a ostatních bezpečnostních prvků a bylo by to legální. Je to samozřejmě hloupost, jen příklad, jaké díry v zákonech jsou. Já osobně jsem zatím neměl žádný konflikt, nebyl jsem zastaven a kontrolovám, jen asi jednou či dvakrát na mne měšťáci vrhali opovržlivé pohledy, ale jinak dali pokoj.
PŘÍLOHA (img_0011.jpg)

 
13.05.18 - 02:40 habr [odepsat]
[www]
Mechanika: motor je čínský, čtyřtaktní, obsah 36ccm a výkon 1HP, spojka odstředivá s možností změny záběru pomocí více válečků, převodovka variátor s možností změny koncové rychlosti pomocí dvou různých řemenů. Stálý převod klasickým cyklo řetězem přes napínací kladku s volnoběžkou, takže po ubrání plynu nedochází k brždění motorem, bohužel je to vykoupeno obtížným couváním, kdy volnoběžka musí přemáhat převody a není to ani komfortní; brzdy mechanické (za příplatek hydraulické)kotoučové na obou kolech, dostatečně účinné s minimem údržby, zadní odpružení není, přední vidlice odpružena pružinou nebo za příplatek kombinovaně pneumaticky. Tuhost podvozku výtečná. Hmotnost vyobrazené koloběžky je 26 kg. Startování klasickou "trhačkou" umístěnou tak, že při dlouhých sjezdech je možné zkratovým tlačítkem vypnout motor a v případě potřeby v sedě a za jízdy trhačkou znovu nastartovat. Studený motor také krásně chytá, ale zde se doporučuje jej nechat asi minutu klapat než se zatíží, dělám to a motor je ochotnější spolupracovat.
Ceny dílů mírné (zatím jen variátorový řemen který bylo nutné vyměnit po 1020 km), jinak spolehlivé a bez poruch. Údržba minimální (každých 1000 km vyměnit komplet olej v motoru, náplň 0,1 litru plné syntetiky, olejový filtr není, proto tak krátká doba výměny).
PŘÍLOHA (img_0009.jpg)

 
13.05.18 - 02:38 habr [odepsat]
[www]
To Dyjego: To Dyjego: Já koloběžku Crosco vlastním, mám ji ve vyšším stupni vybavení a mám bez problémů najeto přes 1300 km. Moje hmotnost je 120 kg a vozím nákupy různé hmotnosti v kopcovitém terénu. Před asi 15kg jezdila po rovině 42km/hod, nyní jen okolo 35 km/hod a je maličko vyšší spotřeba, asi 1,6 litru na 100 km, tedy na trase Brno - Praha by bylo třeba jednou dotankovat "plnou" což je asi 1,8 litru. Jsem nadmíru spokojený, nejdelší trasu jsem na jeden zátah jel 45 km, kolega asi 90 km (mladší o 40 let a lehčí o 50kg). Nedám na Crosco dopustit a její autoři by měli mít někde pomník, nejlépe v Třinci.
PŘÍLOHA (img_0007.jpg)

 
12.05.18 - 19:30 Dyjego [odepsat]
Taky potom toužím Crosco je fajn . Ale na dopravce sedi chytrolini co se snazi na popud z visich mist s neridicem vyjebat . To by bylo aby existovala skupina lydi prohanejici se na necem tedy na cemkoliv co vas dopravi bez namahy po silnici kam chcete ! Stat potrebuje vytahnout penize jakymkoliv spusobem ze svych obcanu . Takze autoskola potom znacky fronty na dopravce posrane listecky s poradovym cislem taky STK a povine ruceni nas vsechny nakonec neminou . Taky zato muzeme podekovat narizeni EU a nebo se nani aspon vymlouvaji . Tak jsem si to pujcil od kolegy jelo to hezky az do prvni roviny za zatackou na martinovske . (Mestky obvod Poruba v Ostrave ) Tam me stoply dva prislusnici policije . Dostal jsem 30 minutove kazani + dechovou zkousku pokutu a od kamose malem prez hubu ponevats jsem toto jednostope vozidlo zanechal u prislusne hlidky . Nemel jsem doklad o zakoupeni ale taky doklad technicke zpusobilosti vozidla na pozemnich komunikacich . Mely hlavne vyhrady k pohonu retezu rozete , taky sem nemel helmu aspon na kolo bocni odrazky na kolech zaply svetlo i zadni svetlo . takze jsem to vlastne ani nevyzkousel do kopce jak to jezdi . Mam kolem 130 kilo + batoh na ryby takze asi kolem 145 kil . Nemam tedy tucha co to Crosco bude provadet . Poradte .

 
9.07.15 - 16:20 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB: hele předevčírem sem koukal u strejdy do světa motorů, a píšou tam že muže být řetěz, ale musí být vidět, že to je dodatečně namontované.
ale na druhé straně píšou že auto v polopřevodu lze dát na véčka... tak ted si vyber jestli kecaj nebo ne

 
9.07.15 - 15:50 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Ja mam papiry na vsechno a k tomu i ucitelak, ale vrati mi je az 14.12, do te doby to musim necim prekonat. Elektrokolo bude az na stari, zatim je zdravi OK, takze neresim.

 
5.07.15 - 22:23 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB: tak jako já zase krkonoše... elektrokolo když se snažím mi dá na 35km kdybych se u toho nezapotil končím na dvaceti.
každopádně mám papíry a fichtla. motokolo jde mimo mě

 
5.07.15 - 20:19 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Protoze neumi cist o typu prenosu se nikde nic nepise, tipuji masirka firem prodavajicim pohony tohoto typu. 2T se myslim jmenuje bodycek, 4T si nevzpominam. U jednotky staci odpojit 1 drat a staly tah lze myslim zapnout delsi podrzenim spodniho tlacitka ovladace, pak je mozno volit 1-2-3-0 0= furt. Obecne vsechny tyhle veci se resi jen v pripade, ze je nejakej (i nezavinenej) prusvih. Ja mam taky problem, mam 80 ccm, aby mne to vytahlo do kopxce Bydlet v Treboni nebo nekde na jizni morave nic neresim, jedu na obyc. kole., zdravi se stale lepsi, byl jsem s kolegama na vylete 26 km a vse bez problemu, nejvetsi problem byl strach

 
5.07.15 - 09:22 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB: tak proč policajti a vesměs všici na ty řetězové pohony tak vysíraj? já měl taky řetěz a každej říkal že to mám předělat.
no u elektrokol je omezující aktuálně to, že musíš šlapat. jenže každej prodejce ti na prodejně tu funkci odpojí (to sou jen dva drátky na jednotce pod deklíčkem) a pak se člověk musí ohrazovat tím že to koupil v roce 2013.

 
4.07.15 - 10:16 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Je uzasne, ze jsi objevil web a funkci vyhledavani. Zel takto daleko se dostalo i mnoho policejnich stanic. U nas v zaprdene ceske kotline jezdime podle prislusne vyhlasky (341/2002 Sb.) Ta ma na konci nekolik priloh a jedna hovori takto:
Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem,
jestliže:

a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle čl. 1, 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1,
f) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor)na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považujese pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.
Pokud to organ nevi, at zahodi papiry, vse nahlasi veliteli a jde si zopaknout autoskolu. Selektrokolem je to je horsi, tam do toho pinda jeste smernice EU a podle te zadne cinske kolo nevyhovuje, pouzitelne jsou prakticky jen vestavby renomovanych firem, kde ceny zacinaji nekde za 50 kKc zel je tam i snad stret s prepoctem kW/W atd . Jeste jsem tomale necetl. Obecne je dobre vzdy znat vyhlasku, 10 let jsem ucil v AS a vzdy jsem se dozadoval sepsani protokolu s uvedenim paragrafu. Tim to skoncilo Pokutu jsem za vin jak milion Km platil 3x - Pasy, rychlost, nesvitici Z svetlo na pionyru, jednou jsem nesvitil ve dne, to vyresili domluvou. Jinak u elektro bacha, u nas se po tom strasne jde, pote, co se srazila kolistka s elektrokolistkou - pochopite? a dedkovi ujelo elektrokol, udelal si bebino a sel to hlasit na pojistovnu.

 
4.07.15 - 00:00 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB: citace z jednoho webu. prostě motokolo zaniklo, už to je nově kolo s pomocným motorkem. a motorek musí být bez nářadí demontovatelný a nesmí se zasahovat do konstrukce kola. tj montuje se místo nosiče. vyhláška EU dovoluje u elektrokola motor zabudovat do rámu
Při běžném výkonu služby si naši dopravní policisté všimli nabízených motokol. Ačkoliv se zmíněný produkt někdy tváří jako jízdní kolo, opak je pravdou. Jelikož některé zmíněné kolo má ve svém rámu zabudovaný motor, který není nijak odnímatelný, jedná se o takzvané motokolo, k jehož provozu je dle stanoviska Ministerstva dopravy zapotřebí řidičský průkaz, doklad o schválení technické způsobilosti, doklad o pojištění zákonné odpovědnosti i přilba.

Spousta občanů si myslí, že je to jízdní kolo s motorkem, s obsahem do 50 cm3, jeho maximální konstrukční rychlostí je do 25 km/h a že na takové není třeba mít řidičský průkaz. Rozdíl je v tom, že motor pro kolo, na které není potřeba řidičské oprávnění, musí být pomocný a dodatečně namontovaný. Už v prvním odstavci je uvedeno, že u některých výrobků je motor pevnou součástí a na takové kolo jsou zapotřebí výše uvedené doklady.

 
3.07.15 - 11:13 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Na to si prisel jak? o typu prevodu se ve vyhlasce nic nepise. Moped je to uz dlouho diky vykonu a rychlosti.

 
1.07.15 - 14:44 Yokotashi [odepsat]
[www]
V tom pripade je legalni dat tam pulzacni motor, jako mely Fi-103.

https://www.youtube.com/watch?v=bKHz7wOjb9w

 
1.07.15 - 13:32 AMPERAK [odepsat]
To Zdeněk: jenže ta stará verze má dodatek. dle staré vyhlašky je stadion motokolo, dnes to je moped. jedinný povolený převod je třecí nebo tou vrtulí či raketovým motorem

 
1.07.15 - 09:45 Zdeněk [odepsat]
[e-mail]
Pohon řetězem je povolený to bylo v nějaké staré verzi vyhlášky ted můžeš mí i pohon vrtulí, ikdyž jeden kilowatt by tě neutlačil.

 
26.03.15 - 22:42 AMPERAK [odepsat]
ještě dodám, že jsem poháněj ozubenym řemenem třecí váleček. jo mít tak doma soustruh...

 
26.03.15 - 22:41 AMPERAK [odepsat]
To Yokotashi: ještě je tam takovej váplod o zasahování do konstrukce. takže řemen asi jo, ale jedině když budeš mít rozetu něak nasazovací.
ale kjo, čpatnej nápad to není. ale motorky jezděj na ozubenej řemen (jako rozvodák u moderních aut)
zkoušel jsem to postavit s ozubenym řemenem ale použil jsem moc slabej. ale jelo to pěkně. jednou to motokolo zase oživím...

 
23.03.15 - 15:00 Yokotashi [odepsat]
[www]
To AMPERAK:

> V jednom zákonu je, že aby motokolo mohlo být považováno za kolo, musí být přenos síly proveden třením

prenos trenim = misto retezu remen - klinovy, nebo plochy :-) Uplna blbost to neni - pry to maji nektere motorky.

> a motor musí být bez nářadí demontovatelný z kola.

Bez naradi = na srouby das kridlatky matky

 
23.03.15 - 13:58 AMPERAK [odepsat]
To Eda: pokud to má 1kW tak není problém (y) i toto je žečení. ale bacha na ledviny

 
23.03.15 - 11:27 Karl [odepsat]
To Eda: To jsem chtěl vždycky na lyže :-)

 
22.03.15 - 17:25 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
Ani převod řetězem, ani třením, tady by to šlo na koloběžku
PŘÍLOHA (pohon.jpg)

 
18.03.15 - 18:05 Pavel JHB [odepsat]
To hrubatko: Baba ma myslim 1.75kW, takze se o tom nemusi dal studovat.

 
17.03.15 - 01:01 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB: V jednom zákonu je, že aby motokolo mohlo být považováno za kolo, musí být přenos síly proveden třením a motor musí být bez nářadí demontovatelný z kola.
EU ten zákon upravuje že elektromotor muže být max. 250W a namontovaný pevně a pracuje současně s šlapanim.
Bohudík blbá EU zapoměla, že nemáme jen elektrickou sílu, takže motorová kola omezuje jen náš zákon.
Třeba stadion bylo dřív kolo. má to šlapky. Bohužel změnili zákon, motor je součástí kola, takže to je motorka a musíš mít prostě pojistku přilbu a nesmíš na cyklostezku.
Většina elektrokol má levnou elektroniku, ta neumí vypomáhat dobře a kor ještě počítat s něakou přehazovačkou. Normálně máš rychlopal, šlapeš a pak si reguluješ moment motoru. ale musíš šlapat. Dřív normálně zákon neřešil nutnost šlapaní, stačilo sednout, odstrčit se a jednotka zjistila že kolo jede, a přidals a jels. Já na baterku ujedu 15km rychlostí 25km/h. EU se to nelíbilo, protože elektrokolo byl najednou boží super motorka co mohla uplně všude. tak tam dodali nutnost šlapat. ovšem každej prodejce elektrokol poradí i udělá zákazníkovi to, že u jednotky propojí dráty a je to dle staré vyhlášky. ovšem trpí baterka

 
16.03.15 - 19:00 hrubatko [odepsat]
A nema niekto znameho dopravneho policajta, ze by to uviedol na pravu mieru? Taka babeta s pedalmi je v podstate to iste, ako bicykel, ktory ma namontovany motor s prenosom sily cez retaz a na tom uz musi byt prilba aj poistka...

 
16.03.15 - 18:45 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Nevim, IMHO ma Habr pravdu, to co pisou ruzne www, nebo policie, kam uz taky dorazil net je jedno, ale vyhlaska nikde nemluvi o systemu prenosu sily. U Elektrokol je ro snad jeste vetsi ducharina diky te popisovane vyhlasce ci smernici EU, tady netusim co co prebiji, protoze vyhlaska hovori jasne. Kazdopadne zadnej cinan nema PAS tak, jak to ma byt. Dratky neni treba spojovat, staci podrzet tuplik na ovladani a misto prislapu 1-5 se nastavi 0 a pak to jede "normalne".

 
15.03.15 - 18:59 Karv [odepsat]
To hrubatko: né to je dnes ráno focená fotka digitálem z obyčejné fotky jinak to je tak 10 roků z5 ale zlatý časy a jim uměrný starosti... :-)

[1-30]   [31-60]   [61-62]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.285984, 25.05.18 - 11:13:41, uptime : 504 dnů 11 hod 46 min, volné místo : 12605 MB
<- květen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Michal
STK Majjo
Taťka Šmoula