Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Prosakující chladič
Klíčová slova:
Určeno pro: Netýká se techniky


V tomto tématu je 32 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
29.12.13 - 11:15 Hraboštraboš  [odepsat]
To lil B.G.: Žádnou viditelnou díru jsem přes veškeré úsilí neobjevil, jen rezavé místo, na kterém se sráží voda, kde prosakuje přes nějakou pidiskulinu. Takže doufám, že se to ucpe. Ale stejně to ještě šmrncnu tím kovolepem, už pro dobrý pocit, že bylo učiněno vše. Já osobně láduju do vozu zatvrzele fridex 1:1, při doplňování pouze čistý fridex. Výměna preventivně po dvou letech, ať už auto jezdí, nebo (obvykle) ne.

 
29.12.13 - 11:09 Hraboštraboš  [odepsat]
To Pavel JHB: Tvrdne to samo, a byl jsem upozorněn, aby mě to nenapadlo zkoušet na sobě (narážka, když jsem zubama otvíral sekundové lepidlo, prohryzl tubu a skončil s jazykem přilepeným ke slepeným zubům, přičemž jedna ruka byla přilepena k obličeji a zbytku tuby a druhá k utěrce. Sousedi se ještě měsíc bavili o vynikající kulturní vložce).

 
29.12.13 - 11:00 Pavel JHB [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: Pokud se k tomu muze (je videt, kde to tece), pak jednoznacne tu pastu. Na zaletovani musis pouzit nejmensi plynovej horak (takova ta sada na 2kg bombu) Letlampa, nebo kazdej jinej velkej horak ti ohreje velkej kus a nadelas vic skody nez uzitku. Zaklad je ale naprosto dokonale ocisteni poskozeneho mista.

 
28.12.13 - 23:37 lil B.G. [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: Nám to ten utěsňovač vždycky zcela dotěsnil :). Jen se tam na léto vždycky dává destilka místo fridexu, tak se musí dávát i ta nová srajda..

 
28.12.13 - 17:20 Hraboštraboš  [odepsat]
Mimochodem, ani to nebylo nijak extra drahé: kovové lepidlo 166,- a utěsňovač 139,-.

 
28.12.13 - 17:16 Hraboštraboš  [odepsat]
Nakonec jsem sehnal utěsňovač chladičů, který nepotřebuje pumpu a stačí mu teplá cirkulující voda. Pro jistotu se chladiči dostane i venkovního ošetření železitým dvousložkovým lepidlem, tak uvidíme, jak to dopadne. Nejprve to šmrncnu lepidlem, a jak na jaro vyjedeme, šoupnu utěsňovač. Jak jsem četl o hořčici a lógru, tak jsem se nejprve doslova lekl, ale zpětně vzpomínám, že někdy "babské" rady dokázaly víc, než nejmodernější technika...a nejen u aut.

 
28.12.13 - 14:49 AMPERAK [odepsat]
To Killer Koly:
nevím co máte s tou poštou, mě balíky doručuje nejrychleji
bys mi mohl místo toho porovnávání věku říct čím se líší oběh v autě od oběhu co mě tu topí doma. já to vidím stejně, akorád je tu víc chladičů na jeden motor

 
28.12.13 - 11:23 Killer Koly [odepsat]
1
-0
1
To AMPERAK: neboj, me to doslo...ale tobe nedoslo mnohem vic veci. a posta v tom tentokrat vinu nema

 
28.12.13 - 09:19 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Hraboštraboš Hlodavec: Pastu koupíš v každé instalaterské prodejně nebo v hoby marketu. Pozor, jsou se stříbrem a bez. Ta se stříbrem má vyšší teplotu tání. Jestli to půjde horkovzduškou, ti nepovím, ale cín tím asi neroztavíš. Místo propanového hořáku se dá použít i letlampa.

 
27.12.13 - 17:40 AMPERAK [odepsat]
0
-2
-2
To Killer Koly:
jak to vím? jednoduše. ten barák rekonstruoval muj děda, a topení navrhoval strejda. ale tobě nedojde, ikdyž jsi určitě starší nežli já, že v baráku muže bydlet víc generací

 
27.12.13 - 10:52 Maja [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: Ještě se použivalo logr s kafe.Ale zas jeto na chvíly.Takže podle mého názoru použití sraček na ucpání chladiče jako nouzi na dojetí chápu ale ucpávat stím kde jakou díru nemá význam.Když spočítám cenu přípravku, práci a furt se dušovat zda dojedu nebo ne,čekat kde zas praskne ,tak pomalu je lepší udělat repas a mít klid.Stějně to v budoucnu nemine jen se to oddálí.

 
27.12.13 - 10:41 Hraboštraboš  [odepsat]
VŠEM děkuji za poskytnuté rady a vážím si, že mi na dotaz odpověděli!

 
27.12.13 - 10:39 Hraboštraboš  [odepsat]
To lil B.G.: Teoreticky můžeme zkusit kombinovat. Tím myslím šoupnout sajrajt a pastu pana Zahajského... Chladič bude ještě jeden, ten nechám zrepasovat preventivně. Maxík by měl mít letos v plánu cestovat na Slezskoostravský hrad (3km tam a 3km zpět), což by i v případě vady nemuselo skončit nutně katastrofou. Pokud tedy bude hezky. Ostatní akce by měl zvládnout bílý Bobík, nebo žlutý wartburg Wendy. Pouze manželka nechce pochopit, že se koupí auto, a nesmí se do: sněhu, škváry na cestě, solanky, deště, větru (může přinést déšť), města (nebezpečí škrábanců), moc ostrého slunce. Tak jsem si náhodně vzpomněl, že když mi bylo auto předáno, bylo mi popřáno, ať slouží. Následovala poznámka, že wartburg si bude lebedit a užívat, a já budu sloužit...

 
27.12.13 - 10:25 Hraboštraboš  [odepsat]
To Zahajskej: Jak se jmenuje ta pasta? A jde ji nahřát i horkovzdušnou pistolí??? Ta hořčice mi přijde dost brutální.

 
27.12.13 - 10:17 lil B.G. [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: U DKW (taky thermosifon) řešíme protíkající hladič každý jaro po vylití fridexu a nalití destilky a už asi třetím rokem to řešíme těma srajdama na zatěsnění chladiče. Nekupujeme stejnej výrobek, každý rok seženeme jinej a nalijeme to tam. Některý jsou v prášku, některý jsou roztok v lahvičce a když je na výběr, tak bereme ten, co nepotřebuje tlakový systém.
Zatím to pokaždé pomohlo

 
27.12.13 - 10:03 STK grafi [odepsat]
To Zahajskej: aj vajíčko funguje, videl som to v mythbusters

 
27.12.13 - 09:34 Killer Koly [odepsat]
To AMPERAK: a jak to vis, kdyz podle karty je ti teprve 18?

 
27.12.13 - 09:17 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
Mě se osvědčilo na prosakující chladič topenářská pasta na pájení. Potřu štětečkem místo, kde to prosakuje a propanovým hořákem místo opatrně ohřeju. Pasta se po chvilce roztaví a díru zalepí. Případně celý postup opakuji. Takto mám na traktoru z r.56 opraven chladič již několikrát a pohoda. V nouzi, pokud začne chladič téct cestou, voština, která teče, se v místě přestřihne nůžkama a oba konce se zarolují. Opraváří ze staré školy doporučují pár lžic plnotučné hořcice rozkrdlat ve vodě a šoupnout do chladiče. Funguje to.

 
27.12.13 - 01:25 AMPERAK [odepsat]
0
-1
-1
no moment. samotížný systém, nebo jak to nazvat (bez čerpadla) mám pětatřicet let v baráku, a ucpaný není. je tam pěkně nádobka, a do ní se leje voda. tlak na kotli je uměrný sloupci 5m vody.
u škodovky máme přeci přepadovou hadičku, která tam je k ničemu, protože když už škodovka vaří, tak funguje víčko jako pojistný ventil, a upouští značný párový efekt

 
27.12.13 - 00:09 Maja [odepsat]
1
-0
1
To Hraboštraboš Hlodavec: Hledej na netu a najdeš fa na renovace chladičů.Já osobně znám jednoho na Vysočině u Přibyslavy.Taky jsem u něj už byl a nemohu si stěžovat.

 
26.12.13 - 23:54 Hraboštraboš  [odepsat]
To Maja: Že se tak ptám, kde se vlastně dělají ty nové výplně? To nezní špatně, protože dát starší chladič se mi moc nechce...Jednoduše proto, aby se závada neprojevila třebas později někde na cestě.

 
26.12.13 - 23:46 Hraboštraboš  [odepsat]
To vana: Ehm, nic ve zlým, ale jsi si jistý rozdílem mezi nádrží a chladičem? Ty máš na víčku chladiče dírku??? Já ten chladič mám v úmyslu svěřit odborníkovi-ono lepší si připlatit za kvalitní práci a přezkoušení, že je dobrý a nic nehrozí, než udělat hokus pokus a pak zoufale hledat číslo odtahovky na cestě. Jen mě zajímalo, co se dá v případně na chladič použít, když chladicí systém nemá pumpu ani termostat. Obávám se ale, že jestli by byla ve víčku chladiče dírka, měl bys pod kapotou fontánku.

 
26.12.13 - 23:43 Maja [odepsat]
To Hraboštraboš Hlodavec: Radči bych nechal udělat novej.Pokud máš zdravej rám tak výpln ti udělaj novou.Sice to stojí kačku,ale novej chladič nezasranej je k nezaplacení a na nějakou dobu ti odpadnou starosti.

 
26.12.13 - 23:38 STK grafi [odepsat]
To vana: trošku táraš
-chladenie samočinné (termosifon)- nerovnomerný účinok, pomalšie chladenie, chladič je umiestnený vyšie ako motor a teplá voda stúpa hore ochladí sa a chladná klesá dolu do motora
- nútený obeh (tu môže byť dierka na víčku), obeh nezaisťuje fyzika ale čerpadlo, tlak vody je atmosferický
- nútené pretlakové (najpoužívanejšie) má pretlakový úzáver(nemá dierku) na vyrovnávacej nádobke z toho dôvodou že voda ktorá má vyšší tlak má vyšší bod varu (kukni si víčko napríklad na škodovke)...
skús si na mustangu zapchať tú dierku a previezť sa, ochvíľu ti skape lebo nebude dotekať benzín(porozmýšľaj prečo)
To Hraboštraboš Hlodavec: ak máš možnosť a zručnosť skús to zaletovať taký tlak aby to vyrazil si myslím že tam nieje alebo môžeš zvoliť drahší spôsob a to je nájsť si firmu ktorá ti chladič zrenovuje a máš na dlho pokoj

 
26.12.13 - 23:12 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
0
-2
-2
To Hraboštraboš Hlodavec: kazde vodni clazeni by melo mit vicko s dirkou aby se nezadr zoval tlak pokud je to jak u benz nadrze tak se to norm. Zaletuje tlak neni tak velky diki dirce ve vicku treba na mustangovy sem mel nadrz zajetovanou a v parnem dni vzdycky kdyz sem otevlel vicko tak to trochu odfouklo protoze labirin odposti jen malo a nikde nic nadrz ntece ani letovana mista nejsou nijak pozkozena a u cladice by to taky melo jit vim ze u starych aut sou chladice z medi ci mosazi a letovanim se norm. Opravujou pokud to tak neni at me nekdo opravy

 
26.12.13 - 22:50 Hraboštraboš  [odepsat]
To vana: To mě napadlo, ale nevím, jestli se to může. Aby to tlak vody nevyrazil znova ven. A hlavně-to místo prosakuje, poškození není vidět. Takže problém je i trefit se. Spíš, jestli není něco v rozprašovači?

 
26.12.13 - 22:25 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Hraboštraboš Hlodavec: a co to díru zaletovat nešloby to

 
26.12.13 - 22:08 Hraboštraboš  [odepsat]
To Pavel JHB: Právě jsem si říkal, aby ta opravná směs neklesla bez pumpy někam dolů a něco případně nenatropila. Už jsem i přemýšlel, jestli by to nešlo opravit přímo na autě, jestli na to nebude nějaký lep, který by ztvrdl (tím nemyslím matlání barvou, stačí, že minulý majitel zřídil chladič černou a motor stříbřenkou). Holt pomsta za nový fridex.

 
26.12.13 - 21:46 Pavel JHB [odepsat]
1
-0
1
To vana: Samoobezne chlazeni (neni pumpa) chladi to na principu chovani kapaliny pri vzrustajici teplote (viz fyzika 7 trida ZS).

 
26.12.13 - 21:38 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
Prominte za ot otazku co je to ten termosifon mohl by jste mi to někdo vysvětlit prosím ďekuji

[1-30]   [31-32]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.404051, 19.11.19 - 19:03:31, uptime : 255 dnů 8 hod 10 min, volné místo : 8730 MB
<- listopad
2019
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Eda