Úvod


Odkaz na archiv



Podvozek->Jak stáknu buben z trabantu R.V. 1972
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 35 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
6.08.15 - 19:59 AMPERAK [odepsat]
To Pajka Vrakař: problém byl vyřešen... matka přežila, ale příští rozebírání už bude kamarádka flexa uřadovat. pero jsem tam našel ustřižené, vydloubnut nešlo. mě to nevadilo pro moje učely. nikdy to už nebude na autě

 
6.08.15 - 18:55 Pajka Vrakař [odepsat]
To AMPERAK: Vůbec to neřeš, matici flexou ořeš co to půjde (neznič akorát závit na mrkvi), odsekej a rozeber. Matku tak či tak znova nepoužiješ.

 
6.08.15 - 18:27 tomas- [odepsat]
To AMPERAK: a co takhle na druhe sraně te osy uřezat kraje toho dorazu co brání vypadnutí hřídele tak aby na to šel dát klíč. maximálně ublížíš ložiskum ale ta hřídel pujde ještě použít. když tam uděláš 2 male plošky na velikost klíče tak není boha. jo a tu matku nech z pár minut nahřívat uvidíš že povolí


 
6.08.15 - 15:16 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To AMPERAK: to někdo pěkně po**al, tam chybí woodrufovo pero (klínek). jestli to k ničemu nepotřebuješ, tak ať si flexa zařádí...

 
6.08.15 - 13:42 AMPERAK [odepsat]
To Zahajskej: buben se točí, náboj se točí mrkev se netočí. je to hjak kluzné ložisko.
druhá varianta, buben zablokuju ale mrkev i s matkou se točí

 
6.08.15 - 13:19 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
Pořád tomu nějak nerozumím. Vždyť se buben na mrkvi se otáčet má, ne? Šrouby na připevnění kola tam máš? Tak dej nějakej pajcr mezi ně, pootoč aby se to zapřelo o zem a povolouj matku.
Nebo použij ohnivý klíč. Matku ohřej.

 
6.08.15 - 12:37 AMPERAK [odepsat]
tak mrkev no. no rpostě to bylo na shnilém trabantu a kluci ho potrápili ještě až urvali rameno. já si na tom stavím něakou srandu. prostě nemám možnnost si tu mrkev přichytit abych matku povolil. navařil jsem tam na ní šrouba. uvidím. pokud ne, musím zliklidovat tu matku.
Náboj i s črouby a bubnem drží u sebe a točí se na mrkvi.

 
5.08.15 - 23:00 Rozmon [odepsat]
To Eda: hmmmm, tak tenhle figl neznám, mám se ještě co učit...

 
5.08.15 - 22:35 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To AMPERAK: Navrtej matku vrtákem 3 mm, pak 6mm a kdyby ještě nepovolila tak majzlíkem dokonáš.

 
5.08.15 - 22:07 Rozmon [odepsat]
To AMPERAK: co rozseknout ostrým kvalitním sekacem matku tak, abys nepoškodil závit na poloose...? Co je to za auto, že mas na zadní nápravě poloosu? Tam nejsou stefty, že se ti protaci náboj pod bubnem? Nebo jestli jsou v náboji závity na šrouby, tak nasroubuj dva šrouby, strc mezi ne montpaku, zapric o zem a povoluj

 
5.08.15 - 21:01 AMPERAK [odepsat]
To AMPERAK: dodám, že to je zadní náprava.

 
5.08.15 - 21:00 AMPERAK [odepsat]
já tu mám větší bejkárnu.
Mám nápravu a na ní je povolená matka ale je přituhlá. buben se mi točí na poloose. takže když nasadím klíč na matku tak se mi točí pěkně i s poloosou v ložiscích a protáčí se i v bubnu.
Jak mám tu matku vytočit ven? krásně lícuje s koncem té poloosy a buben i s nábojem cestuje asi dva milimetry po poloose. náprava je KO a nebude nikdy na autě. takže jsem ochoten udělat něaké prasárnější postupy.

 
5.08.15 - 07:38 Martin_NR [odepsat]
To Rozmon: presne na toto som myslel...

 
4.08.15 - 23:45 Rozmon [odepsat]
1
-0
1
To Martin_NR: Nedá, ta trubka tam slouží k tomu, abys neprerval ložiska, u starého kuželového naboje stačila pružina, protože náboj zastavil kužel, takže nebylo možné ložisko přetáhnout, u válcového typu slouží trubka jako rozperka...

 
4.08.15 - 11:25 Martin_NR [odepsat]
Jedna otázka do pléna pre skúsených - je možné nahradiť rozpernú trubku medzi ložiskami (používanú pri valcovom prevedení čapu náboja) staršou, rozpernou pružinou (používanou pri kónickom prevedení čapu) bez poškodenia ložiska alebo náboja? Zmena pružiny za trubku sa tu myslím niekde odôvodňovala ako "úspora materiálu", nemala však aj praktický význam?

 
17.07.13 - 20:40 tazmann [odepsat]
[e-mail]
Jak to tak sleduji tak to nechám tak jak to je, ono to tím stahovákem jde dobře.

 
16.07.13 - 12:24 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Tak jsem nelenil a dosel do dilny a do garaze, je to tak, cepu jsem vyndaval z ramen bez drzaku, pokud je tam drzak tak opravdu prekazi.
Jinak co se tyce imbusu, tak ty jsem opustil, pouzivam klasicke srouby. Pevnostne jsou shodne nebo i pevnejsi nez imbusy (5 nebo 8G), povoluji novymi orechy (s takovou tou kytickou), pokud se material brani, neprehanim to se silou, navarim sroub M10 a vse jde jak po masle. Zakladem je pouzit pri zpetne montazi letity trik, ktery jeste mnoho lidi nezna, nebo tomu neveri a to namazani sroubu rezistinem.

 
15.07.13 - 23:22 habr [odepsat]
5
-0
5
To Pavel JHB: Jde o různý výklad pojmů. Zadní rameno je také polonáprava i přesto že oficiálně se jmenuje zadní náprava úplná pravá nebo levá, "mrkev" v předním náboji kola se oficiálně jmenuje hřídel vnější (protože je dělená kloubem na vnitřní a vnější) ale nikdo jí neřekne jinak než poloosa vnější, kdežto zadní "mrkev" se oficiálně jmenuje čep náboje zadního kola a opět jí lidé říkají mrkev nebo poloosa, případně čep kola. Je to dáno tím, že se nepoužívají oficiální názvy a pak si každý pod určitým pojmem představí jiný díl. Krásnou ukázkou je prasátko. Pro jednoho je to brdový váleček úplný, pro druhého brzdový váleček holý a pro třetího pístek. V některých případech to může být o opravář. Když budeme důslední, tak katalog ND pro vůz T601 pojem "poloosa" vůbec nezná a tento díl tedy na voze vůbec není.

Krtek ti to dal! Vyjmout čep náboje zadního kola (vidíš jak jsem snaživý?) bez demontáže držáku tlumiče oficiálně nejde, ale jsou ve hře tyto možnosti: v pohodě demontovat držák (10% šance na úspěch), demontáží ukroutit aspoň jeden šroub M8 pokud má ještě hrany na hlavě šroubu (80%), šrouby nelze demontovat, hlavy šroubů jsou ohlodané a ořech 12 mm se roztrhl při natloukání (zbylých 10%). Možnosti "na hovado" jsou jen dvě - kladivem rozbouchat držák tlumiče pro listové pero (rozbouchat držák vinuťáka nejde tak snadno)do véčka aby šel čep prosunout (50%), kladivem rozbouchat držák s ulomením aspoň jedné části držáku nejpozději při zpětném natloukání do původního tvaru (50%).
Pokud jsi objevil metodu další, tak ji popiš.

Dvě osvědčené rady. Vždy používat nové pryžové víčko ložiskové komory a po dokonalé montáži řádně zastříkat osazení vhodným konzervačním prostředkem ve spreji (Rezistin, Body a jiné) kvůli vlhkosti. Rada druhá - zásadně do držáku ramene používám při montáži místo maticových šroubů imbusy M8x12 které namáznu Rezistinem a po montáži jejich otvory pro klíč zaplním vazelínou. Tyto šrouby jsou tvrdší, takže se tak snadno neukroutí při povolování a po vytlačení vazelíny s pískem z hlavy šroubu mají naprosto dokonalý nepohnilý šestihran pro povolení. Delší šroub než 16mm je na škodu, přečnívající kus v rameni zkoroduje, zvětší objem a nejde vytočit ven.

 
15.07.13 - 14:35 Pavel JHB [odepsat]
To Krteczek: Ted jsi mne dostal, pred 14ti dny jsem jeden vylakal do foroty, musim se podivat, jestli na rameni je nebo neni drzak :-)

 
15.07.13 - 11:43 Krteczek [odepsat]
1
-0
1
To Pavel JHB: Protože abys vytáhnul onen válcovej čep, musíš demontovat držák tlumiče. A nebo ho na prasáka ohnout

 
15.07.13 - 11:30 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Proc musi menit poloosu (= asi rameno, protoze vzadu zadna poloosa neni) a mit strach, ze zalomi uchyt tlumice? Ja to delal na 601 a urcite jsem prohazoval jen valcovej cep + unasec.

 
15.07.13 - 09:35 habr [odepsat]
1
-0
1
To Pavel JHB: Křivdíš HaDovi, jeho výpis dílů pro zadní nápravu je přesný a pro přední by se zmíněná těhlice dala schovat za "a ještě některé díly přední nápravy".

Myslím, že detailní výpis změn nebyl tím co HaD svým příspěvkem sledoval,spíš chtěl poukázat na obtížnost celé změny. Já k tomu přidám ještě odhad potřebného času na cca 20 hodin čisté práce a odhad ceny v řádu tisíců - pokud to má být smyslupně a kvalitně udělané. Samodomo stahovák se dá sehnat do 500 korun, origo od 500 korun do cca 800.

Celá změny by měla jednu jedinou hlavní výhodu a to přechod na tripo, na druhou stranu nutno napsat, že válcový čep (poloosa) zadní nápravy není ideální řešení, krom rizika poškození ložisek přetažením při omačkané rozpěrné trubce mezi ložisky je zde hlavní nevýhoda - při zakorodování válcových ploch je potíž se stažením náboje, běžný stahovák není za co uchytit a musí se použít srážecí tlouk který v rozteči 4x160 má málo kdo.

 
15.07.13 - 02:39 Pavel JHB [odepsat]
To HaD: Prdlacku, vzadu staci vymenit jen cep a unasec. Je to vsechno stejny, muzes tam klidne dat i buben z 1.1.
Vpredu jsi zapomnel akorat na tehlici.

 
14.07.13 - 18:18 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To HaD: máš pravdu a proto jsem rád že mám to bezstahovákové provedení jinak by to bylo pro mě peklo protože auto jsem dostal a nemám žádné speciální přípravky tedy mám jen na škodu a to je mi na prd a vyrobit si je to bych zvládl ale asi jen do věty osoustružte ... no holt nejsem vybaven soustružícímy nástroji

 
14.07.13 - 17:55 HaD [odepsat]
2
-0
2
To tazmann: Ono to není jen o sehnání bubnů, resp. nábojů kol (bubny jsou pořád stejné, přední a zadní). Pokud bys chtěl předělat auto z roku 72 na "bezstahovákové" provedení, tak vepředu musíš vyměnit téměř všechno, převodovku, poloosy vnější i vnitřní, zmíněný náboj a ještě některé díly přední nápravy.
Vzadu to bývá jednodušší, tam musíš mít "jen" poloosy a náboje. Ale když budeš měnit poloosy, hrozí zalomení šroubů držících tlumič, protože je za těch 40 let nikdo možná nikdy nepovoloval...

 
14.07.13 - 16:44 tazmann [odepsat]
[e-mail]
To vana: jo sou bubny na které není stahovák zapotřebí, takové dva mám, až seženu další dva tak je komplet přehodím a bude klid.

 
14.07.13 - 15:16 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
1
-0
1
já mám tripo a šlo to i bez stahováku jen odjistit matici povolit a sundat s kolem šlo to krásně a bylo mi potvrzeno že je to normální že u tripa to má jít sundat normálně

 
13.07.13 - 23:01 tazmann [odepsat]
[e-mail]
Už jsem to sundal, stahovák mám, a brzdy umím dát dokupy i bez příručky, jen mě zajímalo zda se to tím sttahovákem dělá tak jak jsem si myslel.

 
13.07.13 - 20:18 tomas- [odepsat]
To tazmann: pakliže ti to nepujde a máš nemáš origo stahovák nabo i sním ti to nejde tak vem ledlampu popř horkovzdušku a pořadně to nahřej (5minut ohen na buben) nasad stahovak a neni boha abys to nesundal

 
13.07.13 - 15:04 Strýc alias Myslivec [odepsat]
1
-0
1
Kup si šlehofera, dozvíš se nejen jak sundat buben ale i jak správně složit brzdy.

[1-30]   [31-35]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.437185, 19.11.19 - 18:26:27, uptime : 255 dnů 7 hod 33 min, volné místo : 8730 MB
<- listopad
2019
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
alyno
Eda
Justa
Kocour
Simpo
Taťka Šmoula