Úvod


Odkaz na archiv



Motor->snížení 353 hlavy
Klíčová slova: snížení, hlavy
Určeno pro: pro všechny vozy


V tomto tématu je 9 příspěvků

 
31.05.13 - 21:35 BUFU [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Barkasník: no vidíš nakonec sis odpověděl sám

 
31.05.13 - 14:31 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Barkasník: Obávám se, že takhle jednoduchý to neni. Samotný snížení hlavy z toho taky raketu neudělá. U T se říká, že když se zvětší komprese, je lépa udělat klikovou hřídel.
Co zkusit předstih, bohatost atd.. ? Na W motory je odborník p. Kubíček v ďáblicích.

 
31.05.13 - 13:59 Barkasník [odepsat]
Na tom rozježdění asi něco je, protože už celkem vylítanej motor u druhýho Barkase mi po čase začal líp jezdit a žral o litr míň. Jen jsem mu nastavil líp předstih, jako by se začal uzdravovat.
S tou kompresí, to je mi jasný, že to dostává pak víc zabrat. Taky bude asi hlučnější. Kdyby z toho chtěl člověk závoďáka, musí se taky upravit kanály, jinej karbec.... Vono mě to špatně nejezdí, spíš jsem čekal na radu typu: "Uber tomu 1-2 mm když už to budeš rovnat, klikovka to dá v pohodě a trochu líp to pojede" nebo "vyprdni se na to, krouťák se ti skoro nezvedne a bude to akorát o litr víc žrát, u Barkase to nemá cenu..." :-)

 
30.05.13 - 23:20 Yokotashi [odepsat]
[www]
Uvadi se komprese 1:9.5 pro 95 oktanu. Problem neni v tom, jakou kompresi (cim vic, tim lip, dokud to nedetonuje), ale jaka potom bude zivotnost lozisek na klice.

Myslim, ze tu nekdo pred par lety psal (pro Trabiho), ze zvysovani komprese vyrazne snizuje zivotnost.

 
30.05.13 - 21:57 Josééé [odepsat]
[e-mail]
To Josééé: A to "rozježdění" motoru se dostavilo až po asi půl roce ježdění (cca 8000km) takže dalších pár tisíc už jsem na něj nemusel nadávat se spotřebou a leností.

 
30.05.13 - 21:53 Josééé [odepsat]
[e-mail]
To Kocour: Samozřejmě s tím předstihem Ti dávám rozhodně za pravdu- všechny parametry, které se vzájemně ovlivňují a lze je korigovat, je dobré přizpůsobit k dosažení zase lepšího výsledku. Já s Trabanty mám zkušenosti jen z běžných oprav pro obyčejné majitele, což už je zase řekněme 6-8 let minulost- dnes už to je záležitostí nadšenců a já beztak úřaduju ve VW, tak jsem tomu profesně vzdálenej. Ale s Wartburgem jsem občas dělal pokusy a s Volhou taktéž, ale téměř bez úprav. U Wartburga mi hodně pomohlo vyhlazené a spasované sání a trochu dřívější nástup obohacovače na BVF40, lepší svíčky, lepší olej TC a nezanesený výfuk a v neposlední řadě motor rozjezdit svižným stylem jízdy- spotřebu jsem jen rozježděním u dvou motorů o více než litr na sto. Jeden motor z roku ´75- původní ve voze, najeto ke stovce a odstáté se zlepšil o dva litry v městě a o 20km v hodině stoupla rychlost, jakou dovedl na stejných úsecích zvládnout...Ale stejně už byl za zenitem.

 
30.05.13 - 21:08 Kocour [odepsat]
To Josééé: ono záleží nejen na kompresi podle použitého druhu benzínu ale taky na předstihu, například u trabanta s Ebzou jsem měl kompresi 7,6 a předstih 3mm na BA 91 ale jak jsem přešel na BA 95 tak jsem postupně přešel na kompresi 7,8 a předstih jsem posunul až na hodnotu 3,5 - 3,8mm, ale pak je to další laborování s karburátorem(hladina, směs, vyčištění trysek ale NE-přetryskovávat!!) a auto jede jak střelený, chce to mít čas a pohrát si stím, možná že by neuškodil poměr až 8,1 a předstih 4mm jako na kladívka ale to by chtělo vyzkoušet a hlavně Ebza nemá proměnej předstih ale na pevno!! to spíš si hrát s kladívky a NEBO s IMFsoftem.

 
29.05.13 - 19:41 Josééé [odepsat]
[e-mail]
To Barkasník: Úvaha se odvíjí správným směrem a logicky- vzhledem k vyšším oktanům o trošku větší kompresní poměr nezaškodí, ale výpočet toho, o kolik se hlava musí snížit na dosažení konkrétního poměru musí být správný a přesný a taky musí vycházet z toho jestli hlava není už třikrát rovnaná a tedy už teď nižší, takže bude zapotřebí práce s odměrkou a tekutinou na zjištění objemu spalovacího prostoru pro porovnání s objemem válce, který je daný. Je potřeba přihlédnout k vyboulení pístu...

Prakticky jsem to zkoušel u Volhy a stažení hlavy oživilo motor a nezvedlo spotřebu, šel jsem o tři čtvrtě stupně.

Těch 8,5 by mohlo jít, motor upravený pro soutěž dle Dršaty má nepletu-li se ještě víc. A spotřeba se asi trošku zvedne, ale u Barkase je každý kůň navíc dobrý a tak se to vykompenzuje malinko menší nutností na to šlapat.

Všeobecně modifikace shodných motorů s o trochu větší kompresí má vždy trochu větší spotřebu, ale naopak zase motory sovětských vozů modifikované pro nízkooktanový vojenský benzín s výrazně menší kompresí mají větší spotřebu i toho kvalitnějšího benzínu a nejedou, tak je dobré zachovat vztah mezi kvalitou paliva a kompresním poměrem. Co však nedovedu svou neznalostí zohlednit je, jaký vliv má na volbu nejvhodnější komprese i fakt, že dneštní benzíny pomaleji hoří a mají trošku menší výhřevnost vinou biosložek přimíchávaných povinně dle směrnic EU. Např. bioetanol je přijatelnější v 16V motoru se stupňem komprese nad 10 , než třeba ve Wartburgu, kde jeho vysoké antidetonační schopnosti přijdou vniveč a o třetinu menší výhřevnost zvyšuje spotřebu a podchlazuje motor, pokud se na zimu neubere předstih trošku- ale vzhledem ke špatnému mísení s olejem je to stejně prasárna jezdit na to. Ale vlastně je to zavádějící k odpovědi, že i vzhledem k biopříměsím v benzínech se vyšší komprese hodí.

 
29.05.13 - 16:57 Barkasník [odepsat]
Zdravíčko
Musel jsem sundat hlavu (stržený závit) a zjistil jsem, že ta hlava není ani nějak ideálně rovná. To mě uvádí v pokušení, trochu zvýšit kompresi. Nicméně je to v Barkasu co rozhodně není na závodění, spíš na delší cesty. Nechci trápit kliku, ani zvyšovat spotřebu. Jen mě napadlo, když je dneska víc těch oktanů, že by to mohlo třeba o něco víc tahat, když se to udělá řekněme max na 8,5. Třeba je to blbost, má s tím někdo zkušenosti? (Je to jinak zachovalej motor na jehlách). Díky.

[1-9]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.201330, 12.12.18 - 04:28:22, uptime : 8 dnů 5 hod 17 min, volné místo : 12397 MB
<- prosinec
2018
->
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není