Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Kluková skrina
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 34 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
31.05.18 - 06:57 JOSEF ŘEPKA [odepsat]
[e-mail]
AHOJ TRABANTISTI,
MÁM DVA MOTORY TRABANT, KDYŽ JE NASTARTUJU TAK MĚ PRACUJÍ JEN 20 VTEŘIN A PAK UŽ NEJEDŮ, SVÍČKY SŮ MOKRÉ. PO VYSUŠENÍ SE SITUACE OPAKUJE. KARBURÁTORY JSEM VZÁJEMNĚ PŘEHODIL A JE TO TO SAMÉ. PŘEDEM DÍK ZA RADU. S POZDRAVEM ŘEPKA JOSEF

 
19.05.18 - 17:41 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Bylo toho víc. V pozdější době dělalo JZD Slušovice ten černej tmel, kterej se v případě nutnosti ředil čpavkem ten neměl konkurenci. (údajně se stále dělá).U nás se ještě používala tekutá guma na víčka sklenic masových konzerv (15km od nás je fabrika, kde je vyrábí) Navíc přesně jak píšeš - já použil na několik motorů tmel v kartuši vždy bez problému až jsem si dělal 2 motory pro sebe a nechal si ho doma (motory jsem dělal u kámoše v narozdíl od mé nevytápěné dílny v jeho garfáži kde je "trenýrková" teplota) Tmel měl stejnou specifikaci, smrděl i chutnal stejně akorát ho krásně po necelém roce rozpustil olej. V současnosti kluk kterej dělá motorky a čtyřkolky používá těsnění a to maže modrou silikonovou vazelínou. Údajně je to nejlepší pro případ, že bude nutno znova půlit.

 
18.05.18 - 00:15 habr [odepsat]
[www]
1
-0
1
To STK Štrbino: My jsme v 80. letech mnoho na výběr neměli, existoval oficiálně je hermetik (ve fabrikách se dalo ukrást ještě Hylomar) a kdo jej náhodou neměl nebo mu vyschnul, tak použil na lepené spoje syntetickou barvu libovolného odstínu a taky jezdil. Takže - co se od té doby na motorech a převodovkách změnilo tak zásadního, že je nutné vymýšlet a používat předražené ptákoviny? Myšleno specielně u vozidel koncernu IFA, ale platí to pro vozy tehdejší produkce obecně.

 
17.05.18 - 19:53 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Pajka Vrakař: Nu dobre teda, zoženiem si acetátový tmel

 
17.05.18 - 19:08 Pajka Vrakař [odepsat]
To STK Štrbino: Moc to řešíš. Jsem psal, že už jsem udělal desítky různých motorů a NIKDY jsem neměl problém.

S tímto přístupem se nikdy nikam neposuneš.

 
17.05.18 - 18:12 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Trochu som surfoval na nete a našiel som tmel presne určený na styk s benzínom. Je to americký PERMATEX MOTOSEAL ONE. Tmel na bazi rozpúšťadla je plne odolný voči benzínu, vydrží vysoké teploty. Je vhodný ako tesnenie na 2- dobé a 4- dobé motory. Jediný problém je, že ho nedostať na Č/SR. Jedine na e-bayi

 
16.05.18 - 17:55 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Pajka Vrakař: pozeral som ich na skle a vypadajú byť rovné. Ide o to že sa mi moc nechce zabiehať nové šúpatka 10000km. Nové mám maďarské ale aj originálne DDR. Diery nemajú vymačkané. Mám na klinci v garáži zavesené druhé šúpatká a tie diery sú totálne oválne. A že prečo ten motor toľko klepal.

 
16.05.18 - 17:28 Pajka Vrakař [odepsat]
To STK Štrbino: Podle stavu použij klidně stará šoupátka. Případně je můžeš prohodit mezi sebou (jestli je to novější rovné provedení). Když budeš kupovat nová, tak je jedno, jeslti jsou DDR nebo ne.

 
16.05.18 - 17:21 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Mne celkom záleží aby som mal dobrý motor. Neviem prečo ale mám strašné nešťastie na tie motory. Konečne si chcem poskladať motor z toho najlepšieho. Ohľadom šúpatiek ešte. Mám dať nové originálne DDR alebo dať staré, čo patria ku skrini(sú rovné a diery na kolíky sú relatívne kruhové)?

 
16.05.18 - 17:08 Pajka Vrakař [odepsat]
To STK Štrbino: Jakýkoliv acetátový silikon pro motory. Všechny černé silikony jsou acetátové, červené jak které.

 
16.05.18 - 15:22 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Aby som konkretizoval a nehádzal všetky silikony do jedného vreca, tak s červeným nemám dobrú skúsenosť. Naviac mi bolo poradené použiť čierny alebo sivý silikón. Ty odporúčaš SIGA pro MOTOR? Ten poľský zázrak od K2 SILIKON čierny alebo sivý nemusí byť zlý.

 
16.05.18 - 14:51 Pajka Vrakař [odepsat]
Doplňující informace.

Používejte acetátové tmely určené na motory. Rozhodně se vyhněte lukoprenům, ty nefungují moc spolehlivě.

 
16.05.18 - 14:48 Pajka Vrakař [odepsat]
To STK Štrbino: Vysvětli proč neuvažuješ o silikonu.

Jak jsem psal ve starších příspěvcích. Silikonem dělám 16 let všechno. Dokáže vyplnit i nerovnosti poškozených bloků a je odolný vysokým teplotám. Pouze přímý kontakt s benzínem mu vadí, jak jsem ale dříve psal - zalepený šroub ve vylomeném závitu v plovákové komoře karburátoru VYDRŽEL. Pouze co přečnívalo do komory, to díky benzínu nabobtnalo.

Když je vhodný silikon a postupuje se správně, nemá konkurenci. Různých motorů jsem za ta léta udělal cca 50-60 a nikdy mi silikon "nepraskl" a nikdy mi z ničeho neukápl olej.

Hermetik mi fungoval jen na nepoškozených plochách, kde ho byla jen tenká vrstva. V kombinaci s papírem se mi moc neosvědčil a vždy prolínala mastnota.

 
16.05.18 - 11:52 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Kocour: Ďakujem tak mám ďalšieho kandidáta

 
16.05.18 - 11:43 Kocour [odepsat]
To STK Štrbino: třeba tento:


http://tmely-silikony-lepidla.heureka.cz/starline-tmel-na-motory-310g-cerny/#



 
16.05.18 - 11:27 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Kocour: myslíš ten polský K2?

 
16.05.18 - 11:22 Kocour [odepsat]
To STK Štrbino: černý nebo šedý silikonový tmel na motory. Červenej vždy vydrží cca 0.5roku a pak teče po šedym/černym ani kapka.

 
16.05.18 - 11:16 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Ahoj oživujem túto tému po 5 rokoch. Myslím že to tu je o utesnení skrine, tak sa chcem spýtať čo je najlepšie. Kamarát používa chemoprén extrém a šlape mu to(aj keď chemoprén nemá rád benzín) používajú to už od socializmu ešte keď boli trabantservisy, silikón neuvažujem, ďalej tu je možnosť použiť starý poctivý Hermetik, stav núdze hovorí, že aj syntetická farba je možnosť, a mám ešte doma polyuretánový tmel Hylomar. Ideálne by bolo použitie anaeróbneho tmelu. Taký je LOCTITE 518 ale jeho problém je cena. Za 25ml tubu chcú 400kč. Ktorý by ste použili, prípadne poraďte čo preferujete a používate vy. Ďakujem

 
5.01.13 - 10:38 Pavel JHB [odepsat]
To trabiKlub: Ja jsem zacinal taky s hermetikem, pak jsme pouzivali cervenou gumu, ktera se pouzival pri vyrobe zavarovacich vicek na maso, pred revoluci se zacala prodavat takova ta cerna guma, kterou vyrabelo JZD Slusovice. Gumy oproti hermetiku byly gumy lepsi v tom, ze se motor po slozeni ocistil, ale musel byt parfektne odmasteny, jinak guma nasla pomalu ani nanest. Hermetik navic vzdy ve spoji s tesnenim lehce prolina. V dnesni dobe pouzivam silikon v karusi, ale uz jsem se jednou silne napalil. Silikon byl stejny ( cerveny ) ale zdalo se mi, ze jinak smrdi. Kamarad s nim ale udelal nekolik motoru k naproste spokojenosti. Ja poprve v zivote nebyl schopnej motor seridit, choval se jako vadny karbec, koupe noveho nic nevyresila, strikani specialnim sprejem bylo taky OK. Po roce nerovneho kazdovikendoveho boje jsem motor rozpulil, vsude krasna souvisla vrstva... Ocisteno, prohlidnuto lupou vse OK... Opet slozeno, ale s jinym tmelem, motor funguje jak ma. Zel se mi zacina stejna zavada projevov at na dalsim veteranovi a majiteli tmelu take. Jakmile bude cas, cekaji mne dalsi 3 motory, chci vyzkouset tmel Paulin v tube, nebo ten tmel v tlakove nadobe (podobnej styl jako pena).
Resume: hermetik se bude chovat vzdy stejne, u tmelu, kterych je milion typu a 99,99% prodavacu nevi co prodava muzeme narazit a pridelat si spoustu prace a starosti.

 
19.12.12 - 22:56 Pajo00001 [odepsat]
[e-mail]
Dakujem za nazory, aktualne som našiel niečo takéto, myslíte že by sa to dalo?


http://www.damoslovakia.sk/sortiment/henkel/loctite/plosne-tesnenia/loctite-5922-plosne-tesnenie-elasticke/

 
19.12.12 - 21:04 Kocour [odepsat]
To Pajo00001: Já mám odskoušený Lukopren S 9780 a je super, kartuše za cca 120,-, na motor ideální a na převodovky používám škodovácký převodovkový těsnění a nikde ani kapka. Motor a převodovku mám poskládanou už 4 roky, motor nešetřim a nikde ani kapka(těsnění pod hlavou mám z mědi.

 
19.12.12 - 21:01 Pajka Vrakař [odepsat]
To trabiKlub: Neříkám, že to nefunguje, ale nemám důvod to tak dělat. Jedině by to ode mě někdo vyžadoval. Osobně to vidím jako zbytečnou komplikaci s nejistým výsledkem. Žádný motor auta či motorky mi neteče a to některé kartery už nebyly ani na přebroušení, ale spíš na vyhazov.

Snažil jsem se odpovědět dle svých zkušeností tazateli. Názory a zkušeností lidí se liší. Ať si sám vybere.

 
19.12.12 - 20:52 trabiKlub [odepsat]
To Pajka Vrakař: Nesouhlasím. Právě půlky nebo víko (olejové) perfektně utěsní hermetik s použitím režné nitě na těsněné plochy. Zkus to, olej pak neteče.

 
19.12.12 - 20:47 Pajka Vrakař [odepsat]
To trabiKlub: S hermetikem (zn. Hermosal) jsem začínal a pár motorů jsem tím lepil. Nic proti němu nemám, ale jeho vlastnosti se s těmi silikonovými nedají srovnávat. Konkrétně u pionýrů většinou ani nic jiného použitelné není. Najít kartery nezničené páčením různými šroubováky a majzlíky je téměř nemožné a takové bloky hermetik neutěsní, silikon ano.

 
19.12.12 - 20:37 trabiKlub [odepsat]
To Pajka Vrakař: Je vidět, že mládí je mládí. Hermetik používám od r. 1958, kdy jsem poprvé půlil kartry pionýra. Od té doby nic jiného nepoužívám a nemám s těsněním motorů (J350, Velorex, veterán NSU, Pérák atd atd.) Sice smrdí jako špitál, ale těsní a dá se zase rozebrat. Pouze jednou, na srazu v Praze v r 2011, mi to fouklo pod 1. válcem (opraveno díky Vršákovi)u motoru, který jsem koupil jako po G.O. Po rozebrání jsem zjistil, že pod válci žádné těsnění nebylo, ale jen jakýsi červený sopel (i mezi půlkama motoru). Po očištění a novém origo těsnění pod válce, byl použit osvědčený Hermosal (hermetik). A motor má najeto bez problémů dalších cca 50.000km. Nic jiného zatím nepoužívám i když žena ten smrad nesnáší.

 
19.12.12 - 20:19 STK grafi [odepsat]
skladal som jeden motor a tiež som riešil tento problém čím to zatesniť, lepidlo by som nedoporučoval lebo potom ten motor už nikto nikdy nerozoberie, silikony benzín naleptáva aj ked píšu "odolnosť voči ropným látkam" a pýtajú zato nehorázne peniaze... napatlal som tam obyčajnú syntetiku a prešiel som natom pár stovák KM(a drží) ale niekam daleko by som natom nešiel... neviem prečo sa tu hermetik tak podceňuje ale čím si myslíte že súdruzi tesnili motory? podľa mňa to bolo niečo obdobné hermetiku... keby som teraz skladal motor tak račej obehám starých dedov a pozháňam hermetik aj ked minimálne 3 dni človek nemôže medzi ľudí

 
19.12.12 - 16:21 Pajka Vrakař [odepsat]
Jinak dlouhodobě to zvládá teploty do 250°C, nad 250° to pouze změkne. Pod hlavy válců se to samozřejmě nehodí a ani to tam není potřeba.
Nemusí to být zrovna Siga, ale z v okolí jsem nic jiného nesetkal. Koknkrétně lukopren je na nic. Málo odolný, nechce pořádně vytvrdnout, žere ho i olej. Paulin vytvrdne a praská. S některými jsou problémy, že jsou příliš kyselé a železné části v okolí reznou. Ta Siga vytvoří něco jako gumu, Perfektně to přilne k oběma lepeným povrchům. Hermetik snad kromě smradu není dobrý v ničem.

 
19.12.12 - 16:16 Pajka Vrakař [odepsat]
To Pajo00001: Větší vrstva změkne a naboptná (zvětší několikrát svůj objem). Lepil jsem s tím například vodící jehlu plováku v karburátoru pionýra dvacítky. Z plovákovky jsem pak vytáhl několikacentimetrový bazmek, ale to byla jen přebytečná část, co naoptnala. Jinak to 3 roky funguje (závit byl úplně vytržený). Je to silikon, takže s benzínem se to nemá rádo, ale kromě karburátoru ho nikde v motoře není tolik, aby s ním cokoli udělalo. Lepím s tím bloky motorů, převodovek, výfukové části a když nebylo po ruce papírové těsnění pod válce, lepil jsem tím i válce. Vždy všechno OK. Příruby výfuků (především na motorkách) s tím lepím preventivně všude. Nikde nikdy nic nefučí, ani neteče.

 
19.12.12 - 16:05 Pajo00001 [odepsat]
[e-mail]
To Pajka Vrakař: Ako reaguje ten SIGA na benzín,máš to odskúšané?

 
19.12.12 - 15:11 Pajka Vrakař [odepsat]
To IMFO NR: Skutečně?
Popiš prosím důvody...

[1-30]   [31-34]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.142937, 19.10.18 - 11:58:33, uptime : 4 dnů 17 hod 9 min, volné místo : 12436 MB
<- říjen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
adellys
duroplast
Taťka Šmoula
šedý vlk