To Yokotashi: Habr už netvrdí že jezdí za 7 LPG/100km. To platilo na minulém voze (šedém). Měl zhoubnou neléčitelnou rakovinu rámu a stal se dárcem orgánů. Koupil jsem jiný vůz z HU a přestavěl jsem LPG do něj, následně jsem přidal převodovku 5g a vůz tak nějak repasoval aby nějaký čas vydržel. Spotřeba na tomto voze je větší asi o 1 litr, má však lepší dynamiku a tak nenadávám a neřeším. Jezdím výhradně krátké trasy po Brně, tedy dost semaforů, kolon a ploužení se městem, k tomu navíc nerad koukam do červených světel před sebou. S původní převodovkou jsem jel na Trabantiádu a průměr na celý víkend vyšel dokonce na asi 11 litrů, ovšem průměrná rychlost po dálnici byla maličko přes 100km/hod. Bastr jel obě cesty (dokonce i v Praze po městě a vlastně vždy a všude)asi 2m!! za mým kufrem a měl spotřebu o necelé 3 litry na 100km menší. Místy jsme dosahovali maxima 160km se čtyřkvaltem. Oba jsme před cestou v Brně vzali "plnou" a dotankovali ihned po návratu u stejné pumpy. Já cca 15km před pumpou už musel přepnout na benzín, Bastr dojel v pohodě. Rozdíl v tankování byl 11 litrů. Nyní s 5q jezdím do 140km/hod, podle otáčkoměru tak okolo 3500 ot/min a jízda je daleko klidnější, tišší a ekonomičtější, na 7 litrů ale už můžu jen vzpomínat.
Vůz jsem koupil 9/1997 a o LPG jsem nechtěl ani slyšet. Pak jsem si půjčil Š120 a když jsem tankoval, tak bylo rozhodnuto, že W dostane taky LPG. V Jihomaravském kraji jsem byl první a nikdo mi to nechtěl udělat, až jsem jednu firmu ukecal, dokonce jsme si vymysleli a zhotovili MIX vlastní konstrukce, protože žádná vhodný neexistoval. Celkově včetně povolení a schválení mne to stálo 19 500 korun a od poloviny ledna 2000 jezdím na LPG a to včetně zimních startů do teploty -15°C. Pod teplotu -15°c už zbaběle používám k nastartování benzín, jednou jsem ale omylem nepřepnul a nastartoval na LPG i v -25°C jenže téměř ihned zamrzl regulátor a motor zhasl, baterka už nedokázala natáhnout benzín a nastartovat. Na LPG jezdím celkem 12 let, najezdil jsem na obou vozech dohromady asi 110 000 km a to vše na původní membránu v regulátoru. Palivový a vzduchový filtr měním po dvou letech.
Nyní mám připravené a upravené svody VW Golf (Polo) a karburátor dvoukomorový Lekr z Favorita který čeká na vhodný čas a volné ruce k montáži do vozu. Co to udělá s výkonem a spotřebou zatím nevím. Vyšší spotřebu u tohoto vozu vidím ve třech příčinách.
1) jiné zpřevodování které svádí k divočejší jízdě
2) o 900g těžší setrvačník což je nutné zlo za montáž 5q převodovky (setrvačník a spojka komplet z Felicie 1,6 je větší, je odlehčen o 2,4kg ale poslední 1kg aby byla hmotnost shodná s původní už není kde vzít)
3) možná, že membrána je již tvrdá a nereaguje jak by měla a to může mít na spotřebu také vliv. |
|