Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->používání w 1,3
Klíčová slova:
Určeno pro: Wartburg 1.3


V tomto tématu je 41 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
13.09.12 - 19:17 KurvikCv [odepsat]
To Sany: jj Rychlou Smrt jsem myslel,tam se manuální 6q nevejde

 
13.09.12 - 16:27 Sany [odepsat]
To Yokotashi: To KurvikCV: ono neni DSG jako DSG, rozdíl je v tom, na kolik Nm je stavěna, kolik má kvaltu (6,7,8) a tak. Např DSG DQ200 na 200Nm váží 73kg suchá. A jestli narážíš na jedinnou volbu DSG u Fabie, tak jde jen o RS,to je, co vim jediná varianta, kde je jedinou volbou s jedním motorem (1,4TSI 132kW).

 
13.09.12 - 03:19 Yokotashi [odepsat]
[www]
To KurvikCV: co se dava dneska do fobie nevim, kdyz jsem to pred ctyrmi lety zjistoval, tak sla sehnat DSG VW, ktera mela 90kg a byla velka jako krava.

Ted mam trosu dulezitejsi starosti, takze waran bude muset jeste minimalne rok vydrzet se ctyrvaltem.

 
11.09.12 - 16:17 Bastr [odepsat]
[www]
To martin: Tady máš, jak W1.3 vypada s 2T kastlí a má dokonce i LPG toroid pod autem

http://trabime.cz/trabi.php?id=3&aid=2172&sid=12


 
11.09.12 - 15:04 KurvikCv [odepsat]
To Yokotashi: dsg a velká?Proč se teda do Fobie dává k velkýmu motoru kde se manuál nevejde?

 
11.09.12 - 13:43 Yokotashi [odepsat]
[www]
To KurvikCV: DSG ma asi 90kg a je velka, jako krava.

Nejdriv musim postavit dilnu, abych s tim mel kde experimentovat ... a nema cenu zkouset nic jineho, nez tu octavku 4x4 (kterou mam) a favorita (o kterem jsem - v roce 2008, kdy jsem kupoval octavku - netusil, ze do nej pasuji i hnaci tyce W1.3).

 
11.09.12 - 12:42 KurvikCv [odepsat]
kola nejsou tak utopený i se širokejma Irmscherama je to akorát

 
11.09.12 - 12:23 martin [odepsat]
To KurvikCV: jestě jeden dotázek. Když přehodím 2T karoserii a čtyřtakta a vyměním přední podběhy, jak budou pasovat kola, když 2T nemá ty rozšířené lemy? A čtyřtakt má prý širší rozchod o 10cm. Martin

 
11.09.12 - 09:34 Hřib [odepsat]
To KurvikCV: to už tu bylo tak před 2-3lety, spolu se 4x4 z octávky

 
11.09.12 - 08:23 KurvikCv [odepsat]
co takhle rovnou 7st. DSG?

 
10.09.12 - 23:14 Yokotashi [odepsat]
[www]
To habr: to je pravda ... na druhou stranu kdyz se obe tankovani u stejne benzinky ve stejny den za priblizne stejne teploty (to uz chce udelat experiment pres poledne a je otazka jestli to jeste pored pujde spojit s nejakou smysluplnnou cestou), tak by to porad jeste mohlo dat nejaky pouzitelny vysledek.

Nejlepsi by samozrejme bylo auto zvazit, jenomze vaha, ktera bude schopan zvazit auto na tom asi nebude s presnosti nic moc (ve sberne jsem sice podle vahy platil roxory, ale hadam, ze to daji v nejlepsim pripade +- 1kg a to uz je na prd).

Hodne by me zajimalo jak moc za to muze tezsi setrvak a jak moc jine vlivy, protoze montaz 5q, nebo 6q prevodovky stale planuji.

 
10.09.12 - 15:43 habr [odepsat]
[www]
To Yokotashi: Zkoušel, ale není to objektivní měření. U benzínu vezmeš plnou po hrdlo, až hladinu vidíš a zase tak kdekoliv dotankuješ a máš jasno. U LPG to nejde. Pokaždé záleží na teplotě plynu který tankuješ, na jeho roztažnosti a potažmo tlaku. Jednou ti ventil vypne dřív a jindy později, má na to vliv tlak zbytku v nádrži, tlak čerpadla a teplota kapalného plynu. "Plná" u LPG se při mojí nyní použité nádrži 55 l může pohybovat klidně od asi 48 do 53 litrů a v každém momentě může vypnout a je vlastně plná. Tahle nepřesnost dotankování může pak ve výsledku dělat až litr na 100km. Dalším faktorem je kvalita plynu. Někdy na nádrž ujedeš 600 km a pak vezmeš jinde a ujedeš s bídou 480km. Například v Maďarsku jsem natankoval LPG které jsem vybíral podle toho, že zrovna u této pumpy bylo k dispozici zdarma WC. Jednak byl plyn o něco málo levnější než u nás, ale pak jsem se divil jak dlouho mi vydržel, přitom se mi zdálo, že motor s tímto plynem nějak ožil. U nás je mnoho čerpaček, ale jen asi 4 dodavatelé LPG, LPG nejde tak snadno pančovat jako benzín, přesto mám nejlepší zkušenosti s plynem od dodavatele VivaGas který ovšem má různé koncové prodejce s různou cenou, takže hledám jen takového který má tento plyn. U mého bydliště jsou nejméně 4 prodejci do 2km a já přesto jezdím k čerpadlu asi 15km jednu cestu, cestou je několik dalších které jen minu.

 
10.09.12 - 13:16 Yokotashi [odepsat]
[www]
To habr: zkousel jsi merit spotrebu treba na dalnici?

Pokud je to jenom setrvacnikem, tak by se na dalnici za ustalene rychlosti nemela spotreba zmenit, nebo by mela spis klesnout (kvuli delsimu prevodu).

Uznavam, ze to ma tu vadu, ze k mereni spotreby to chce natankovat 2x za sebou na te same benzince, coz mereni ponekud komplikuje.

 
9.09.12 - 12:28 habr [odepsat]
[www]
To KurvikCV: Na tohle téma jsem debatoval s odborníkem f. Extribo. Odborníkem, ne prodejcem co chce zvýšit tržbu. To by mi radil plnou syntetiku a výměnu každé sudé úterý.

Získal jsem informace, že LPG je vůči oleji šetrnější, neb nemůže jako tekutina nikde pronikat do oleje a tím jej ředit, navíc netvoří karbon ale popel který je mikroskopický a odletí se spalinami. Navíc - dnešní benzín ( on to není benzín ale směs chemických náhražek která může obsahovat stopy minerální ropy)je daleko agresívnější než býval benzín dříve, kdežto plyn nic umělého neobsahuje. V době montáže LPG do vozu jsme měli v práci několik VZV na LPG a tak jsem se příležitostně ptal servisáka na toto téma a také mi potvrdil, že LPG je k minerálnímu i syntetickému oleji více šetrné. Od roku 2000 jezdím postupně ve dvou autech na kvalitní polosyntetiku s výměnou 15 tkm a oba motory jsou asi tím nejlepším na celých autech.

Jen na okraj vlastní pozorování. Nyní mám před výměnou (12 800 km) a olej je do půl rysky bez dolévání (byl na horní okraj) a je stále v barvě lesního medu, podobně jako u benzínu asi v polovině výměny. Když jsem měnil filtr tak mi bylo líto jej vyhodit, byl vevnitř čistý a byl lehký, ne černý a těžký vlivem odfiltrovaných kalů; samozřejmě, že zas tak spořivý nejsem, ale překvapilo mne jak čistý olej a filtr jsem vyhazoval. Myslím, že výměna po 15 tkm a cca 2 - 2,5 roku je akorát.

 
9.09.12 - 12:10 habr [odepsat]
[www]
To Yokotashi: Vyvážení bylo stejně dramatické jako odlehčení, možná ještě náročnější, protože bylo nutno vyvažovat ne staticky ale dynamicky v různých otáčkách, je to vidět podle vyvažovacích otvorů. Cena za vyvážení byla taky vyvážená k ceně za odlehčení - 800/kus odlehčit (Praha) a 800/ kus vyvážit (Brno).

Do 5q jsem šel pro potíž s převodovkou kdy oprava původní vycházela dráž než přestavba a navíc nyní mám dostatek univerzálních dílů.
PŘÍLOHA (1259580544.jpg)

 
9.09.12 - 12:03 habr [odepsat]
[www]
To Yokotashi: Ze zadní strany to jde nožem jen pošimrat jinak také nic, navíc za pozornost stojí kouknout na kvalitu odlitků obou kusů - ementálská ocelolitina tuzemské produkce.
PŘÍLOHA (1259580504.jpg)

 
9.09.12 - 12:00 habr [odepsat]
[www]
To Yokotashi: Na tom setrvačníku se prostě víc vzít nedá, není kde. V příloze je originál Felicie 1,6 před a po odlehčení. Praxe jasně stanoví, že stěna materiálu pod 6mm je hazard, takže víc se nedalo vzít. Navíc plocha pro tření lamely musí zůstat co nejsilnější pro dobré pohlcení tepla, jinak se zvlní nebo popraská. Odlehčení se daří asi 30% původní hmotnosti, největší zátěží je to, že lamela a tím i přítlačák je (myslím o 20 mm - bez záruky) na průměru větší než W1,3 a na těchto dílech se nedá ušetřit ani gram. Po této stránce je setrvák T601 zlatý, dovolí vzít cca 40% a bez nutnosti frézování, jen soustruhem a to je daleko snadnější na vyvážení.
PŘÍLOHA (1259580454.jpg)

 
9.09.12 - 06:22 KurvikCv [odepsat]
To habr: a nedegraduje LPG olej víc než benzín?Na LPG doporučujou jinej olej

 
8.09.12 - 22:56 Yokotashi [odepsat]
[www]
To habr: ze jsi vymenil auto jse nejak nestihl zaregistrovat :-).

Trabantolog tvrdil (tak 2 roky zpatky), ze s 5q se dokaze dostat na spotrebu 4q jenom podle ekonomeru kdyz se snazi.

Netroufam si hadat, jestli je to vetsim odporem v prevodovce, tezsim setrvakem, nebo zprevodovanim lakajicim ke sviznejsi jizde.

Teoreticky se ze setrvacniku daji dokonce udelat i takove jako loukote (vyjma plochy, kam doseda spojka), ale to uz je na frezku a ne na soustruh, takze je otazka jestli to stoji za ty penize a praci.

Doufam, ze tuhle zimu nebude -25, protoze na benzin uz mi to nejede (neco se zaneslo v karburatoru) a vyhrivani asi udelat nestihnu.


 
8.09.12 - 22:45 habr [odepsat]
[www]
To Trabantolog: Může to být asi 2 roky, možná o nějaký měsíc víc. Jak jsem to dovezl z HU tak asi za měsíc jsem přehodil plyn a za další 3 měsíce to šlo na STK tak asi kolem těch 2,5 let + současně vzduchový filtr a seřízení na emisích. Olej jsem měnil až po STK, taky ne hned a nyní má najeto 12 800km. Na zimu ho vyměním, na LPG mením olej po 15 tkm, na benzín po 10 tkm.

 
8.09.12 - 21:12 Trabantolog [odepsat]
[www]
To habr: Kdy jsi naposledy měnil plynový filtr?

 
7.09.12 - 23:18 habr [odepsat]
[www]
To Yokotashi: Habr už netvrdí že jezdí za 7 LPG/100km. To platilo na minulém voze (šedém). Měl zhoubnou neléčitelnou rakovinu rámu a stal se dárcem orgánů. Koupil jsem jiný vůz z HU a přestavěl jsem LPG do něj, následně jsem přidal převodovku 5g a vůz tak nějak repasoval aby nějaký čas vydržel. Spotřeba na tomto voze je větší asi o 1 litr, má však lepší dynamiku a tak nenadávám a neřeším. Jezdím výhradně krátké trasy po Brně, tedy dost semaforů, kolon a ploužení se městem, k tomu navíc nerad koukam do červených světel před sebou. S původní převodovkou jsem jel na Trabantiádu a průměr na celý víkend vyšel dokonce na asi 11 litrů, ovšem průměrná rychlost po dálnici byla maličko přes 100km/hod. Bastr jel obě cesty (dokonce i v Praze po městě a vlastně vždy a všude)asi 2m!! za mým kufrem a měl spotřebu o necelé 3 litry na 100km menší. Místy jsme dosahovali maxima 160km se čtyřkvaltem. Oba jsme před cestou v Brně vzali "plnou" a dotankovali ihned po návratu u stejné pumpy. Já cca 15km před pumpou už musel přepnout na benzín, Bastr dojel v pohodě. Rozdíl v tankování byl 11 litrů. Nyní s 5q jezdím do 140km/hod, podle otáčkoměru tak okolo 3500 ot/min a jízda je daleko klidnější, tišší a ekonomičtější, na 7 litrů ale už můžu jen vzpomínat.

Vůz jsem koupil 9/1997 a o LPG jsem nechtěl ani slyšet. Pak jsem si půjčil Š120 a když jsem tankoval, tak bylo rozhodnuto, že W dostane taky LPG. V Jihomaravském kraji jsem byl první a nikdo mi to nechtěl udělat, až jsem jednu firmu ukecal, dokonce jsme si vymysleli a zhotovili MIX vlastní konstrukce, protože žádná vhodný neexistoval. Celkově včetně povolení a schválení mne to stálo 19 500 korun a od poloviny ledna 2000 jezdím na LPG a to včetně zimních startů do teploty -15°C. Pod teplotu -15°c už zbaběle používám k nastartování benzín, jednou jsem ale omylem nepřepnul a nastartoval na LPG i v -25°C jenže téměř ihned zamrzl regulátor a motor zhasl, baterka už nedokázala natáhnout benzín a nastartovat. Na LPG jezdím celkem 12 let, najezdil jsem na obou vozech dohromady asi 110 000 km a to vše na původní membránu v regulátoru. Palivový a vzduchový filtr měním po dvou letech.
Nyní mám připravené a upravené svody VW Golf (Polo) a karburátor dvoukomorový Lekr z Favorita který čeká na vhodný čas a volné ruce k montáži do vozu. Co to udělá s výkonem a spotřebou zatím nevím. Vyšší spotřebu u tohoto vozu vidím ve třech příčinách.
1) jiné zpřevodování které svádí k divočejší jízdě
2) o 900g těžší setrvačník což je nutné zlo za montáž 5q převodovky (setrvačník a spojka komplet z Felicie 1,6 je větší, je odlehčen o 2,4kg ale poslední 1kg aby byla hmotnost shodná s původní už není kde vzít)
3) možná, že membrána je již tvrdá a nereaguje jak by měla a to může mít na spotřebu také vliv.

 
7.09.12 - 21:54 Yokotashi [odepsat]
[www]
Razeni na 4T je spodem, takze jedine pres bowdeny. Prepakovani si neumim moc predstavit.

W353 2T je super auto nad kterym konstrukteri mysleli. W1.3 4T je docela dobre auto. Temer vsechno na co sahli a zmenili to oproti 2T zmrvili. Ale porad je lepsi, nez felicie.

Ma vyrazne lepsi rejd, hodne se do nej vejde (jako do 2T), prestavba na LPG stoji cca 30 000 (protoze to je individual - to je na felicii levnejsi), prevodovka je poddimenzovana 4q (tu tam ma hodne lidi 5q z felicie).

Muj kus byl koupen jako naprosty vrak (zertem rikam, ze papiry za 5 tisic a auto za minus tisic = 4 tisice kupni ceny) a tim, abych z toho udelal technicky auto (estetiku jsem neresil) jsem stravil jedno leto. Nas 120 km/h uz se docela klepe, ale to bude hadam vada kusu, nikoliv typu. W353 se choval slusne az do 150km/h (z kopce s vetrem v zadech).

Jsem s nim relativne spokojen - lepsi auto si sice umim predstavit, mozna i postavit, ale rozhodne ne prihlasit (za rozumne penize) v tehle zemi.

Pres zimu zral az 10l/100 (LPG, po meste), ted mi zere 7-8 (jednou jsem nameril 7.5 po meste a to jsem tankoval u stejne benzinky), ale vymenil jsem hlavu a svicky a trochu jsem zmenil styl jizdy (pote, co jsem se dozvedel, ze momentove maximum motoru je uz nekde u 70km/h na ctyrku).

Habr tvrdil, ze ten jeho zere 7l/100.

 
5.09.12 - 17:53 KurvikCv [odepsat]
To martin: pod volant by sis musel udělat nějaký táhla jako to maj moderní auta..nejjednodušší je řazení na podlaze..budeš taky potřebovat palubku ze 4T budeš to mít pak jednodušší s elektrikou

 
5.09.12 - 16:12 martin [odepsat]
Tak to jsou samé dobré zprávy. Ještě mám jeden dotaz, ale už doufám poslední a přestanu otravovat.

Jak je to se řazením po dání 2T kastle na čtyřtakta. Jde to nějak nabastlit na páku pod volantem (to by bylo super) nebo se musí udělat řazení na podlaze?

 
4.09.12 - 19:58 Bastr [odepsat]
[www]
To martin: Musíš vzít starej štítek z pravého podběhu a dát ho na nový podběh. Jsou na něm údaje jako číslo rámu atd. Jinak na STK jim je jedno, jestli to vypadá jako starej W353. Hlavně aby seděly papíry s autem.

 
4.09.12 - 16:15 Pavel JHB [odepsat]
To martin:
1./U W se kastle neeviduje, pouze ram.
2./nic nenahlasovat, chteji to tak. V momente, kdy chces cokoliv ofiko, zacnou delat potize (viz moje kauza se zavesnym)

 
4.09.12 - 15:58 martin [odepsat]
No tak to je dobré, ale nejsou s tím při nahlášení výměny kastle zase potíže? Já tady v tomto státě čekám potíže i u naprostých banalit.

 
4.09.12 - 09:13 Trabantolog [odepsat]
[www]
To KurvikCV: Nevadí, mám 4 taktní topení a 2 taktní kapotu.

 
3.09.12 - 23:26 KurvikCv [odepsat]
To Bastr: já měl komplet 2t topení,ale 4t kapotu.spíš jestli 2t není strmější a nevadila karbecu nebo ventildeklu.

[1-30]   [31-41]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.126039, 24.09.18 - 13:20:13, uptime : 19 hod 54 min, volné místo : 12454 MB
<- září
2018
->
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Bouča R.
Hraboštraboš
M@rtin KOE
radek6ak
STK Majjo