Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Kliková hřídel
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 70 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
2.08.18 - 14:44 Juraj [odepsat]
Mam otazocku ohladom labyrintu v strede klukovky.
Jeden pan zhana novsie prevedenie, ale nikde ho nevieme najst. Vraj ho znicil predchadzajuci majitel, ktory natlacil vazelinu do lozisk kluky (no comment..). Je zamenitelny so starym prevedenim ktore je delene? Dakujem Za odpoved.

 
31.01.17 - 17:17 Killer Koly [odepsat]
To habr: jen upresneni: ten reduktor je v takovem pomeru, aby vrtule pracovala v optimalnich otackach (tj. s maximalnim tahem) s otackami s nejvyssim tocivym momentem motoru. takze vymena vrtule za jiny typ (s jinymi optimalnimi otackami) ma za nasledek zmenu pomeru v reduktoru

 
31.01.17 - 14:52 myslivec [odepsat]
To habr: já myslsl starý typ veprostřed.

 
31.01.17 - 14:20 habr [odepsat]
To myslivec: Pokud má klikovka labyrint na straně řemenice, tak skoro na 100% je na jehlách. Kdyby bylo gufero, tak platí obě možnosti. U repasované klikovky je dokonce možné, že každá ojnice je jiná, bohužel i to se mi stalo, klikovku jsem reklamoval - úspěšně. Člověk který ji repasoval, netušil, že ojnice budu kontrolovat a že poznám rozdíl, ani se moc necukal.

 
31.01.17 - 13:08 duroplast [odepsat]
To myslivec: Betonova lobby si hreje polivku!

 
31.01.17 - 11:51 myslivec [odepsat]
To duroplast: ¨+ písek a voda, vymezit vůle : )

 
31.01.17 - 11:04 duroplast [odepsat]
To habr: A nestacilo by jehly pred vlozenim do oka posypat trochou cementu?

 
31.01.17 - 10:53 myslivec [odepsat]
To habr: takže kombinace starý labyrint / cementovaná oka možná je? Zkusim to tim pilníčkem

 
31.01.17 - 10:22 habr [odepsat]
To Petr V.: Mazací otvory jsou jistotou, že do ojnice patří pouzdro. Druhá možnost je škrábnout v oku břitem trojhraného pilníku. Pokud se udělá rýha, pouzdru to nevadí, pokud je oko cementované, tak se rýha neudělá. Do oka pro pouzdro se také dá vložit klec s jehlami, ale životnost oka je velmi malá, už po cca 500 km to znatelně klepe, tuto "opravu" rozhodně nedoporučuji. Kdysi(1985?) jsem slyšel, že někdo oko vystružil a zalisoval do něj kalenou vložku a použil pak jehly, ale osobně jsem se s tímto řešením nikdy nesetkal, takže ho nemohu hodnotit.

 
31.01.17 - 08:38 Pajka Vrakař [odepsat]
To Petr V.: Osobně bych se asi řídil tím, zda mají ojniční oka mazací díry pro futra.

 
31.01.17 - 06:31 Petr V. [odepsat]
... ovšem pořád je otevřená ta otázka, jak s těmi jehličkami ve starých ojnicích (pokud tedy staré a určené pro bronz jsou).Jak třeba Myslivec může poznat,jestli je nebo není ta ojnice cementovaná? A je tedy nějaké vysoké riziko tuto kombinaci používat, třeba například pro vozidlo co najede ročně 3-4tisíce km po srazech a občasných jízdách?

 
31.01.17 - 02:26 habr [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Odpověď se zdá neuvěřitelná, ale případné následné diskuze se nehodlám účastnit, to úvodem, protože 100 hlav = 5 zkušeností + 5 názorů + 90 plků.

Dělal jsem i rogala, takže osvěta: rogalo je omezeno otáčkami, nad určité otáčky pevná (bez možnosti nastavení úhlu náběhu) vrtule nefunguje, je rychlejší a nenabírá vzduch, proto mají motory rogal a ultralightů vždy reduktor, obvykle 1:2. Kvůli spolehlivosti se na u motorů Trabant montují jehlová a nikoli kluzná ložiska (když se zadře motor ve vzduchu, je to větší svízel, než když se to samé stane na silnici). Dalším snížením výkonu a zvýšením životnosti (letové spolehlivosti) je změna hlav na menší kompresní poměr. Tyto motory často (většinou) pracují vzhůru hlavou, tedy hlavy dole, zalité palivem, i tam se osvědčí velká svíčka. Ale základem je tato logika. Optimum výkonu Trabanta je okolo 3500 až 4000 otáček, to poděleno reduktorem na polovinu je 2000 otáček na vrtuli, kvůli spotřebě která je obrovská !! ( i 30 litrů na hodinu letu / výfuk, ladění/).

Motor zpětně nelze použít do běžného provozu, musí se repasovat do klasického karteru, musí se znovu zaběhnout šoupátka, ale jako základ do běžného provozu je to skoro ideál.
Nebál bych se takový motor použít. Tyto motory mají mají obvykle málo motohodin, všechny v konstatních otáčkách a byly kvalitně mazány, až přemazány.

 
30.01.17 - 22:55 Myslivec [odepsat]
To Kocour: tam je v rámci reprase měněná klika (někdy někde v 90.letech) a pokud se nepletu, má na okách mazací zářezy

 
30.01.17 - 17:45 Kocour [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: mám takovýchto klikovek několik...gufera 2x,starej labyrint a na jehlách. Je to to samý co máš v Malvíně.

 
30.01.17 - 17:36 netOpýr [odepsat]
To Myslivec: to je otázka jak žiletka. Taky jsem zvědavej na odpověď.

 
30.01.17 - 17:24 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To habr: a jsem tu zas s další klikovkou.
Popořádku: na začátku byly kartery P-60 ořezaný na rogálo (to je na pěst) Na nich novější válce bez malých žebírek u paty, ale s hlavama na velkou svíčku.

Když sem to kuchnul, "vypadla" na mě kliková hřídel staršího provedení ( s širokým labyrintem na kolíček), ale pístní čepy na jehlových klíckách. Černá gufera na obou stranách, krásně měkká. Výbrusy 72,49 top, minimálně běhané, stejně jako klikovka, vypadá žůžově. Logicky skládnej motor do starýho obalu.

A teď ten dotaz: Jehlové klece, ale stará klika (podle prostředku) - má to cementovaná oka, nebo to tam někdo nabastlil, jak mu přišlo? Oka pístních čepů nemají žádný mazací kanálek ani zářez. Na vnitřních plochách ok je vidět proti světlu úplně lehoučké stínování od jehliček. Nevím co si o tom myslet? Můžu tam nechat jehličky (jdou s čepem krásně suvně), nebo pro sichr bronz??


 
12.12.16 - 00:40 habr [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Ještě k uchycení jehlového ložiska - výrobce průběžně používal rovnoběžný Fe dvojdrátek v papíru, také zelený "izolovaný" Fe drátek ale také provázek co vypadal jako lojová šňůra, podle toho se nedá nic odhalit ani usoudit, zde platí rada od Mikeše.

 
12.12.16 - 00:35 habr [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Dík za důvěru. Ložisko na straně setrvačníku nesmí u nové nebo dobře repasované klikovky mít žádnou vůli. Je to nejvíc namáhané ložisko, krom toho, že nese tlaky 1/4 klikovky, tak musí také nést 6,5kg setrvačník který nemusí být dokonale vyvážený + přítlačák což jsou další cca 2kg. Pokud toto ložisko má vůli tak se dá předpokládat, že jde o jetou nebo nedbale rapasovanou klikovku, v takovém případě se dá vzít, ale rovnou asi vyměnit ložisko za nové, takže cenu ložiska je nutno odečíst z ceny takové klikovky. Toto ložisko se v minulosti jako jediné prodávalo jako ND (dnes je to jinak) a to právě proto, že je nejvíc exponované. Doporučuji se podívat na kolíky šoupátek jestli nenesou stopy používání a pak také do závrtů závaží a hledat v nich karbon. Při repasích se také obvykle nechávají původní klínky na obou stranách, mohou být omačkané a i to může pomoci odhalit minulost klikovky.

Závěrem - volné ložisko na straně setrváku je snadno vyměnitelné za přijatelné peníze a je normalizované, ostatní buď sám nevyměníš, nebo (pod řemenicí) jde o atyp. Takže totto ložisko je řešitelné. V takovém případě by u mne rozhodovalo, jaké boční vůle (vakl) mají ojnice, pokud sotva znatelné, šel bych do toho i za cenu výměny ložiska, pokud jsou vůle na některé z ojnic znatelné (nedej bůh cvakající), tak bych naopak šel od toho bez dalšího prohlížení čepů šoupátek a hledání karbonu.

Dodatek - pokud mám svou vlastní klikovku s vůlí na ložisku nebo s vaklem na ojnicích a umím si ji sám vyměnit, pak ji samozřejmě mohu s rozumem použít, ale kdybych ji měl koupit, tak ne! Vysypané ložisko nebývá takové drama, ale pokud se vysype klec válečků ojnice, tak je v háji nejen klikovka, ale také příslušný válec a píst ( spíše oba, protože jeden se nikdy nemění) a občas i hlavy.

 
11.12.16 - 22:50 Hnátos [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: hnědej provázek byl origo dávanej tušim, česká novodobá repase je bez ložisek

 
11.12.16 - 19:34 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Mikeš Vrakař BK: a dík i Mikýsovi : )

 
11.12.16 - 19:31 Mikeš Vrak veterán BK [odepsat]
[e-mail][www][ICQ]
To Strýc alias Myslivec: Úsudek o tom, jestli se to dá použít by měl být znát z klasického "ohmatání" exponované oblastí. Většina orig. ložisek měla ražení DKF DDR s příslušným číslem a vůlí. Provázek s jehličkama bych neřešil, nebude tam, a pokud k tomu sladíš čepy - hrát to bude :-))

 
11.12.16 - 19:14 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To habr: Tak jsem se dostal "k lizu". Stojím před nabídnutou klikovou hřídelí za poměrně "flexibilní" cenu : )
Nejsem si ale jistý, jestli je nová, nebo repáslá. Dotaz schválně směřuji na Habra, ale samozřejmě budu vděčen za fundované postřehy i od ostatních...

Klikovka čisťonká, namazaná, zkrátka nová, labyrint u zapalování - takže zatím selanka - ale co mě přivádí do rozpaků:

-ložisko pod setrvačníkem má sice minimální, ale přesto znatelnou boční vůli a protáčí se až podezřele lehce.
Před zhruba měsícem jsem měnil na jedné klikovce tohle ložisko a staré na mě působilo podobným dojmem : /
- ložisko je no name: na vnějším kroužku není žádné značení ani číslo, čili usuzuji, že to moc origo nebude, všechna orig. ložiska mají přece označení DDR a číslo.. (nebo?)
- v ojnicích jsou přivázna jehličková pouzdra, ale nějakým prapodivným hnědým provázkem...
- protizávaží nejsou nijak označena, jak to repasované klikovky mívají

celkově jsem z toho trochu jelen. Vím, že takhle podle popisu se nedá určit stopro, ale třeba aspoň něco

Díky za postřehy, hlavně kdyby se vyjádřil Habr nebo p. Kytka, Eda...

 
16.06.16 - 00:08 habr [odepsat]
To Frig: To je hezké, že máš motorů mraky, ale kvůli řemenici musíš motor rozložit na prvočinitele, není jednodušší krček řemenice zkrátit z vnitřní strany o 2 mm na soustruhu a motory nechat v celku?

 
15.06.16 - 20:46 Frig [odepsat]
[www]
To Strýc alias Myslivec: Tak to bych všechno měl mít a uvidíme. Motorů mám spoustu tak snad řemenici nějakou najdu. Díky moc za radu.

 
15.06.16 - 20:34 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Frig: stopro labyrinty, je k tomu potřeba labyrintovej setrvák a kratší řemenice, typ s nálitkem na krčku - nebo zkrátit původní na soustruhu.

 
15.06.16 - 20:26 Frig [odepsat]
[www]
Ahoj,
skládám si teď nový motor pro trabíka a chtěl bych se zeptat co je lepší. Na klikovce co chci použít jsou místo gufer labyrinty. Chci se zeptat jestli je spolehlivější předělat to na gufera nebo tam nechat labyrinty.:-)

 
11.06.16 - 18:13 Gripen [odepsat]
[e-mail]
Ahoj Trabanťáci.
Jsem pololetec, mám trabanta hlavou dolů ve svém létajícím stroji. Teď se mi objevil problém že mi z ničeho nic vylítli volnoběžné otáčky a motor začal šustit. Rozdělal jsem tedy spodek vany a zjistil že mám jedno ložisko přidřený. To ložisko má označení 6009N. V tom není problém ale na druhý straně je válečkový ložisko které zde vidím na fotkách pod diskuzemi ale nevím jeho označení a kde ho seženu poradítemi ? Díky

 
3.03.16 - 18:37 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Trabantservis: díky.

 
3.03.16 - 09:56 Trabantservis [odepsat]
2
-0
2
Níže nabízená klikovka je stejná jako mám v nabídce i já.(2990,-Kč)
Je to cenově nejlevnější varianta.S kvalitou je to kus od kusu jiné.Nabízím je jako klikovky vhodné do veterána.Průměrná životnost z mých zkušeností je 15-20 000km.
Na denní ježdění doporučuji klikovky z německé repase.Životnost jako u nové.

 
2.03.16 - 20:46 Myslivec [odepsat]
To Mikeš Vrakař BK: jels to někdy? nebo je to jako obvykle..z maďarska? : )

[1-30]   [31-60]   [61-70]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.267465, 19.11.19 - 18:57:44, uptime : 255 dnů 8 hod 4 min, volné místo : 8731 MB
<- listopad
2019
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Eda
Kocour
Mirecek150
Wimpy