Úvod


Odkaz na archiv



Podvozek->W1.3 oprava poloosy
Klíčová slova:
Určeno pro: Wartburg 1.3


V tomto tématu je 84 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
29.07.18 - 13:28 Kocour [odepsat]
To Kocour: zde je foto.
PŘÍLOHA (wp_20180501_12_52_55_pro.jpg)

 
3.05.18 - 20:33 Kocour [odepsat]
All: tak už mám na w1.3 přizpůsobený poloosy z felicie. ;).viz.aktualita v kartě.

 
3.05.16 - 19:47 Simpo [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: a když na to prijde porad jsou to jen drazkdy ... když budou mit stejny počet staci sehnat klidne i vyklondanou poloosu a zkusit zda to na sebe pasuje p nebo budes muset pouzit polosy vw a fa fe

 
3.05.16 - 19:46 Simpo [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: proč? složitá montáž převodovky poloosy s kloubem kterej je špatně.. sice je převodovka víc seskládaná s motorem 1,3 ale stejne bych volil 1,6 když už to bude venku a pak uz je ta fa fe převodovka uplne jedno ...

 
3.05.16 - 13:51 Pavel JHB [odepsat]
To Simpo: No a kdyz uz se to bude rezat, tak co pouzit poloosu z VW s lebrem?

 
2.05.16 - 09:25 Simpo [odepsat]
[e-mail]
To Kocour: to že pokrátíš poloosu tím se nic nekazí když si to oměříš nějaká firma v brně se přímo tím zabývá a zkracují to na mhohem výkonější auta než co nacpeš do burga ,ale co každej sám dle svého uvážení jen že jde použít polosa s feldy ...

 
2.05.16 - 07:50 Kocour [odepsat]
To Simpo: přesně to jsem myslel...jen s tím že nebude svařovaná tyč ale pouze zkrácena a vytvořeny nové drážky pro kloub a vyrobit vnitřní závit. Pokud to stojí tak málo, tak kolegu sundám z víšin.

 
1.05.16 - 23:05 Simpo [odepsat]
[e-mail]
chtel jsem je delat nejak k tomu nevyšlo ale vybadal jsem par poznatků kupte si poloosy z felicie druhovyroba neco okolo 1000kč jezdim je na felde a pohoda nicmene proč jsem píšu nejdřív jsem schánel venkovní kloub kterej má šroub dovnitř a nednašel jsem s temahle drážkama tak jsem vzal poloosu z felicie a ta tam po zkrácení a vytvoření díry se závitem mělo by být hotovo pak už jen poloosy složit nandat a jezdit přeju vám hezkou jízdu bez klepání volantu a moc pěkného cvakání :D

 
15.04.16 - 12:59 Kocour [odepsat]
To All: v dohledný době budu mít jedny poloosy v této náhradě od známého který mi je bude vyrábět. Uvidíme co si řekne za cenu...když by byla cena přijatelná za sadu, kdo by je chtěl další? Cena tak cca 5-6000,-??za sadu, uvidíme co bude za to chtít.:)

 
16.01.16 - 20:12 Pavel JHB [odepsat]
Detail
PŘÍLOHA (2014-03-19_003k.jpg)

 
16.01.16 - 20:12 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Nemci na wartburg13.de pisou, ze uz maji na poloosach najeto 25kkm, zcela bez problemu. Udokonce donutili polaky, aby vyrabeli provedeni pro lebr klouby pro bezproblemove pouziti VW almar. Co se tyce vymeny manzety, to je bez diskuzi. Ja to vyresil vyhrabanim starych origo DDR, protoze manzety na renovovanych HU poloosach vydrzely max 1.5 roku
PŘÍLOHA (2014-03-19_001k.jpg)

 
16.01.16 - 17:36 habr [odepsat]
To Kocour: on je ten polsky kloub celkove stavebne mensi, nejen prumer, k naboji je celistvy bez manzety, ta je jen na strane k prevodovce a navic je ohebnejsi.

 
16.01.16 - 17:34 habr [odepsat]
To Kocour: asi myslis ty moje a Bastrovy z polske druhovyroby. Ja na nich uz nejmene dva roky uspesne jezdim a jsem na vysost spokojeny, myslim, ze auto i me preziji v pohode. Mel jsem starost co s manzetou az praskne, ale Bastr me uklidnil, ze je to jakasi bezne dostupna, je tam jen jedna jedina a ne dve proti sobe jako u originalu a vymena je mnohem jednodussi, protoze poloosa je kratsi o zavit a jde snadneji vyjmout protoze kulickovy kloub se zlomi vic nez homokineticky, ale zatim neni manzeta ani nacata, takze je jeste cas se tim to zabyvat. Bohuzel prumer kloubu nevim, ale je mensi nez original, protoze po montazi je kolem kloubu vic mista. V tomto pocasi pod auto se suplerou nepolezu, Bastr ma holy podvozek v garazi pod plachtou, pro neho bude snadnejsi tuto miru zmerit, obrat se na nej. Investice do techto poloos byla jednou z nejmoudrejsich investici co jsem mohl svemu W1,3 doprat. Co ja se natrapil s originalmima poloosama, porad nejaka praskla manzea, stale klepani a vibrovani, bal jsem se prohrabnout, aby se neco nestalo a nyni vse v pohode. Ja mel puvodne 6 paru !! originalnich poloos a menil jednu po druhe, nyni nemam nahradni ani tu manzetu a je mi blaze.

 
16.01.16 - 17:18 Kocour [odepsat]
To Pavel JHB: myslim vnější průměr na tý polský náhradě.

 
16.01.16 - 15:08 Pavel JHB [odepsat]
To Kocour: Kterej prumer chces vedet? Kloub je shodnej s 353. ma jen jinej pocet na tisicihranu.

 
16.01.16 - 08:29 Kocour [odepsat]
To habr: jen otázka...jakej má kloub u kola vnější průměr. Možná je tato otázka pro Bastra, ten má auto ještě po dilech.

 
20.10.13 - 16:27 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Nejspis jses prvni a jedinej, ja se na to chystal pred cca 1.5 rokem, ale narazil jsem na problem pri platbe (tusim tehda byl nutny PayPal). Uz pri mem prvnim dotazu na poloosy jsem vycetl na DE foru u cloveka, ktery na nich mel 20kKm (vic tam nikdo nemel), ze jizda je klidnejsi nez s novymi origo. Momentalne jsem ve stavu, ze mam funglovky repas od Kytky a jedny origo na darci organu, ktere jsou v 1A stavu. Vzhledem k tomu, ze pristi leto pujde do auta ABU + 5Q, tak mozna pravne proto probehne investice do poloos. Je to sice jak pises petelice, ale nevidel bych to tak hrozne, protoze mi to usetri spoustu casu (=penez) pri vecnych opravach. Ja osobne jsem uz mel poloosy venku snad 5x (opravdu neni nutno sundavat ani brzdic, ani kotouc, ale nejde mi vyndat cep z tehlice, takze komplet kloub ven). V nejblizsi dobe bude posledni sundani (vymena L poloosy za repasovanou). Zaroven uz mam dohodnute navareni a prebrouseni unasecu, ktere diky vuli prispivaji k vetsimu namahani poloos.

 
19.10.13 - 23:42 habr [odepsat]
Na závěr pocity z jízdy. Fantastické ticho bez sebemenšího klepání a to ani v plném rejdu pod řádným tlakem na plynový pedál, zkoušeli jsem prudké rozjezdy s hrabáním (to jsem před tím raději nedělal kvůli kloubům), zkoušeli jsme různé režimy a vše naprosto klidné, tiché a plynulé. Dokonce zmizelo jemné chvění které bylo v rychlostech od 60 do 80 km/hod a které jsem přičítal nevyváženým kolům. Je to sice ranec peněz, ale konstrukční změna kloubu, usnadněné budoucí montáže, v případě poškození kloubu prý jde srazit a nahradit novým, planetové kolo je dokonce tuzemské, při předpokládané životnosti min 100 000km to není zase tak drahé a mohu jen doporučit. Zatím je najeto málo kilometrů, ale pokud se časem objeví nějaký problém, určitě ho sem napíšu. A pokud bude zahájena výroba tuzemské verze za nižší cenu, pak nemá smysl na starých poloosách nic řešit a rovnou přejít na nové. Veškeré foto bylo pořízeno až po brutální zkušební jízdě.

Anketní dotaz: je zde někdo kdo už má tyto poloosy také namontované? Jsem první nebo už si mám s kým vyměnit dojmy a zkušenosti?
PŘÍLOHA (poloosy_w_13_4.jpg)

 
19.10.13 - 23:40 habr [odepsat]
Novou poloosou se sníží o jednu manžetu počet problémů, také je vypuštěn problematický závěrnou kroužek vnější manžety který se u originální manžety má také používat jen jednou a vždy nový. Zde je možná jediná nevýhoda nové poloosy, tím, že chybí tento kroužek, tak také chybí krytka gufera proti hrubým nečistotám, ale tripo Trabant tam nemá ani to gufero. Také se vypouští tvarová podložka co byla pod korunkovou maticí.
PŘÍLOHA (poloosy_w_13_3.jpg)

 
19.10.13 - 23:39 habr [odepsat]
Při montáži nových poloos jsem nikde nenarazil na žádný zádrhel, nikde žádný problém, jen samá pozitiva proti původní poloose. Nový díl je celkově menší, takže jak u převodovky tak hlavně u svislých čepů je dostatek manipulačního prostoru, především pro matice čepů. Nová poloosa je výrazně kratší v náboji, nemá vnější závit a po nasazení do nalisováno náboje v ložiscích je utopená asi o 3- 3,5 cm do nitra náboje, takže je celkově kratší nejméně o 5cm což je obrovská výhoda pro příští demontáži třeba kvůli manžetám. Nyní stačí demontovat pouze dolní svislý čep, pro jednoduchost (pokud není čep zničený) tak jen z ramene bez nutnosti vyrážet jej z těhlice. Těhlici vyklonit a poloosa půjde vyjmout. Domnívám se, že není nutné ani demontovat brzdič a náboj kola, bohužel mne nenapadlo tento způsob vyzkoušet a jen pro informaci se do toho nebudu znovu pouštět, takže tohle je teorie a není odzkoušená. Zde musím zmínit, že mám na voze převodovku Felicie 1,3 a mezi ní a motorem navíc asi 3cm silný mezikus, takže převodovka je asi o 1,5cm vlevo a motor o 1,5cm vpravo od originálu, přesto jak staré tak nové poloosy mají v planetách dostatek vedení i dostatek vůle. Při montáži poloos jsem preventivně vyměnil obě gufera difenciálu, obě vnější i vnitřní gufera ložiskových komor. Nové poloosy jsou sice naprosto shodné v části styku s gufery, ale jistota je jistota a doporučuji to preventivně udělat. Po kompletaci je nutné důkladně utáhnout šroub M14x1,5x70 tělový s pevnostní 10,9 a nutné je použít prohnutou předepjatou podložku která jistí spoj. Šroub i podložka je součástí dodávky poloos a podložka by se neměla recyklovat, vždy použít novou. Šroub i podložku jsem si koupil náhradní, šroub 35 kaček kus, podložka 4 koruny kus. S dotažením byl trochu problém, nikde jsem nebyl schopen zjistit utahovací moment. Servisy to pro Wartburg neznají a v prodejně spojovacího materiálu mi řekli, že když je tam prohnutá podložka tak je problém moment určit, ale že nejspíš přetrhnu poloosu, protože tento šroub v tahu udrží lokomotivu. Momentový klíč zůstal v regále a šroub se dotáhl na „krev“ ale s citem. Zní to blbě, takže tak, aby se vyrovnala prohnutá podložka. Viz obrázek.
PŘÍLOHA (poloosy_w_13.jpg)

 
19.10.13 - 23:37 habr [odepsat]
Pro výměnu původní poloosy je nezbytně nutné demontovat brzdič, demontovat náboj kola s kotoučem a oba svislé čepy, tedy i horní! Těhlice nápravy může zůstat viset na čepu řízení. Pak teprve jde vyndat originální poloosa. Je to dáno tím, že jsou moc dlouhé, vlastně trčí přes náboj a tvarovou podložku, pak korunková matice a závlačka, takže asi 2,5cm ven přes náboj. I když se demontuje náboj kola a spodní svislý čep, těhlice se nedokáže vyklonit tak, aby se dala poloosa vyndat, musí se demontovat i horní svislý čep. Pokud jde SČ vytáhnout z těhlice je to fajn, já musel jednu stranu demontovat z ramene, rozebrat i čep řízení a SČ z těhlice vylisovat ve svěráku – stejně byl vadný.
PŘÍLOHA (poloosy_w_13_2.jpg)

 
19.10.13 - 23:36 habr [odepsat]
V srpnu jsem slíbil, že v druhé polovině října namontuji poloosy a pak napíšu svoje poznatky. Pro připomenutí je zde odkaz na nové poloosy. Poloosy jsou z Polska a cena jednoho páru včetně dopravy až domů nás vyšla na 8000 korun. Ty samé od stejného výrobce ovšem za jinou cenu lze koupit i na e-bay.de. Zdá se to mnoho, ale výsledek je překvapující.


http://www.ldm-tuning.de/artikel-7791.htm

PŘÍLOHA (poloosy_w_13_1.jpg)

 
26.08.13 - 17:33 Simpo [odepsat]
[e-mail]
To habr: nemířilo to na tebe jen jsem napsal že se do poloos pouštím a že pak bude produkt k odběru jen jsem zjistil že klouby z galaxyho tam nejdou mají 3O zubů a warburg jen 22 ale na tech nemeckejch strankach píšou že to je systém ford... ne že to jsou klouby z forda tot vše....

 
26.08.13 - 11:37 habr [odepsat]
To simpo: Já doufám, že bude problém vyřešen a že snad už nikdy více nebudu téma poloos řešit, takže ti dám s tvojí nabídkou košem. Ale ne nadarmo se říká "nikdy neříkej nikdy".

V polovině října je namontuji, tak potom sem napíšu recenzi.

 
26.08.13 - 10:10 simpo [odepsat]
koukal jsem po kloubu z forda jenže oni nemci píšou že je vyrobený na bázi forda a neže je z forda ale mám tu náhradu z opla sice není na šroub ale uvidímě jak to bude To habr: to víš já a můj kámoš jsme dali hlavy dohromady a vyrobíme zminované poloosy... tímto se chci zeptat jestli by byl zájem za polovinu ceny co jsou polské poloosy...

 
10.09.12 - 22:31 Pavel JHB [odepsat]
To Radim.p: Samozrejme jsem tam daval ze staryho fanouse, ale mlatit je tam se mi nechtelo.

 
9.09.12 - 13:04 Radim.p [odepsat]
To Pavel JHB: Musíš mít klouby ze starého typu fanouše ( ty velké ) nový typ tam nedostaneš mám to vyzkoušeno Ten kloub ze starého typu tam jde sice tíž ale jde tam jezdím na nich a sem spokojenej

 
24.08.12 - 23:07 Pavel JHB [odepsat]
Tak jem se dostal vcera konecne na zdviz vymenil jsem vybitou poloosu. Skoro mne u toho kleplo, nejakej odbornik totiz vysypal jehly z jednoho kloubku, tak tam dal jen ty, co nasel a pro stouraly jako jsem ja tam pridal jeste 2 dlouhe jehly a jednu segrovku
Pri te prilezitosti jsem udelal posledni pokus se zamenou vnitrniho kloubu z Fanouse. Definitivni MUJ verdikt je, ze to nejde!. Tisicihran je na prvni pohled stejny, ale nasadit to na nej jde jen cca do 1/2 (odzkouseno na 2 kusech). Navic ma kloub delsi ramena i delsi jehly. Jehly W1.3 jsou shodne s jehlami W353.
Jeste zkusim sehnat jinej (idealne novej) Fanousovej kloub a udelam posledni pokus.
Porad mi ale vrta v palici, ze i nemcouri na vsech DF pisou, ze jsou zamenne.
Tim je nejspis dano, ze bude vyhodnejsi zatlacit slzu v oku a prisypat tech necelejch 100 ojro a koupit je komplet.

 
17.08.12 - 13:03 Pavel JHB [odepsat]
To KurvikCV: Jo, myslim ze to bylo v nejakym prispevku, kde se skobcak primo zeptal v Pol. je tam tusim Angl. odpoved a jeho DE preklad, tak to je ono.

 
13.08.12 - 16:01 KurvikCv [odepsat]
To Pavel JHB: to je v tom fóru? já koukal přímo na stránky výrobce v PL a tam nic takovýho..jen komplet

[1-30]   [31-60]   [61-84]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.267315, 19.11.19 - 18:34:55, uptime : 255 dnů 7 hod 41 min, volné místo : 8732 MB
<- listopad
2019
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Hubert
Justa
netOpýr
Ori
Taťka Šmoula