Úvod


Odkaz na archiv



Úpravy->volant
Klíčová slova: volant
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 36 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
3.12.14 - 21:55 Radek [odepsat]
[e-mail]
To abarth.cz: Zdravím. Nemáš typovej list na Kolíňák do Škody 120. Nikde ho nemůžu sehnat. Dík.

 
3.01.12 - 12:19 Hany [odepsat]
To abarth.cz: Puvodne byl lakovanej na cerno a potah podobny trabant rally nebo stejnej to uz nevim.Ale byl v haji. Tak my ho tenkrat jeste obsil tata v ramci moznosti.Stredvou krytku taky jeste k nemu mam schovanou.

 
3.01.12 - 12:17 Hany [odepsat]
To abarth.cz:


http://www.trabime.cz/okno.php?id=49470&cesta=vase_vozy/id_118


zapomnel jsem dat fotku

 
31.12.11 - 19:01 abarth.cz [odepsat]
To Ondřej: to neni tak jistý protože třeba metalexácký sportovní sedačky se do trabanta vyráběly
mam dobový katalog a výrobcích z roku 79 sice o volanech tam nic neni ale o sedačkách a brzdičích se tam člověk dočte je tam i světelná rampa na trabiho

 
31.12.11 - 17:45 Ondřej [odepsat]
[e-mail]
To Hany:
Metalex (MTX), nevyráběl-neupravoval volanty pro Trabanty.
Určitě se jedná o upravený volant, nebo střed.

 
31.12.11 - 13:17 abarth.cz [odepsat]
To Hany: to netušim MTX dělaly hlavně škodovky, ale těch středů bylo nespočet

 
31.12.11 - 13:07 Hany [odepsat]
To abarth.cz: Tenhle volant jsem kdisi ziskal a mel jsem ho v aute.Stredove logo bylo MTX? Je ti znamo ze by MTX delalo volanty na trabanta?

 
29.12.11 - 10:50 Standa1443 [odepsat]
To abarth.cz: já sundávám volanty stahovákem, který jsem si vyrobil a nemusím mlátit kladivem.

 
29.12.11 - 00:07 abarth.cz [odepsat]
To habr:
však to co jsem ti poslal nejsou žádné tuningové volynty ani samodomorobo zabejvám se veteránama a sbírkou dokumentací k nim už nákej pátek vim o čem mluvim, přijed do řevnic u prahy mám tu na 80 metrech čtverečných dokumentaci jen o českých vozech včetně výrobních nákresů a všeho co se týká rally volantů i 12 kousků ruzných typů rally

 
28.12.11 - 23:10 netOpýr [odepsat]
To habr: za úplatek jde dneska změnit i historie

 
28.12.11 - 23:01 habr [odepsat]
[www]
To abarth.cz: To jsme se trochu nepochopili. Já jsem psal výhradně o sportovních volantech schválených (homologovaných) státní zkušebnou v Praze - Klíčanech od výrobce Nástrojárna Kolín n. p. ne o samodomo výrobcích, ne o tuningu a ne o výrobcích tehdejších přidružených družstev které byly při každém JZD které mělo volný chlév pro kovovýrobu. Zažil jsem na Trabantu i upravené hliníkové uzavírací kolečko z nějakého plynového nebo vodovodního šoupěte, ani nebylo potaženo koženkou, tak bych taky mohl uvádět, že výrobcem sportovních volantů Trabant je Sigma Olomouc? Co jsem napsal o schválených volantech, za tím si stojím, historie se změnit nedá.

 
28.12.11 - 21:10 abarth.cz [odepsat]
To habr:
no dělalo se jich mnohem víc tady máš přehled jinak se to lišilo jen nábou ne průměrem

http://www.skoda110r.cz/article.php?id=900

 
27.12.11 - 10:06 habr [odepsat]
[www]
To abarth.cz: Nástrojárna Kolín n.p. vyráběla a měla homologovány pouze dva typy sportovních volantů a to pro Trabanta a Škodu 100!!, Nic jiného nebylo vyráběno v této nástrojárně a nebylo jimi homologováno. Bylo však mnoho jiných výrobců a to především výrobních družstev, ti vyráběli cokoliv, většinou nehomologované, ale v té době se ještě na homologaci drobných dílů tolik nedbalo. Nejsem si jistý přesnou mírou, ale Trabant měl pravděpodobně průměr 32cm a Š100 měla 34CM. Těmi průměry si již jistý nejsem, ale rozdíl Škoda a Trabant je na 100% 2 cm. K volantům se dodávaly homologační listy a řidič jej vozil u sebe a musel jej předkládat VB a také na STK.

 
27.12.11 - 09:55 habr [odepsat]
[www]
To petr.plzen: Absolutní souhlas. Ten kolík se ve středověku dělal hladký a broušený do kužele, jmenoval se "zajišťovací kolík" ale jak přicházelo období úspor, tak se použila hlazená kulatina třídy 11373 a do ní se nasekly tři záseky o proměnné hloubce a tím se vytlacil materiál na vznik pseudokužele, toto provedení se v rámci úsporné inovace pojmenovalo "rýhovaný kolík 8x32" ale každý strojař ví, že rýhovaný rozhodně není, je jen naseknutý. Protože je z materálu na bázi bláta, tak se při natloukání záseky shrnou a tím se "zašprajcují" a kolík v otvoru podrží. Odvrtání není jednoduché a může vést k poškození volantové tyče která je z bezpečnostních důvodů dost subtilní, snadnější je zbrousit protilehlou stranu vůči zbytkům záseků a kolík následně vyrazit, brousí se na staré nábě, takže o poškození nejde, pokud nejsou stopy po zásecích patrné, tak obrousit na obou stranách a pak obvykle již záseky vidět jsou, vyrážet proti nim s oporou většího kladiva proti nábě - kontra. Osobně sundávám jen spodní kryt volantové tyče, demontuji imbusy na zámku řízení a pevnostní šroub M8 pod hardy spojkou, pak vysunu volant cca 15 cm do kabiny a sklopím dolů, volant zapírám o koleno, brousím proti koberci a nemlátím proti sklům.

 
26.12.11 - 23:38 jeffbond [odepsat]
Pro Trabase omluva. Špatně si mě pochopil a máš pravdu, že zajišťovací kolík je z plnýho materiálu a do kolnusu, přesně jak píšeš a to na každym trábu - to nikomu nevivracim. Jenom jak si to rozepsal o tom katalogu, tak mi připadá, že je tvůj popis ohledně duté trubičky je špatný, protože tam vidim plnej matroš a v něm drážku která dělá směrem do středu "v" proto mi příde že nejde o trubičku ale o plnej matroš ok? Ještě jednou se omlouvám, nechtěl jsem nikoho urazit.

 
26.12.11 - 21:02 trabiKlub [odepsat]
Myslím, že Trabas má pravdu. I v origo DDR katalogu je obrázek kolíku tak blbě nakreslený, že vypadá jako rozříznutá trubka. Ale název je "Kegelkerbstift 8x32 TGL O-1471-5.8" což je (v češtině) kuželový rýhovaný kolík (a je stejný s kolíkem na spodním čepu př. nápravy). Také jde kolík vyrazit s pomocníkem, který do proti podrží (kontra) podstatně větší kladivo. Taky jsem se setkal s rozklepaným kolíkem. Použil jsem rozbrušovačku a rozklepané konce opatrně obrousil, až jsem zjistil z které strany je kolík rozšířen. Při demontované řídicí tyči je ve svěráku vyrážení jednodušší, ale komplikuje to skříňka zapalování se zámkem řízení. A pokud jde o staré provedení s vulkanizovaným spojením obou dílů (bez hardy spojky) pak pomůže jedině celková demontáž včetně příčné konzoly.

 
26.12.11 - 20:57 abarth.cz [odepsat]
To Ondra Ptak: myslím že už ne, ještě ho vyráběly v českym dubu a v lomnici, jsou dost chatrně vyrobený podle mě by nebyl zájem

 
26.12.11 - 20:21 petr.plzen [odepsat]
To abarth.cz: No jo, se nediv, pokud ho někdo před tebou poklepával jako mechanik Koudelka nejtek ve filmu Jáchyme, hoď ho do stroje, tak se nediv. Nejhorší je, že když to člověk nemá celý ve svěráku, tak to děsně pruží, když si to zapřeš o podlahu, tak je lepší vyndat přední okno, abys ho nerozbil kladivem. a nebo to vyndat celý (volant s tyčí a se spínací skříňkou) a dát si to do svěráku, tak bych to asi řešil já.

 
26.12.11 - 20:19 Ondra Ptak [odepsat]
To abarth.cz: A propo, nevis zda ta kolinska nastrojarna jeste vyrabi volanty? Na jejich strankach jsem nic nenasel

 
26.12.11 - 20:18 Ondra Ptak [odepsat]
1
-0
1
To abarth.cz: A neni rychlejsi demontovat volantovou tyc i s volantem a vklidu to vyklepnout ve sveraku a rovnou tam namlatit i ten novej? Ma to vyhodu taky v tom, ze se nevymacka horni plastove ulozeni volantove tyce a volant pak nema tu hnusnou vuli.

 
26.12.11 - 20:10 abarth.cz [odepsat]
právě jsem skončil s vyndaváním kolíčku který má opravdu 3 drážky, ale bez úspěchu, mlátil jsem do toho hodinu a půl a nehnl se ani o milimetr , zítra ho odvrtám

 
26.12.11 - 18:40 abarth.cz [odepsat]
To Hřib: neni pravda ře trabant má menší rally se dělaji 3 průměry 30,33,35 jak na škodu tak na trabant a žiguli a nespočet středů a ramen , dělaj se i dvouramený

 
26.12.11 - 18:22 petr.plzen [odepsat]
To Trabas: Všechny postřehy jsou užitečné. Každý ať si to zajistí čím chce, třeba dřívkem od nanuka. Kuriozní zajištění zároveň spojené se srovnáním volantu jsem jednou objevil při rozborce trabika. Aby šel volant rovně, byl pootočen na hřídel, do hřídele byla vyvrána dirka a vyřezán závit M6 a celé to bylo z jedné strany "zajištěno" vysocepevnostním šroubem M6x12 Made in Hobbymarket (pevnostní třída taveného sýra). To jeffbond: Takže čepem z pantů dveří to možná zajistil lze, vzhledem k pevnosti tohoto materiálu to asi bude i držet, ale jsem asi posera a do svého auta bych si to nedal a ani při opravě cizího bych si takovou náhradu netroufl. A ten zajišťovací kolík by měl mít tři záseky pootočené po 120st. Možná víc by věděl Habr, já se v praxi setkával v originálu jen s tímto provedením.

 
26.12.11 - 18:15 Hřib [odepsat]
To Trabas: ještě se neuraž, ale ty Rally volanty z Kolína se neliší jen nábou, ale i průměrem, škodovácký je větší

 
26.12.11 - 17:37 Trabas [odepsat]
[e-mail][www]
1
-0
1
Že jsem sem něco psal. Já nikoho nepřesvědčuji o tom, že nemá pravdu. Ofotil jsem katalog, aby bylo vidět, jak se řadí součástky za sebou. Uvedl jsem, že u mého trabíka byl váleček z plné kulatiny a do kolnusu a že šel vyrazit jen z jedné strany. Katalog neposuzuji a ani nehodnotím, co je anebo není, anebo by mělo být na obrázku. Já osobně bych si do řízení nikdy plechovou, proříznutou trubičku nedal. Takže vážení promiňte, že jsem sem vůbec psal.

 
26.12.11 - 16:31 jeffbond [odepsat]
[e-mail][www]
0
-1
-1
Trabas mrkni na to ještě jednou, na tom obrázku s tim starym volantem je opravdu kulatina ale s podélnou drážkou (ta drážka je snad na všech kolících co jsem kdy vyndaval)- ono to klame a vypadá jako dutá neuzavřená trubička ále zdání klame, nebo v tomto případě klame ta podélná drážka v tý kulatině...jinak může se použít i typ ocelový trubičky s podélnym přerušenim, je pevná a mě tam drží jak čert - žádná vůle - sežene se v každý traktorce.

http://jeffbond.galerie.cz/5098081-zzz-kos#82261810

 
26.12.11 - 14:16 petr.plzen [odepsat]
1
-0
1
To Trabas: V katalogu jsou chyby, tohle není jediná, třeba se koukni na složení přední těhlice (pouzdra HSČ), Na školení v Blatné se na to též narazilo. V každém případě tam patří plný zajišťovací kolík, ten samý co zajišťuje dolní svislý čep.

 
26.12.11 - 13:23 Trabas [odepsat]
[e-mail][www]
To petr.plzen: Petře, buď tak hodný a podívej se na obrázek z katalogu, jde to i zvětšit kliknutím na něj a na symol v horním rohu obrazovky. Co vidím, snad uvidíš také, je to nakresleno jako dutá neuzavřená trubička. V trabíku jsem měl plnou kulatinu do kolnusu, takže šla vyrazit jen na jednu stranu.
Co se týče volantů, tak vlastní volant CS výroby je pro všechny typy stejný. Škoda má na znaku ve středové gumě Škoda Rally a Trabant má nápis Trabant Rally. Asi šesti šrouby M6 je volant přišroubován k nábě. Pro škodovku je tzv. tisíchran a zhora jištěn matkou na 22klíč. Trabant má nábu na trabantí způsob. Měl jsem jej na Š 120 a stál nový asi 360Kč (volant i nába).

 
25.12.11 - 23:36 petr.plzen [odepsat]
To abarth.cz: Tak to už někdo odborně demontoval

 
25.12.11 - 23:02 abarth.cz [odepsat]
nábu mam asi škodováckou, ale neni problem vyrobit
jen koukám na ten kolík a je na obou stranách rozklepanej, vypadá jak ocelovej nejtek na ponorce

[1-30]   [31-36]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.146554, 23.01.18 - 12:52:57, uptime : 382 dnů 14 hod 25 min, volné místo : 13123 MB
<- leden
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
STK Juraj