Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Co je to za díl?
Klíčová slova: díl, co je to
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 804 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
2.04.16 - 19:58 M@rtin KOE [odepsat]
Tusite, z ceho to je, sire 5cm?
PŘÍLOHA (20160402_102316.jpg)

 
16.01.16 - 20:25 David  [odepsat]
To Ori: Poud si dobře pamatuju tak když jsem dělal autoškolu tak je měla IFA jako pozičky na střeše.
PŘÍLOHA (ifa-l-60-gruen-hlavac-190410-02.jpg)

 
16.01.16 - 20:22 Pavel JHB [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Moskvic 412 taky vylucte, tam byly hranaty

 
16.01.16 - 19:07 Ori [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: popisek zadny
jen: je to na klasickou jednovláknovou žárovku s paticí BA15s

 
16.01.16 - 19:06 Ori [odepsat]
To netOpýr: lod byla vyloucena..

 
16.01.16 - 18:57 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: napadá mě poziční světlo C sloupek Moskvič 412, ale je to opravdu jen tip : )

 
16.01.16 - 18:54 netOpýr [odepsat]
To Ori: to vypadá na loď....

 
16.01.16 - 18:49 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Ori: Ma to nejaky popisek?

 
16.01.16 - 18:29 Ori [odepsat]
To Ori: a jeste jedna
PŘÍLOHA (svetylkoo.jpg)

 
16.01.16 - 18:28 Ori [odepsat]
vite prosim nekdo, z ceho to jsou svetla? Diky
PŘÍLOHA (svetylko.jpg)

 
13.12.15 - 09:45 Vašek V. [odepsat]
[e-mail]
Děkuju za více než vyčerpávající přiblížení, jak celý stroj funfuje.. :) Opravdu to nebylo asi vůbec jednoduché se s tím strojem sžít..

 
12.12.15 - 19:22 habr [odepsat]
[www]
To Pavel JHB: Těch pedálů bylo celkem 6 vedle sebe. Z leva do prava: půlený smetáky dolů a pojezd vpřed, půlený smetáky stop a nahoru + couvání, klasická kapalinová spojka, pak sloupek volantu za ním vzduchová brzda, dál pedál plynu a poslední byl pedál ovládaný patou na okamžité vypnutí ručního plynu.
Těžké bylo naučit se po příjezdu do uklízeného prostoru vypnout klasiku a přejít na hydro, a po úklidu zase zpět, to mi tvalo aspoň dva týdny než to bylo "i poslepu". obtížné bylo naučit se dávkovat postřik vodou, prach se musel poropit tak, aby ho košťata zametla do kuliček a ty se pak nasály do komína a ten neucpaly, komín měl ještě tlačítkem ovládanou klapku aby mohl nasát třeba PET, ale nasál ji i plnou, klidně dlažební kostku nebo půl cihly. Málo vody - ucpaný komín betonem z prachu, moc vody špinavé šmouhy za autem. Ovšem nejtěžší bylo používání radlice, jednak byla širší na obou stranách asi o půl metru, na koncích praporky které křoví trhalo, jejich ocelové tyčky lámalo a ohýbalo, sklon radlice vpravo. Jezdilo se na silniční pojezd, když jsi jel pomalu, tak se sníh roloval v radlici nakonec se nedal utlačit, když jsi jel rychle, tak se prášil na okna a pokud jsi o něco brnkl, tak se hned ustřihla pojistka a díl radlice se sklopil, jinak by to celý vůz hodilo vpravo. S tím plužením jsem docela bojoval celou dobu, odhadnout rychlost tak, aby se sníh roloval v radlici a samovolně odcházel vpravo a nedržel se v ní. Bylo to ale docela královsky placené, takže mne to bavilo dvojnásob.

Když vidíte sypače s radlicí, tak obvykle jedou dost svižně, to je právě proto, aby se sníh rotací a odstředivou silou sám uklízel do strany, jinak by dokázal zastavit auto, je dost těžký.

 
12.12.15 - 19:03 habr [odepsat]
[www]
Ještě doplním, že v tacho byla jediná kontrolka a to dobíjení, ostatní obvyklé a pak přídavné kvůli majákům a hydro byly na přístrojovce.

Připouštím, že stejný tachometr mohl být i v jiném autě, unifikace byla obrovská, ale v zametací Ifě byl tenhle na 100%.

 
12.12.15 - 18:54 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Kdyz to ctu - puleny pedal, dalsi halda pedalu-napada mne jedine - kolik let se s tim clovek ucil jezdit, nez se mu to nepletlo ??

 
12.12.15 - 18:48 habr [odepsat]
[www]
To Vašek V.: Je to srašně jednoduché když má člověk zkušenosti. Uvedený tachometr je ze zametacího vozu IFA. Červené řazení je optimální pro jízdu na klasický převod po silnici kdy je zadní náprava poháněna motor - převodovka- kardan. Zelené značení řazení je výhradně pro pojezdovou hydraulickou soustavu. Motor za spojkou po přepnutí místo převodovky roztáčí mohutné čerpadlo hydraulického oleje(a vývěvu vysavače) a hydromotory pohání přední výklopný, boční spouštěcí a středový příčný kartáč a současně motor hydropojezdu opět na kardan zadní nápravy. Při úklidu se nastaví konstantní otáčky motoru ručním plynem (vypíná se nožním pedálem) a přes klasickou spojku se zařadí některá rychlost podle potřeby úklidu. Jak se pustí pedál spojky, tak vedle spojkového pedálu jsou dva malé dvojčinné pedály pojezdů, levý nejprve spustí košťata na zem a roztočí je, při došlápnutí do druhé polohy se vůz rozjede vpřed jednotnou rychlostí podle zvoleného převodu. Pravý z malých pedálů v první poloze bleskově zvedne všechny kartáče kvůli překážce ale nezastaví pojezd, po došlápnutí se obrátí pojezd na couvání. Zelený rychlostní stupeň volí řidič předem podle množství smetí, na jedničku se nejezdí, na dvojku málo, to by muselo být velké znečištění třeba bahno ze stavby na asfaltu, na trojku s menším plynem se uklízí listí, na čtverku obvyklý úklid okolo pangejtu když není bláto, na pětku se téměř nejezdí, je moc rychlá. Otáčky vysavače jsou konstantní od motoru, hydro podle převodu, čím větší stupeň, tím větší rotace kartáčů a rychlejší pojezd.

Jedzdil jsem s tím několik let, přední kartáč jsme sundali, byl jen na vymetání koutů parkovišť, zato jsme měli sací hadici na vysávání kanalizačních vpustí na zadním čele a na zimu jsme do předního vzduchového závěsu dávali třídílnou radlici na sníh. Naše IFA byla z těch moderních s plnou výbavou, hranatá budka, ale jen levostranné řízení. Byly ještě s oboustranným řízením,ale ty obvykle neměly tlakové kropení, radlici ani sací komín na kanály. Pro zajímavost spotřeba: obrovská, přejezd na klasiku okolo 45 litrů na 100 km, zametání 25 litrů za hodinu (motor konstantně nastaven na 2200 ot a hydraulika jej zatěžovala podle náročnosti metení a terénu. Zásoba vody na kropení 3m3 pro 13 trysek, bunkr na smetí které se také kropilo byl 6m3. Vlastní několikastupňové tlakové vodní čerpadlo, vlastní hydrant a mnoho vymožeností. Celkem 3!! přístrojové desky, klasika před řidičem pro silniční jízdu, panel tak se dvaceti ovládacími prvky za řidičem a pomocný panel ne stropě nad předním oknem. Odjet s tím nedokázal nikdo neproškolený a to ani metr na žádný pohon. Postrach běžných řidičů nákladních aut když s tím měli za nás (byli v Kovošrotě jen dva co to zvládali) někam přejet, ale jinak dokonalá technická lahůdka se kterou bych se po letech zase rád projel.

 
12.12.15 - 18:37 Vašek V. [odepsat]
[e-mail]
Dobře.. Děkuji moc za odpovědi. Robur mě tedy taky nenapadl.. :)Aspon vím, co mám doma. Celý den mi to vrtalo hlavou.

 
12.12.15 - 18:29 Kocour [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: áha Robur mě nenapadl...

 
12.12.15 - 18:26 Strýc alias Myslivec [odepsat]
Prdlačky, to je origo. Mam ho taky. Redukovaný a silniční stupně. Robur.

 
12.12.15 - 18:00 Ondřej [odepsat]
[e-mail]
To Vašek V.: Jen polemika a dedukce: Design a snad i rozměr by mohl být shodný s trabim.(ale 100% není určen pro Trabanta. Římské číslice-hádám budou oznčovat, kdy řadit příslušný rychlostní stupeň. Zelenou barvu bych tipnul, pro hospodárný ekonomický provoz / červená nejzašší okamžik pro přeřazení. Podle hodnot umístění římských číslic, bych si dovolil tvrdit, že se jedná o vozidlo s naftovým motorem (Multicar ???). Fakt netuším, zda měly Multicary 5-ti kvalt ..
:-)

 
12.12.15 - 17:56 Kocour [odepsat]
To Vašek V.: to vypadá že si někdo označil EKO řazení a i sportovní verzi kdy měl ve voze podle všeho 5g.

 
12.12.15 - 17:38 Vašek V. [odepsat]
[e-mail]
Zdravím.. Dnes jsem si na burze koupil rychloměr kvůli stříbrnému rámečku a prvně jsem si myslel, že se jedná o Trabanta. Ale rychl. stupnice je jen do 100 km/ h a římskými číslicemi zelené a červené barvy označující cosi. Neví někdo, k čemu byl tento rychloměr určen? A má jen jedno připojení na kontrolku.
PŘÍLOHA (fotografie1520.jpg)

 
2.12.15 - 21:49 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To M@RTiN KOE: Praha- Braník

 
2.12.15 - 20:11 M@rtin KOE [odepsat]
Jediny kus na svete, vyrobeno z prvotridniho materialu, kdysi obdivovano mnoha uzivateli stejnych vozu.......urcite poznate
PŘÍLOHA (cotoje.jpg)

 
17.11.15 - 20:01 taktos [odepsat]
To M@RTiN KOE: ja som ho mal na 601 rok vyroby 1969

 
17.11.15 - 19:39 M@rtin KOE [odepsat]
Pozna nekdo tento vyfuk? Vyrobce a pripadne rok, kdy se vyrabel?
PŘÍLOHA (20151116_115457.jpg)

 
17.07.15 - 23:05 AMPERAK [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: přeci vsáknuté nebo místy i barákpodemleté
aktuálně tu je z řeky říčka a z potoku potůček

 
17.07.15 - 21:05 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To AMPERAK: joo Trutnov.. kde ty loňské sněhy jsou

 
17.07.15 - 20:20 AMPERAK [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: podzim nemohu slíbit. protože škola. minule sem chtěl a zkoušky zase něaké. ale jinolky jedu ikdyby mě měli vyrazit tak ti ho vemu tam. kdyžtakt se někdy připomeň. Nebo kdybys jel na trutnov, tak se taky ozvi...

 
17.07.15 - 18:11 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To AMPERAK: Dík. Bohužel na jívku ani potštejn se nedostanu. Jedině že bych někoho pověřil a poslal vytlemenou fotku klidně v jinolkách, nebo pojedeš-li na podzim do Prahy

 
17.07.15 - 16:16 AMPERAK [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: jestli pojedeš na jívku nebo potštejn čí za rok jinolice, postačí, když se pěkně usměješ

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-120]   [121-150]   [151-180]   [181-210]   [211-240]   [241-270]   [271-300]   [301-330]   [331-360]   [361-390]   [391-420]   [421-450]   [451-480]   [481-510]   [511-540]   [541-570]   [571-600]   [601-630]   [631-660]   [661-690]   [691-720]   [721-750]   [751-780]   [781-804]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.279264, 20.11.18 - 19:08:54, uptime : 37 dnů 1 hod 19 min, volné místo : 12330 MB
<- listopad
2018
->
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Filip
KurvikCv
Wimpy
Zahajskej