Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->Uplny offtopic. Od uprav motoru az k topeni v bara
Klíčová slova:
Určeno pro: Ostatní


V tomto tématu je 18 příspěvků

 
19.10.17 - 21:02 Yokotashi [odepsat]
[www]
To AMPERAK: Proc nepouzit indukcnost kotvy, kdyz tam je? Fakt je, ze by clovek nemel jit moc vysoko s kmitoctem, takze zustane ve slysitelnem pasmu, ale to mi nevadi.

Co se stane pri uplnem vypnuti napajeciho menice vim jenom teoreticky, ale zato vim presne co se stane, kdyz se na 1kW permanentne buzenem motoru stahne referencni uroven pro generovani PWM nic, nez je spodek trojuhelniku a tim se vykonovy FET nikdy nesepne.

Nestane se vubec nic.

Energie ulozena v indukcnosti kotvy se postupne vybije pres zpetnou diodu, proud kotvy zanikne a napeti s nim. Zadna napetova spicka, zadne odpalene FETy, nic.

To mi pripomina, ze bych ten menic mel postavit potreti a tentokrat si do motorky vyrobit i vlastni drzak uhliku, protoze puvodni reseni z termoplastu je ponekud idiotske.

 
18.10.17 - 21:34 AMPERAK [odepsat]
To Yokotashi: já bych použil normální regulátor. on využívá indukčnosti kotvy motoru.
normální měnič potřebuje navíc ještě pořádnou cívku a nikdo neví, co udělá, až ho vypneš a motor se bude točit. regulátor motoru je na to navržený. protože motor je silnej akumulační prvek. ale nápad dobrej

 
18.10.17 - 20:54 Yokotashi [odepsat]
[www]
To milan: diky za link.

Motor je stejnosmerny 24V, takze snizeni napeti a regulator je v zasade totez. Jedina otazka je, jestli to neregulovat nijak (nastavit napeti), menit napeti podle proudu (jako by motor mel kompaudni buzeni), nebo primo snimat otacky a regulovat to na konstantni otacky. Tomu PWM menici je podle me uplne jedno, co z tech moznosti dostane do zpetne vazby.

To Pajka Vrakař: Na velky soustruh to chce dodelat podlahu v garazi a dodelat v tomto pripade znamena bagrovani, betonovani a izolovani, protoze pod soustruh se jeste musi vejit akumulatory. Takze uvidim k cemu se dostanu na stavajici 50kg hracce.

 
17.10.17 - 11:17 milan [odepsat]
To Yokotashi: spíš bych se ohlížel po regulátoru motoru, než pro něj snižovat jen napětí. navíc budeš i brzdit rekuperací.
mrkni na: http://arambajk.blogspot.cz/
tenhle člověk je velmi šikovnej a určitě ti poradí jak na to.
Já bych k motoru dal tachodynamo, nebo jiné snímání toček a bylo by.
jinak superkapacitory jsou super... trošku klesne cena a taky nakoupím...

 
16.10.17 - 09:04 Pajka Vrakař [odepsat]
To Yokotashi: Neříkám, že na to jdeš špatně, ale svými schopnostmi zbytečně plýtváš. Lepší by pro tebe bylo sehnat starší zrepasovatelný soustruh s hotovými převodovkami. Dořešit regulaci otáček elektromotoru, dodělat digitální odměřování a můžeš mít slušný stroj i z hodně staré vrany. Soustruh si můžeš svépomocí vyrobit jakkoli dobrý a stejně dojedeš na nízkou váhu a malou tuhost.

Kdyby se ti ale chtělo sestavit to digitální odměřování, tak bych to ocenil. Bohužel nemám moc času to vymýšlet a musím napřed dokončit jiné rozdělané projekty. S konstruováním strojních součástí klidně můžu do budoucna pomoct.

 
15.10.17 - 15:54 Yokotashi [odepsat]
[www]
Kdyz se pripoji superkondenzator paralelne k 1 clanku oloveneho akumulatoru, tak nepotrebuje zadnou balancovaci elektroniku.

Duvody, dusledky, vyhody, nevyhody a efektivitu daneho reseni si muzete odvodit za domaci ukol.

Podruhe to sem psat nebudu. V pripade zajmu o detaily se zkuste zeptat cloveka, ktereho napadlo implementovat server tak, ze se prizpevek po pokusu o pridani bez zapnuteho javascriptu ztrati a neni dostupny ani po navratu zpet. Pro stouraly - ne, neni to bezne chovani webu s vypnutym javascriptem.

 
9.10.17 - 23:25 Yokotashi [odepsat]
[www]
Nemate nekdo 10" disk s derami 4x115 siroky 130mm (5.13")?

Jediny 10" disk s touhle absurdni rozteci, co jsem na internetu nasel, je znaceny jako 3.5Bx10H2/4x115/85/ET-2, tabulky jak dekodovat co ktere cislo znamena obsahuji trochu jine znaceni, ale pokud to 3.5 je sirka v palcich, tak to je uzke.

 
6.10.17 - 14:29 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Zahajskej: Rezat hlinik rucne pilkou na zelezo je rychlejsi, nez platkem na elezo do sukapilky, protoze platek se hned zasere hlinikem a je nutne mu ten hlinik porad vyskrabavat ze zubu. Nejrychlejsi je flexa, ale to uz je specialni pripad.

V kazdem pripade na 500 otacek jsem s hlinikem nemel problem a s mosazi taky ne od prumeru cca 10mm do nejakych 50mm.

 
5.10.17 - 21:49 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: Hliník se při nízké řezné rychlosti neobrábí, ale maže.

 
5.10.17 - 20:15 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Pajka Vrakař: kdyz koukam na tabulku od Zahajskeho - a 1km/min do hliniku mi prijde jako docela silena rychlost - tak bych ty otacky mel asi prehodnotit. Zjevne dojde i na odbuzovani motoru.

Nejmensi otacky, co potrebuju (jestli budu vubec nekdy soustruzit litinu) jsou pro nuz radeka 15m/min -> 26.5 ot/min pro prumer 180mm. Bez litiny dvojnasobek. A nejvyssi jsou zase o dost vetsi, nez jsem pocital, takze se musim rozhodnout, jestli odbuzovat motor (problem jsou loziska), dat tam vic remenic, nebo druhou prevodovku. Ale ta by musela byt bez staleho prevodu, takze neco jako prevodovka z S1203.

O obrazecce uvazuju taky a hlavne bych tam chtel dat krokovy motor na suport a snimac polohy na hridel univerzaly, abych s tim mohl rezat zavity. Pote, co jsem si precetl jak vypada Nortonova prevodovka, tak mi to prijde jako nejjednodussi zpusob, jak synchronizovat pohyb suportu s univerzalou.

Dokonce jsem se snazil vymyslet serii prevodovek, ktera by zvladla bezna metricka stoupani (ono to vypada tak nadejne - 1, 1.25, 1.5, 1.75, 2, 2.5, 3 ... jenomze pak prijde 0.8, 0.7, 0.5 (to by jeste slo), 0.35) skoncil jsem u systemu asi sesti prevodovek za sebou a to by melo takovou vuli, ze by na tom nesel riznou zavit ani do parku pro zasroubovani do rohliku.

To Zahajskej: Diky za tabulku reznych rychlosti.

Vypocty sice zvladam vyrazne lepe, nez ty prakticke remeslne dovednosti :-), ale je dobre, ze to tu je komplet - jini to muzou mit presne naopak.

 
5.10.17 - 11:51 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Zahajskej: Ještě doplním, nerez asi o třetinu nižší řezná rychlost oproti oceli. V tabulce to není. Při stejné jako u oceli, se rychle otupí nástroj. Nerez obecně potřebuje nižší otáčky a větší sílu.

 
5.10.17 - 11:47 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Yokotashi: Otáčky obrobku stanovíš dle řezné rychlosti pro určitý druh práce, materiálu a použitého nástroje podle vzorce m=Vx1000:Pí:D, kdy m jsou otáčky obrobku, V je řezná rychlost, Pí je snad jasné a D je průměr obrobku v milimetrech. Řezné rychlosti viz tabulka v příloze.
PŘÍLOHA (ezne_rychlosti.pdf)

 
5.10.17 - 07:24 Pajka Vrakař [odepsat]
To Yokotashi: Já si nad soustruhem kvůli stroboskopickému efektu svítím navíc ještě halogenem.

Těch 500 otáček je na větší věci hodně, ale na malé zase málo. Ten rozsah by to chtělo o dost větší.

Já mám soustruh maďarské výroby Kart E2N, takový menší, ale dostačující. Do budoucna zvažuju dodělání digitálního odměřování, suportovou frézku, suportovou bruzku a ideálně ještě obražečku. V hlavě to mám, ale mám toho stále hrozně moc na to, abych to dostal na papír a do výroby.

 
4.10.17 - 21:05 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Pajka Vrakař: Suport meho prvniho soustruhu utrpel vylet do stavu beztize, protoze jsem nestihl vcas zarvat, ze sroub se v suportu muze volne pohybovat. Takze smajda a bude potreba s tim vymyslet neco chytreho.

Takze zprovoznuji druhy - o neco vetsi - soustruh.
Tricelistova univerzala, tocny prumer cca 150mm, tocna delka cca 500mm (z hlavy - nesel jsem to merit), na suportu konecne upinani na 4 nastroje (a ne na jeden, jako na tom prvnim), ale bohuzel nema pravitka na posunech.

Prvni krok bude spojit ho remenici s vystupem z prevodovky Trabant (jeste se budu muset rozhodnout, jestli pouziju i buben a timpadem budu mit brzdu, nebo jestli se na to vybodnu a udelam napinani pres napinaci kladku). Do vstupu prevodovky bude pripojen motor 24V stejnosmernych, 1.5kW a ten bude rizen menicem a napajen z NiCd baterek Ferak.

Menic bude odvozen od tohoto schematu:

http://www.aca-vogel.de/DCDC-Converter/8AfromLM2575_en.html

Nutne upravy schematu:
- otestovat na >60A (je tam 76A FET), pripadne dat vice FETu paralelne
- omezit napeti na gate (neprezije vic, nez 24V) - otestovano, schema casem nakreslim
- omezit maximalni proud (zatim neotestovano)

Budu se muset rozhodnout, jestli ma smysl to ridit na otacky (do zpetne vazby nezapojovat napeti na vystupu, ale napeti z tachodynama na hrideli motoru), nebo jestli to je pitomost.

Buzeni motoru zatim planuji pripojit natvrdo na 2V a neridit ho. Nevim, co snesou loziska a nemyslim si, ze potrebuji zvysovat otacky.

Otacky za prevodovkou vychazeji na 85 ot/min (na jednicku) az 336 ot/min na ctyrku. Jeste to muzu poladit velikosti remenic.

Budu rad za kazdou radu od nekoho, kdo ma vice zkusenosti se soustruzenim.

Muj stavajici soustruh je zprevodovany zhruba na 500 otacek (asynchronni motor a remenice) a je to moc. Zvlast na vetsi veci.

Proc tam je prevodovka, kdyz tam bude regulator napeti? Protoze kdyz stahnu otacky jenom napetim, tam mi klesne i moment (v nejlepsim pripade by asi mohl zustat stejny - protoze zavisi na proudu) a s tak slabym motorem chci mit moznost zvysit moment prevodovkou.

Druhy (mene dulezity) duvod je, ze uvazuji o pripojeni kompresoru na ten samy motor, takze by slo vyradit a nechat bezet jenom kompresor. K tomu bych ale potreboval vymyslet nejaky zpusob, jak ten kompresor jednoduse pripojovat a zase odpojovat (nemusi to byt za behu). Jedna z variant je druha prevodovka, dalsi je elmag spojka od klimatizace (jestli na to bude mit dostatecny vykon) - ta by mela vyhodu, ze by automatika mohla odpojit kompresor, kdyz bude natlakovany. Ale nesmi ovladat motor (nebo alespon nesmi ovladat motor, pokud je zarazena prevodovka soustruhu, ale to uz mi prijde moc o drzku, resp. o prsty).

Proc na 24V? Protoze mam solarni panely zapojene na 24V a ty mam tak zapojene proto, ze mam NiCd baterky na 24V. Coz jsou baterky, ktere na rozdil od olov nechcipnou po 100 cyklech a peti letech provozu. Navic 24V je prumyslovy standard - dobre se s tim napaji LEDky (svetla), pocitace, notebooky a dalsi elektronika.

A samozrejme neresim stroboskopicky efekt, protoze pod stejnosmerne napajenou LEDkou nenastava nehlede na to, ze 24V DC motor stejne nepojede synchronne se siti.

 
4.10.17 - 07:55 Pajka Vrakař [odepsat]
To Yokotashi: Popiš ten tvůj soustruh a co kolem něho vymýšlíš.

 
4.10.17 - 02:34 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Killer Koly: asi z nich vyhazel offtopic a pripadne dalsi veci, ktere by nebylo uplne vhodne vystavovat verejne (uz je to tak dlouho, ze si nepamatuju, co v nich presne je).

 
3.10.17 - 20:13 Killer Koly [odepsat]
co kdybych sem pro zacatek zkopiroval ty maily?

 
3.10.17 - 19:18 Yokotashi [odepsat]
[www]
Protoze v ruznych vlaknech sklouzavame do diskusi o zcela netrabantich vecech, rozhodl jsem se zalozit tohle vlanko, kde pujde probirat solarni ohrev teple vody v baraku, parni stroje, konstrukci vlastnich alternatoru a dalsi veci tykajici se Trabantu a Wartburgu zcela okrajove, nebo vubec.

Info pro adminy: pokud se rozhodnete tohle vlakno smazat, dejte mi prosim vedet dopredu, presunu to na jiny server.

[1-18]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.131924, 23.10.17 - 11:34:25, uptime : 290 dnů 12 hod 7 min, volné místo : 13883 MB
<- říjen
2017
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Filip93