Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->W353 - Všelijaké dotazy k rekonstrukci
Klíčová slova: Motor, rám, kastle
Určeno pro: Wartburg 353


V tomto tématu je 378 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
25.06.19 - 10:31 ovlaky [odepsat]
Nevíte, kde se dá sehnat tento pojistný kroužek obdélníkového průřezu na poloosu k zajištění tříramenného kloubu na W353? Průměr drážky v hřídeli je 23,3 mm (vnitřní průměr kroužku asi 23 mm), vnější průměr kroužku 29 mm, tloušťka kroužku 1,15 mm. Všude nabízí jen segerové nebo třmenové pojistné kroužky, ale toto v nabídce není. Děkuji.
PŘÍLOHA (pojistny_krouzek.jpg)

 
22.06.19 - 16:05 habr [odepsat]
To ovlaky: není zač, sám jsem rád, když se něčemu přiučím, je to levnější než dělat chyby.

 
22.06.19 - 15:39 ovlaky [odepsat]
To KurvikCv: Měl jsem na mysli zadní podběh, v místě u zadního čela a u výztuh, tak jako klasicky bývá u všech vozů zničené odlétajícím štěrkem. Tam kupovat celý díl kvůli menší části by bylo opravdu zbytečné... http://trabantshop.cz/?2205,zadni-podbeh-pravy Přední blatníky náhradní mám, s tím problém není a dají se sehnat někdy i levněji. Možná je zbytečné řešit tu třídu, ale když jsem doma neměl žádný plech, tak jsem chtěl aspoň kupovat něco, čím se to běžně dělá. A také se něčemu přiučit, což děkuji habrovi za vynikající vysvětlení!

 
21.06.19 - 20:17 KurvikCv [odepsat]
To ovlaky: nemalý peníz? Za dvojku oba přední blatníky s podběhem...jako přijde mi fakt nesmyslný řešit třídu oceli na záplatu díry

 
21.06.19 - 20:08 ovlaky [odepsat]
To netOpýr: Ano, většina dílů je snadno dostupná, ale pokud mi chybí vyvařit jen určitou část podběhů, nebudu kvůli tomu měnit celý bok nebo kupovat celý bok za nemalý peníz a z něj si kousek ustřihnout... Materiál už mám naštěstí vyřešený.
Dnes jsem si dovezl černý plech 11 321.21 v tloušťce 1 mm, což má podlaha na kastli. Chtěl jsem i tu 11 373, ale bylo mi řečeno, že se dělá až od 1,5 mm, což jsem poté zjistil i po hledání na netu a ani prodejci se moc netvářili, že by se používala na karoserie/prahy. Ostatní třídy oceli nějak snadno dostupné nejsou, obzvlášť v tloušťkách okolo 0,8 mm a výše.
To Pavel JHB: Ta mašinka je šikovná, ale vzhledem k tomu, že budu vyvařovat jen takové díly, které nemusím tvarovat ani přeplátovat, u mě nenajde velké využití.

 
21.06.19 - 16:31 Pavel JHB [odepsat]
To KurvikCv: Já vařím všechno plechem z skříní počítačů SMEP. ještě jich tu pár mám a byly zadara. Z jedné strany jsou šedé, tak je holt šmejknu šmirglem nebo lamelákem. Stejnak je procvakávám na body nebo podhejbám timhle bazmekem http://www.tlakovyvzduch.cz/pneumaticke-kleste-lemovaci-a-derovaci-prostrihovac-otvoru-v-plechu-a-falcovacka-pn-150

 
20.06.19 - 22:02 netOpýr [odepsat]
To ovlaky: i kdybys to vyvařil starejma šatníma skřínkama, tak na funkci to u veterána nebude mít vliv, pokud z toho nechceš vyklepávat třičtvrtě kastle. Navíc většina původních dílů se dá sehnat.

 
20.06.19 - 21:49 habr [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Při 48 letech produktivní práce a po celou dobu nejméně dvě práce současně, ale občas i tři, se ti zkušenosti do hlavy nahrnou samy. Třeba nyní třetím rokem sbírám zážitky a zkušenosti k důchodu jako traťový komisař na Masarykově okruhu a už jsem si fyzicky osahal nejméně dvě F1 (Lotus + Red Bull - doložitelné!), kolik lidí z 10 000 000 čechů má stejnou zkušenost?

 
20.06.19 - 20:24 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To ovlaky: jasně, netvrdím, že je to ideální, jen že jsme s tím taky dělali. Obdivuju Habrovy znalosti, můj příspěvek proti němu vypadá jak nenadrtálec proti Einsteinovi

 
20.06.19 - 20:02 ovlaky [odepsat]
To habr: Děkuji za stručné a věcné vysvětlení. Nějak takto jsem to potřeboval vysvětlit. Zítra si jedu pro tu 11 373. Mám to na W353, vyvaření menších ploch na podlaze a hlavně na neexistující podběhy. A zrovna vezmu i tu 11 321, kdyby byla práce obtížnější.
To KurvikCv: To Strýc alias Myslivec: Možná s tím moc nadělám, nicméně minulý rok jsem 3 PC odvezl do sběrny a už žádné nemám. Navíc, plech bývá většinou galvanicky pokovený, čímž je svařování složitější a není k tomu určený. Účelový plech není drahý, je čistý a snadno dostupný.

 
20.06.19 - 17:18 habr [odepsat]
3
-0
3
To ovlaky: Mám 10 let praxe na řezání laserem, takže o tom nějaké povědomí mám. Z uvedených tříd doporučuji především 11 321, je to lesklý plech s výtečnou tažností, takže velmi dobře snáší ohyby bez praskání a dá se dobře tvarovat v ploše, tzn. že klepáním se dá celkem slušně táhnout do tvaru, je poddajný třeba na tvorbu pertlů, lemů, límečků a je báječně svařitelný. Je háklivý na korozi, stačí vzdušná nebo otisky zpocených prstů a druhý den jsou "daktilky markantní", je dobře přetíratelný po odmaštění.

Druhá možnost je materiál 11 373 který je v menších tloušťkách pololesklý, od cca 2,5mm je matný šedomodrý. Je o něco tvrdší, ve slabých sílách dobře ohýbatelný, ale vytvarovat z něj límeček klepáním je nejspíš nemožné. Je dobře svařitelný, odolnější korozi a je celkově pevnější. Na výrobu podélníků T601 je ideální, snadné ohyby a zároveň lepší pevnost, na opravy vlaštovky rovněž, ovšem udělat z něj i práh je vyloučeno, nemá vlastnost hlubokotažného plechu.

Ideálně bych doporučil nosníky a pevnostní prvky z mat. 11 373, okrasné a tvarované věci u kterých není nosnost hlavním požadavkem tvořit z mat. 11 321.

Ostatní zmiňované normy jsou tvrdší, v domácích podmínkách mohou být obtížně zpracovatelné, mohou vyžadovat např. strojní nůžky, hydraulické ohýbačky a pod. Normu 11 300 nemohu posoudit, v praxi jme ji nepoužívali a neznám její vlastnosti, podle číselného kódu by se mohlo jednat o hlubokotažný plech - ale bez záruky, neznám jej.

 
20.06.19 - 17:17 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To ovlaky: nepřeháníš to maličko? prostě vem plech shodné síly.
Netopýr taky vařil z PC "kejsů" ale už nejsou co bejvaly. Další kapitolou je "značkovej" materiál, ale to je to je téma spíš někdy na sraz

 
20.06.19 - 17:10 KurvikCv [odepsat]
To ovlaky: Solny vyvařoval i z plechů z PC beden Byly zadara a bylo jich dost

 
20.06.19 - 16:18 ovlaky [odepsat]
Jaký používáte plech na vyvaření karoserie pomocí svářečky MAG (CO2)? Našel jsem, že jsou vhodné ocelové plechy tříd 11300, 11305, 11321, 11342, 11343, 11373 a 11378. Ovšem, popis plechů je v podstatě obdobný a není přesně napsáno, který je vhodný na karoserie, jen zaručená svařitelnost. V nejbližším okolí prodávají pouze plech 11321.21 (DC 01 AM). Vyzná se v tom někdo? Díky!

 
19.05.19 - 22:46 Pavel JHB [odepsat]
To Pivoďák: Myslím, že by měly být stejné, už si vše nepamatuju, vím, že doporučovali dávat bílej, tzn ze škofifky. Já osobně jsem moc nepřemýšlel, většinou jsem dělal změny dle DDR doporučení, na SEDR všichni nadávali, jezdil jsem (a jezdím )těžkou nohou a měl jsem spotřebu kolem 7mi 50% s vlekem. Všechny tyhle úpravy a změny byly překládané tuším Dr.Jiráskem v SM v rubrice Radíme si. Chce to hledat, strejda google to určitě vyplivne.

 
19.05.19 - 18:05 Pivoďák [odepsat]
[e-mail]
To Pavel JHB: s bílým plovákem je nějaká větší změna? údajně by měl být váhově jiný.

 
19.05.19 - 11:26 pekař [odepsat]
Zdravím, podařilo se mi sehnat kompletní podlahu na Wartburga, takže místo vyvařování jednotlivých děr to chci překopat komplet. Má někdo zkušenosti, jak na to? Je mi jasný, že bouda musí z rámu, ale potřebuju poradit, kde řezat, jestli se bouda nezbortí, když ty zbytky podlahy odřežu atd. Díky za každou radu.

 
18.05.19 - 21:39 Pavel JHB [odepsat]
To ovlaky: Mrtvej chod musí být, jinak budeš "přibrnkávat" jak píše duroplast a dosahovat úžasné spotřeby.
Pokud bych dělal karbec, tak vyměnit DDR (hnědý) plovák za Š120 (bílý) seřídit hladinu, klapky, přetryskovat podle Straßenverkehr-u nebo jak se ten jejich "svět motorů" jmenoval. Tím šroubem směsi vzadu pod plastovým deklem kroutit až nakonec podle nějakého měření.

 
14.05.19 - 22:25 duroplast [odepsat]
To ovlaky: Ja tomu zas tak nerozumim, ale myslim, ze lanko by pri volnobehu nemelo bejt napjaty, jinak by vibrace motoru nebo ruzny drncani pri jizde pridavaly kazdou chvili plyn.
Klapka je pak pri volnobehu oprena o spravne nastaveny doraz a plyn se da tudiz jedine pridat at blbnu s pedalem jakkoliv.

 
14.05.19 - 19:59 ovlaky [odepsat]
To duroplast: Je ten mrtvý chod plynového pedálu nutný? Lze to přitáhnout, aby tam nebyla žádná vůle? Když jsem ještě jezdil, tak jsem měl problém, že se mi pedál nevracel úplně, motor měl při sundání nohy z pedálu zvýšený volnoběh a jak jsem nohou pedál přitáhl, tak otáčky motoru někdy klesly pod volnoběžné až kritické a motor zhasl.

 
13.05.19 - 22:33 duroplast [odepsat]
To Pivoďák: Slozity to vlastne neni, jen ty klapky nastavit uchylomerem, plovak nastavit, no a jak jsou ty dva srouby pro vzduch a bohatost volnobezny smesi, co jsou nad sebou vlevo vzadu, tak ten mensi povolit treba o jeden a pul otacky od zasroubovani , vetsi o tri a bude to pravdepodobne fungovat. Tim vetsim se to pak doladi.

 
13.05.19 - 22:02 duroplast [odepsat]
To Pivoďák: Mrtvej chod plynovyho pedalu?

 
13.05.19 - 19:38 Pivoďák [odepsat]
[e-mail]
To Kocour: no je to mnohem složitější než seřízení tohoto karburátoru u škodovky.co se konkrétně ladí tím štelovákem na lanku,to jsem se tam nedocetl,kdybych měl blbé otázky tak řekněte

 
12.05.19 - 09:44 Kocour [odepsat]
To Kocour: viz "Technika"

 
12.05.19 - 09:44 Kocour [odepsat]
To Pivoďák: nejdív seřídit klapky a pak seřizovat volnoběh šroubem vzduchu.

 
11.05.19 - 22:17 Pivoďák [odepsat]
[e-mail]
Kluci jak správně seřídit volnoběh u Sedru, pouze štelovákem na lanku nebo si i pohrát se šroubkem bohatosti a vzduchu?

 
10.05.19 - 17:14 ovlaky [odepsat]
To duroplast: Děkuji za vysvětlení. Přesně takhle polopaticky jsem to potřeboval. Je to jen teoretická úvaha, proč by tam někdo při 20 km/h rval jedničku, ale šlo o pochopení funkce s volnoběžkou.

 
10.05.19 - 15:57 duroplast [odepsat]
To ovlaky: Kdyz je vyrazeno, toci se hnaci hridel volnobeznymi otackami motoru, kdyz pridas plyn, jeji otacky se zvednou, takze se driv ci pozdeji vyrovnaji s otackama hnany hridele a pak by to tam melo jit.
Volnobezka funguje jen pri zarazeni, kola pak roztaceji hnaci hridel , ale ta kvuli volnobezce neroztoci motor.
Nebo: Motor prevodovku uplne normalne roztaci, prevodovka motor ne.
Vyzkouseno to ale nemam, s meziplynem neumim.

 
10.05.19 - 13:30 ovlaky [odepsat]
To Killer Koly: Jsem asi natvrdlej, ale co je jasné? Dotaz jsem vznesl právě proto, že tomu úplně nerozumím...

 
9.05.19 - 10:26 Killer Koly [odepsat]
To Killer Koly: ted jsem si uvedomil, ze ne, to by necouval. takze je to jasne

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-120]   [121-150]   [151-180]   [181-210]   [211-240]   [241-270]   [271-300]   [301-330]   [331-360]   [361-378]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.178579, 26.06.19 - 00:24:37, uptime : 108 dnů 12 hod 31 min, volné místo : 9095 MB
<- červen
2019
->
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není