Úvod


Odkaz na archiv



Ostatní->W353 - Všelijaké dotazy k rekonstrukci
Klíčová slova: Motor, rám, kastle
Určeno pro: Wartburg 353


V tomto tématu je 223 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
13.06.18 - 00:12 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Drobná technická ode mne Nebylo to náhodou obráceně Š130/1203 mají brzdy z W353?? IMHO W353 od 77 130 od 81

 
9.06.18 - 19:55 ovlaky [odepsat]
Jakým způsobem čistíte řízení? Stačí sundat spodní kryt, vypláchnout např. petrolejem a dát novou vazelínu (A00)? Kolik jí tam patří a kam se má přesně dát? Děkuji.

 
1.06.18 - 15:06 ovlaky [odepsat]
To Milan353: Kápl si na to! To je ono. Takže žádná pryžová podložka netřeba. Akorát to nemám tak rovné, jak kolega z Německa... Nebo to dělá jen fotka.
PŘÍLOHA (z_rameno.png)

 
1.06.18 - 00:46 Milan353 [odepsat]
To ovlaky: Na ročník 85 patří z.ramena s prolisem bez gumy.Montovaly se od roku 83-4.

 
30.05.18 - 18:54 ovlaky [odepsat]
To habr: To Tlumič: Jak říkám, měl jsem jen jednu shora, a to mám rovnou dosedací misku. Nicméně, v knize Jindřicha Dršaty je na obrázku také jen jedna pryž z vrchu (akorát to vypadá, jakoby zadní pružina byla zbroušená na rovno, což jsem nikdy neviděl). No, budu jí muset někde dodatečně sehnat. A samozřejmě na korozní odolnost dohlédnu!

 
30.05.18 - 12:07 Tlumič [odepsat]
[e-mail]
To ovlaky: Jsou dva druhy ramen. Starší s rovnou dosedací miskou, kde je potřeba použít podložku a novější, kde už je miska tvarovaná podle zakončení pružiny a zde již podložka není.
Každopádně důkladné ošetření ramene platí u obou stejně.

 
30.05.18 - 09:27 habr [odepsat]
[www]
To ovlaky: Jasně patrné z obrázku - pryž z obou stran. Důlek v rameni řádně vyčisti mechanicky, vystříkej rezistinem nebo body či podobným přípravkem na ochranu před korozí a do mokrého vlož pryž, smontuj celé pružení a na závěr můžeš přípravkem ještě pokropit spodek pera v uložení. Pokud se bude v důlku pod pryží držet voda a písek, dlouho rameno nevydrží a nadbytek vysoce kvalitních ramen na trhu není. A když, tak ne za hubičku, přitom výměna ramene má také svá úskalí.

 
30.05.18 - 09:17 ovlaky [odepsat]
To Juraj A: To habr: Děkuji za vysvětlení! Vůbec jsem nečekal, že se na tom nějak podílí ta pryžová manžeta.
A ještě bych se chtěl zeptat, jestli máte u zadní pružiny na W353 pryžové kroužky z obou stran (tj. od rámu i od ramena), nebo jen z vrchu (od rámu)? Já jsem měl právě jen z vrchu, ale dle tohoto obrázku by měly být z obou stran. Tipuji, že její nepřítomnost má potom vliv na odírání nátěru v hrnci zadního ramene.
PŘÍLOHA (zadni_pruzina.jpg)

 
26.05.18 - 09:40 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To habr: Teraz doplním trochu ja Teba - môžem? Ja som vyrastal na autách Renault. Renault 8-ičiek som mal asi šesť a môžem Ti povedať, že prvý a poslednýkrát v mojej praxi som sa stretol s tým, že v brzdiči BENDIX boli tesniace gumičky nie štvorcového, ale okrúhleho prierezu. Si pamätám, ako som docestoval do Prahy do Motola, išiel som do Renault servisu nakupovať súčiastky a pri nákupe som vedel všetko (bolo viac brzdových systémov a viac priemerov valčekov - Bendix, lockheed, ATE) len somostal prekvapený, keď sa ma skladník opýtal, či mám gumičky štvorcového, alebo okrúhleho prierezu.

 
26.05.18 - 00:30 habr [odepsat]
[www]
To ovlaky: Juraj A ti to popsal naprosto přesně a správně, já jen maličko doplním. Manžeta brzdového válečku je čtvercového průřezu a když je v klidu, tak je stále čtvercová, pokud ale začneš brzdit, tak se manžeta prohne do lichoběžníku a když brzdu povolíš, tak pružnost manžety pomůže v návratu pístku. Je to v desetinách milimetru, ale to stačí k tomu, aby se brzdové desky uvolnily od kotouče. Ony se také uvolní v desetinách, ale to je výhodou, protože W 353 má čtyřpístkové třmeny ze Š 130 a kdyby se celkově 8 pístků mělo vracet v mm, tak by na brzdovou kapalinu potřebnou k vyvinutí tlaku už nestačil HBV a muselo by být čerpadlo. Kdyby místo čtvercového profilu byly "O" kroužky nebo tvarové manžety, už by takhle nefungovalo. U kotoučových brzd W353 je proto nutné při montáži dbát na čistotu válečků, pístků a jejich drážek jak popisuje Juraj A, pak na kvalitní těsnost prachovek pod které je dobré máznout trochu tuku a také na volný chod destiček ve třmeni.

Brzdové ústrojí použité u Š 130 a W353 je jedno z nejlepších co kdy kdo montoval bez posilovače a má při správné montáži a údržbě shodný nebo lepší účinek, jak vozy s posilovačem které mají jeden pístek v plovoucím třměn.

 
25.05.18 - 18:30 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To ovlaky: Je to dané vôľou ktorá je medzi tesniacou gumičkou a drážkou v brzdiči, ktorá je o niečo širšia, ako gumička samotná a potom aj deformáciou tesniacej gumičky. Preto je veľmi dôležité, aby pri repasovaní brzdového strmeňa kotúčovej brzdy bola drážka, v brzdiči, v ktorej je uložená tesniaca gumička naprosto čistá, aby sa v nej gumička mohla po uvoľnení tlaku v brzdovom strmeni o nejakú desatinu vrátiť. Predpokladom je však aj to, aby platničky nedrhli vo vedení brzdiča.
Určite sa tu nájdu aj takí, ktorí Ti budú tvrdiť, že "odlepenie" platničiek od kotúča zabezpečí hádzanie kotúča. Never - to je blbosť. A áno, tie platničky u kotúčovej brzdy stále trochu trú o kotúč, ale nemá to vplyv ani na zahrievanie bŕzd a ani na opotrebenie platničiek.

 
25.05.18 - 17:47 ovlaky [odepsat]
Úplně blbá otázka, ale i tak ji položím. Jak je zajištěno u kotoučových brzd W353 "odlepení" brzdových destiček od brzdového kotouče při uvolnění tlaku brzdové kapaliny? Žádná rozpěrná pružina tam není, takže to tře non-stop? Díky!

 
22.04.18 - 20:19 KurvikCv [odepsat]
To Tlumič: máš to v mailu

 
22.04.18 - 19:53 Tlumič [odepsat]
[e-mail]
To KurvikCv: Kdyžtak se trochu rozepiš do mailu, případně pošli nějaké fotky stavu. Zatim nic neslibuju, ale možná by se něco vymyslet dalo.

 
20.04.18 - 23:59 KurvikCv [odepsat]
Připojím se,našel by se tu někdo kdo by "na klíč" udělal rám W 1.3 ? Bohužel jsem přišel o servisní zázemí,jde mi jen o opískování,ošetření,slušnej základ + UBS a postavení na kola,případně usazení motoru s rychlostkou

 
20.04.18 - 19:37 Martin Žůrek [odepsat]
To Nepér: kupoval jsem zadni a protože už budu vozit sedačku a ne vajíčko,tak délku neřeším,jsou včetně šroubů,když to vyjde,příští týden montáž,tento víkend ho chci probudit po zimě,jak je namontuju,mužů změřit a vyfotit,ale nestíhám,dítě,manželka,zahrada,práce,...,však to znáte :-)

 
19.04.18 - 20:08 Nepér [odepsat]
To Martin Žůrek: Ještě potřebuju pár informací. Kupoval jsi zadní nebo přední? Jak dlouhé (kvůli dětské sedačce)? Co k tomu bylo za šrouby?

 
16.04.18 - 22:52 Martin Žůrek [odepsat]
To Nepér: Ahoj,ten prostřední měli myslím skladem a na ty 3 bodové jsem čekal cca 2 týdny,ale nechal jsem si to zaslat až vše najednou.

 
16.04.18 - 22:02 Nepér [odepsat]
To wojta: Já mám W353 1982 deLuxe a žárovky mám R2, ovládání sklonu zevnitř...
To Martin Žůrek: A jak dlouho trvalo dodání?

 
16.04.18 - 20:10 wojta [odepsat]
To zurekmartin: To ovlaky: chlapci já mám warana 1979, a má paraboly H4 s ovládání klasicky z venku ;-) Takže v roce 82 se měnilo leda tak ovládání sklonu..

 
16.04.18 - 19:54 Martin Žůrek [odepsat]
To Nepér: já bral textilní,ten má jednu velikost,zítra můžu pomerit s originálem....

 
16.04.18 - 19:15 Nepér [odepsat]
To Martin Žůrek: S jakou verzí zámků je to na zadní lavici nejvhodnější, s textilní?

 
16.04.18 - 15:50 Martin Žůrek [odepsat]
To Martin Žůrek: pne u 165/80

 
16.04.18 - 14:28 Martin Žůrek [odepsat]
To zurekmartin: zapsáno za 50Kč dle dolozene dokumentace

 
13.04.18 - 07:22 Aleš [odepsat]
Aby mi warťásek nezevšedněl, pravidelně měním nějaké součástky - jednou světla s rámečkem, jednou bez něj... teď jsem chtěl vyměnit ručičkovýho budíka za "digitálního" s diodama. Už jsem ho dřív používal. Při plné nádrži mi svítily diody: žlutá a tři zelené. Při rezervě svítila pouze červená. Teď po připojení jednoho a cca 2/3 nádrže mi svítily pouze 3 zelené a žlutá ne. Vzal jsem druhý budík a znova to samé. Kdo máte budík diodový, jak Vám to svítí?
Díky.
A to jsem myslel, že o W 353 vím vše.

 
13.04.18 - 05:54 Martin Žůrek [odepsat]
To myslivec: to teda jojo :-),potřeboval jsem pásy pro autosedačku,org.pásy byly krátké,pásy nkm made in china se rozpadaly uz při montáži,ti poláci uz to vyrábí od 60let a vypadají ok.

 
12.04.18 - 22:46 myslivec [odepsat]
To Martin Žůrek: už jsi boural, jo? : ) /blbej vtip/

 
12.04.18 - 18:54 Martin Žůrek [odepsat]
To Martin Žůrek: s pasy naprostá spokojenost,kdyžtak je mají na:malydovozce.cz

 
9.04.18 - 19:48 Martin Žůrek [odepsat]
Protože se mi nějak rozpadají zadní staticke pasy,org.se blbě shání,z číny jsou na ...,tak jsem sehnal nove z polska s atestem,až dojdou,tak zhodnotim kvalitu a můžu se podelit o své dojmy,nechci tady dělat reklamu,ale vím,jak jsem sam dlouho pasy sháněl.

 
9.04.18 - 19:12 Pavel JHB [odepsat]
To KurvikCv: Ne vždy, pokud je větší světlo, což W +/- má, tak to jde, ale třeba Fiat Croma s těma malejma nízkejma světlama nepřežije přesně jak píšeš. Světlo je ale stejně široké s poloviční výškou.

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-120]   [121-150]   [151-180]   [181-210]   [211-223]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.093986, 20.06.18 - 11:32:29, uptime : 8 dnů 12 hod 46 min, volné místo : 12905 MB
<- červen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Hraboštraboš
Pawlick
Peťass
Týša