Úvod


Odkaz na archiv



Elektrika->zkusenost se zarovkou H4,patice P45t
Klíčová slova:
Určeno pro: Wartburg 353


V tomto tématu je 69 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
5.10.17 - 22:35 Brajara [odepsat]
To Trabantista WRC: Tak jak to vypadá? Bude něco?

 
29.04.17 - 02:40 Trabantista WRC [odepsat]
To Draisine: Právě že o tom uvažuju, že bych dovezl sety přímo pro naše auta a ty pak prodával odzkoušené

 
28.04.17 - 07:06 Pawlick [odepsat]
To Trabantista WRC: Dáš nějaké foto pro ilustraci/inspiraci?

 
27.04.17 - 18:40 Draisine [odepsat]
[e-mail]
To Trabantista WRC: To je super, budeš to normálně komerčně nabízet?

 
25.04.17 - 19:51 Trabantista WRC [odepsat]
Ahoj, hlásím, že jsem si pohrál a mám FUL LEd Trabanty. Jak 12 Voltů tak 6 Voltů. Všechno funguje, jak má a svítí to krásně. Domácí výroba světel je strašně pracná a vadí mě na ní, že jsou zvenku stejně vidět jednotlivé body a to mění historickou původnost vozidla. Mám všechno plug and play - pouze výměna stávajících žárovek. Soustředil jsem se na barvu světla a na rozptyl, takže to je k nerozeznání od edisonek a samozřejmě to svítí lépe. To hlavní je, že to neničí vodiče a lampy, nic se nikde nepřehřívá. Tož tak

 
18.04.17 - 12:32 AMPERAK [odepsat]
To ovlaky: vzhledem k toleranci odporů asi 5% je lepší přidat...
To Rozmon: dva roky krátká doba, navíc autobus má ještě dlouhé vedení kde se muže vytratit něaký ten volt.
Rozhodně ledkám neprospívá přetížení a třeba 20mA ledky na 17mA mají velmi příjemnou a dlouhou životnost, svítí stejně skoro a hřejí méně.
Není radno ledky provokovat.

 
18.04.17 - 09:33 Rozmon [odepsat]
To ovlaky: ledky to vydrží, mám tahle už dva roky vyřešené na pracovním autě osvětlení SPZ a pořád svítí, auto jezdí a svítí denně... na autobusu mám paskama na 24V udělané osvětlení schodů a uličky, také cca dva roky a palubní napětí je 28V a taky drží...

 
11.04.17 - 15:43 ovlaky [odepsat]
To AMPERAK: Není tam náhodou regulátor na 14V? Co jsem četl, tak většinou napětí nepřesáhne 14,4V. Jestli by se jen jednalo o 15V špičky, tak to LEDky krátkodobě snesou. Nicméně, máte pravdu, lepší je to dimenzovat na 15V, zaručeně dlouhá životnost.

 
11.04.17 - 00:11 AMPERAK [odepsat]
To ovlaky: led pásky jsou na 12V, v autě máme 15V, je nutné to započítat.
Oranžová ledka je mírný problém, řešitelný nákupem z číny. u nás je ještě stále sortiment proti ebay či jiným stránkám mizerný.

 
30.03.17 - 08:11 ovlaky [odepsat]
To Rozmon: LED pásky na 12V jsou dobrá úvaha. Akorát by to ještě chtělo před ně dát nějaký odpor nebo snižování jasu, aby to neoslňovalo. Také mají vysoké krytí. Popřemýšlím...

 
29.03.17 - 12:05 Rozmon [odepsat]
To ovlaky: a co to udělat z led pásků? Jsou tvarovatelný, levný, v různých barvách a na 12v, dali by se nalepit na plastovou podložku, která by byla uchycená místo držáku na žárovky a můžeš si udělat osvětlení klidně ve znaku Trabanta když si budeš chtít hrát... ;-)
To Aleš: já si do autobusu nakoupil ty nejlevnější led sufit žárovky do pozicek, osvětlení SPZ, už je tam mám 4 roky, autobus svítí prakticky denně a pořád fungují a jedna žárovka stala 60kc, takže to nějaký čas vydrží a našimi DDR vozy většina už jezdí jen svátečně, tak tam by nás ty ledky měli přežít ;-)

 
7.03.17 - 16:25 ovlaky [odepsat]
To AMPERAK: To AMPERAK: No, právě jsem se díval na nabídku výkonných LED v TME, a žádnou oranžovou mi to nenašlo... Když si ale vezmeš, tak když to seskládáš z několika menších čipů, pořád to bude topit míň než ten větší, a můžeš z toho vytřískat i větří svítivost... Snad i cena by byla nižší, ale kompenzuje se to prací navíc.

 
7.03.17 - 16:07 AMPERAK [odepsat]
To ovlaky: právěže ten čip. koupíš za pár kaček 10W čip co svítí na 120° a máš vyhráno. plácat to z malých diod je zbytečná práce. a k tomu čipu doděláš zdroj proudu aby neshořel, nastavíš ho do optimální oblasti aby zbytečně netopil a je to.

 
7.03.17 - 12:20 ovlaky [odepsat]
To AMPERAK: To AMPERAK: A právě v tom je ten problém. Je těžké sehnat takové LED, aby dostatečně svítili a měli maximálně poloviční výkon jak normální P21W. Buď teda SMD ve známých pouzdrech, nebo SuperFlux. Ve výkonných čipech moc smysl nevidím...

 
7.03.17 - 11:39 AMPERAK [odepsat]
To ovlaky: ano, jedině barvu co tam patří. ledka není žárovka, svítí jen tou barvou, kterou má napsanou, žárovka svítí všema barvama. (zjednodušeně řečeno)
normálně se musí koupit červené a žluté (oranžoové)

 
6.03.17 - 13:14 ovlaky [odepsat]
To AMPERAK: Ty světla v zadních svítilnách až takový problém nebudou, jen nesmí oslňovat. Jinak, jak je zmíněno, P21W se opravdu těžce nahrazují. Myslel jsem, že je můžu všude nahradit LEDkami teplými bílými, které mají hodně podobný odstín jako žárovka, ale díky těm rozptylujícím sklíčkům je nemožné použít, protože všude vytváří nepoužitelné osvětlení. Takže, jedině tam dát vždy tu barvu, co tam patří (brzda-červená, blinkry-oranžová,...). Je to na dlouho.

 
4.03.17 - 20:02 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB: Vím, nahovno. klasické diody, dnes k ničemu, máme tu v jednom čipu dostatek diod a lepší parametry.
To Juraj a: Většina LED nemá homologaci. Pokud možná zázrakem mají, stejně to na STK většinou neprojde.
Je to absolutně technicky nemožné, dosáhnout potřebné svítivosti u 21W žárovky pomocí LED.
Maximálně tak 5W obrysovky. a bude to na hraně.
Přední světla xenony osram 25W a stejnak se většina tecniků bude kroutit.

 
3.03.17 - 09:40 Juraj a [odepsat]
[e-mail]
1
-0
1
To AMPERAK: Nemáš na STK aj tak dosť problémov s Trabantom, ešte si chceš montážou LED svetiel vyrobiť ďalší? Neviem o tom, že by doma vyrobené LED koncové svetlá mali platnú homologizáciu.

 
3.03.17 - 08:19 netOpýr [odepsat]
To Pavel JHB: taky si to vybavuju, tuším, že ten trabant byl tmavě modrý, ale tak na 30%.

 
2.03.17 - 22:47 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Stačí pohledat archiv vozidel. Už to tu kdysi někdo měl včerně plošňáku.

 
2.03.17 - 19:58 AMPERAK [odepsat]
Byl by zájem o kompletní LED zadní světlo?
Pokud ano, věnoval bych tomu čas, přestavěl bych a odzkoušel zadní LED svítilnu.
Materiálově by to bylo za přibližně 500kč za obě zadní svítilny.
Zpracoval bych to tak, aby se to dalo vytvořit jen pomoví akuvrtačky a páječky. případně i verzi na 6V.

 
2.03.17 - 08:19 ovlaky [odepsat]
Taky se mi zdálo, že se ty LED žárovky zahřívají. Již po minutě na spínaném zdroji 12V značně hřály, a to mají po bokách hliníková žebra.
Domácí výroba je samozřejmě řešením. Zatím jsem řešil sufitky. Nejdříve jsem hledal nejvhodnější LEDky, které mají velkou svítivost s vyzařovacím úhlem 120° a poměrně malý příkon. Narazil jsem na teplé bílé v SMD provedení 2835 (nejnovější čipy), které by maximálně vyhovovaly.
Na brzdy, blinkry a zpátečky jsem přemýšlel použít SuperFlux LED. Mají podobnou svítivost jako SMD LED, ale jsou větší, což je výhodou a hlavně téměř nehřejí.
SMD výkonné čipy jsou určitě výhodné na ušetření místa, ale zase by je bylo potřeba opatřit chladičem. Záleží na každém.

 
1.03.17 - 19:56 Aleš [odepsat]
I já si vyrábím LED osvětlení do warťáska sám... sufitky i osvětlení budíků a kontrolky. Souhlasím s tím, že i ty dražší časem odešly, neb jsou vyrobeny na tak tak...
Ale opět nedoporučuji dávat do předních světlometů nic, co tam nepatří.
Ve Vitu mám přední světlomety LED, ale z výroby, svítí to parádně, takže nejsem primárně proti LED, jen zvažte, co předělávka (v předních světlometech) přinese a na kolik to vyjde.

 
27.02.17 - 13:50 AMPERAK [odepsat]
jinak žádné LED pásky. ty jsou taky na 12V. navíc jsou nahovno. normálně čip, třeba 10W a měnič. do světla vyrobit hliníkový držák, o který se bude chladit.
Blinkry + brzdy, čipy 10W nastavené na 7W a na obrysovky čipy 5W nastavené na 3W. beru to odhadem.
Pokud by byl zájem, mohu to zkusit zkonstruovat třeba v létě. ale na motorky to je vyzkoušené - mají slabá dynama na denní svícení)

 
27.02.17 - 13:48 AMPERAK [odepsat]
LEDky místo žárovek... buď něaké značkové, nebo domácí výroba.
A spíš domácí výroba, nežli značkové.
90% LED žárovek je navrhnuto na 12V. v autě máme ale 15V (14,4V + rezerva) pro dlouhou životnost ledek se dává nižší proud než maximální.
Většina LEDek, které jsme rozebíral je na 12V a max. proud (nejvíc svítí).
LED H4 dopředu. nevěřím, že se ty 2x40W LEDky uchladí, ani ty za trojku. teda pokud tam není teplotní stabilizace, která za tři minuty stáhne výkon na 10W
Pro porovnání, 20W LED dálkový světlomet pro BMW má chladič o velikosti hokejového puku s žebry.
Spíš než do 2x40W LED bych šel do 2x 35W Xenon, svítí lépe.
Homologovaný 2x 25W navíc nepotřebuje ani zápis do TP a stabilizaci, svítí jako H4. (platí i pro LED)
Ventilátor na trabanta nelze, pač světlo netěsní zepředu. ventilátor bere vzduch ze silnice, bordel z auta před trabantem. zkrze škvíry v světlometu.

Všechno jsem načerpal vlastní zkušeností a na konzultacích firem, které řeší LED osvětlení.

 
23.02.17 - 18:27 Pavel JHB [odepsat]
To Trabantista WRC: Spis by vsechny zajimalo co pouzit. Muzes dodat seznam pro pripadne zajemce?

 
23.02.17 - 02:48 Trabantista WRC [odepsat]
To ovlaky: ahoj, tyhle typy nepoužívám, stálo mě to roky zkoušení, než jsem našel ty správné

 
19.02.17 - 16:32 ovlaky [odepsat]
To Trabantista WRC: Dneska jsem právě zkoušel LED žárovky s paticí BA15s na mém W, a byl jsem celkem zklamaný. Nejdřív jsem zkoušel dát na brzdy toto: http://www.ebay.com/itm/1X-Red-1156-G18-Ba15s-4-COB-LED-Turn-Signal-Rear-Light-Car-Bulb-Lamp-12V-D083-/231463354443?hash=item35e44a804b:g:9X0AAOSwm8VUu7qp&vxp=mtr a svítilo to o dost míň, než klasická P21W. Dále jsem zkoušel vyměnit blinkry za toto: http://www.ebay.com/itm/1X-Yellow-1156-G18-Ba15s-4-COB-LED-Turn-Signal-Rear-Light-Car-Bulb-Lamp-12V-D083-/391042048250?hash=item5b0bec20fa:g:uPEAAOSwgQ9Vs0I5&vxp=mtr ale ty opět svítili míň, ale už né oranžově, ale žlutě. Tak jsem ještě zakoupil toto: http://www.ebay.com/itm/2X-Amber-Orange-1156-BA15S-18SMD-5050-LED-Turn-Signal-Backup-Reverse-Light-Bulbs-/321781428660?hash=item4aebaaf1b4:g:oOEAAOSwNSxVe5PT&vxp=mtr a to byl největší umíráček. Zkrátka, buď jsou ty LEDky slabé, nebo to krycí sklo nepropustí dost vyzařovaného světla. Leda přímo na to sklo hodit LED pásky. Nevím...

 
18.02.17 - 13:57 Trabantista WRC [odepsat]
To Pavel JHB: Myslím, že jsem zkušený LEDkař. mám to ve všech autech, 6 Voltů i 12 Voltů, Trabant i neTrabant, verze s elektronikou i bez. Ve všech případech, když nemáš zrovna hloupě chytrou sběrnici CANbus to skvěle funguje. V osvětlení značky máš klasické sufitky. Pokud ti rychle odešly, dal jsi tam variantu bez pasivního hliníkového chladiče. Takže se deska nebo kondenzátor upekly. Sufitka, co ti vydrží musí mít hliníkový chladič. Budeš příjemně překvapen její životností.

 
17.02.17 - 18:41 Kocour [odepsat]
To Pavel JHB: tu led v patici starý žárovky mám již v budíkách a naprosto bez problémů.

[1-30]   [31-60]   [61-69]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.185023, 24.10.17 - 11:17:07, uptime : 291 dnů 11 hod 50 min, volné místo : 13859 MB
<- říjen
2017
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Filip93
Lukyna
Pajka Vrakař
pavel.zet
Peťass
STK Majjo
Taťka Šmoula
Wimpy