Úvod


Odkaz na archiv



Elektrika->Jak nastavit IMF Soft???
Klíčová slova: zapalovanie, predstih, horná úvrať,
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 40 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
20.08.18 - 21:30 Fráňa [odepsat]
[e-mail]
U cívek bych navrhoval změřit odpor primáru třeba obyč multimetrem, odhadoval bych od stolu něco kolem 3 až 4 ohmů. Měly by být obě stejné, zvlášť bych to čekal u nových kusů. Energii jiskry je třeba zvolit podle návodu od Imfsoftu. Ještě je výhodné nastavit odpojení buzení cívek po nějakém krátkém čase, kdy se motor netočí.

 
20.08.18 - 21:27 Fráňa [odepsat]
[e-mail]
To LUKAS: Mělo by to být cca 150 mm, co vím, tak se to běžně s touto hodnotou provozuje. Ideálně změřit nějakou ojnici, ale bude se to asi měřit mizerně ikdyž bude z rozebrané klikovky.

 
20.08.18 - 09:27 LUKAS [odepsat]
Prosim Vas este o jednu radu do kolonky musim zadat dllzku ojnice, nikde som ju nenasiel... Aka je dlzka ojnice?

 
19.08.18 - 21:36 LUKAS [odepsat]
Zapalovanie sa mi podarilo rozchodit,ano je uplne nove... rs232 bol zle nainstalovany, moja chyba...cievky mam tieto https://www.autokseft.cz/VALEO-Zapalovaci-civka-VA-245010-245010-nd351401 cievky boli vrele tak ich musim nastavit.

 
18.08.18 - 22:55 Fráňa [odepsat]
[e-mail]
Pokud se podaří komunikaci rozchodit, pak je potřeba zapalování správně nastavit - počet válců apod. (předpokládám, že jde o nový kus, který nikdy v Trabantu nejezdil).

A pak je potřeba si ohlídat správné cívky, jak psal Martin. Já mám vyzkoušené original Trabant 6V a bulharské 6V - ty jsou o fous menší než ty original, ale určitě budou fungovat i jiné. Důležité je, aby byly v pořádku a měly rozumný odpor primárního vinutí, k tomu ale něco píše výrobce v návodu a s tím souvisí i nastavení energie jiskry.

Taky je třeba správné VN kabely ke svíčkám včetně "fajek". Pokud nebudou mít odrušovací odpor, je reálné riziko, že se zapalování "poblázní" a nepojede dobře.

Ale to už trochu předbíhám...

 
18.08.18 - 22:46 Fráňa [odepsat]
[e-mail]
To LUKAS: Pokud je vše zapojeno podle schematu, měla by po zapnutí zapalování klíčkem ale bez nastartování jít navázat komunikace zapalování s počítačem.

Pokud to přesto nejde, možná bude chyba v propojení s počítačem. Kritickým místem obvykle bývá převodník sériového portu RS232 na USB, pokud je používán (což je dnes drtivá většina případů). U tohoto převodníku můžou být problémem nainstalované nesprávné ovladače v operačním systému nebo jenom špatné nastavení převodníku (nejčastěji číslo portu COM).

 
18.08.18 - 19:13 M@rtin KOE [odepsat]
To LUKAS: co tam máte za civky ?

 
18.08.18 - 09:37 LUKAS [odepsat]
IMF soft som zapojil podla schemy, vobec mi nehadze iskru a nereaguje s pocitacom...https://imfsoft.com/kategorie-ridici-jednotky/jawa-cz-trabant-ignition#toc-documentation

 
31.12.17 - 18:10 Jirka 136xxl [odepsat]
Bylo to fakt tema kabelama, dal sem medeny a plechovy fajfky a jede to perfektne, akorat zas nesmim do mokra, existuje neco odrusenyho cemu nevadi voda, na ty silikonovy kable sem za chodu normalne lil vodu s pracim praskem po svickach a ani neskytlo

 
9.10.17 - 20:39 Jirka 136xxl [odepsat]
To Jirka 136xxl: Kabely mam silikonove s koncovkama proti vode, muze to byt problem? Jinak teda mam v planu koupit stroboskop a zkusit to tak, jinak to asi fakt nepude, verim ze to zapalovani je ok, ale vse je reseno pomoci SW a neni zadna moznost si mechanicky overit co tam doopravdy je a nastaveni toho stinitka je dost nepresne i kdyz sem to delal jak uz tu nekdo psal, zjistit kdy to pali tuto hodnotu prepocitat na stupne a zadat jako tu zakladni hodnotu, jo a co je jeste ta korekce vedle te cervene hodnoty, mam tam 2stupne

 
4.10.17 - 23:11 Nepér [odepsat]
Z mých zkušeností s elektronickým zapalováním plyne, že nejlíp svíčky i koncovky s odporem (a měděný kabel). Jinak se to na kabelech proráží do sousedních válců a hapruje komunikace s PC.

 
25.09.17 - 23:12 Fráňa [odepsat]
[e-mail]
To Jirka 136xxl: Problém může být ve "fajfkách" na VN kabelech ke svíčkám. Pokud nemají odrušovací odpor, může to poblbnout jak komunikaci s PC tak i samotné zapalování - s oběma problémy jsem se setkal. Další důvod, proč to jede nepravidelně, může být špatně nastavená energie jiskry.

 
25.09.17 - 22:25 duroplast [odepsat]
To Jirka 136xxl: Ja nevim jestli mas uplne stejny typ jako ja , ale ja zjistil, ze predstih imfsoftu nejde merit na stojicim motoru. Cili prekontorolovat to po nem jsem dokazal jen stroboskopem.

 
25.09.17 - 20:39 Jirka 136xxl [odepsat]
To Jirka 136xxl: Rozchodili sme to, akorat kdy chi online vizualizaci tak jak nastartuju spadne to, ale nastavovat to jde, zakladni predstih mam nastaven, nastavil jsem stinitko na teh 30stupnu, jiskra na valci A skocila asi na 5.7mm to jsem prevedl na stupne a zadal, zaklad by mel byt nastaven dobre, zjistil jsem ze rozdil mezi valci je asi 0.5mm to jsem teda vykompenzoval vyslo mi 9stupnu

problem je ten ze at tam zadam co zadam tak motor skube, nejde pravidelne pri nizzich otackach a v zatezi, vykonjinak ok, je primo umerny krivce predstihu, pridam jede lepe uberu vykon se snizi. Nikdy sem se nesetkal s tim ze by se dvoutakt takto choval, na karburatoru at nastavim co nastavim tak proste nic, mam podezreni jestli nemam neco spatne s tim zapalovanim

 
1.09.17 - 16:10 Pavel JHB [odepsat]
To Jirka 136xxl: To bude asi žel vždy ale hodně záleží jestli je to Axagon, PremiumCord DeLock Adata atp. Ideální je mít na počítači RS232 a nějaký převodníky neřešit..

 
31.08.17 - 20:19 Jirka 136xxl [odepsat]
To IvanM: Nedivil bych se...MADE IN CHINA

 
30.08.17 - 21:53 IvanM [odepsat]
To Jirka 136xxl: Mal som s usb prevodníkom tiež veľké problémy. Pomohlo jedine otvoriť ho a typ toho čipu vložiť do goglu,ktorý našiel k nemu správny ovládač. Ten stačilo preinštalovať a

 
30.08.17 - 21:25 Jirka 136xxl [odepsat]
To IvanM: Cislo portu jsem nastavil jako jednu z prvnich veci a nefunguje to

 
30.08.17 - 09:57 Kocour [odepsat]
To hycomat: IT,to je pro normálního člověka k nepochopení...

 
29.08.17 - 21:42 hycomat [odepsat]
[e-mail]
To IvanM: Akou rečou ste teraz hovorili?

 
29.08.17 - 12:30 IvanM [odepsat]
To Jirka 136xxl: Pripoj usb prevodník a otvor štart/nastavenie/ovladací panel/systém/hardvér/správca zariadení najdi ports a tam nájdeš niečo ako Prolific USB- to serial com port a v zátvorke je číslo toho portu a ten nadstav v softvéri.A malo by to fungovať.

 
28.08.17 - 21:25 Jirka 136xxl [odepsat]
To IvanM: nainstaloval sem to co k tomu bylo, kdyz chci otevrit port tak napise nenalazen a skoncil sem

navod mam proctenej, v nedelu sem s tim jezdil a vypada to ok, on motor uz taky neni nic moc tak nejaky vetsi ladeni si necham na pak, u kladivek se me porad zasirala jedna svicka, uvidime ted, akorat budu muset vyreseit utesneni domku, jezdil sem po traktoriadach brody a bahno by pro to zapalko asi nebylo uplne ideal

 
28.08.17 - 20:19 IvanM [odepsat]
To Jirka 136xxl:
Skús preinštalovať ovláda k tomu prevodníku usb/com. Hľadaj v gogli CH340.

 
28.08.17 - 10:00 D-D-D [odepsat]
To Jirka 136xxl: Na stránkách firmy je návod ke stažení. Nejenže je možné přepínat 2 křivky předstihu, ale dá se nastavit (při asymetrii kliky) předstih zvlášť pro každý válec (normálně pálí po 180°), možnost vypnutí buzení cívek při stojícím motoru ... Vše k nalezení v návodu.

 
27.08.17 - 21:38 Jirka 136xxl [odepsat]
Vcera se ze me stal dalsi uzivatel zapalovani im soft, dal sem to tam a drbal sem s tim celej den, nejdriv to nechtelo jet, motor sel chvilku pak se zastavil jako kdyz ustrihne, patrne byl problem v tom ze predchozi clovek ktery zapalovani mel jej nenastredil presne na stred a stinitko na jedne pulotacce neprekryvalo snimac, asi to pak cetlo hovadiny a blblo to, no ale toto asi vyreseny, jezdi to, mam to v trakturku, ale, nedostal sem se do toho pocitacem, koupil sem tu redukci z USB na RS 232 a proste dam otevrit port a nic, napise to hlasku ze port nenalezen, vsecko ke kablu sem nainstaloval, nemate nekdo zkusenost s timto, v tomhle pocitacum zas tolik nerozumim, rad bych se do toho mrknul co tam jak a kde je, ale jakoze jede to a celkem dobre, takze uplne nutne do toho sahat nemusim

Jeste sem se docetl ze my to melo umet prepinat dve krivky predstihu za chodu motopru, zkousel ste nekdo toto?

Zapalovani bylo namontovany v jednom aute co sem mel na ND takze k nemu nic nemam

 
5.09.16 - 12:36 Kuba [odepsat]
[e-mail]
Půl roku jsme řešli stejný problém. občas si lehce "pšouknul do karburátoru",protože svíčky byly mokré, tak jsme se snažili seřizováním karburátoru ochudit směs. Každý nový zásah však situaci jenom zhoršil. Nastavování předstihu a tvarování křivek nemělo takřka vůbec vliv na funkci / ani rostlináře/. Až rozkliknutí Helpu na obr. nastavení parametrů , a jeho pečlivé přečtení nás přivedlo k tabulce kam se musí zadat předstih v mm - nikoli ve stupních. Po přepočtu , zadání, a ujednocení křivky pro oba válce stejné, jde motor jak Švícarský hodinky. Nechápu, proč se všude zadávají stupně, ale sem se nepřepočítávají automaticky na milimetry. Protože hodnoty byly rozdílné, zapalování to zřejmě špatně vyhodnocovalo, a tím docházelo ke zpětnému střelení, přehřívání, samozápalům, ulévání svíček a nevím k čemu všemu ještě.Jinak motor startoval perfektně jak studený, tak teplý, ale netáhl a střílel.

 
25.07.14 - 21:04 D-D-D [odepsat]
To Eda: Změnou předstihu směs neochudí. A o karburátoru se tady nemluví...

 
25.07.14 - 20:50 Kocour [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Nejde o mazání olejem nýbrž o chlazení válců a pístů nasávanou směsí!! To jsou časté chyby a proto odchází spousta motorů!!! Nato bacha!!

 
25.07.14 - 13:12 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Eda: Tak se mírně zvýší mazací poměr, ne?

 
24.07.14 - 19:36 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To DANIEL: Pozor na snížováni spotřeby, motor pak není mazaný.

[1-30]   [31-40]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.125067, 16.10.18 - 03:23:44, uptime : 1 dnů 8 hod 34 min, volné místo : 12373 MB
<- říjen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není