Úvod


Odkaz na archiv



Elektrika->Jak nastavit IMF Soft???
Klíčová slova: zapalovanie, predstih, horná úvrať,
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 31 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
9.10.17 - 20:39 Jirka 136xxl [odepsat]
To Jirka 136xxl: Kabely mam silikonove s koncovkama proti vode, muze to byt problem? Jinak teda mam v planu koupit stroboskop a zkusit to tak, jinak to asi fakt nepude, verim ze to zapalovani je ok, ale vse je reseno pomoci SW a neni zadna moznost si mechanicky overit co tam doopravdy je a nastaveni toho stinitka je dost nepresne i kdyz sem to delal jak uz tu nekdo psal, zjistit kdy to pali tuto hodnotu prepocitat na stupne a zadat jako tu zakladni hodnotu, jo a co je jeste ta korekce vedle te cervene hodnoty, mam tam 2stupne

 
4.10.17 - 23:11 Nepér [odepsat]
Z mých zkušeností s elektronickým zapalováním plyne, že nejlíp svíčky i koncovky s odporem (a měděný kabel). Jinak se to na kabelech proráží do sousedních válců a hapruje komunikace s PC.

 
25.09.17 - 23:12 Fráňa [odepsat]
[e-mail]
To Jirka 136xxl: Problém může být ve "fajfkách" na VN kabelech ke svíčkám. Pokud nemají odrušovací odpor, může to poblbnout jak komunikaci s PC tak i samotné zapalování - s oběma problémy jsem se setkal. Další důvod, proč to jede nepravidelně, může být špatně nastavená energie jiskry.

 
25.09.17 - 22:25 duroplast [odepsat]
To Jirka 136xxl: Ja nevim jestli mas uplne stejny typ jako ja , ale ja zjistil, ze predstih imfsoftu nejde merit na stojicim motoru. Cili prekontorolovat to po nem jsem dokazal jen stroboskopem.

 
25.09.17 - 20:39 Jirka 136xxl [odepsat]
To Jirka 136xxl: Rozchodili sme to, akorat kdy chi online vizualizaci tak jak nastartuju spadne to, ale nastavovat to jde, zakladni predstih mam nastaven, nastavil jsem stinitko na teh 30stupnu, jiskra na valci A skocila asi na 5.7mm to jsem prevedl na stupne a zadal, zaklad by mel byt nastaven dobre, zjistil jsem ze rozdil mezi valci je asi 0.5mm to jsem teda vykompenzoval vyslo mi 9stupnu

problem je ten ze at tam zadam co zadam tak motor skube, nejde pravidelne pri nizzich otackach a v zatezi, vykonjinak ok, je primo umerny krivce predstihu, pridam jede lepe uberu vykon se snizi. Nikdy sem se nesetkal s tim ze by se dvoutakt takto choval, na karburatoru at nastavim co nastavim tak proste nic, mam podezreni jestli nemam neco spatne s tim zapalovanim

 
1.09.17 - 16:10 Pavel JHB [odepsat]
To Jirka 136xxl: To bude asi žel vždy ale hodně záleží jestli je to Axagon, PremiumCord DeLock Adata atp. Ideální je mít na počítači RS232 a nějaký převodníky neřešit..

 
31.08.17 - 20:19 Jirka 136xxl [odepsat]
To IvanM: Nedivil bych se...MADE IN CHINA

 
30.08.17 - 21:53 IvanM [odepsat]
To Jirka 136xxl: Mal som s usb prevodníkom tiež veľké problémy. Pomohlo jedine otvoriť ho a typ toho čipu vložiť do goglu,ktorý našiel k nemu správny ovládač. Ten stačilo preinštalovať a

 
30.08.17 - 21:25 Jirka 136xxl [odepsat]
To IvanM: Cislo portu jsem nastavil jako jednu z prvnich veci a nefunguje to

 
30.08.17 - 09:57 Kocour [odepsat]
To hycomat: IT,to je pro normálního člověka k nepochopení...

 
29.08.17 - 21:42 hycomat [odepsat]
[e-mail]
To IvanM: Akou rečou ste teraz hovorili?

 
29.08.17 - 12:30 IvanM [odepsat]
To Jirka 136xxl: Pripoj usb prevodník a otvor štart/nastavenie/ovladací panel/systém/hardvér/správca zariadení najdi ports a tam nájdeš niečo ako Prolific USB- to serial com port a v zátvorke je číslo toho portu a ten nadstav v softvéri.A malo by to fungovať.

 
28.08.17 - 21:25 Jirka 136xxl [odepsat]
To IvanM: nainstaloval sem to co k tomu bylo, kdyz chci otevrit port tak napise nenalazen a skoncil sem

navod mam proctenej, v nedelu sem s tim jezdil a vypada to ok, on motor uz taky neni nic moc tak nejaky vetsi ladeni si necham na pak, u kladivek se me porad zasirala jedna svicka, uvidime ted, akorat budu muset vyreseit utesneni domku, jezdil sem po traktoriadach brody a bahno by pro to zapalko asi nebylo uplne ideal

 
28.08.17 - 20:19 IvanM [odepsat]
To Jirka 136xxl:
Skús preinštalovať ovláda k tomu prevodníku usb/com. Hľadaj v gogli CH340.

 
28.08.17 - 10:00 D-D-D [odepsat]
To Jirka 136xxl: Na stránkách firmy je návod ke stažení. Nejenže je možné přepínat 2 křivky předstihu, ale dá se nastavit (při asymetrii kliky) předstih zvlášť pro každý válec (normálně pálí po 180°), možnost vypnutí buzení cívek při stojícím motoru ... Vše k nalezení v návodu.

 
27.08.17 - 21:38 Jirka 136xxl [odepsat]
Vcera se ze me stal dalsi uzivatel zapalovani im soft, dal sem to tam a drbal sem s tim celej den, nejdriv to nechtelo jet, motor sel chvilku pak se zastavil jako kdyz ustrihne, patrne byl problem v tom ze predchozi clovek ktery zapalovani mel jej nenastredil presne na stred a stinitko na jedne pulotacce neprekryvalo snimac, asi to pak cetlo hovadiny a blblo to, no ale toto asi vyreseny, jezdi to, mam to v trakturku, ale, nedostal sem se do toho pocitacem, koupil sem tu redukci z USB na RS 232 a proste dam otevrit port a nic, napise to hlasku ze port nenalezen, vsecko ke kablu sem nainstaloval, nemate nekdo zkusenost s timto, v tomhle pocitacum zas tolik nerozumim, rad bych se do toho mrknul co tam jak a kde je, ale jakoze jede to a celkem dobre, takze uplne nutne do toho sahat nemusim

Jeste sem se docetl ze my to melo umet prepinat dve krivky predstihu za chodu motopru, zkousel ste nekdo toto?

Zapalovani bylo namontovany v jednom aute co sem mel na ND takze k nemu nic nemam

 
5.09.16 - 12:36 Kuba [odepsat]
[e-mail]
Půl roku jsme řešli stejný problém. občas si lehce "pšouknul do karburátoru",protože svíčky byly mokré, tak jsme se snažili seřizováním karburátoru ochudit směs. Každý nový zásah však situaci jenom zhoršil. Nastavování předstihu a tvarování křivek nemělo takřka vůbec vliv na funkci / ani rostlináře/. Až rozkliknutí Helpu na obr. nastavení parametrů , a jeho pečlivé přečtení nás přivedlo k tabulce kam se musí zadat předstih v mm - nikoli ve stupních. Po přepočtu , zadání, a ujednocení křivky pro oba válce stejné, jde motor jak Švícarský hodinky. Nechápu, proč se všude zadávají stupně, ale sem se nepřepočítávají automaticky na milimetry. Protože hodnoty byly rozdílné, zapalování to zřejmě špatně vyhodnocovalo, a tím docházelo ke zpětnému střelení, přehřívání, samozápalům, ulévání svíček a nevím k čemu všemu ještě.Jinak motor startoval perfektně jak studený, tak teplý, ale netáhl a střílel.

 
25.07.14 - 21:04 D-D-D [odepsat]
To Eda: Změnou předstihu směs neochudí. A o karburátoru se tady nemluví...

 
25.07.14 - 20:50 Kocour [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Nejde o mazání olejem nýbrž o chlazení válců a pístů nasávanou směsí!! To jsou časté chyby a proto odchází spousta motorů!!! Nato bacha!!

 
25.07.14 - 13:12 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Eda: Tak se mírně zvýší mazací poměr, ne?

 
24.07.14 - 19:36 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To DANIEL: Pozor na snížováni spotřeby, motor pak není mazaný.

 
24.07.14 - 06:17 DANIEL [odepsat]
To petr.plzen: To petr.plzen: Dakujem za napomocnu a profesionalnu odpoved. Este sa opytam ci mi viete poradit, ake mam dat max. Otacky pre zaciatok, typ priebehu krivky (to log5, linear a pod). A tiez minimalny predstih. Ide mi o to, aby v kopcoch tahal dobre a aby pri 70-75 km/h zral co najmenej.

 
23.07.14 - 21:26 petr.plzen [odepsat]
Pokusím se poradit. Nastav si clonku na cca 30st. když je válec v HÚ. V softwaru si nastav, aby nebylo zaškrtnuto políčko "odpojení buzení po 30s" a dej zápis do IMF zapalování. Pak namontuj místo svíčky hodinky na měření předstihu a pomalu otáčej motorem pomocí ventilátoru ve směru otáčení. Zjisti, kde předně hodí svíčka jiskru. Pak zjisti, kolik milimentů zbývá do HÚ. Tenhle údaj zadej do SW jako referenční hodnotu (místo těch stupňů, po rozkliknutí políčka lze zadávat i v mm). Ideální je, aby jiskra přeskočila cca 4,5 mm před HÚ. Pak znovu zaškrtni políčko "odpojení buzení po 30s" a znovu zapiš do zapalování. Tím máš přesně nastavenou maximální hodnotu předstihu a korekcí křivky nastavíš nejlepší průběh. 20 st. je dost málo, má to pak asi malej předstih a ve vyšších otáčkách ti část směsi hoří až za horní úvratí.

 
23.07.14 - 18:07 DANIEL [odepsat]
[e-mail]
To D-D-D: Takze. Pekne postupne. Piest na valci 1 davam presne presne do HU. V programe mam min. 10 stupnov, max. 21 stupnov, max. Otacky 4500, budenie minimalne, odpor cievok 1,8 ohm, 6V elektroinstalacia. Teraz kabel od A na plosaku ide na cievku pre valec 1, od B na valec 2. Pliesok, stinitko nastavujem tak aby druhy tenky dlhy vyrez pri vypalenom znaku A bol presne k stredu toho fotocidla. Program nahraty, vsetko OK. Kontrolujem iskru na sviecke. Opatovne zistujem ze iskru na V1 hodi ked je piest v DU. Prehadzujem svieckove kable na cievkach. (Toto asi znamena ze vyvod B je pre V1). Startujem, chyti, ide dobre, ma tah, ale nie je to ono. Poradte mi co robim zle. Toto je cely postup ako to nastavujem.Prosim o pomoc, o radu.

 
23.07.14 - 08:36 D-D-D [odepsat]
To Daniel Toth: Ano, je to tak, ale myslím, že 20° nebude stačit. (V Trabantu to zatím nemám, jen v motorkách, takže vhodný maximální předstih a tvar křivky pro něj neznám. A u každé z motorek mi to funguje jinak) Dal bych radši 30°. Vždycky je lepší mít trochu rezervu na ladění.

 
22.07.14 - 20:45 Daniel Toth [odepsat]
[e-mail]
To Karbon: To Karbon: To Karbon: Ano, dakujem, uz to chapem! Ano, cievka ma nieco cca 1,8 Ohm. Dobre, len stale nechapem podla coho nastavim stupen otacania na tom "stinitku"? Na nom su take tenke vyrezy, ako som to ja pochopil kazdy dlhsi vyrez je vlastne +10 stupnov k predchadzajucemu vyrezu. Teda ked chcem 20 stupnov, tak druhy dlhsi vyrez ma byt proti stredu snimaca. Spravne?

 
22.07.14 - 19:34 Karbon [odepsat]
To Daniel Tóth: zde máš kompletní manuál
PŘÍLOHA (jawacztrabantignitionv4_2_cz.pdf)

 
22.07.14 - 18:21 Daniel Tóth [odepsat]
[e-mail]
To Karbon: Vsetko je na mieste povodneho zapalovania s Trabantovskou doskou zapalovania.

 
22.07.14 - 18:20 D-D-D [odepsat]
To Daniel Tóth: Mně to přijde celé zmatené. Prvý problém bude se zapalovacími cívkami, které mají mít u 6V zapalování větší odpor, než 1,5 ohm. 1 ohm tedy nestačí! Dále jsi zřejmě vůbec neporozuměl jednoduchému způsobu instalace a nastavení. Ta spočívá v tom, že v horní úvrati prvního válce se stínítko nastaví např. na 35°(proti středu senzoru) a stejná hodnota se zadá do softwaru v PC. Energii buzení cívek bych nastavil jako větší pro start a vysoké otáčky, jinak stačí střední (možná je to i tak nastaveno v originále). No a pak teprve začne ta práce s vyladěním křivky předstihu. Pro začátek se dá použít předinstalovaá křivka, na níž to nepochybně bude fungovat, ale pro lepší výkon je třeba ladit a ladit. Jo a nezapomenout na "plechové" fajfky.
Píšu to z mobilu, takže to po sobě moc nevidím. Jestli jsem nějakou větu nedokončil, nebo tam něco nenapsal, ještě to dodělám.

 
22.07.14 - 16:21 Karbon [odepsat]
To Daniel Tóth: Jaký typ zapalování máš? Trabantí umístěné místo desky zapalování? Nebo novější a tu řídící jednotku máš v kabině?

[1-30]   [31-31]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.271813, 23.10.17 - 11:42:49, uptime : 290 dnů 12 hod 15 min, volné místo : 13883 MB
<- říjen
2017
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Ori