Úvod


Odkaz na archiv



Elektrika->Zapalovací kabely ke svíčkám
Klíčová slova: kabely, zapalování, svíčky, nestartuje
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 38 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
7.05.18 - 10:03 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Lubko: asi normální měděný, jakýkoli, ne? :)

 
7.05.18 - 06:50 Lubko [odepsat]
To Strýc alias Myslivec:
Ano omlouvam se nevim proc jsem napsal startovaci (mel jsem na mysli zapalovaci).

 
6.05.18 - 19:42 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Lubko: startovací kabely? snad VN kabely...

 
6.05.18 - 07:50 Lubko [odepsat]
Dobrý den, potřeboval bych poradit, jaké startovací kabely bych potřeboval kdybych měl tuto cívku https://www.elancar.cz/zapalovaci-civka-6v-mala-1068505.html#question (z trabiho mám jen motor a nevím co přesně to je zač tak chci experimentovat). Díky

 
11.10.17 - 18:20 tomas- [odepsat]
To Frujko: ahoj rešil sem podobny problem, od rad že mužou byt vadne diody v altíku přes kondíky až po startovací kabely radio prostě škvrcelo a začalo to z ničeho nic jedíne co mi pomohlo tak sem tam dal grafitove VN kabely, nicmeně se zavada projevila znova za měsíc, pote jsem zadřel motor. Jelikož sem si koupil barak atd.. pořídil jsem si Ford Fusion TDci a ejhle radío škvrčí sic občas ale uplně stejně jako v trabantu což je divné když v dieslu nejsou jiskry a žadne rušení zkus treba vyměnit radio za jíné nic není věčné

 
9.10.17 - 23:59 Pavel JHB [odepsat]
To Frujko: Co je tam za rádio??? Stačí jak píše Yokatashi mít OK kondíky u kladiv. Já Nikdy žádné odrušení neměl, nikdy rádio nic nedělalo kromně motorku stěračů.

 
6.10.17 - 14:35 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Frujko: jestli tam byl puvodne opleteny stineny kabel, tak to ted bude urcite rusit o neco vic.

Dalsi vec jsou kondenzatory primo u kladivek. Pokud tam chybi, neboje uvnitr, preruseny, tak to bude rusit vic.

No a nakonec - mezi civku a svicku se nekdy dava odpor. Ten muze byt v kabelu (misto medeneho jadra ma uhlikove odporove, co se za chvili rozlame a pak to nechodi vubec), ve fajfce a nebo ve svicce. Pokud tam predtim neco takoveho bylo, tak by to mohlo udelat ten rozdil. Ale mam pocit, ze original kabely v Trabantu jsou medene, fajfky bez odporu a svicky ho v sobe snad taky nemaji a ty jsi navic nemenil.

Zacal bych kondenzatory.

 
6.10.17 - 12:15 Frujko [odepsat]
Ahoj, měl bych dotaz a nebudu otevírat novou diskuzi, proto využiju tuhle. Snad nevadí.
Mám T601 6V r.v.82 a před časem jel Trabant na jeden válec, opravoval mě to kamarád, zapalování bylo v pořádku jen se vyčistilo a promazalo, cívky taky OK, závada se odstranila výměnou zapalovacích kabelů /měl jsem starší z Lady 2103, červené a měděné/, auto jede dobře, jen mě od té doby motor ruší rádio, zkoušel jsem vyměnit fajky na kabelech za keramické NGK i plechové, oboje odrušené a nepomohlo nic. Nevíte, čím by to mohlo být. Rádio před tím fungovalo bez problému, kabely byly původní asi odstíněné v "drátěné bužírce".

 
27.12.13 - 18:43 Mike-Strike [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Díky, už na to koukám. Super, takže Lada Žiguli - a jsou hlavně nový! :) tak v lednu už asi vim, za co nuceně utratim peníz

Díky díky! Kdyby ještě někdo věděl o další vhodné a odzkoušené alternativě, která se dá pořídit nová a je zaměnitelná za originál DDR cívky, podělte se o vědomosti! Určitě se to bude hodit více trabanťákům

 
27.12.13 - 17:59 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Mike-Strike: Kytka prodává ze žigula, najel jsem na ně 7 000 a v pogode..)

 
26.12.13 - 19:15 Pavel JHB [odepsat]
To AMPERAK: Ja jsem se domnival, ze tohle je forum o Trabantech.
A ta zminovana civka se nemusi vyhodit cela, lze zjistit, zda je vadna elektronika nebo vlastni civka. Nekdy byva chyba i naprosto trivialni a civka ac se tvari spatne je ve skutecnosti dobra

 
26.12.13 - 13:51 STK grafi [odepsat]
To Mike-Strike: neviem neriešil som cievky nikdy, mám v sérií 6V a fungujú spoľahlivo už veľa tisíc KM...
máš ešte možnosť použiť aj nové a namontovať ku každej predradný odpor aby ti neopaľovalo kladivká(pri ebze neviem ako to bude fungovať)
ALE tieto nové veci bývajú dosť často zmätok... podobne šialená situácia je s kondíkmi (v pionieri bol po 500km na vyhodenie)

 
26.12.13 - 12:54 AMPERAK [odepsat]
To Pavel JHB:
každé auto má řídící jednotku, která nejde zatížit přímo cívkou jako EBZA. tak musí mít výkonový stupeň v cívce...
má to výhodiu. posere se cívka, koupíš novou. posere se tranzistor, koupíš zase novou cívku-. často nestojí kilo, ale třeba dva tisíce...

http://danyk.cz/vape.html

zajdi na vrakoniště, a sežen ze stodvacítky, ale s ochranným odporem. nikdy nevíš, kdo od té cívky ten odpor ukradl, a pak to muže přetěžovat EBZU

 
26.12.13 - 12:38 lungo [odepsat]
To Pavel JHB: k té cívce se přidělá tranzistorák aby při opravě měl mechanik hudbu při práci

 
26.12.13 - 12:38 Mike-Strike [odepsat]
To STK grafi: díky díky, tam jsem již koukal, ale jsou tam popsány alternativy cívek, které už se nové nevyrábějí. Nebo jsem špatně googlil?

 
26.12.13 - 12:06 Pavel JHB [odepsat]
To vana: Jakou funkci tam ma ten tranzistor?

 
26.12.13 - 11:52 STK grafi [odepsat]
To vana: priamo v cievke? kde by sa tam zobral boli akurát tak na 8V a tým pádom to opaľuje kladivká...

To Mike-Strike: nech sa páči: http://trabime.cz/trabi.php?id=5&aid=67

 
26.12.13 - 11:40 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Mike-Strike: pozor některé cívky pal obsahují tranzistor a do trabantu nepatří

 
26.12.13 - 11:02 Mike-Strike [odepsat]
tak jsem zjistil, že se nejspíš budou muset měnit i cívky.... kabely měněné, svíčky, fajfky měněné, už je tam i druhý motor s jiným snímačem EBZA, a stále mi to občas blbne. Nejhorší je, že když to nedělá neplechu permanentně, tak se závada opravdu obtížně hledá...

Máte někdo doporučení na pokud možno nové cívky? Vím, že tu kolovalo, že nejsou záměnné např. s cívkami PAL apod... a přece jen originál nové DDR cívky nejsou zrovna z levných krajů...

 
18.12.13 - 05:55 Pají [odepsat]
To duroplast: To jsem netušil, díky za objasnění

 
17.12.13 - 22:31 Trabas [odepsat]
[e-mail][www]
Zkušenosti z motokárového sportu se dají využít i u Trabanta. Na fotce je drátěná fajfka s červenou gumou na italském motoru zn. TM 125 ccm. Má-li trabík motor o obsahu cca 600 ccm, tak by mohl mít výkon cca 200 koní. (tedy teoreticky). Fotka je ze závodu MM ČR v Písku-Hradišti ve dnech 5.-6. VI. 1998. Náš poslední závod v motokárách.
PŘÍLOHA (zavod_motokar.jpg)

 
17.12.13 - 21:57 Trabas [odepsat]
[e-mail][www]
Staré zásoby svíček PAL 14-9R,které jsem používal na skútru Tatran 125. Cena (tenkrát) 15,-Kčs/ks. Úplně nové jsem koupil před roky na Aukru. V zimě by šlo použít i teplejší Pal 14-8R. Já "devítky" požívám celoročně. V zimě jezdím hodně málo.
PŘÍLOHA (trabi_olaf_086.jpg)

 
17.12.13 - 21:48 Trabas [odepsat]
[e-mail][www]
Na fotu svíčka s našroubovanou "bambulkou" (utaženou kombinačkama).
PŘÍLOHA (trabi_olaf_141.jpg)

 
17.12.13 - 21:44 Trabas [odepsat]
[e-mail][www]
1
-0
1
Měl jsem také nekonečný problém s tzv, "fajfkama". Věčně vyhřátý bakelit a nedržící pérko na závitu svíčky. Tak jsem použil jednoduché opatření (viz fotka). Koupil jsem si dvě koncovky kabelu, jako např. na motorovou pilu. Jedná se o drátěné očko, které se nasazuje na svíčku s "bambulkou", která je našroubována na závit. Druhý konec se propíchne přes svíčkový kabel. Na to se pak přetáhne gumová krytka (jako taková gumová fajfka). Svíčky používám odrušené "R" ze starých zásob. Od této úpravy jezdí Trabi Olaf bez výše uvedeného problému a rádio hraje bez rušení.
PŘÍLOHA (trabi_olaf_140.jpg)

 
17.12.13 - 18:44 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To Strýc alias Myslivec: většinou probíjí na povrchu po prachu a nečistotách právě na to oplechováni. Sundáním a vyčistěním se funkce spraví.

 
17.12.13 - 18:26 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Mike-Strike: Za tmy to bejvá fakt ródeo, jedině tak jsem rozpoznal tuhle na malvíně, že jsou v hajzlu fajfky. jednoduchá a účinná diagnostika VN části zapalování To Eda: Když už se stane a koncovka se tzv. prošlehne, pak už asi nepomůže sundat oplechování, že by se to ještě zlepšilo..?

 
17.12.13 - 17:55 duroplast [odepsat]
To Mikeš Vrakař BK: Me taky, hlavne pri vodnatym povetri.

 
17.12.13 - 17:53 duroplast [odepsat]
To Pají: Nad s a t je hacek, nad a carka.
Kovovej jsem napsal schvalne aby bylo jasny, ze je to plast jako plast, ne plast jako plast.

 
17.12.13 - 17:52 Mikeš Vrakař BK [odepsat]
[e-mail][www][ICQ]
To duroplast: Tam mi to párkrát dělalo plamínky

 
17.12.13 - 17:12 Pají [odepsat]
To duroplast: Co to je kovovej plast, prosííííím

[1-30]   [31-38]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.167623, 24.06.18 - 17:10:59, uptime : 12 dnů 18 hod 25 min, volné místo : 13023 MB
<- červen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není