Úvod


Odkaz na archiv



Podvozek->Výměna hl. brzdového válce - nejde odvzdušnit a ne
Klíčová slova:
Určeno pro: Wartburg 353


V tomto tématu je 32 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
18.06.18 - 16:55 ovlaky [odepsat]
A nezapomněl mechanik na tuto věc? Citace Trabantservis: "Po namontování je nutné seřídit vůli na tlačné tyčce od pedálu." Přeci jen to byl o trošku jiný model dvouokruhového HBV, takže se mohla změnit vůle.

 
18.06.18 - 07:42 CentriFUGA [odepsat]
Vrátím se k meritu věci - výměnu mi prováděl mechanik, který se starými auty živil několik let - lada, wartburg, trabant, 120ky. Brzdový válec jsme ve svěráku naplnili brzdovkou a odvzdušnili. Vše OK. Namontovali. A pak začalo odvzdušňování - jenže, pedál byl úplně měkký, a ani odvzdušňování přímo na válci nepomohlo. Mechanik měnil takovýchto válců za svou praxi desítky, není žádný blb, je to ta stará škola, jak někdo zimňoval. Takže v tom válci musel být nějaký problém.
Protože ještě doplním, že starý válec se kompletně rozebral kvůli výměně gumiček, ty se vyměnily, válec se opět naplnil brzdovkou, namontoval a po 10minutách bylo auto komplet odvzdušněno a naplněno brzdovkou. To by se přeci, kdyby to dělal špatně, nepovedlo ani se starým, ani s novým válcem ... v tom chyba nebyla. Ještě doplním, že vše uvedený postup jsme prováděli u nového HBV 2x, protože a poprvé jsme měli podezření na málo naplnění brzdovkou a jali se to dělat znovu.

Nicméně p. Kytka JE VELMI SLUŠNÝ A OCHOTNÝ prodejce a vyšel mi s vratkou HBV zpět, když jsme původní válec neměl vyrezlý a gumičky celou naší závadu vyřešili.

 
17.06.18 - 19:29 Pavel JHB [odepsat]
To Rozmon: Aha, tak to já znám jen obráceně, jak popisuje Marian. Zespoda se to tlačí odjakživa u jízdnich kol.

 
17.06.18 - 16:05 Rozmon [odepsat]
Já mám to co jsem vložil, to tlačí rovnou kapalinu do nádobky a jen odvzdusnuji...

 
17.06.18 - 15:29 Maja [odepsat]
To Maja: asi toto
PŘÍLOHA (img_20180617_152619.jpg)

 
17.06.18 - 15:23 Maja [odepsat]
To Rozmon: něco podobného. Já to mám přes kompresor. Nádoba podobná jako rozprašovač do ní jde vzduch kompresoru. Zmáčknutím spoustě vznikne podtlak. A ještě pulitrova nádobka na kapalinu s kohoutem kterou vrazim do nádobky s kapalinou , tudíž nemusím každou chvíli dolejvat brzdovku.

 
17.06.18 - 15:19 Pavel JHB [odepsat]
To Rozmon: Ano, to je skoro ono, to co mám k dispozici já, má výrobu podtlaku mačkáním jako na rozprašovači a ne takto pumpičkou, což samozřejmě nemá vliv na funkci rostlináře

 
17.06.18 - 15:08 Rozmon [odepsat]
To Pavel JHB: třeba toto...
PŘÍLOHA (ws_serve_pic_5.jpeg)

 
17.06.18 - 14:10 Pavel JHB [odepsat]
To Maja: Nevím o jakém přístroji všichni píšou, předpokládám, že máš tu vývěvu. Je to výborná věc, hlavně proto, že dneska servis nerovná se hala s 10ti fundovanými mechaniky + pár učedníků kde je vybraný jedinec za odměnu posazen do auta a může našlapávat brzdy. Dnes jsou to klepeta který by během našlapávání mimnimálně ulomili nějakou páčku kterou by zkoumali Takto se tam pleskne vývěva, odsaje se a hotovo.

 
17.06.18 - 11:33 Maja [odepsat]
To Rozmon: každá rada dobrá, obzvláště od tak zvaných starých škol,kdy neexistovaly dnešní přípravky a taky to šlo. Jinak jsem koupil od p.Kytky též HB na warana a ten samý problém.Zakoupenou odvzdušňovací sadou bylo vše vyřešeno na autě.

 
17.06.18 - 11:17 Rozmon [odepsat]
To Maja: já vím, já to mám taky doma, myslel jsem to tak, že to nemá doma každý a tak postup ve svěráku nemusí být špatná ráda pro ty, co to nemají...

 
17.06.18 - 11:16 Maja [odepsat]
To Rozmon: není potřeba speciální přístroj. Mám to doma stojí to asi 800 Kč. Koupíš to dnes pomalu všude kde prodávají díly

 
17.06.18 - 11:08 Rozmon [odepsat]
To Juraj A: ve fabrice mají ale speciální přístroje, který dokážou kapalinu tlakem protlačit, většinou je myvaji i v servisech, ale doma je má málokdo...

 
17.06.18 - 07:38 Juraj A [odepsat]
[e-mail]
To Trabantservis: Prečítal som si Tvoju radu o odvzdušňovaní brzdového valca vo zveráku mimo auta. Takmer celý svoj život som sa živil ako automechanik a posledných päť rokov pred dôchodkom ako reštaurátor historických vozidiel, ale o Tebou popisovanej metóde som naozaj ešte nepočul. Bol by som veľmi rád, ak by si mi napísal, či si myslíš že Tebou popisovaný postup odvzdušňovania bŕzd používali aj pri výrobe vozidiel na výrobnom páse vo fabrike. To by asi tých áut potom moc nevyrobili že?

 
17.06.18 - 00:38 Trabantservis [odepsat]
V devadesátidevíti procentech je za nefukčnostní nového válce chybná montáž.
Řeším to s lidmi denně.
Nový válec se musí venku,nejlépe na svěráku naplnit brzdovou kapalinou a odvzdušnit.
Potom teprve namontovat do auta.
Po namontování je nutné seřídit vůli na tlačné tyčce od pedálu.Musí tam být malá vůle cca 1-2mm.(tlačná tyčka je zašroubovaná do vidličky a zajištěná kontra maticí.U Wartburga to bývá většinou zarezlé a nejde s tyčkou bez nahřátí otočit)

Pokud se tohle neudělá,je to ten níže popsaný případ.(venku tlačí normálně a namontovaný nikoliv)
Píst válce se nevrátí do krajní polohy,stále zůstává mírně vysunutý,V tomto stavu si kapalinu z nádobky nemůže nasát.
Ve stručnosti asi takto.

 
15.06.18 - 19:55 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Joseee: první příspěvek
"válec jsem celý naplnil brzdovkou, odvzdušnil..."

 
14.06.18 - 16:09 Joseee [odepsat]
[e-mail]
To CentriFUGA:
Neodborné odvzdušnění, toť vše. Prodejce musí být zlatý člověk, že vezme použitý díl, který nefungoval chybným postupem odvzdušnění. Toto se mi u starých aut stává běžně, že pumpa nechce nasát a nejdřív musím odvzdušnit pumpu a pak až když pumpa tlačí někde blbnout s odvzdušňovákama. Pumpa se odvzdušňuje tak, že otevřu vývod(y) z válce (povolím holendr(y) trubičky(ek)) šlápnu , zavřu, povolím. Takto se z válce a kousku vedení vysaje vzduch a pak už válec bere a tlačí :-) Třeba po výměně spojkové pumpy na Š120 jsem to musel dělat skoro vždy, jinak si pumpa nenasála, tam jsem povoloval průtokový šroub...A u W353 mi to taky vždy šlo na dvouoruhovce blbě.

 
13.06.18 - 08:59 habr [odepsat]
[www]
To CentriFUGA: Vstupní trubička od nádobky do HBV je v podstatě víčko na závit, pokud sundáš hadičku a povolíš víčko, tak pod ním je ventilek s manžetou, pružina a kulička. Pokud se pod ventilek dostane smetí nebo není ventilek dobře seskládán, tak nemusí proudit kapalina do HBV, ale také se může stát, že naopak kapalina jen pulzuje mezi nádobkou a pístkem HBV bez jakéhokoliv brzdného efektu.

 
13.06.18 - 07:02 CentriFUGA [odepsat]
Nějak nerozumím tomu jaké ventilky bych měl měnit? Nový HBV venku na prázdno šel, ale jak se dal do auta tak nenasaval kapalinu z nádobky a ani do ní nebublal, nedělal.vubec nic...

 
13.06.18 - 01:09 Pavel JHB [odepsat]
To CentriFUGA: Než budu psát román zeptám se na to co souvisí s dotazem milan353 - měnil jsi i i ventilky pod holendrama k nádobce? Zkoušel jsi po složení stlačit nějakou tyčkou píst a šlo to lehce na obě strany?

 
12.06.18 - 01:03 Milan353 [odepsat]
To CentriFUGA: Při našlapávání nebublala kapalina v nádobce(při novém válci)?

 
11.06.18 - 10:21 ovlaky [odepsat]
To CentriFUGA: Zřejmě ano. Pořád jsem nemohl pochopit, proč přehodit vstup za výstup, ale po prohlédnutí technických obrázků mi to bylo jasné, že ty vývody jsou přesně naopak. A šli Ti lehce povolit ty "duté šrouby" shora výstupů u starého HBV?

 
11.06.18 - 06:47 CentriFUGA [odepsat]
To ovlaky: Nerozchodil, původní byl v pořádku, nebyl vyrezlý, jen už měl obroušené gumičky, dal jsem nové a šlape to výborně. Stávající jsem poslal zpět prodejci, vrátí mi peníze, ale v tom válci musela být nějaká zrada...

 
8.06.18 - 09:56 ovlaky [odepsat]
To CentriFUGA: Mám ten samý brzdový válec, který sis teď koupil. Funguje mi bez problému už cca. 15 let, tedy do té doby, než jsem rozebral W. Už si ho rozchodil?

 
3.06.18 - 13:18 CentriFUGA [odepsat]
To Maja: tak musí být problém v tom samotném válci, jelikož on prostě nepustil kapalinu nikam, protože jen jsme vyměnili u starého gumičky, tak to šlo hned odvzdušňit, vše jak má být, tady jsem šlapal půl hodiny a vytlačilo to brzdovku z válce nahoru k rozdělovači ale novou to z nádobky nesalo

 
3.06.18 - 12:30 Maja [odepsat]
To CentriFUGA: nebude vada v tom válci mám stejný případ i prodejce. Jen jsem z něj vyhodil gumičky a nahradil novou sadou z ještě dob NDR. Brzdí bez problémů.

 
3.06.18 - 11:18 CentriFUGA [odepsat]
Tak jsem nahrál foto starého a nového sem

http://centrifuga.rajce.idnes.cz/Valec_wartburg/


A přitom na obchodě, kde jsem koupil, trabantshop.cz je v nabídce pouze ten nový, který ale v mém voze nefunguje ... myslíte že to bude možné vrátit ?

Ad gumičky - bral jsem taky zde, tak nevím jaké jsou výroby...

 
2.06.18 - 15:14 Maja [odepsat]
To CentriFUGA: pokud jsi použil gumičky maďarské výroby a kvality,tak přeji upřímnou soustrast. Mně to stálo malém auto a nejenom to.

 
2.06.18 - 12:43 myslivec [odepsat]
To CentriFUGA: fotky můžou vkládat jen registrovaní

 
2.06.18 - 12:32 CentriFUGA [odepsat]
Tak do starého se daly nové gumičky a funguje to bezva. Fotka mi nejde vložit, ale zkusím někam nahrát a dát sem odkaz ale válce jsou jiné, i přesto, že dle prodejce je na 353 dvouokruh jeden typ

[1-30]   [31-32]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.132792, 22.06.18 - 15:11:11, uptime : 10 dnů 16 hod 25 min, volné místo : 12919 MB
<- červen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
modráček
netOpýr
Ori
STK Majjo
Taťka Šmoula
trabiKlub
vana