Úvod


Odkaz na archiv



Podvozek->Přestavba nápravy Wartburg 1.3 4x100
Klíčová slova: Wartburg, čtyřkakt, 4x100, poloosy
Určeno pro: Wartburg 1.3


V tomto tématu je 6 příspěvků

 
16.01.18 - 20:02 Bastr [odepsat]
[www]
To Standa1443: Možná někomu poslouží. Já už pojedu pouze na alu kolech 14". Mám je konečně zapsaná v TP.

 
16.01.18 - 14:44 Standa1443 [odepsat]
To Bastr: někde mám sadu nových 13" disků na Formana, jestli bude zájem

 
15.01.18 - 23:27 Pavel JHB [odepsat]
To Bastr: Díky moc za info, u zadku jsem předpokládal prakticky na 100% odpověď, filcku znám jen mlhavě.
Pokud jsou klouby v rejdu odzkoušené, není co řešit. Rozchod nehodlám patlat do nějakejch šílenejch hodnot jako třeba Wartburg tuner, kterej to má o 8cm, dráždí to a navíc je mi jasnej problém s namáháním nápravy atd. Chci se dostat na současný rozměr odkazu. Disky mají najeto přes 100 000 km na W353, teď nějakejch 20 na W1.3 a nikdy se nevyskytl problém ani žádné negativní vlastnosti.

 
14.01.18 - 21:15 Bastr [odepsat]
[www]
To Pavel JHB:
U zadní nápravy jde o mezikus (podložku) mezi rameno a štít na kterou poté přijde komplet štít+brzdy+náboj a buben fel)?
Ano
Jak je řešena ruční brzda? Lanovody zůstanou původní W?
Bude se upravovat páka pakny pro lanovod W
Co rozchod po úpravě?
Zadní náprava zůstane originál maximálně +10mm na rozchodu (ještě není hotový ani prototyp, takže jen orientační čísla). Přední náprava cca -4mm na rozchodu.
Jak se změní rejd? Felicia má zoufale malý rejd a někde se probíralo, že na W/T je díky velkýmu rejdu je Fa/Fe poloosa (resp. kloub) nepoužitelná.
Rejd zůstal nezměněn. Klouby felicia fungují dokonale i při maximálním rejdu. Dokonce mají klouby rezervu.
Chápu dobře, že vyráběná resp. upravovaná bude L+P tyč poloosy, komora ložiska, Al podložka, podložka matice + je potřeba upravit náboj?
Náboj je součástí sady a je upraven.

Rozchod si po přestavbě může řešit každý sám podle použití vozu. Vzhledem k rozteči 4x100 ale existuje množství disků z různých materiálů a s různým ET, a to i mínusovým. Stavebně bych větší rozchod nedoporučoval z důvodu nižší životnosti ložiska, všech čepů a řízení.

V současnosti mám na prototypové sadě najeto skoro 14tkm. Nikde se zatím neobjevil žádný problém. Auto jde ochotně a přesně za volantem a poloosy s klouby nezaváhaji, ani při prokluzování kol/a na suchém asfaltu.

Tato sada nezasahuje do stavby lichoběžníkové nápravy. Vše jde vrátit zpět na původní originál. Vzhledem k proporcím nápravy a brzd jsem nic lepšího nevymyslel.
PŘÍLOHA (horst_3.jpg)

 
11.01.18 - 23:34 Pavel JHB [odepsat]
Začnu odzadu: U zadní nápravy jde o mezikus (podložku) mezi rameno a štít na kterou poté přijde komplet štít+brzdy+náboj a buben fel)? Jak je řešena ruční brzda? Lanovody zůstanou původní W? Co rozchod po úpravě?
Předek: Jak se změní při použití sady rozchod? W má disk 4,5J13 ET45, felicia 4,5J13 ET38 či pick-up 5,5J13 ET36, tedy by měl narůst už jenom použitím fel disků (pokud je po přestavbě náboj stejně "utopený")
Jak se změní rejd? Felicia má zoufale malý rejd a někde se probíralo, že na W/T je díky velkýmu rejdu je Fa/Fe poloosa (resp. kloub) nepoužitelná. Chápu dobře, že vyráběná resp. upravovaná bude L+P tyč poloosy, komora ložiska, Al podložka, podložka matice + je potřeba upravit náboj? Za to 9, já si kupuju zbytek... Cena za zadek je myslím úměrná a velmi dobrá u předku nevím, kupuji vše za nejlepší velkoobchodní ceny a mám už něco doma připraveno ale i tak je +/- akceptovatelná. Kotouče ještě chvíli vydrží, věčně ne, poloosy máme nové, HU repas od Kytky, ale pořád je velmi zajímavé si polepšit v tom, co popisuješ. Pro mne by ale bylo zajímavé se dostat na větší rozchod, odjakživa jezdím na atestovanejch racing diskách http://www.trabime.cz/okno.php?id=56573&cesta=vase_vozy/id_2791/akt_5891 a nic jiného nechci Takže za mne ano, je zájem.

 
7.01.18 - 18:38 Bastr [odepsat]
[www]
2
-0
2
Zdravím všechny majitele W4T,

možná někteří z Vás postřehli, že jsem vytvořil přestavbu přední nápravy W1.3 z dostupnějších dílů s příznivým vedlejším účinkem v podobě rozteče 4x100.

Původní důvod byl nahrazení stávajících poloos, problémového náboje kola a náhrada brzdového kotouče, protože maďarské se vlní.

Celá sada funguje Plug and play. Vždy je možné vše přemontovat do původního stavu.

Výhody: klouby poloos, brzdový kotouč a ložisko dostupné na každém rohu. Nevadnoucí ostré brzdy díky o 2mm silnějším kotoučům. Poloosy, které nekvedlají. Volant, který nevibruje při kterékoli rychlosti od 0 do 160km/h. Bezprostřední použití kvalitnějších disků, které nehází a jsou vystředěny pomocí 57,1mm středu na náboj.

Nevýhody: sadu musí montovat člověk, který se montáží a následnou jízdou nezabije. Přeci jen jsou to brzdy. Pořizovací cena přestavbové sady tj. bez dílů, které si pořídí každý sám od výrobce podle svého uvážení (klouby, ložiska, kotouče, desky), se bude pohybovat kolem 9000kč (L+P tyč poloosy, 2x komora ložiska, 2x podložka matice poloosy, 2x náboj kola, 2x duralová podložka a 8x oboustranný svorník M12x1,5). Protože se jedná o kusovou výrobu. Nečekám odbyt stovek sad...

Nově v prototypu vyrábím i mezikus pro přestavbu zadních brzd na brzdy Felicia pro shodnou rozteč, kde se bude cena dvou mezikusů pohybovat kolem 2500kč.

Zatím pouze zjišťuji zájem o tyto sady. Výroba a distribuce se bude časové pohybovat cca 2-3 měsíce od objednávky. Objednávky budou závazné v podobě nevratné zálohy 50% z konečné ceny.

Zájem a dotazy projevujte zde, nebo na mailu bastrr@centrum.cz .


S pozdravem Bastr.


PŘÍLOHA (p1100473_1.jpg)

[1-6]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.347870, 23.01.18 - 12:56:46, uptime : 382 dnů 14 hod 29 min, volné místo : 13123 MB
<- leden
2018
->
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
aklenot
Peťass
STK Juraj