Úvod


Odkaz na archiv



Podvozek->Oprava horných a dolných zvislých čapov
Klíčová slova:
Určeno pro: pro všechny vozy Trabant


V tomto tématu je 12 příspěvků

 
4.06.18 - 13:03 Juraj [odepsat]
Diki za info, skusim prehladat :)

 
4.06.18 - 12:37 Myslivec [odepsat]
To Juraj: myslím staré vydání šlehofera? ale nejsem si jist, jestli se neliší v detailu i těhlice...

 
4.06.18 - 11:56 Juraj [odepsat]
A dalo by sa najst niekde obrazok toho ako sa to skladalo po starom?

 
4.06.18 - 11:52 Myslivec [odepsat]
To Juraj: nezatěsníš to pryžovým véčkem břitem, musí se těsnit postaru miskama

 
4.06.18 - 11:08 Juraj [odepsat]
Dobry den, mam otazku ohladom puzdier HSC. Mam k dispozicii typ ktory nema na hornej ploche zrazenie, predpokladam ze to je starsi typ, je zamenny s typom ktory ma zrazenie alebo su tam nejake speciality? Dakujem

 
6.09.17 - 10:56 habr [odepsat]
[www]
To Filip93: Podle jasně patrných značek na horním pouzdru a patrně i na spodním pouzdru jsou ty levnější originál z původního materiálu a jsou s nimi dlohodobé výborné zkušenosti a mohu je jen doporučit. Ty dražší už tyto značky nemají, jsou tedy vyrobeny z jiné formy a pravděpodobně jde o novou druhovýrobu z neurčeného materiálu a jen těžko s nimi bude mít někdo dlouhodobou zkušenost.

 
6.09.17 - 09:27 Filip93 [odepsat]
[e-mail]
Kluci,na trabantwelt jsem objevil tyto pouzdra viz foto. Nema nekdo zkušenost,co to je za materiál?
PŘÍLOHA (screenshot_2017-09-06-09-25-55.png)

 
29.06.17 - 00:04 habr [odepsat]
[www]
3
-0
3
To Kellner: Ono je to trochu jinak. Původní HSČ byl svařenec dvou dílů skládající se z polotovaru soustruženého a broušeného na kulato a ohýbané pásoviny a to bylo výrobně drahé, proto se přešlo na vyobrazený výrobně levnější odlitek. Místo nálitku do formy bylo upraveno tak, aby se vpustek jen odlomila nemusel se strojově frézovat a celý čep pak byl opracován pouze broušením na kulato, tedy pouze dva zápichy pro hroty a už jen broušení, tím se podstatně slevnila výroba. Místo zápustku je prohloubeno a teoreticky by mohlo sloužit jako zásoba maziva, ale prakticky smysl nemá, protože nikdy není v kontaktu s mazničkou. Pouze kdyby se čep mazal v plném rejdu tak, aby (možná) byla dutinka ve dříku čepu proti mazničce, ale to by mechanik musel přesně znát v jaké poloze je čep zamontován. I tak by ale rezerva maziva sloužila pouze pro zhruba třetinu kružnice čepu, protože ten se točí jen v malém úhlu. V dílenských listech výrobce neuváděl nutnost orientace nového čepu, tedy by byla výrobcem akceptovatelná jakákoliv poloha z obou zmíněných v dotaze a tak jsem se také choval při montážích, kterých jsem udělal možná stovky.

Pokud ale zapojím selský rozum, pak bych měl čep orientovat dutinou k převodovce, protože tlak na čep předpokládám z vnitřku ven a tam bych raději upřednostnil celou hladkou plochu před menší třecí plochou ale s (možná) přebytkem maziva. Staré čepy tuto zásobu maziva neměly a sloužily dobře, takže jsem se nikdy nezabýval orientací dutiny, ale spíše jsem se soustředil na pravidelnost mazání a kvalitu jeho provedení. Správně mazaný HSČ musí při použití tlakové maznice vykazovat tyto znaky: nejprve se mazací tuk při údržbě objeví pod horní prachovkou na všech 4 místech rozváděcí drážky rozložené po obvodu po 90°a teprve potom začne vytékat ze spodního pouzdra. Pokud je tomu jinak, je zaděláno na problém. Mazací termín je 5000km nebo 2x ročně (před zimou a po zimě kvůli solance pokud je vůz používán celoročně).

 
28.06.17 - 17:18 Kellner [odepsat]
Novější provedení svislých čepů vyráběných v DDR. Otázka,vybroušená ploška ( asi z důvodu mazání) patří směrem ke kolu nebo k převodovce? Na které straně je čep více namáhaný?
PŘÍLOHA (svisly_cep_001.jpg)

 
6.03.17 - 22:57 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Myslivec: Výstružník mám. Koľko tam má byť tých súčiatok dole menovaných?

 
6.03.17 - 15:37 Myslivec [odepsat]
Stavitelný výstružník a návod trabatklubu brno: http://www.trabantbrno.net/navody.php

 
6.03.17 - 15:16 Matej [odepsat]
Zdravím, chystám sa na opravu zvislých čapov. Mám nové púzdra aj s čapmi( originál DDR). Čo mi ešte treba konkrétne? Prachovky, brúsené podložky a vymedzovacie podložky? A samozrejme trpezlivosť a precíznosť

[1-12]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.167118, 18.08.18 - 14:33:10, uptime : 67 dnů 15 hod 47 min, volné místo : 12817 MB
<- srpen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není