Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Do jaké firmy na repas - zkušenosti + repas doseda
Klíčová slova: kliková hřídel, GO, klikovka, generálka, repas, výměna
Určeno pro: pro všechny vozy Trabant


V tomto tématu je 19 příspěvků

 
1.09.10 - 11:38 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Hoďa: šlechetný to čin, takhle bychom měli postupovat všichni..!

 
31.08.10 - 20:57 Libor [odepsat]
To Hoďa:
Myslím, žes udělal dobře. Zřejmě bych udělal to samé.

 
31.08.10 - 19:52 Hoďa [odepsat]
To Libor: jako dnes na likvidaci.pán dovezl trabanta kterému jsem ho opravoval..repasované zadní ramena,komplet nové brzdy,trubky,hadice,válec,válečky atd.před pul rokem nový výfuk a repas altíku a mnoho jiného..odvezl ho z důvodu,že ho neboural a dál to neřešil.prodejní cena z likvidace byla 1000kč..nebylo co řešit a vzal jsem ho.

 
31.08.10 - 17:15 Libor [odepsat]
To Pavel JHB:
Já vím, je to tak.
Nechat stát trabika venku, to je pro vandaly přímo pokušení.
Jenže pokud to tak půjde dál, za chvíli nebudou ani slušné motory, ani z čeho je poskládat.
Je to jako po revoluci. Lidé se jich rádi a zadarmo zbavovali-dnes má dobrý trabi cenu "zlata".
A mám dojem, že s nd to dopadne úplně stejně.
Hold je taková doba, smutná doba pro nás, Trabanťáky.

 
31.08.10 - 03:01 Pavel JHB [odepsat]
To Libor: A co jsi cekal, to co popsal Habr je tvrda realita. Mraky motoru se zlikvidovalo na ruznych trabntcrossech, opravdu uz prestava byt kde brat. Ja udelal GO, nasypal do trabika 54kKc, pred tremi tydny koupil dalsi motor ktery jde jak hodinky. Musim ale vyklidit garaz, takze jde i s cca 4m/3 ND za 1/4 ceny opravy do sveta. Mrzi mne to, protoze 280 kacek na pojistku bych sehnal i kdyby bylo nejhur, ale pokud bude stat venku, tak behem tydne nejake hovado prokopne blatnik, ulomi zrcatka a udela z nej vrak stejne jako z Fiata, takze pak bych asi taky sypal nakonec vse do popelnice. Takto mohu doufat, ze bude u nove majitelky v dobrych rukouch.

 
30.08.10 - 16:31 Libor [odepsat]
To habr:
Smutný to konec,..

 
30.08.10 - 04:37 habr [odepsat]
[www]
To Libor: Cena se stanovuje vždy individálně, takže je obtížné dát nějakou přesnou informaci, ale nebojím se svoje ceny zveřejnit a nemám potřebu se skrývat za oblíbené "více v SZ". Pod 1500 a přes 2500 jsem za poslední 3 roky motor neprodal, rozpětí je především kvůli vybavení. Motorem se myslí celek s opláštěním chlazením ,s libovolným původním karbecem a setrvákem, který má uspokojivý chod (1500,-), pokud je vybaven původní spojkou a dynamem, případně altíkem, cena jde nahoru. Spojku lze dát novou a altík třeba z vozu zákazníka. Převodovka která je v den montáže plně funkční a nehlučná na běžný (nezředěný) olej PP80 dvoukámen s původními držáky a silentbloky je pevná cena 600,- převodovky tripo mám ojediděle, spíše je přestavuji na jiné převody a tam je cena podle rozsahu práce. Demontáž/montáž do vozu zákazníka je 350,- za motor a 500,- motor + převodovka, ale za tuhle cenu se to obvykle nepovede udělat, vždy tam přibude mnoho úkonů navíc - když už je to rozdělané, to asi každý zná. Na díly nelze dát záruku, jedná se opotřebené díly a každý má možnost se rozhodnout. Do agregátu není vidět a každý má jiné nároky a také způsob používání, garantuji jen práci a nové díly.

Protože Matka Teresa už zemřela, a já ji nemíním nahrazovat, tak sleduji ceny dílů a podle toho upravuji i svoje ceny, poslední dobou stále nahoru. Při těchto cenách nemám převis nabídky, spíše naopak, Trabantů a tím i agregátů valem ubývá, ty výtečné už není kde vzít. Už začínám mít i nedostek vozů na předvádění a když vidím, jak se zde ve velkém prodávají Trabanti "vyvařený z nových dílů pro nedostatek času" a jiné podobné prodeje vozu s osmi! náhradními motory, tak zvažuji rovněž totální výprodej dílů z nedostatku času a přechod na jinou činnost, aby mi nezůstal v ruce "Černý Petr" ve formě nových náhradních dílů. Bylo by velmi smutné sypat díly do popelnice, protože je už není komu namontovat.

 
30.08.10 - 04:08 habr [odepsat]
[www]
To Pavel JHB: Pracuji pouze sezónně a sezónu určuji sám! Takže mne nedostaneš, zlomyslný vtipálku. Hahaha.

 
29.08.10 - 20:47 Libor [odepsat]
To habr:
Tvá nabídka je velice zajímavá.
Mohu se zeptat co to přibližně koštuje i s namontováním a seřízením ? /motor, převodovka/
Auto stárne, tak kdyby bylo potřeba, atˇvím, kam se obrátit. A hlavně kam !
Díky za info.

 
29.08.10 - 20:44 Libor [odepsat]
To Radek:
Je to teda už asi 15 let, co jsem si nechal u p.Grygara v Horce n/m dělat motor na Trabika-odešla klika-no a za rok jsem u něho byl znovu,najeto cca 10.000 km opět s klikou.
Ale vzal to jako reklamaci,tak nevím. Dnes bych určitě sháněl celý motor-a dá se koupit, a nejhorším případě bych zašel za opravářem.
Ovšem oprava kliky je pomalu dražší než dnes celý motor.Pravda ale je, že ani u jednoho nevím, jak dlouho vydrží.Proto u mně vyhrává cena.A tou je celý motor.

 
28.08.10 - 12:02 Pavel JHB [odepsat]
To habr: To je idealni stav, ja to udelal tak, ze jsem motor "koupil, ale nezaplatil". namontoval, objel hnojiste.. Motor OK, zaplatim prodejci. Na pocet montazi, pokud by to nevyslo to vychazi stejne jako u tebe, pokud to vyjde, usetrim 50% prace
Jinak pocitej s tim, az budu chtit almaru, prijedu v tuhe zime

 
25.08.10 - 18:13 Hnátos [odepsat]
To Radek: jojo, Grygar, tabanti.. rogala..

 
25.08.10 - 01:01 habr [odepsat]
[www]
To Radek: V poslední době se spíše místo renovace motoru koupí za litr (nebo jak kdo sežene) jiný motor a ten se provozuje dokud se nerozpadne a tak stále dokola. Jasně, že úplný šrot nekoupím a nenamontuji. Já osobně mám jeden vůz jako zkušební, tím se zákazník sveze a pokud se mu motor líbí, tak mu ho na počkání vymontuji nebo jej prohodím včetně seřízení. To samé převodovka, zákazník se sveze, pokud je spokojený tak si ji fixou podepíše, (protože nemá výrobní číslo aby měl jistotu) a já ji buď jen vymontuji ze zkušebního vozu nebo i namontuji. Do zkušebáka namontuji další a tak dokola, pokud sám s motorem nejsem ve zkušebním voze spokojen, stane se takový motor dárcem orgánů.
Nová klikovka je nejméně za osmičku (podle zdroje) a sama od sebe nejezdí. Kartery se mění jen v případě závažného mechanického poškození, jinak kolují stále dokola. Nové se sehnat dají, ale stojí od 3 litrů výše, podle zdroje. Navíc staré kartery jsou obvykle kvalitnější.

 
24.08.10 - 12:26 Radek [odepsat]
Habr
Takze to vypada, ze je lepsi koupit funglovku a o tu se pak starat a opatrovat ji jako oko v hlave...
A co ty bloky na klikovou skrin, dela se to, nebo se kupuji rovnou nove?
Diky.

 
24.08.10 - 12:23 Radek [odepsat]
Dekuji vsem.
Kousek od Brna je nejaka firma, http://www.trabantservis.cz/
tam pise, ze za repas klikovky chce neco do 3 tis. Kc?

O p. Grygarovi jsem slysel, hodne lidi, co leta rogala a motorove padaky s trabantem je tam nechavali driv delat, aspon teda tusim ze u nej.

 
19.08.10 - 03:15 habr [odepsat]
[www]
To Radek: Nechci zde psát hodnocení toho či onoho mechanika který dělá repase i když bych mohl, tak to napíšu jinak.

Většina Trabantistů ojede motor (mechanicky!) a klikovku vyhodí. Většina Trabantistů co likvidují vůz, ho likviduje i s motorem funkčním a klikovkou poprvé použitou. Jen opravdoví znalci, lidé zabývající se opravami a hrstka zde z nás dává klikovky repasovat, takže dochází k tomu, že klikovky k repasi vhodné jdou do šroutu a ta hrstka dává kolovat do repase stále ten stejný kus. Je to tak, že některé klikovky mají za sebou repasí i několik. Protože vagony ojničních čepů a ojnic z DDR posledních 40 let trochu váznou, tak lidé repasující klikovky musí řešit opotřebení tím, že stále odbrušují opotřebené průměry a zvětšují válečky. Čím větší průměr válečků, tím menší jejich počet a tím vyšší zatížení na váleček, tím ovšem roste opět opotřebení. Nemluvě o tom, že čepy i oka nejsou kaleny do nekonečna a ložiska na klikovce jsou rovněž problém, takže se stěhují z klikovky na klikovku. I tohle téma bylo probíráno na školení v Blatné.

Protože tohle všechno vím a je mi jasné, že i když dám klikovku na první repas, mohu klidně dostat klikovku 3x broušenou, 3x rozlisovanou a slisovanou, 3x vyvažovanou, pak z ní poskládám výbrusový motor a on se mi podělá do cca 20t km, zničí i válce a písty, tak už s repasemi nechci nic mít. A to ne každý mechanik dělá práci s láskou.

Možná by k tomuto tématu mohl něco napsat Vašek Dekoj, který se chtěl místo repasí zabývat pouze složením funkční klikovky ze zachovalých dílů. Nainvestoval peníze do vstupních ojetin a nějak se odmlčel, pochybuji, že je pohroužen po uši v práci u soustruhu a lisu.

 
18.08.10 - 13:54 jamys601 [odepsat]
A co p. Grygar od Olomouce? Dělá ještě kvalitní repas klikovky?

 
18.08.10 - 13:41 Hnátos [odepsat]
To Radek: nemáš na výběr.. jen jeden člověk to dělá v čechách...

 
17.08.10 - 18:25 Radek [odepsat]
Ahoj,
prosím zkušené pardy o radu. Kam s kompletním repasem klikové hřídele na jižní Moravě (Brno, Uh, ZL, UB). Kde by jste doporučili, jakou firmu.
Hodily by se mně nějaké reference, tak abych se nemusel obávat, co ta firma s tou klikovkou vlastně vytvoří.
Ještě bych se rád zeptal, zda se dělá renovace dosedacích ploch pro šoupátka. Jeden kamarád říkal, že mu to někdo kdysi dávno dělal na soustruhu, že na to musí být speciální přípravky na upnutí a extra nože. Dělá se to, nebo je lepší koupit nové bloky?

[1-19]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.080877, 17.07.18 - 00:12:14, uptime : 35 dnů 1 hod 26 min, volné místo : 12999 MB
<- červenec
2018
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není