Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Uvolnujici se matice setrvacniku
Klíčová slova: setrvačník, matice, hřídel
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 45 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
30.10.18 - 20:44 Killer Koly [odepsat]
To myslivec: ne, silentblok byl ve vrtacce a pritiskly na ten setrvacnik. tim jsem ho roztocil na klice. chce to trochu cviku, ale jde to.

 
30.10.18 - 20:03 myslivec [odepsat]
To Killer Koly: jako žes to "brousil" gumou ze silentbloku? drsný...

 
30.10.18 - 19:55 myslivec [odepsat]
To Killer Koly: pojistka tam samozřejmě byla. No nevím, moudřejší budu až to uvidím na světle.

 
30.10.18 - 19:25 Killer Koly [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: lepeni nepomuze, je nutna ta plechova pojistka. taky prebrus kliku jak popisuje habr. a neboj se toho, pekne celou plochu. mel jsem kdysi davno obdobny problem, tak mi deda poradil dat na vrtacku silentblok a poradne zatlacit na setrvacnik. jsou lepsi nizsi otacky ale vetsi tlak a ne prouzek, ale cela plocha. a pero by melo byt na tesno, nemelo by se tangencialne hybat. muj problem byl ale v nevyvazenem a trochu krivem setrvacniku (dira nebyla presne kolmo). neznatelne to vibrovalo a kvuli tomu se to povolovalo. po tom brutalnim zabrouseni si to sedlo a byl pokoj. podle toho co popisujes, bys mohl mit stejny problem

 
30.10.18 - 19:19 Kocour [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: přivez to,uvidíme.

 
30.10.18 - 18:49 Pavel JHB [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: To není možný, vraz ho tam z5 a utahni vzduchovým ratatákem a je to na doživotí.

 
30.10.18 - 17:20 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To habr: tak už je jasno - opět stejný příběh jako loni. Upadlý setrvačník z kužele. Přitom jsem jej loni lepil na tekutý kov a utáhl aspoň na dva a půl krávy : (


 
30.10.18 - 16:19 habr [odepsat]
[www]
To Strýc alias Myslivec: Nemyslím si, že by to bylo to ložisko, protože klikovka není ohebná a jsou tam ještě další tři ložiska, ale hlavně by vyšlápnutí spojky chování nezměnilo. Já bych víc sázel na hnací hřídel převodovky, ale i tak je to jen odhad. Podle mne - motor půjde ven, bez toho se zdá zjistit jen uvolněný setrvák a defekt přítlačáku otvorem po startéru.

 
29.10.18 - 13:33 Strýc alias Myslivec [odepsat]
Tak zase veselo... při volnoběhu se začaly ozývat dost nehezké kovově znějící zvuky z motoru.
Příslušenství a oplechování vyloučeno. Je to zevnitř a jen při volnoběhu. Určitá směna zvuku při sešlápnutí spojky tam je. Jinak jede a táhne jako vždycky předtím, v otáčkách je úplně neznatelně hlasitější..
Ložisko pod setrvačníkem?

 
20.09.18 - 09:18 Blaf [odepsat]
To Pavel JHB: Sakrys, snazil jsem se s tim tocit jen vodorovne, ale delal jsem to v ruce, takze je mozny, ze jsem se obcas nejakymu lehkymu naklonu vuci ose nevyhnul :/

 
13.09.18 - 20:14 Pavel JHB [odepsat]
To Blaf: Něco jsi dělal špatně - nejspíš jsi se setrvákem při zabrušování "kvedlal" tak jak to popisuje Habr to funguje na 100%. Běžně se takto zabrušují třeba i magneta na motorkách atp. Jediné, co nejde brusnou pastou jsou kuželové kohouty, tam je potřeba použít třeba tempo nebo podobnou leštěnku. I jemná brusná pasta je tady hrubá.

 
27.08.18 - 10:34 Blaf [odepsat]
Tak jsem se k tomu konecne dostal, ale musim rict, ze jsem z toho trochu rozpacitej :/ Po cca 4 hodinach toceni a pastovani dle Habrova navodu nejen, ze setrvacnik nemel snahu se jakkoliv prilnout k hrideli, ale skoro mam pocit, ze se ta vule naopak jeste zvysila :(
Myslite, ze ma cenu v tom jeste pokracovat?

Mam ted sto chuti tam proste nejaky to pero navarit a stycnou plochu zamatlat lepidlem na kov

 
20.06.18 - 23:57 Blaf [odepsat]
Supr, moc dekuju za podrobnej navod! Takhle presny instrukce mi usetrej spoustu trapeni :) Tohle sice taky zni jako docela slusnej porod, ale alespon vim, ze to tak ma bejt :)

 
20.06.18 - 23:21 habr [odepsat]
[www]
DODATEK - zabroušená plocha je vždy šedá, původní nezabroušená plocha zůstává lesklá.


 
20.06.18 - 23:17 habr [odepsat]
[www]
1
-0
1
To Blaf: Trošku mne mrzí, že je zde mraky odborníků i "odborníků" a nikdo ti neporadí ani v základní věci.

Ano, musíš použít brusnou pastu na zabrušování ventilů spalovacích motorů. Po staru to byla krabička která vypadala jako krém na boty a měla v sobě přepážku na dva druhy pasty, hrubou a jemnou, ty byly barevně odlišné, obvykle zelená a šedá, ale mohly to být i jiné barvy. Jak se to prodává dnes netuším, ale asi to existuje a koupit se to dá, možná jen jeden druh, možná oba, to už si zjisti sám.

Pokud to potřebuješ použít na zabroušení setrváku, pak já bych postupoval takto: nejprve bych motor připravil a to tak, že bych odvrtal zalomený kolík, ten není potřeba zabrušovat, dále bych demontoval přírubu gufera i s guferem aby se nepoškodilo a pak bych stejně dal gufero nové, případně přírubu labyrintu - pokud ho motor již má. Následně bych motor vhodně podložil a ustavil ve svislé poloze servačníkem nahoru tak, abych u práce seděl a měl setrvačník mezi nohama, dělával jsem to tak, že dobře podložený motor jsem položil na malou stoličku a kurtnou vloženou mezi válce k ní přitáhl, sám jsem seděl na židli s motorem mezi nohama. Upevnění motoru k podložce je docela nutnou záležitostí, protože to zabroušení vyžaduje. Nyní vezmi toaletní papír, ten namoč do řídkého oleje a co nejvíc s ním utěsni ložisko, to o brusnou pastu rozhodně nestojí!! Nyní naber na vhodnou podložku hrubou pastu a tím řídkým (M2T a pod) olejem ji zřeď na hustotu medu, trochu této pasty nanes na hřídel, nasaď setrvačník a točením levá-pravá aspoň o 1/3 kruhu zabrušuj, po cca 10 - 15 zatočeních setrvák sundej a vytlačenou pastu prstem nahrň zpět na kužel, pokud je jí již málo, přidej novou. Že se ti dílo daří poznáš podle toho, že točení levá/pravá jde čím dál tíž. Až si budeš myslet, je to stačí, tak důkladně očisti setrvák i hřídel od pasty, vyměň namočený toaleťák za nový namočený a to samé udělej s jemnou pastou. A nyní to milé na celé věci - není potřeba, aby se zabrousila celá styčná plocha kuželu, stav zabroušení poznáš obvykle podle šedé stopy. Bohatě stačí, když bude zabroušený jen prstenec o šířce asi od 3mm, ale ten musí být souvislý - nepřerušený. Na závěr musíš vše dokonale zbavit zbytků pasty, poškozovala by těsnění.

Mimo uvedené budeš ještě potřebovat lahvičku alpy na svaly, pak 0,5 l lahvičku 40% kapek na nervy a třeba dva díly Pána prstenů na DVD, aby ti to lépe uteklo, ale za odměnu bude zachráněná klikovka a setrvačník za 10 litrů (korun).

 
20.06.18 - 20:04 Killer Koly [odepsat]
1
-0
1
To Blaf: ne, je to specialni brusna pasta na kov. tempo je lestidlo. pouzij brusnou pastu na ventily

 
20.06.18 - 15:52 Blaf [odepsat]
Ty jo, clovek se porad uci :) Diky moc za radu. Jestli se muzu jeste zeptat - brusna pasta staci jakakoliv? Poslouzi treba stary Tempo? Ja takhle s kovem nikdy nedelal :)

 
19.06.18 - 20:30 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Blaf: Přesně. Nesedí to v celé ploše, protože to je okousaný. Tím že se to zabrousí tak, aby to sedělo, je pak kolík skoro jen jako pojistka. Takhle jsem dělával bubny na škodnou - točit, točit a když bylo dotočeno, tak to ještě několikrát zopakovat, dokud buben neseděl v celé ploše kuželu. Jinak se střihalo pero nebo to vymlátilo drážku.

 
19.06.18 - 17:47 Pavel JHB [odepsat]
To Blaf: Nee, sedne si to na sebe -měkké se přizpůsobí tvrdému. Jemná pasta, olej, trpělivost, pevné nervy.

 
19.06.18 - 15:22 Blaf [odepsat]
To Zahajskej: Ja se mozna zeptam jako uplnej vul (nebylo by to poprvy :), ale kdyz budu ty stycny plochy ojizdet brusnou pastou, nezvysi se naopak jejich vzajemna vule jeste vic?

 
18.06.18 - 17:02 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Blaf: Zkusil bych ještě nějaké lepidlo na ložiska, máznout, nasadit setrvák, přitáhnout, zatočit, jetli to nehází. Ale napřed zkusit tu brusnou pastu, namazat, nasadit setrvák a točit, samozřejmě bez kolíku, aby se plochy zabrousily a sedly k sobě.

 
17.06.18 - 20:29 Blaf [odepsat]
To Trabantservis: Priznam se, ze jsem nesehnal momentak, tak jsem to vzal podle citu :/
Dosedaci plochy jsou cisty, bez skrabancu, ale ocividne s vuli. Mozna nejaka ne uplne kvalitni druhovyroba?

To Strýc alias Myslivec: No, po dobrym to neslo, tak to zkusim nejak na prasaka... Nebo co myslis tim KO, mam se bat?

 
17.06.18 - 16:27 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Blaf: jsou zničený dosedcí plochy... to je KO toto

 
17.06.18 - 00:04 Trabantservis [odepsat]
To Blaf:
Jak moc to bylo utažené?
Je třeba vzít brusnou pastu a setrvačník na čepu klikové hřídele zabrousit.
Následně po správném dotažení musí setrvačník držet a přenášet kroutící moment i když tam nebude žádný kolík.

 
16.06.18 - 23:38 Blaf [odepsat]
Jen pro info - ustrizeny kolik byl nalezen, odvrtan a nahrazen. Pri rychle zkousce se zdalo, ze to docela dobre drzi, ergo jsem cely motor namontoval zpatky, pozapojoval, A ZASE SE TO STRIHLO, SE VOJEBU!

 
6.06.18 - 16:15 Blaf [odepsat]
To Joseee: Diky za tip, na prvni pohled vypadaly stycny plochy hladky a bez poskozeni, ale radsi to obhlidnu.

 
6.06.18 - 14:27 Joseee [odepsat]
[e-mail]
To Blaf: Pokud je porušená kuželová plocha , tak třecí síla na styčných plochách mezi setrvákem a hřídelí není dostatečná a kolík nebo pero se ustřihne taky a zase jsi tak kde jsi byl. Pokud je tam tedy kuželový spoj s perem a přítužnou maticí (jsem Warťasista a ne Trabanťák) tak na obou součástech kónické plochy překouknout a pokud z nich vyčnívají výčnělky od vrypů atp . je potřeba šábrem zarovnat aby kužely navzájem pěkně "táhly".

 
6.06.18 - 07:52 HonzaBK [odepsat]
To Blaf: I zajištěná matice se povolí na čemkoli!!

 
5.06.18 - 22:09 Blaf [odepsat]
To Kočičák: U me je ocividnej problem s chybejicim zajistenim setrvacniku k hrideli, jakmile ho tam nejak dodam, teoreticky neni fyzikalne mozny, aby se ta matice povolila :)

 
5.06.18 - 15:00 Kočičák [odepsat]
Přesně, jak píše Mikeš. Nejlíp všechno utahovat na předepsanej moment, pokud se to i tak povolí, tak je někde něco hodně špatně.

[1-30]   [31-45]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.168757, 19.01.19 - 23:49:56, uptime : 24 dnů 8 hod 16 min, volné místo : 10104 MB
<- leden
2019
->
Po Út St Čt So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
alyno
Kocour