Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Uvolnujici se matice setrvacniku
Klíčová slova: setrvačník, matice, hřídel
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 33 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
20.06.18 - 23:57 Blaf [odepsat]
Supr, moc dekuju za podrobnej navod! Takhle presny instrukce mi usetrej spoustu trapeni :) Tohle sice taky zni jako docela slusnej porod, ale alespon vim, ze to tak ma bejt :)

 
20.06.18 - 23:21 habr [odepsat]
[www]
DODATEK - zabroušená plocha je vždy šedá, původní nezabroušená plocha zůstává lesklá.


 
20.06.18 - 23:17 habr [odepsat]
[www]
1
-0
1
To Blaf: Trošku mne mrzí, že je zde mraky odborníků i "odborníků" a nikdo ti neporadí ani v základní věci.

Ano, musíš použít brusnou pastu na zabrušování ventilů spalovacích motorů. Po staru to byla krabička která vypadala jako krém na boty a měla v sobě přepážku na dva druhy pasty, hrubou a jemnou, ty byly barevně odlišné, obvykle zelená a šedá, ale mohly to být i jiné barvy. Jak se to prodává dnes netuším, ale asi to existuje a koupit se to dá, možná jen jeden druh, možná oba, to už si zjisti sám.

Pokud to potřebuješ použít na zabroušení setrváku, pak já bych postupoval takto: nejprve bych motor připravil a to tak, že bych odvrtal zalomený kolík, ten není potřeba zabrušovat, dále bych demontoval přírubu gufera i s guferem aby se nepoškodilo a pak bych stejně dal gufero nové, případně přírubu labyrintu - pokud ho motor již má. Následně bych motor vhodně podložil a ustavil ve svislé poloze servačníkem nahoru tak, abych u práce seděl a měl setrvačník mezi nohama, dělával jsem to tak, že dobře podložený motor jsem položil na malou stoličku a kurtnou vloženou mezi válce k ní přitáhl, sám jsem seděl na židli s motorem mezi nohama. Upevnění motoru k podložce je docela nutnou záležitostí, protože to zabroušení vyžaduje. Nyní vezmi toaletní papír, ten namoč do řídkého oleje a co nejvíc s ním utěsni ložisko, to o brusnou pastu rozhodně nestojí!! Nyní naber na vhodnou podložku hrubou pastu a tím řídkým (M2T a pod) olejem ji zřeď na hustotu medu, trochu této pasty nanes na hřídel, nasaď setrvačník a točením levá-pravá aspoň o 1/3 kruhu zabrušuj, po cca 10 - 15 zatočeních setrvák sundej a vytlačenou pastu prstem nahrň zpět na kužel, pokud je jí již málo, přidej novou. Že se ti dílo daří poznáš podle toho, že točení levá/pravá jde čím dál tíž. Až si budeš myslet, je to stačí, tak důkladně očisti setrvák i hřídel od pasty, vyměň namočený toaleťák za nový namočený a to samé udělej s jemnou pastou. A nyní to milé na celé věci - není potřeba, aby se zabrousila celá styčná plocha kuželu, stav zabroušení poznáš obvykle podle šedé stopy. Bohatě stačí, když bude zabroušený jen prstenec o šířce asi od 3mm, ale ten musí být souvislý - nepřerušený. Na závěr musíš vše dokonale zbavit zbytků pasty, poškozovala by těsnění.

Mimo uvedené budeš ještě potřebovat lahvičku alpy na svaly, pak 0,5 l lahvičku 40% kapek na nervy a třeba dva díly Pána prstenů na DVD, aby ti to lépe uteklo, ale za odměnu bude zachráněná klikovka a setrvačník za 10 litrů (korun).

 
20.06.18 - 20:04 Killer Koly [odepsat]
1
-0
1
To Blaf: ne, je to specialni brusna pasta na kov. tempo je lestidlo. pouzij brusnou pastu na ventily

 
20.06.18 - 15:52 Blaf [odepsat]
Ty jo, clovek se porad uci :) Diky moc za radu. Jestli se muzu jeste zeptat - brusna pasta staci jakakoliv? Poslouzi treba stary Tempo? Ja takhle s kovem nikdy nedelal :)

 
19.06.18 - 20:30 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Blaf: Přesně. Nesedí to v celé ploše, protože to je okousaný. Tím že se to zabrousí tak, aby to sedělo, je pak kolík skoro jen jako pojistka. Takhle jsem dělával bubny na škodnou - točit, točit a když bylo dotočeno, tak to ještě několikrát zopakovat, dokud buben neseděl v celé ploše kuželu. Jinak se střihalo pero nebo to vymlátilo drážku.

 
19.06.18 - 17:47 Pavel JHB [odepsat]
To Blaf: Nee, sedne si to na sebe -měkké se přizpůsobí tvrdému. Jemná pasta, olej, trpělivost, pevné nervy.

 
19.06.18 - 15:22 Blaf [odepsat]
To Zahajskej: Ja se mozna zeptam jako uplnej vul (nebylo by to poprvy :), ale kdyz budu ty stycny plochy ojizdet brusnou pastou, nezvysi se naopak jejich vzajemna vule jeste vic?

 
18.06.18 - 17:02 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Blaf: Zkusil bych ještě nějaké lepidlo na ložiska, máznout, nasadit setrvák, přitáhnout, zatočit, jetli to nehází. Ale napřed zkusit tu brusnou pastu, namazat, nasadit setrvák a točit, samozřejmě bez kolíku, aby se plochy zabrousily a sedly k sobě.

 
17.06.18 - 20:29 Blaf [odepsat]
To Trabantservis: Priznam se, ze jsem nesehnal momentak, tak jsem to vzal podle citu :/
Dosedaci plochy jsou cisty, bez skrabancu, ale ocividne s vuli. Mozna nejaka ne uplne kvalitni druhovyroba?

To Strýc alias Myslivec: No, po dobrym to neslo, tak to zkusim nejak na prasaka... Nebo co myslis tim KO, mam se bat?

 
17.06.18 - 16:27 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To Blaf: jsou zničený dosedcí plochy... to je KO toto

 
17.06.18 - 00:04 Trabantservis [odepsat]
To Blaf:
Jak moc to bylo utažené?
Je třeba vzít brusnou pastu a setrvačník na čepu klikové hřídele zabrousit.
Následně po správném dotažení musí setrvačník držet a přenášet kroutící moment i když tam nebude žádný kolík.

 
16.06.18 - 23:38 Blaf [odepsat]
Jen pro info - ustrizeny kolik byl nalezen, odvrtan a nahrazen. Pri rychle zkousce se zdalo, ze to docela dobre drzi, ergo jsem cely motor namontoval zpatky, pozapojoval, A ZASE SE TO STRIHLO, SE VOJEBU!

 
6.06.18 - 16:15 Blaf [odepsat]
To Joseee: Diky za tip, na prvni pohled vypadaly stycny plochy hladky a bez poskozeni, ale radsi to obhlidnu.

 
6.06.18 - 14:27 Joseee [odepsat]
[e-mail]
To Blaf: Pokud je porušená kuželová plocha , tak třecí síla na styčných plochách mezi setrvákem a hřídelí není dostatečná a kolík nebo pero se ustřihne taky a zase jsi tak kde jsi byl. Pokud je tam tedy kuželový spoj s perem a přítužnou maticí (jsem Warťasista a ne Trabanťák) tak na obou součástech kónické plochy překouknout a pokud z nich vyčnívají výčnělky od vrypů atp . je potřeba šábrem zarovnat aby kužely navzájem pěkně "táhly".

 
6.06.18 - 07:52 HonzaBK [odepsat]
To Blaf: I zajištěná matice se povolí na čemkoli!!

 
5.06.18 - 22:09 Blaf [odepsat]
To Kočičák: U me je ocividnej problem s chybejicim zajistenim setrvacniku k hrideli, jakmile ho tam nejak dodam, teoreticky neni fyzikalne mozny, aby se ta matice povolila :)

 
5.06.18 - 15:00 Kočičák [odepsat]
Přesně, jak píše Mikeš. Nejlíp všechno utahovat na předepsanej moment, pokud se to i tak povolí, tak je někde něco hodně špatně.

 
5.06.18 - 13:59 Blaf [odepsat]
To Petr V.: Diky moc.

To Mikeš Vrakař BK: Rozumim, diky za upozorneni.

 
4.06.18 - 21:49 Mikeš Vrakař BK [odepsat]
[e-mail][www][ICQ]
2
-0
2
To Blaf: Pozor, zarvat, ani utáhnout málo není dobře! Po podobné zkušenosti utahuji pouze momentovým klíčem na předepsanou hodnotu.

 
4.06.18 - 17:41 Petr V. [odepsat]
To Blaf: v katalogu náhradních dílů: 5x6,5 TGL 9499

 
4.06.18 - 14:35 Blaf [odepsat]
To Zahajskej: Ja ho koupil prave po udajne GO motoru, takze to udelam, jak rikas :)
Ted jeste zjistit, jak velky by to pero melo bejt. Nejak to zatim nejsem schopnej najit...

 
4.06.18 - 14:16 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To Blaf: Na trabant.cz dohledat rok výroby motoru podle v.č. a pak se kouknout do databáze vývoje. Jenže pokud někdo měnil motor, či ho generálkoval, nemusí tam být klika k ročníku. Kup to pero, kolík případně uděláš ze stopky vrtáku, jako jsem ho udělal já a pero dáš do zásob.

 
4.06.18 - 13:56 Blaf [odepsat]
To Zahajskej: Ty jo, nejak se to komplikuje... Priznam se, ze vubec netusim. Dokazal bych to nejak jednoduse na identifikovat? Treba podle roku vyroby?

 
4.06.18 - 13:42 Zahajskej [odepsat]
A nebudeš tam mít třeba jenom kolík? Taky se mi střihnul. Vyndaval jsem ten kousek kolíku navrtáním díry 2,5mm do jeho středu, nakroucení M3 závitníku do díry a za ten jsem ten kolík vytáhnul.

 
4.06.18 - 13:17 Blaf [odepsat]
Jeste posledni dotaz (alespon prozatim :), nevedel bys prosim rozmer toho Woodrufa? Ja mam toho Trabika totiz zaparkovanyho asi 50 kilometru od domova, tak ze bych si nejaky to pero sehnal rovnou, nez tam pojedu.

 
4.06.18 - 13:00 Blaf [odepsat]
Koukam na ty tvoje fotky http://www.trabime.cz/okno.php?id=75478&cesta=vase_vozy/id_3471/akt_8843
Ale u me ten kus hridele, co cumi ven, vypada trochu jinak, treba tam nemam tu stredovou diru. Ale zkusim se jeste podivat po tom peru, je mozny, ze ho ten protacejici se setrvak ojezdil do hladka tak, ze jsem ho proste prehlid :)

Kazdopadne dekuju moc za objasneni, alespon ted vim, jak to tam ma drzet.

 
4.06.18 - 11:50 Myslivec [odepsat]
To Blaf: ne. je kam nacpat, je střihlé. Když se pečlivě podíváš tak ho zjistíš. Musíš ho vyklepnout a dát nové. Samotné woodrufovo pero to ale neuddrží... hele já to někdy na přelomu října a listopadu tady řešil, zkus pohledat

 
4.06.18 - 11:05 Blaf [odepsat]
Aha! Diky za tip. Ja mam ale trochu problem, ze ta hridel je uplne hladka, to pero do ni neni kam nacpat :)

 
4.06.18 - 10:54 Myslivec [odepsat]
To Blaf: Já jsem taky humanitně (ne) vzdělaný lempl ale pár věcí o tom snad vim.

Jestli se ti setrvák protočil, je střihlý woodrufovo pero a vojebanej kužel. Jinak zajišťovací podložka má být určo nová.
je to srandy kopec. Pokud je vomletej kužel tak čau, já to dal na tekutej kov na prasáka, jinak je to na novou kliku.
Mrkni na můj profil auta "brácha" - šedý kombík

[1-30]   [31-33]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.138792, 22.06.18 - 15:12:12, uptime : 10 dnů 16 hod 26 min, volné místo : 12919 MB
<- červen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
modráček
netOpýr
Ori
STK Majjo
trabiKlub
vana