Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Projekt 600i opět žije
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 36 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
16.04.18 - 10:39 Pajka Vrakař [odepsat]
To Jirka 136xxl: Jirko, jak už jsem ti psal - měření teploty má cenu řešit jen pro informaci, jinak vůbec. Pro ECU by bylo mnohem lepší simulovat teplotu zahřátého motoru odporem, popřípadě přepínat hodnotu odporu pro studený start (sytič).

Jestli chceš dosáhnout rychlejšího zahřátí motoru a udržení ideální pracovní teploty - udělej automaticky ovládanou klapku na zadním krytu. Buď otevíranou parafínovým termostatem, nebo elektronicky podle naměřené teploty s určitou hysterezní smyčkou.

Když budeš přivírat vzduch před hlavami, tak se budou víc chladit válce. Teplotní čidlo ECU sice možná bude spokojené, ale motor nebude mít ideální pracovní teplotu. Podstatně důležitější je, aby správnou teplotu měly válce, na hlavách už tolik nesejde. Sice se víc zahřívají, není tam ale žádný mechanický styk a nic se v nich nemůže přidřít.
PŘÍLOHA (1291668204.jpg)

 
16.04.18 - 10:18 Jirka 136xxl [odepsat]
Zkusil sem to nastartovat a motor s tou zavrenou klapkou pred hlavama se pomerne rychle ohral na cca 50stupnu, pocitam do deseti minut, klapal na volnobeh, pak uz to slo pomaleji ale neco to asi udelalo, teplota i tak po cca dvaceti minutach byla 75stupnu a to sem tam nikdy nemel, zkusim jeste tu klapku pred valce a udelam asi i do toho zadniho krytu, vyzkousim pak co bude nejucinejsi, chtelo by to ale do auta, takhle je to na prd zkouseni

 
16.04.18 - 09:49 Myslivec [odepsat]
To Jirka 136xxl: na zimourovi mám kolem svíček položenej kus starý duše mezi plechem a kožíškem, ale na šesstistovkách byly gumový špunty kolem svíček
klapka dole samozřejmost

 
16.04.18 - 09:03 Pajka Vrakař [odepsat]
To Jirka 136xxl: Kolem svíček je vhodné to utěsnit tak či tak. Já mám vypínatelný ventilátor, žaluzie a budu dělat ještě klapku. Teď ale nestíhám, tak mi to leží rozpracované na stole.

 
15.04.18 - 23:15 Jirka 136xxl [odepsat]
To Pajka Vrakař: me zas napadlo dat jeste jednu i pred valce, ono to pak utika dirama kolem svicek kdyz je to uskrceny vzadu, zkousel sem kartonem. Cidlo je v hlave tak moje domenka je prave ta omezit vzduch k hlavam aby se rychleji dosahlo pozadovane teploty, jak bude mit hlava 80stupnu otevrelo by to, ale zitra muzu vyzkouset nastartovat a mrknout na teplotu

 
15.04.18 - 23:05 Pajka Vrakař [odepsat]
To Jirka 136xxl: Hlavy se budou sice chladit míň, o to intenzivněji se ale budou chladit válce. Dle mě je klapka na zadním krytu účelnější - vzduch je pak tlačen do topení.

 
15.04.18 - 22:06 Jirka 136xxl [odepsat]
Poměrně rychlá úprava, pro případné zájemce můžu poskytnout šablonu na plech, zda to bude fungovat nevím, zatím sem nikdy nedělal žádnou úpravu co se týká chlazení, ale klidně pište názory kritizujte


http://www.youtube.com/watch?v=Nb59cUTYsgg&feature=youtu.be

 
14.04.18 - 13:51 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Pajka Vrakař: zjevne o tom vis vic, nez ja, takze ti do toho nebudu kecat. Ta nejdulezitejsi znalost je vzdycky co se da zanedbat a jak se to da zjednodusit. Drzim palce.

Ja jsem zjistil, ze na hackovani spalovacich motoru nejak uz nenam cas a v zasade to pro me ztraci dulezitost. Budu potrebovat jeden, nebo dva vyladit, ale pouze na konstantni otacky a zatizeni do bodu s maximalni ucinnosti a k tomu neni zadny pocitac potreba :-) Na tech 1000km rocne, co pojedu nekam s nakladem at klidne Wartas zere dvojnasobek toho, co by mohl, to uz mi za to nestoji. Na primarnim aute mi spotrebu meri pocitac naboje :-).

 
14.04.18 - 09:31 Pajka Vrakař [odepsat]
Tady je návod na virtu: https://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrika/9071-palubni-pocitac-pp-kwp1281-favorit-felicia-bmm/

Podklady mám ještě zazálohované (zdrojáky, amaro v PDF a tak).

 
14.04.18 - 09:28 Pajka Vrakař [odepsat]
To Yokotashi: Nemáš tak úplně pravdu. Programovat vlastní ECU je imho mnohem náročnější. Mám zdrojové kódy palubního počítače pro BMM řídící jednotku.

Palubák má funkce:
průměrná spotřeba, celková spotřeba, okamžitá spotřeba, doba provozu, vnitřní teplotu, venkovní teplotu, průměrnou rychlost, ujetá dráha, otáčky motoru, teplotu chladící kapaliny, lambda faktor, zatížení motoru, napětí baterie, teplota nasávaného vzduchu, doba vstřiku, stavy bitové regulace motoru, úhel škrtící klapky, předstih, střída signálu vent. nádobky s akt. uhlím, lambda korekci směšovacího poměru.

Lambda faktor jen mírně upravuje směšovací poměr, není to takový rozdíl, jako když je špatně seřízený karburátor.

Podle hodnoty zatížení motoru (informace, kterou palubák vyhodnotit) by pak šla hodnota lambdy emulovat. Málo zatížený motor (chudá směs), středně zatížený motor (vyvážená směs), hodně zatížený motor (bohatší směs).

Zdrojáky jsou v Assembleru, tak ti to můžu poslat a mohl bys z toho zkusit vyštípat potřebné kódy. Komunikuje to skrze CAN.

 
14.04.18 - 07:13 Jirka 136xxl [odepsat]
To Yokotashi: Ja k tomu napisu asi toto, taky sem nad tim premyslel, ta nespalena smes, dvoutakt VS ctyrtakt, ale kdyz sem ten motor sundal ted z pudy a vytahnul svicky se kterymi sem jezdil pred sedmi lety, byly krasne cihlove vypalene, takze si myslim ze to v praxi fungovalo a smes byla ok

 
13.04.18 - 18:47 Yokotashi [odepsat]
[www]
To Pajka Vrakař: Lambda udava bohatost smesi. Emulovat ji je docela problem, protoze na uspesnou emulaci musis vedet, kolik tam slo vzduchu (vaha vzduchu - porad si nekdo stezuje, ze se sere; alternativne merit teplotu, tlak a prutok) a kolik paliva (takze merit delku a cetnost vstriku).

Mam pocit, ze takovy emulator bude slozitejsi, nez postavit vlastni primitivni ridici jednotku vstrikovani.

 
13.04.18 - 07:29 Pajka Vrakař [odepsat]
To Nepér: Máš pravdu, dvoutaktním motorem prochází velké množství vzduchu a ještě k tomu dost směsi, která se nepodílí na spalování .

Osobně chci lambdu nahradit emulátorem, který by četl informace z VAGu a podle zatížení by emuloval hodnoty lambdy tak, aby motor fungoval ekonomicky a nehrozilo jeho poškození (chudá/vyvážená/bohatá směs podle zatížení). Jenže napřed musím mít dostatek času dodělat a zprovoznit auto, pak se můžu věnovat takovýmto věcem.

 
12.04.18 - 23:46 Nepér [odepsat]
Já s měřením lambdy na dvoutaktu nemám dobré zkušenosti. Ukazovalo to nesmysly. Zkoušel jsem, co tam bude za hodnoty s wide-band sondou. Volnoběh docela normální, ale v otáčkách nějaký chudý. Je to ale dávno a všechno na tom motoru možná nefungovalo správně. Můj závěr byl, že u motoru bez ventilů, kdy se může do výfuku dostat nespálená směs rovnou ze sání, aniž by se účastnila hoření, jsou hodnoty lambda nepříliš vypovídající. Na druhou stranu by možná bylo zajímavé sledovat, jestli se lambda bude měnit s předstihem, který by měl mít vliv na zpětné rázy z výfuku, které by měly mít za následek lepší plnění a míň paliva, co proletí rovnou do výfuku...

 
8.04.18 - 20:43 Jirka 136xxl [odepsat]
To Pajka Vrakař: No kyslikovy cidlo je v te masine na emise bohuzel ko, takze jen tyto tri hodnoty, taky je problem ze motor na miste proste nejde zahrat, musel by se hodit do auta, projet a zmerit taky treba po jizde

 
7.04.18 - 09:33 Pajka Vrakař [odepsat]
To Admin: Nezapomeň, že dvoudobý motor pracuje z výrazně větším objemem vzduchu, než čtyřtakt. To není falešným vzduchem, to je prostě vlastnost.

 
6.04.18 - 18:23 Admin [odepsat]
[e-mail][www]
To Jirka 136xxl: Emise CO super, ale ta CO2jka je úplně divná, u zážehového motoru by měla být kolem 14%, chtělo by to vidět i signál z kyslíkového čidla, jestli ti to někde nepřisává vzduch


 
17.03.18 - 09:53 Pajka Vrakař [odepsat]
To Jirka 136xxl: Tyto svody sice víc topí, ale snižují výkon. Kromě přidání oplechování totiž zmenšili i průřezy a vnitřní objem svodů. Já topení řeším úplně jinak (pak ti popíšu jak).

 
16.03.18 - 21:16 Jirka 136xxl [odepsat]
Podarilo se mi tam nacpat to novejsi lepsi topeni co ma oplechovani kolem svodu, je to teda natesno jak krava je tam kolem toho mista jak v novym aute, pude ted asi vic vzduchu do topeni tak by se to mohlo vic zahrivat, kurna kdyby tak bylo auto s technickou....hned bych to projel

 
13.03.18 - 15:14 Jirka 136xxl [odepsat]
To AMPERAK: To ja sem prave tenkrat zkousel a nefungovalo to, nechytlo to a strilelo to, ale uz si to nepamatuju co tam presne bylo za problem, myslel sem tenkrat ze se ovlivnuji navzajem

 
13.03.18 - 08:54 AMPERAK [odepsat]
To Jirka 136xxl: není potřeba shánět dvouvývodovou indukčku ale paralerně propojit dvě feliciové indukčky, vhodné použít thungsram, zelené veliké, jsou spolehlivější.
jinak to spojení uděláš kompletních cívek s elektronikou - potřeba sehnat ten tříponový konektor a spájet stejně vodiče.

 
11.03.18 - 21:16 Pajka Vrakař [odepsat]
To Jirka 136xxl: Jo, ale nenaměří ti to vhodnou teplotu. Dvoutakt nepotřebuje "sytič", ten je vhodný jen pro studený start. Ta ŘJ si s volnoběhem poradí.

Trabanta vyvař. Já jsem s tím zabil teďka celý víkend.

 
11.03.18 - 21:12 Jirka 136xxl [odepsat]
To Pajka Vrakař: trabik nema technickou a shnilej na srot teplotni cidlo bych nechal, to fungovalo

 
11.03.18 - 20:46 Pajka Vrakař [odepsat]
To Jirka 136xxl: Ten tvůj Trabant skončil kde? Ještě se potřebuju ohledně něčeho poradit, napíšu ti zprávu.

 
11.03.18 - 20:42 Pajka Vrakař [odepsat]
To Jirka 136xxl: Jirko, musíš hacknout teplotní čidlo. Dej místo něho odpor, mohlo by to pohnout se spotřebou.

 
11.03.18 - 19:11 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
Čo sa týka tej cievky. Chcem si namontovať do auta IMF Soft zapaľovanie a je tam podmienka, že cievky musia mať primárny odpor min. 2,5 ohm. Tak som chcel vedieť či táto dvojvývodová cievka to splňuje. Ak by nie tak zoženiem nové 12V cievky

 
11.03.18 - 19:09 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Jirka 136xxl: Normálne to nebude strieľať. Na to treba pridať plyn, vypnúť zapaľovanie a nejak tesne predtým ako motor zdochne zapnúť zapaľovanie a mala by sa ozvať rana

 
11.03.18 - 17:14 Jirka 136xxl [odepsat]
To STK Štrbino: Meril sem to a vim ze se jen nepatrne lisil od odporu te puvodni jednovyvodove, nechal sem to zahrat, bezelo to skoro dvacet minut, uplne bez problemu, zadny strileni nic, zadeklovat a projet....kurna...ja nemam trabanta


http://www.youtube.com/watch?v=V-tTNQ2fxQw&feature=youtu.be

 
11.03.18 - 17:00 STK Štrbino [odepsat]
[e-mail]
To Jirka 136xxl: Všetko má svoje výhody a nevýhody. Na vstrekovaní je nevýhoda to, že je tam nutné použiť riadiacu jednotku a další kilometer káblov. Ale zase je tam ten stabilný voľnobeh čo je pekné. Za mňa palec hore. BTW nevieš aký primárny odpor má tá dvouvývodová cievka?

[1-30]   [31-36]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.280475, 20.04.18 - 14:41:21, uptime : 469 dnů 15 hod 14 min, volné místo : 12594 MB
<- duben
2018
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
czechnology