Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Číslo motoru
Klíčová slova:
Určeno pro: pro všechny vozy Trabant


V tomto tématu je 42 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
2.12.18 - 19:08 kytka [odepsat]
[e-mail]
To habr:

 
2.12.18 - 15:44 kytka [odepsat]
[e-mail]
To Killer Koly: No prolézal jsem tyhle motory na netu ale neoběvil jsem žádný který by byl výkonově srovnatelný nebo výkonější než trabant,nebo už je to za šílený pálky ale možná jsem špatně hledal.Po těch dieselových motorech tříválec z malých aut jsem taky pátral ale nic jsem neoběvil, jedině to asi zkusit na vrakovišti...

 
2.12.18 - 13:22 jakub [odepsat]
To habr: Ahoj Habře znovu děkuji za obsáhlou odpověď.
Do toho motoru tedy nepůjdu, snad potkám nějaký lepší.Gufero pod setrvákem jsem již měnil u svého motoru,druhé bylo naštěstí dobré tak jsem nemusel půlit což už by bylo nad moje síly znalosti a vybavení.Budu se místo toho věnovat tomu svému ze kterého jdou trochu klepací zvuky .Po tom DVD se určitě zkusim popídit.Jinak s výfukem a sotřebou máš docela pravdu.Mimochodem má takovej obasovanej zvuk takže to na volnoběh zní nádherně.Nejvíc jsem se pral se seřízením zapalování kteréžto nakonec udělal jeden starý pán řka" a když to bude jeden mm za tak se vůbec nic neděje". Mám tam ten dobrý karburátor 28HB a po ohřátí motoru jsem seřídil šroubek směsi na 3,5 otáčky od zavření tak aby šel volnoběh plynule a nedusil se.Až bude trochu času světla a nebude pršet tak bych zkusil udělat nějaké trochu určující fotky.Ještě jednou Dík.

 
2.12.18 - 01:17 habr [odepsat]
[www]
To jakub: Znovu jsem (důkladněji) prohlížel fotky z inzerátu a pár detailů mi tam nesedí, třeba šířka ozubení věnce setrvačníku nebo kryt dynama pod kaburátorem proti odkapávajícímu benzínu. Nejvíc mi ale vadí vyleštěná plocha čísla motoru, ale žádná fotka čísla motoru, zato nic neříkající a zbytečná fotka odlévací formy. Kdybych byl podezřívavý, asi bych si myslel, že motor je nepůvodní skládačka někdy kolem roku 1974 - 75.Větší jistotu bych měl, kdybych viděl svody výfuku a oplechování, u kterého bych podle tvaru a vývodů topení mohl lépe určit dobu výroby motoru. Takhle je na 100% jisté pouze to, že motor má na obou stranách klikovky pouze gufera a pokud 25 let stál ve stodole, tak je alespoň na repasi, pokud ne rovnou na GO. Pak se ovšem jeho cena jeví i bez dopravy jako nepřiměřená.

Na závěr asi tolik, I kdyby prodejce souhlasil s doplatkem po vyzkoušení, tak motor skoro jistě nebude těsnit a bude vyžadovat alespoň výměnu gufer.

 
2.12.18 - 00:54 habr [odepsat]
[www]
To jakub: Nato, abys se naučil rozeznávat válce 23HP od válců 26HP bys je musel vidět vedle sebe, to ti nemohu nijak reprodukovat a že bych hledal fotky, to se mi fakt nechce.
Mazací poměr 1:33 je při použití moderních olejů skoro zbytečné plýtvání olejem. Předpokládám, že výfuk tvého traktůrku je samodomo výtvor zhotovený spíš podle velikosti místa než podle potřeb motoru, takže spotřeba a bohatost směsi bude vysoká, výkon spíš slabší, proto mazání 1:40 by mělo být dostačující.

Cenu motoru určuje prodejce a poptávka na trhu, ta roste a s tím i cena všech motorů kterými jde rukou za ventilátor protočit. To ale neznamená, že jde o dobrý motor, pouze jím jde protočit! A to se zřejmě (naprosto bezdůvoně) cení! Po montáži se zjistí vůle na pístních čepech, hlučnost šoupátek a netěsnost gufer, takže motor je téměř na GO, ale byl přece dobrý, šel rukou lehce protočit i když měl namontované svíčky.

Dokud jsem prodával jeté motory, tak vždy tak, že jsem takový motor měl namontovaný ve svém zkušebním voze, klient se měl možnost svést a pokud se mu motor líbil, měl ho za dvacet minut po projížďce vymontovaný k odvozu. Samozřejmě, že tento férový způsob prodeje se odrazil ve vyšší ceně motoru na který jako použitý nebyla žádná záruka. Prostě - líbí? ber; nelíbí? nech bejt.Vzhledem k tomu, že mám vše vyprodáno, tak to asi byl dobrý způsob prodeje. Dnes bych při nákupu požadovat totéž, ale každý nemá předváděcí vozidlo k dispozici, takže jako kupující bych se chtěl domluvit na zálohové platbě při odběru motoru s doplatkem po namontování a vyzkoušení. Pak jsou tyto možnosti: motor je dobrý, tak bez keců ihned doplatím; motor není dobrý ale je opravitelny za přijatelné peníze, pak jednám o slevě; motor je šrot, vracím motor a požaduji zpět peníze. Slušný prodejce by měl na podobnou domluvu přistoupit, pokud kvalitu prodávaného motoru nejde jinak ověřit a prodejce nedává možnost vyzkoušení, pak patrně ví víc, než v inzerátu uvádí a to bych do toho nešel.

Zároveň ale musím upozornit, že kvalita motorů bude již jen klesat, zato cena čím dál větších "šrotů" je poroste. Dnes totiž dochází k situacím, kdy zachovalé kartery mají násobně větší cenu než kompletní motor, který jde "jen" protočit. Tohle by opět bylo na celý elaborát a na to není prostor. Hodně by napověděl DVD záznam tuším z nultého školení v Blatné, ale ten je hůře dostupný.

 
1.12.18 - 17:31 jakub [odepsat]
To habr: Děkuji,jen s těmi žebry mi to pořád není jasné,a s tím motorem kde je tedy běžný poměr 1:30 tak tam se to při konstantní zátěži nemění ale stačí těch 1:30? No no aten motor z inzerátu,myslíš že seženu něco lepšího novějšího kroutějšího s ofiko číslem? Dík Kuba

 
1.12.18 - 09:09 Killer Koly [odepsat]
To kytka: o starem dieselu jsem nic nepsal. myslel jsem koupit uplne novy motor, vykonove i krouticim momentem jsou v ruznych kategoriich, zazehove i vznetove, takze si urcite vyberes. ale jestli tam chces trabanta, vymlouvat ti to nebudu.
kdyz uz jsi zminil ty stare diesely, pouzij tam z nejakeho maleho auta, fiat delal 1,3D a tusim ze seat 0,9 D trivalec

 
1.12.18 - 07:54 habr [odepsat]
[www]
To jakub: Oleje Mogul TS a Divinol FF jsou téměř shodné a vhodné pro jakýkoliv provoz ve dvoutaktním motoru, jsou však obvykle rozdílné cenově, M TS bývá o dost dražší. Já mám možnost Divinol kupovat bez poštovného přímo v kamenném obchodě (Mogul také) tak jezdím na Divinolu protože je levnější. Jeho další výhodou je, že mírně obarví benzín, takže je na první pohled vidět, zda v benzínu už je, nebo nikoli.

Svíčky používám výhradně Brisk N15C celoročně, jsou vyzkoušené i v ULL a rogalech dva válce nebo i jen půlka Trabi motoru s jedním válcem pro paraglaiding, jen se u létajících strojů mění mnohem dříve z bezpečnostních důvodů, obvykle po cca 20ti motorových hodinách. U leteckých Trabi motorů které jsou použity hlavami dolů se používají Brisk N15L kvůli delšímu závitu a to proto, aby se jiskřiště nezalévalo benzínem, delší závit tomu zabrání, jiskřiště je tak sice blíž ke dnu pístu, ale tyto motory pracují obvykle s velmi bohatou směsí, takže propálení pístů se neočekává. Bohatá směs tam není úmyslně nastavena, je to výsledek nesériového výfuku. Odladění těchto motorů je docela oříšek.

 
30.11.18 - 20:55 kytka [odepsat]
[e-mail]
To Killer Koly: No taky jsem furt řešil jestli tam nedat něco jinýho ale starý jednoválce diesely nemaj takovej výkon a dvouválce jsou moc velký nebo drahý-TK.Budu moc rád za každej rozumnej návrh jestli by jsi měl na mysli nějaký konkrétní typ motoru od těchto značek který by měl větší výkon a krouťák a zároveň by měl rozměry kostky padesát na padesát jako stávající motor. Na druhou stranu jsem se už do motoru trabant trochu zamiloval vzhledem k tomu že jsem pod tím minulou zimu ležel dost dlouhý chvíle v mrazu jak zamlada a fascinuje mě co už sem vyjel s naloženým vozejkem do toho mýho krpálu samozřejmě na plnej ceres a na jedničku s tou chudou a zahřátou směsí.

 
30.11.18 - 20:41 Killer Koly [odepsat]
nebylo by lepsi dat tam nejaky berlan, loncin nebo tecumseh? nejsou to nijak drahe motory a do budoucna nebudes mit problemy s ND

 
30.11.18 - 20:12 jakub [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: a jak maká

 
30.11.18 - 20:11 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To kytka: to je bomba kára!!

 
30.11.18 - 20:06 kytka [odepsat]
[e-mail]
To habr:
PŘÍLOHA (20180807_200052.jpg)

 
30.11.18 - 20:00 kytka [odepsat]
[e-mail]
1
-0
1
To habr:
PŘÍLOHA (20180807_200237.jpg)

 
30.11.18 - 19:25 jakub [odepsat]
To D-D-D: ja věděl že to příde a teť na mě příde Stázi

 
30.11.18 - 19:18 D-D-D [odepsat]
To jakub: Pro vkládání fotek je třeba se na Modrých stránkách registrovat...

 
30.11.18 - 19:14 jakub [odepsat]
To Pavel JHB: Tak mi kluci poraďte jak sem dám nějaký fotky

 
30.11.18 - 19:12 jakub [odepsat]
To habr: Milý Habře, děkuji za vyčerpávající odpověď, kdyby byly fóra plná takovýchto odpovědí nemuselo by se chodit do školy.Riskuješ tím ale jednu věc,z jedné tvé odpovědi vzejde spoustu dalších mých otázek.Omlouvám se za svou slepotu ale na obrázcích v inzerátu i na mém motoru vidím spodní tři menší žebra jen ze strany výfukových svodů a strany opačné.Mimochodem ten motor v inzerátu měl být původně do rogala a tet byl 25let v garáži, měl bych se rozhoupat zda ho brát nebo ne, jestli to dobře chápu tak pro mne by byl lepší s hlavami s komp 7,8 kuli většímu krouťáku, jestli jsem to dobře pochopil tak hlavy jdou vyměnit ale tam jsou jistě další otázky.Ohledně mazání a zahřívání chudé směsi v konstantních vysokých otáčkách jsi to vyjádřil brilantně a zároveň stručňě.Jen bych se zeptal když bys použil u motorů s poměrem 1:50 při konstantní zátěži 1:33, jakou směs u motorů s běžným poměrem 1:30 ?A jaký bys doporučil, momentálně používám mogul TS,také bych se zeptal jaké by jsi pro tu konstantní zátěž použil svíce? Děkuju a těším se na odpověď.

 
30.11.18 - 18:57 Pavel JHB [odepsat]
To habr: Já mám sice na držkoknize účet, ale píše mi to totéž

 
30.11.18 - 08:02 habr [odepsat]
[www]
To jakub: Lituji, ale k obsahu fb se nemohu dostat, účet (registraci) na fb nemám.

 
29.11.18 - 22:11 habr [odepsat]
[www]
2
-0
2
To jakub: Na to, abych detailně popsal rozdíly hlav a válců zde není prostor. Počet HP určuje především tvar válců, hlavně jejich tvar přepouštěcích kanálů. To ale není na povrchu vidět, naštěstí ale výrobce současně změnil tvarování chladících žeber a na obrázcích jsou spodní 3 žebra celoobvodová, tedy 26 HP. Provedení hlav nemá tolik vliv na výkon, takže i hlavy s původní kompresí dají na správných válcích těch 26 HP, ale hlavy s kompresí 7,8 zlepší kroutící moment. Tedy - válce jsou pro výkon rozhodující, vše ostatní je jen přidaná hodnota.

Mazání - tady je opravdu nutné rozebrat vršek motoru - pokud to má být zjištěno přesně. Já bych to ale řešil jinak. U sériového auta v běžném provozu bych vycházel z toho, že poměr mazání 1:33 se používal při nekvalitním mnohdy recyklovaném oleji M2T. Pravděpodobnost, že v dnešní době bude motor na bronzových kluzných ložiscích je opravdu malá, takže bych použil polosyntetický olej Divinol FF v poměru 1:40 a vůbec se nezajímal o to, jaká ložiska jsou na pístních čepech (rozumně snížím mísící poměr a současně zlepším kvalitu oleje). Zdůvodnění - ať jsou tam jakákoliv ložiska, tak jsou opotřebená a mají vůli, takže pravděpodobnost zadření je mizivá. Žádný olej vůle neodstraní, takže mísící poměr už má vliv jen na mazání pístů ve válcích a na chlazení pístů (olej je vodičem tepla z pístu na válec). Zde by stačilo i mazání 1:50 ale já bych použil raději 1:40 - pro sichr, při větším zatížení třeba s vlekem nebo v kopci se může píst víc ohřát a .....

Pro tvůj účel použití v traktůrku bych ale šel jinou cestou než výše popsanou pro běžný provoz. U traktůrků ( platí i pro rogala a ULL) se využívají konstantní vyšší až vysoké otáčky a motor je tepelně víc namáhaný protože pracuje v režimu chudší směsi, proto bych zcela jistě používal polosyntetický nebo minerální kvalitní olej v poměru 1,33-35. Olej je levný, klikovka drahá! Ten rozdíl mezi sériovým motorem a motorem pro jiné účely je především v zatížení a konstantních otáčkách. Letecké motory mají reduktory a traktory obvykle dvě převodovky, takže motor musí točit, sílu dají převody, jenže motor ve vysokých otáčkách pracuje s ochuzenou směsí a kde není směs, tam není ani olej, zato teplota chudé směsi je vyšší než u směsi bohaté. U auta v provozu se střídá plný plyn s volnoběhem nebo dokonce decelerací, kdy jde do motoru mnohem víc směsi a méně vzduchu a to k údržbě motoru stačí, pokud motor režim nestřídá, může být ohrožený.

Stačí takto vysvětlené?

 
29.11.18 - 21:41 jakub [odepsat]
To habr: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10214028745730961&id=1180781302

 
29.11.18 - 21:05 jakub [odepsat]
To habr: Děkuji za odpověď a za poezii Velký Vezíre.Tak už jsem z toho trošku jelen,takže to nejsou ty válce s třema malejma žebírkama který maj mít 23koní?No je pravda že když jsem jel pro ten překrásnej traktůrek 200 kiláků minulou zimu bez navivace za tmy s půjčeným sníženým vlekem tak pán tvrdil že je jen zaseklej plovák v karburátoru v haji bylo smoro všechno setrvák dolu nový gufero(to jsem vyčetl tady u Vás) a drandim.Kdybych toho byl schopnej tak bych vám ho sem dal.Každopádně podle čeho je to tedy 26ka a ta směsjde zjistit až po sundání válce?Díky Jakub

 
29.11.18 - 17:47 habr [odepsat]
[www]
To jakub: Válce v inzerátu jsou 26 HP a hlavy mají kompresi 7,3.
Foto čísla na karteru nic neříká, je to opravdu jen číslo formy ve které byl karter odlitý, to pro případ poškození formy, aby se snadno našla mezi ostatními a fotka v inzerci má stejnou váhu, jako křestní jmého pekaře který mi upekl snídaňový rohlík.

 
29.11.18 - 15:48 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
To jakub: Trochu dost peněz za slovo "funkční". Může to být klidně klondajk zralý na GO.


 
29.11.18 - 14:03 jakub [odepsat]
To Myslivec: Aha tak v tom případě mám já motor s novým karterem a 23konovejma hlavama takže jestli to není přebroušený tak 23konák že. Jestli to správně chápu vypadají 23k válce takto - nejde mi to sem dát a blbne mi net tak se nemužu dostat ani na obrázek v inzerátu ale řekl bych že válce jsou tam stejné.

 
29.11.18 - 12:55 Myslivec [odepsat]
To jakub: 26 koňový motor poznáte, že válce nemají nad patou tři malá žebírka z přední a zadní strany, ale začínají rovnou žebra po celém obvodu válce.
Ono je to v zásadě jedno, navíc narazit dnes na origo 23k stejně jako na origo bronzáka je spíš náhoda...

 
29.11.18 - 10:18 jakub [odepsat]
To Myslivec: Dík za odpověď. No mám to do traktůrku v kerým má tet ten z posledních č.m. začíná 5B jde mi hlavně o to aby to byl ten 26konák protože už takhle je to na hraně a to nejlépe 1:50 akorát nevím jestli to před koupí budu moct rozebírat Dal bych sem fotku jen nevím jak

 
29.11.18 - 09:55 Jakub [odepsat]
[e-mail]
To habr: Ahoj rád bych na netu koupil jeden motor trabant, má nálitek u startéru ale bez čísla takže asi náhradní karter z mototechny jak již psal Habr.Podle nálitku tedy asi motor novější silnější ale jak zjistit jakou směs když nevím rok výroby? Z druhé strany je to çíslo formy které je podobné jako na mém motoru jen místo 25 je na konci 17.Je možné že je to nový karter na starém motoru?Mohu poslat odkaz na inzerát kde jsou fotky.Dík Jakub

[1-30]   [31-42]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2019 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.222337, 19.01.19 - 01:17:00, uptime : 23 dnů 9 hod 43 min, volné místo : 10113 MB
<- leden
2019
->
Po Út St Čt So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
elstrem