Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Karburator T601
Klíčová slova: karburator,za tepla,
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 11 příspěvků

 
12.04.17 - 17:54 habr [odepsat]
[www]
To Taťka Šmoula: Těžko říct, nic pružného co se může vyhřát a uvolnit tam nepatří, pak se propálí těsnění a je zbytečná práce navíc. Je fuk, jestli jde o klasickou pérovku nebo vějířovku, dokonce zrovna tam nepatří žádná podložka(pro nevěřící viz katalog ND str. 28, položka 35 a následně položka 38), když už pro klid duše, tak pouze hladká která slouží jako třecí plocha pro dotažení a částečně zajistí matici proti povolení.

Ono dotažení svodů není vůbec jednoduché, svorníky jsou celkem mělce v hliníku, jsou ocelové a svody ocelolitinové křehké, každý kov dilatuje jinak, moc dotáhnout hrozí vytrhat svorníky, málo dotáhnout hrozí spálené těsnění a pokud se svody s válci nejprve před dotažením neslícují, tak zase hrozí prasknutí oka svodů. Aby toho nebylo málo, tak 3 matice jdou v pohodě Golou a momenťákem, jedna jen očkovým nebo maticovým klíčem bez momenťáku, přitom kvůli pnutí by měly být všechny dotaženy stejně.

 
12.04.17 - 13:52 Taťka Šmoula [odepsat]
To habr: Na svodech výfuku mám vějířové podložky a vysoké matice. Je to hodně špatně?

 
12.04.17 - 13:47 habr [odepsat]
[www]
To Juraj: Ano, to je správná kombinace tam, kde se nepoužije prohnutá podložka.

 
12.04.17 - 10:27 Juraj [odepsat]
To habr: Takze kombinacia plocha podlozka na hlinik a na nu pruzna podlozka je pripustna?

 
12.04.17 - 07:56 habr [odepsat]
[www]
To Juraj: Vžádném případě nesmí přijít nikam na hliník pérová nebo vějířová podložka!! Zamáčkne se do hliníku a nepruží, spoj bude volný. Tam, kde je nutné použít pérovou podložku na hliník, musí být vždy použita nejprve plochá ocelová podložka, potom teprve pérová. Na přírubě karburátoru a na patách válců se vždy použije pouze zvlněná podložka (ocelová kruhová prohnutá) a nic jiného, na přírubu karburátoru stačí použít nízké matice M8 které se lépe montují a dostačují, na paty válců se použijí normální vysoké matice.

Na svody výfuku také nesmí přijít nic pružného, vyhřálo by se to, pérová podložka by se srovnala na plochou a spoj by se uvolnil. Na tento spoj patří pouze rovná plochá ocelová podložka a matice.

 
12.04.17 - 01:55 Juraj [odepsat]
Skontroloval som prirubu, mala klingerit len z jednej strany, napravil som chybu a namazal prirubu a aj tesnenia. vazelinou. Mam este dotaz: pod matice sa mozu dat pruzne podlozky? Resp. ake podlozky tam patria? Dakujem

 
11.04.17 - 13:51 habr [odepsat]
[www]
To Taťka Šmoula: Ono je to skoro jedno, já používám na těsnění ložiskovou Mogul LV2.3, jedinou kterou bych nepoužil je G3 grafitová, ta se následně blbě čistí. Dvě těsnění se nemažou, dávají se suchá, hliník pod hlavu a grafitový klingerit pod výfukové svody, připeklo by se a nešlo sundat. Když je dost času, tak se těsnění mohou nechat namočené v oleji, ale čas obvykle není, tak vítězí vazelína.

Vazelínou potírám i hranu víčka zapalování, očistit a stačí slabá vrstvička, víčko nepřilne oxidací, je zatěsněné proti vodě a navíc jde příště snadno sklepnout.

 
11.04.17 - 11:24 Taťka Šmoula [odepsat]
To habr: Můžu připojit dotaz? - jaká vazelína je nejlepší pro potření klingeritoveho těsnění? Díky předem.

 
11.04.17 - 09:13 Juraj [odepsat]
Dakujem za odpoved, tesnenie mam pod karburatorom hrube bakelitove + klingerity. Napadla mi moznost ze sa teplotnou roztaznostou svorniky roztiahnu a moze prisavat falosny vzduch? Vazelinu som totiz na tesnenia nedal. Hlavy skusim dnes zhodit a pozriem sa v akom su stave. Dakujem za tip.

 
11.04.17 - 00:36 habr [odepsat]
[www]
1
-0
1
To Juraj: Podle popisu jsem nabyl dojmu, že závadou by mohla být velká vrstva karbonu na dnu pístu, případně ve spalovacím prostoru hlav. To se projevuje právě až po důkladném zahřátí jízdou.

Svíčkami to není a Brisk N15C jsou ty nejlepší co se v současnosti sežene za dobré peníze.

Tak vysoká teplota karburátoru nejspíš popisovanou závadu nezpůsobuje, ale dobré to také není, moc se odpařuje benzín. Ideální je, pokud jsou na přírubě karburátoru delší svorníky (dřívější výroba) a pak se použije pořadí klingeritové těsnění, bakelit a klingeritové těsnění, vše nalepeno pouze na vazelínu - tj. klingeryty se před montáží oboustranně potřou vazelínou. Pozdější provedení s kratšími svorníky mělo místo bakelitu (cca 5 mm) již jen fibrovou izolační podložku cca 2,5mm, bylo to horší řešení, zato levnější ve výrobě (kratší svorníky a vysekávaný fibr místo tlakově lisovaného bakelitu.

 
10.04.17 - 21:32 Juraj [odepsat]
Zdravim, ospravedlnujem sa ak pripadne zakladam duplicitne vlakno, ale vo vyhladavni som nenasiel potrebne info.
Ide o to, ze ked je trabi studeny tak motor ide hladko, aj dobre startuje. Po dlhsej jazde, odhadom tak 20 km zacne bezat motor, hlavne v tahu, tak zacne bezat akoby detonoval, ma tvrdy chod, celkovo je zvuk v kabine neprijemny, vyrazne dunenie. Toto dunenie ustane ked uberiem plyn. Moze to mat nieco do cinenia s teplotou karburatora? Po jazde som ho kontroloval, mohol mat tak 40-50 stupnov. Pripadne to moze byt zlym tesnenim medzi karburatorom a motorom? Pripadne mozu byt zle sviecky? Pouzivam N15C brisky, tie su odporucane, tak neviem. pride mi to ako zahada ktorej neviem prist na klb. Za akekolvek rady budem teda vdacny.
Juraj

[1-11]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.209824, 28.05.18 - 09:23:57, uptime : 507 dnů 9 hod 56 min, volné místo : 12635 MB
<- květen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Hraboštraboš
Krteczek
Linux
Rintintin