Úvod


Odkaz na archiv



Motor->Řízený běh motoru naprázdno - úprava zapojení z
Klíčová slova: Řízený běh naprázdno
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 96 příspěvků

[Předchozí] | [Další]
 
14.02.18 - 23:31 Juraj [odepsat]
Plavakovej komory by som sa nedotkol. Je potrebne prestudovat ako karburator funguje a urcite to pochopite. Volnobezny okruh ma prakticky dve trysky - jednu na benzin myslim 45 a druhu na vzduch - vzdusnik, ktora sposobi ze sa palivo speni a lepsie odpari. Karburator by som pouzil stare splachovadlo, kto co zrovna ma, HB-1.1 nepoznam a je mi nesympaticka. Na obrazku 13 je vzdusnik a tam ako smeruje 20 by sa mohol dat venticek s bypasom. http://trabitechnik.com/images/technik_texte/vergaser/v3.jpg

 
14.02.18 - 20:38 myslivec [odepsat]
To HaD: četls to?

 
14.02.18 - 19:08 HaD [odepsat]
To Zahajskej: Myslíš zavírat přívod benzínu do karburátoru? To fakt nepůjde... budeš kuckat celou dobu z kopce a dole šlápneš na plyn a zůstaneš stát, protože zrovna dojde benzín v plovákovce... a než tam nateče, budeš stát jak trubka a čekat a čekat...

 
12.02.18 - 12:47 Pajka Vrakař [odepsat]
To Zahajskej: Kdybys chtěl řešit odpojování volnoběžné trysky u karburátoru 28H1-1, tak jde použít elektromagnet uzavírání volnoběhu ze škodováckého karburátoru EDSR (předchůdce SEDRa 1976-1984). Je pak ale potřeba upravit táhlo škrtící klapky sytiče.

K zabránění kmitání je potřeba určitá hystereze.

Jinak na alliexpressu, popřípadě ebay najdeš určitě i nějaký elektromagnet, který by šel použít a nestál by velkou raketu.

 
12.02.18 - 10:57 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
Nejhorší, dle sdělení konstruktéra, bylo vyřešení kmitání v přechodových otáčkách tak, aby magnet necvakal jak zběsilý. A použití součástek ze šuplíku, převážně z výroby států RVHP, s možností záměny ekvivalentů, bude i pro nezkušeného bastlíře, který ví, za který konec se drží pájka.
Jen se poohlížím po magnetu. To, na co bylo níže poukazováno, od té doby zvedlo cenu, pokud si pamatuji, skoro o padesát procent. V tom případě vychází 12V magnet do hycomatu výrazně levněji, teda pokud nepočítám poštovné z dojč. Půjdu pohledat, řešením bude i něco najít na ebay či amazonu atd. Má poslední zkušennost s koupí PWM regulátoru, za který tady chtějí 400 kaček, na ebay stál necelé dva dolary, s poštovným necelých pět.
Idea zavírání přívodu paliva bude mít dost velkou prodlevu, protože karburátor bude obsahovat ještě dost benzínu, který se nasaje do motoru i po uzavření a naopak, než to celé zase "provlhne" po otevření. Škrtící klapna to zavře a hotovo.

 
11.02.18 - 20:18 Juraj [odepsat]
Ja mam nachystane riadenie malym procakom Atmega328 ktory by spinal aj tranzistory na zapalovanie aby odlahcil kladivka a zaroven vypina zapalovanie ked motor stoji - nekuri cievka. Dorobit riadenie volnobehu je par riadkov, v blizkej buducbosti by som to chcel zrealizovat a mozem zazdielat. Spinat by sa mohol jed oduchy ventil ktory by otvaral naplno vzdusnik volnobehu - nepojde benzin do motora. Napadlo mi to, ked wom zabudol nasrobovat do karburatora trysku vzdusnika a nesiel mi volnobeh. Co poviete na tuto ideu?

 
10.02.18 - 20:39 Zahajskej [odepsat]
[e-mail]
Tak mi dneska kamarád přivezl elektroniku k ovládání el.magnetu do trába. Je vyzkoušena funkčnost v laboratorních podmínkách, teď ješte koupit 12V magnet, udělat držák a vyzkoušet v autě. V podstatě to vyrobil dle zadání, přečetl si k tomu zde vše. Byl dlouholetým trabanťákem, tak věděl o co jde. Dostal jsem k tomu i několikastránkový návod s popisem. Teď jen počkat do jara a aplikovat.
PŘÍLOHA (2018-02-10_20.39.55.jpg)

 
6.12.16 - 20:58 Nepér [odepsat]
Tu analogovou věc z techwebu tu mám funkční a postavenou, kdyby si to někdo chtěl zkusit oživit. Provozoval jsem to na Favoritu a nemělo to valný přínos, občas to chcíplo při vyřazení z brdění motorem.

 
5.12.16 - 20:16 Jenik 601 [odepsat]
Jo a ještě hodnoty součástek a popis nalezneme zde:


http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=135


Teď je snad vše po kupě.

 
5.12.16 - 19:06 Jenik 601 [odepsat]
PS. pro Trabanta bych to udělal jinak a to tak, že bych pouze sledoval otáčky jedním komparátorem a výstupem přes výkonový stupeň ovládal elektromagnet klapky. Tím by se vše zjednodušilo o 70%.

 
5.12.16 - 18:47 Jenik 601 [odepsat]
Ahoj, v příloze je schéma a deska pro Eagle 4.16. Popis byl kdesi v Amatérském rádiu. Zkusím přes vánoce dohledat a naskenovat.
PŘÍLOHA (sporic.zip)

 
24.10.16 - 14:44 Pajka Vrakař [odepsat]
Možná ani není nutné kvůli tomuto téma vědecky bádat a stačilo by oživit starší konstrukci.

Jenik 601 měl udělanou funkční elektroniku. Jak ho znám, tak je pořádný a pečlivý. Určitě má podklady uložené a poskytnul by je i dalším...

Víc ve starším vlákně: http://www.trabime.cz/trabi.php?id=6&tid=292
PŘÍLOHA (imag0112.jpg)

 
18.10.16 - 19:33 Pavel JHB [odepsat]
To Pajka Vrakař: Proc ne, souhlasim s tebou. Ja jezdil H1-1, spotreba pres 7, pocital jsem to ale pri ceste do prace a z5, coz je dokopec, mirne z kopce kde neslo jet vic jak 50, opet prudky dokopec, klickovani po sidlisti, zaparkovani u skoly. To vse 2.6km. Takze v zime na motoru ani neroztal led Zimni spotreba byla cca7.8. Kdybych delal znovu 2T, opet bych jel stejny karbec

 
18.10.16 - 07:20 Pajka Vrakař [odepsat]
To Pavel JHB: Z SEDRu je k ničemu, ale ten EDSRový by použitelný na H1-1 byl bez jakékoli úpravy. Kdysi jsem nad tím v kombinaci s elektronikou navrženou pro škodovku přemýšlel.
Možná budu za antikrista, ale s H1-1 jsem (na "kroužkovém") motoru problémy neměl. Je tedy fakt, že jsem chudou směs diletantsky vyřešil přizvednutím hladiny paliva. Spotřeba ale nikdy nešla přes 7 litrů a jezdilo to báječně. Po odplombování ten karburátor seřiditelný je, takže proč ne. Akorát to vyžaduje trpělivost a vybavení, kterými běžný trabantista moc neoplývá.

 
17.10.16 - 18:34 Pavel JHB [odepsat]
To Pajka Vrakař: Ahaaa, ja koukal jen na prvni odkaz, ten je do sedru, tam jen pokud vim jen zavira volnobeznej kanalek ale nic prakticky neutahne. Ale ja nejsem ve škodnejch nějak moc kovanej

 
17.10.16 - 13:56 Pajka Vrakař [odepsat]
To Pavel JHB, Dochtor: Tento elektromagnet (z karburátoru EDSR) jde použít na odpojování volnoběhu karburátoru 28H1-1. Je ale potřeba vyrobit nová táhla ovládající klapku vzduchu (sytiče).

 
16.10.16 - 22:22 Pavel JHB [odepsat]
To Dochtor: Ztratil a dost. Tenhle magnet zel s nicim nepohne, zavira jen kanalek na vzduch.

 
16.10.16 - 21:13 Dochtor [odepsat]
Nevím jestli jsem se tady v tom neztratil, ale nedal by se použít el. magnet z karburátoru Š105/120? Např.tento:


http://www.autotypautodily.cz/cz-detail-183872-civka-volnobehu-karburatoru-skoda-105-120-130-n.t-113940153.html


Nebo tento:


http://www.autotypautodily.cz/cz-detail-185335-civka-volnobehu-skoda-110r-105-120-s.t-pro-karburator-edsr-113940151.html

 
3.10.16 - 16:35 hycomat [odepsat]
[e-mail]
JarekM & Eda: Vďaka, pred časom som Hycomat odpojil, nehral dobre. Mechanicky vyzeral celý systém OK, ale z elektriky som blbý. Biblií mám asi päť rôznych vydaní, prečítaných, ale zdá sa, že nedôsledne.

 
3.10.16 - 15:47 AMPERAK [odepsat]
já jsem na tu tlačnou tyčku udělal závit a dal matičku. ale muj elektromagnet naspodu neměl pružinku

 
3.10.16 - 13:19 JarekM [odepsat]
[e-mail]
To vana: Díky moc za nabídku. Určitě to bude lepší řešení, než aby to každý individuálně "nějak" vyráběl.

 
3.10.16 - 01:05 habr [odepsat]
[www]
To vana: Moudré řešení, díky za informace. Začínám si myslet, že jednou bude na krámku vystaven a nabízen set k zástavbě. Magnet s víčkem z plastu už by asi byl, teď ještě ovládání, držák magnetu a přenos magnetu na škrtící klapku včetně možnosti seřízení a máme vyhráno.

 
2.10.16 - 15:21 vana [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To habr: ,To JarekM: ten plast by ode mě nebyl problém dodat na míru a i v částečné malosériové výrobe 50 kusu vic bych asi nedal jednak časově a taky materiálově jako plast bych doporučil pet-g je to bežný termoplast upravený pro použití s chemii je pružný ale je limitován teplotou 100 stup.C kdy již je na bodu měknutí viz zde: Materiál PETG je v podstatě stejný jako všem známý materiál PET, ze kterého se vyrábí plastové PET-láhve.
PETG je proti ostatním tiskovým 3D náplním odolnější vůči kyselinám a rozpouštědlům. Navíc je odolnější vůči nízkým i vysokým teplotám. Dlouhodobě si udržuje své mechanické vlastnosti při teplotě až 120°C a krátkodobě až při teplotě 150°C. Také může být uchováván až v mínus 70°C. Samozřejmostí je také, že materiál není toxický, takže může být používán i jako obalový materiál u potravin. navíč je pružný takže dnese dobře i částečné deformace
nevadí tomu benzín a olej takže pro aplikaci zde by byl možná nejvhodnejší mám ho momentálně sice jen v červené transparentní ale není pro mě u větším odberu sehnat i jinou barvu a i netransparentní samosřejmě výrobní cena a celková cena by byl pakatel navícnení problém kdykoli dovyrobit další várku a rozhodně to bude lím vypadat než nejaý výčko od šamponu či tuby

 
2.10.16 - 11:10 JarekM [odepsat]
[e-mail]
To JarekM: Detail dílů tlačného elektromagnetu "Magnet Intertec ITS-LZ2560-D, 12 V/DC,válečkový".
PŘÍLOHA (detail_magnet_intertec_its-lz2560-d.jpg)

 
2.10.16 - 11:06 JarekM [odepsat]
[e-mail]
To habr: To by jistě šlo. Průměr válce - krytu elektromagnetu je cca 25,4 mm, nebyl by problém utěsnit průchodkou prostup obou vodíčů z dodatečného plastového víčka, jen trochu překvapuje "invence" konstruktéra, kdy parametry tohoto elektromagnetu za zhruba podobnou cenu, jsou horší než u starého Hycomatu a opět je nutno si výrobek dodatečně amatérsky upravit .... :-)). Trochu mě zaskočilo toto "zvláštní" konstrukční uspořádání, protože po odpojení napětí, jádro klesá dolů a vzhledem k "zajištění" (chybí spodní dorazová plocha jádra v klidovém - vypnutém stavu) může v kolmé pracovní poloze snadno vypadnout z jádra a tím vyřadit elektromagnet z činnosti. Konstruktér zřejmě počítal s prací elektromagnetu v vodorovné (horizontální) pracovní poloze. Tuto "drobnou maličkost" ovšem nikde v údajích k tlačnému elektromagnetu výrobce neuvádí... :-( Velmi vtipná a úsměvná je také poznámka výrobce : "Díky své uzavřené konstrukci mají vyšší stupeň účinnosti než železné magnety. Mohou být použity v drsném prostředí, protože jsou velmi robustní a trvanlivý." .. :-) . Ve skutečnosti je spolehlivě kryta pouze cívka elektromagnetu v uzavřené konstrukci, ale do prostoru jádra s hřídelí může vnikat nečistota, vlhkost a prach...

 
2.10.16 - 09:32 habr [odepsat]
[www]
To JarekM: Třeba by na tělo toho válečkového magnetu pasovalo po nalisování nějaké plastové víčko od šamponu nebo spodek nějaké tuby a pod. V něm malým otvorem vyvést kablíky. Jde mi o to, aby se jádro magnetu zároveň ochránilo před vodou a pískem, jeho použití je plánováno do dost exponovaného místa.

 
1.10.16 - 17:43 JarekM [odepsat]
[e-mail]
To JarekM: Detailní pohled na Magnet Intertec ITS-LZ2560-D 12 V/DC, válečkový.
PŘÍLOHA (magnet_intertec_its-lz2560-d.jpg)

 
1.10.16 - 17:41 JarekM [odepsat]
[e-mail]
To JarekM: Srovnání ještě jednou...
PŘÍLOHA (2_-_srovnani__hycomat_a_magnet_intertec_its-lz2560-d.jpg)

 
1.10.16 - 17:39 JarekM [odepsat]
[e-mail]
To JarekM: V příloze posílám srovnání velikosti tlačných elektromagnetů: Hycomat a Magnet Intertec ITS-LZ2560-D 12 V/DC, válečkový. Bohužel vzhledem k nižší ceně je elektromagnet Magnet Intertec ITS-LZ2560-D - trochu "ošizen" - na dolní straně nemá krytou spodní část hřídele elektromagnetu s vratnou pružinou a posun hřídele po odpojení napětí je "jištěn" - proti vysunutí z elektromagnetu, dvěma tenkými proužky izolační pásky - lepenky - to může spolehlivě fungovat ve vodorovné poloze, ale v uvažované svislé poloze, hrozí možnost vysunutí hřídele dolů a vypadnutí z elektromagnetu. Takže to pochopitelně bude nutno řešit "úpravou" držáku - přidáním opěry pro vypnutou ( dolní) polohu elektromagnetu - ve spodní části elektromagnetu. Tlačný elektromagnet Hycomat je řešen lépe. Je ve spodní části zcela zakrytován a vypadnutí hřídele tedy nehrozí.
PŘÍLOHA (srovnani_hycomat_a_magnet_intertec_its-lz2560-d.jpg)

 
1.10.16 - 10:37 Killer Koly [odepsat]
jeste s tou elektronikou vydrzte. pracuju na podtlakovem ovladani te klapky, momentalne nemam cas, ale kolem vanoc bych to mel mit hotove. mimochodem nevite nekdo o nejakem tlakomeru, ktery meri podtlak? tj stupnice do 1 atm/1013 mba/101 kPa? potreboval bych udelat par mereni a nechce se mi ho kupovat, stacilo by tak na 2 - 5 dni pujcit

[1-30]   [31-60]   [61-90]   [91-96]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.189174, 21.02.18 - 19:49:38, uptime : 411 dnů 21 hod 22 min, volné místo : 12995 MB
<- únor
2018
->
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Foglik
Golbik
kubajs
Maja
Ori
Sllawek
Taťka Šmoula
Vlado