Úvod


Odkaz na archiv



Motor->volnobezka
Klíčová slova:
Určeno pro: Trabant 601


V tomto tématu je 26 příspěvků

 
19.06.18 - 17:54 Pavel JHB [odepsat]
To Míra-2T: ? jsou tam nějaký srágory a válečky neběhají po kameni, nebo váznou v kleci. Nejlevnější a nejjednoduší zkouška vylejt olej, nalejt naftu projet pár metrů, vylejt (pořádně) a novej olej. Pak zčít dumat. Jednu myšlenku bych měl ale zatím si nebudu dělat ostudu blbejma nápadama.

 
2.06.18 - 23:34 Míra-2T [odepsat]
Možná se to tady už řešilo, ale nechce se mě to celé pročítat. Mockrát jsem se setkal s tím, že za studena nešla volnoběžka, po ohřátí už ano. Ale já teď mám opačný problém- u Wartburga- za studena v pohodě, ale jak se ohřeje olej tak začne vynechávat. Setkal jste se s tím někdo???

 
4.04.18 - 23:56 zelo [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To habr: Jednoduché a pritom geniálne! Skvelý nápad, vďaka za tip!

 
4.04.18 - 10:38 habr [odepsat]
[www]
To zelo: Teť mne to trklo - je to dvoudrážková volnoběžka, tak proč flexkou s milimetrovým kotoučem nevyrobit drážku novou - přesně naproti, tedy o 180°otočenou. Ta volnoběžka je opravdu dost cenná na to, aby se jen tak vyhodila. Postavení jádra, pružiny a klece válečků přece zůstane zachované. Nikdy jsem to nedělal, nemám zkušenost, pouze nápad. Co na to ostatní?

 
3.04.18 - 20:35 zelo [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To habr: Záhada to nebude nijak zložitá, jadro muselo niekomu predo mnou jebnuť na zem a to nanešťastie tak presne, že to schytala práve odlomená časť.
Oveľa viac je dôležitý druhý výstupok, o ktorý sa pružina opiera, keď je napružená. Pri pokusnom zmontovaní do 4-kového kolečka voľnobežka pracuje normálne, pružina nevykazuje skoro žiaden pohyb.
To Bastr: Nad touto možnosťou som uvažoval a prišla mi ako jediná vhodná.
Jadro je naozaj nepoužité a pri jeho súčasnej hodnote má zmysel sa aspoň na moment zamyslieť nad jeho ďalším osudom. Vďaka za rady!

 
3.04.18 - 14:25 Bastr [odepsat]
[www]
To zelo: Určitě nic nevař. Materiál je vysoce legovaný. Můžeš výstupek nahradit vyvrtáním díry v původním místě a zaklepnout kolík, aby se pružina měla kde opřít.

 
3.04.18 - 07:49 habr [odepsat]
[www]
To zelo: Druhou fotkou sis odpověděl sám. Jádro s takto odlomeným kusem je dobré jen jako těžítko aby nelítaly papíry po stole. Záhadou je, jak se toto mohlo odlomit, zvlášť když plochy vypadají jako nejeté, jádro jako nové!

Jediná možnost by byla, nechat odlomenou část dovařit a pak návarek co nejlépe zarovnat na soustruhu, pokud návarek vydrží opracování soustruhem, tak už vydrží i v provozu. Na návarek tlačí pouze vratná pružinka klece válečků, ale volnoběžka se točí stejnou rychlostí jako klikovka motoru a navíc jsou na ni prudké rázy při záběru, na odlomeném jádru by se pružinka nejspíš smekla a volnoběžka by nefungovala. Škoda zbytečné práce.

 
2.04.18 - 21:12 zelo [odepsat]
[e-mail][ICQ]
Foto
PŘÍLOHA (20180402_200652.jpg)

 
2.04.18 - 21:11 zelo [odepsat]
[e-mail][ICQ]
Do akej miery je použiteľné toto jadro voľnobežky? Je možné, že chýbajúci výstupok nebude mať na funkciu vplyv?
PŘÍLOHA (20180402_200453.jpg)

 
31.05.13 - 18:50 Eidam [odepsat]
To habr: Taky děkuju za osvětu - nové jádro i s podložkou mi prošlo rukou (jen jsem už na tu podložku zapomněl), staré znám pouze z fotek. Takovéto rozdíly se koukáním na fotky poznávají pomaleji, než když bych si mohl osahat oba díly.

 
31.05.13 - 16:27 duroplast [odepsat]
Tez diky vsem za info, myslel jsem si totez , ale chtel jsem mit jistotu.

 
31.05.13 - 16:18 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To habr: Dík!

 
31.05.13 - 15:17 habr [odepsat]
[www]
To Strýc alias Myslivec: Informace ostatnich jsou nepresne. Nejstarsi jadro melo dve drazky pro klinek, vyuzivala se ale vzdy jen jedna, slo o snadnejsi montaz. Pozdeji byla jedna drazka vypustena z vyrobniho procesu, tvar a ulozeni na jeden klinek zustalo zachovane. Nove jadro nema zadnou drazku, zahdny klinek a lisuje se za studena, pak se obvykle na jete hrideli protoci a toci s az do kovosrotu, pokud se specialnim postupem nezk.rvi aby se na hrideli zadrela a drzela - navzdy. Nove jadro se vsak sklada ze dvou dilu!! To ostatni nezminili. Stare jadro ma /viz obrazky/ na konci osazeni, nove ho nema a tohle osazeni se musi k novemu jadru dokoupit a namontovat. Je to jen takova podlozka, ale byt tam musi! Stary kus je tak potreba nahradit dvema ruznymi novymi dily. Stara hridel s drazkou pro klinek je obvykle opotrebena a neni s presnou toleranci, nebylo to nutne, nove bezdrazkove jadro je jen o asi 0,2 mm mensi nez nova bezdrazkova presna hridel, proto obvykle montaz noveho jadra s podlozkou na starou hridel byva neuspesne.

 
31.05.13 - 13:28 Strýc alias Myslivec [odepsat]
áha, díky...

 
31.05.13 - 13:18 Standa1443 [odepsat]
To Eidam:

 
31.05.13 - 13:16 Eidam [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Pokud vím, starší mělo drážku pro zajištění klínkem (nebo 2 drážky?), novější bez drážky - lisuje se třeba jako ložisko.

 
31.05.13 - 13:16 Standa1443 [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: starší má dvě drážky pro pero a novější nemá, lisovalo se na hřídel bez pera.

 
31.05.13 - 13:12 Strýc alias Myslivec [odepsat]
To habr: Jak se vizuálně dá odlišit starší a novější jádro?

 
31.05.13 - 13:07 habr [odepsat]
[www]
To duroplast: Tohle je pouzite jadro starsiho typu volnobezky. Toto provedeni jadra je velmi kvalitni - na rozdil od novejsiho ekonomicky vyrobeneho. Jadro lze v tomto stavu vyuzit jiz jen jako tezitko na psacim stole, jinak na nic.

Kdyby ti nekdo radil, ze se jadro o 0,2 mm zbrousi a daji se vetsi valecky tak je to nesmysl. Jadro neni tvrde cele, ale ma jen cementovanou slabou vrstvu ktera by se odbrousila a pod ni je mekky kov. Ze zkusenosti - pokud se obrousilo a nacementovalo tak volnobezka stejne nepracovala spolehlive, valecky se dostavaly diky jinym prumerum do jine pozice a treba pri silnem zaberu se neudrzela a vypnula, jindy zase zustala slepena - jako pridrena.

 
31.05.13 - 10:50 Strýc alias Myslivec [odepsat]
ale o fous!

 
31.05.13 - 10:49 Eidam [odepsat]
To Strýc alias Myslivec: Byl jsi rychlejší

 
31.05.13 - 10:49 Eidam [odepsat]
To duroplast: Jsou tam vymačkané válěčky - ta už bude jetá.

 
31.05.13 - 10:48 Strýc alias Myslivec [odepsat]
No to rozhodně NE. Podívej, jak jsou na tom jádru vymačkány otisky válečků.

 
31.05.13 - 10:46 duroplast [odepsat]
jeste
PŘÍLOHA (img_0941.jpg)

 
31.05.13 - 10:45 duroplast [odepsat]
To duroplast:
PŘÍLOHA (img_0942.jpg)

 
31.05.13 - 10:44 duroplast [odepsat]
Ahoj, muze byt toto fotka nove volnobezky?
PŘÍLOHA (img_0943.jpg)

[1-26]   




Přidat nový příspěvek
Jméno : *
WWW :
E-mail :
ICQ :
Text : *
Jsou povoleny tagy <b>, <i>, <u>, odkazy pište ve tvaru www.neco.xxx nebo http://www.neco.xxx
*1* *2* *3* *4* *5* *6* *7* *8* *9* *10* *11* *12* *13* *14* *15* *16* *17* *18* *19* *20*
[Další smajly]



Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.440465, 22.06.18 - 07:23:47, uptime : 10 dnů 8 hod 37 min, volné místo : 12928 MB
<- červen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Golbik
STK Juraj
šedý vlk