Úvod

Výběr sekce
Seštelování dveří Trabant
Autor : Trabantolog

Seštelování dveří podle netOpýřího desatera

0.) Je třeba zjistit, proč se s dveřmi musí mlátit? Pakliže bylo auto bourané, ohnuté, případně měněná část karoserie nebo zlomený B sloupek, nebo je tak zkorodované, že otevřením obou dveří se zlomí. Tak v prvních čtyřech případech je potřeba skontrolovat slícování dveří se zbytkem karoserie.
V posledním případě je nutné přísně dodržovat neotevírání obojích dveří najednou a neřešit to, že se s nimi musí bouchnout. Bude to fungovat do chvíle, než někdo otevře oboje dveře naráz. Případně do chvíle, kdy se zlomí B sloupek a jeho spodní část se sama dobrovolně demontuje z vozu.

Víme-li příčinu, můžeme začít s pracemi.

1.) Odmontujeme hliníkový krycí plech na prahu pomocí plochého šroubováku.
Nejde-li to, použijeme ke šroubováku nějaké mazadlo (WD 40, MD, libovolný uvolňovač šroubů), ale rychlejší je použít ruský klíč na 7 …......(kladivo) a jednou ranou do drážky šroubu mu domluvit. Poté jej normálně vyšroubujeme. Pozor na přiroslý plech do podlahy, není dobré ho poškodit.

2.) Pomocí vrtačky odvrtáme nýt asi v polovině B sloupku. (dá se též použít ostřejší šroubovák a kladivo)

3.)Teď už nic nebrání vytažení těsnění z karoserie. Uchopíme těsnění za libovolný konec a jedním tahem ho vyrvem a zahodíme.

4.) Přesvědšíme se jestli nám z vnější strany dveří (při zavření), tyto plošně lícují s oběma blatníky.
a) ano: pokračujeme k dalšímu bodu
b) ne: přední část: Za pomoci šroubováku sundáme tapec dveří, vytáhneme okno nahoru a zahledíme se do jejich útrob. Zde spatříme několik pavouků, vosí hnízdo, partu myší a mimo jiné i 4 matky M8 na 13ku (starší na 14ku) klíč, které je potřeba lehce povolit, aby šlo s dveřmi na šroubech posouvat ven nebo dovnitř. Když je posuv nedostatečný, tak dveře sundáme (pozor na zajišťovací tyčku) a propilujeme otvor na potřebnou stranu o něco více. (používá se spíše po bouračce)
Pokud posuv stačil a dveře nám krásně lícují s předním blatníkem, můžeme namontovat z5 tapec a věnovat se zadní části dveří.
ne: zadní část: Při zavřených dveřích (pochopitelně povytažených z důvodů chybějícího těsnění) by měla celá plocha plošně lícovat s blatníkem. Trčí-li spodní čás ven, nebo dovnitř, nebojte se dveře opatrně skroutit přes koleno, nebo pomocí měkkého dřívka skřípnutého ve správném místě do dveří. Sedí-li plocha dveří rovnoběžně s blatníkem, ale je posunurá ven, nebo dovnitř. Přichází na řadu imbus klíč č.5 (u starších velký plochý šroubovák) a povolení podkůvky na B sloupku. Platí zde totéž co u dveří, jestliže díry ve sloupku nestačí, je potřeba o5 pomocí šroubováku sundat zadní tapec a díry dle potřeby upravit pilníkem. Dovřít, doštelovat a dotáhnout (nasadit zadní tapec).

5.) Dveře máme z vnější části slícované a měly by jít naprosto zlehka zacvaknout na oba západy.
Pokud nejdou, je potřeba zjistit co jim v tom brání.
a) opírají se v A sloupku pravděpodobně o držáček zahnuté pojistné tyčky, který je tímpádem třeba umravnit kladivem směrem do sloupku
nebo je vůz po neHooodě a pant se dotkne sám sebe dříve než se dveře dovřou
v obou případech dveře před dovřením pruží a je třeba použít kladivo.
b) drhnou v místě zámku, což může být zapříčiněno jen dvěma způsoby
jsou celkově moc vzadu a je potřeba velkým kladivem a palicí zamáčknout oba panty (když drhnou nahoře nebo dole tak jen jeden pant) aby dveře šly celé dopředu. Jestliže lícují i na spáry, tak naopak stačí jedna rána do podkůvky zavírání a je po problému.

c) také je možné panty v případě nutnosti vypodložit.

6.) Dveře máme usazeny přesně tak, jak mají být a můžeme si sednout do vozu, abychom zjistili kolik místa nám zbývá na těsnění. Zavřené dveře si zlehka vytlačíme směrem ven abychom simulovali chybějící těsnění a projedeme po jejich obvodu prstem, aby nám všude vycházela stejná mezera cca 2cm. Není-li mezera všude stejná, použijeme kladivo s kusem špalíčku (né pohádek) a mezeru upravíme. Můžeme doladit i kombinotorickými případně sikovými kleštěmi. Je lepší udělat mezeru spíše větší nežli menší. Když je v horní části kolem rámu okna mezera příliš malá, nebo naopak velká. Upravíme rám okna (při otevřeném okně!) pomocí kolene zapřeného uprostřed zadní části dveří. Dá se opět použít dřívko vhodně skřípnuté do dveří.

7.) Těsnění :o)
Nové těsnění neskracujeme podle starého, ale vkládáme a zakrátíme až bude celé nasazené! Začneme od spodní hrany uprostřed. Bambulí směrem ven pomocí gumové paličky usazujeme těsnění na hranu. Je nutné dbát toho abychom daly co nejvíce těsnění na hranu (hlavně v obloukách), tlačíme co možná nejvíce proti již usazenému těsnění a doboucháváme opatrně paličkou. Na konci těsnění zastřihneme tak, aby na něm nevznikla žádná mezera a zespodu do "hadice" vystřihneme malinký otvor pro odvádění vzduchu.

8.) Zkusíme zavřít dveře (z 5ti cm zlehka, přesto rázně zabouchneme). Překontrolujeme zda-li nám těsnění všude doléhá ke dveřím a v případě nutnosti zlehka doladíme gumovou paličkou.


9.) Našroubujeme z5 plech na práh, ale nýt na B sloupku už nedáváme.

10.) Pokud jste postupovali podle tohoto návodu, měly by dveře na Vašem trabíkovi jít krásně zavírat. Jestliže přesto nejdou, tak mi to přivezte a já na to mrknu. Jinak mě s tím už nikdy nikdo neotravujte!!! :o)))

Mnoho šťastných dvoutaktních kilometrů a málo skříplejch rukou do dveří přeje netOpýr ;o)


Fotky :

diry po pantech a zajistovaci tycce
uploadováno 07.11.14 - 16:52.34 Matky s pavoukem ;)
uploadováno 07.11.14 - 16:53.11 podlozeny pant
uploadováno 07.11.14 - 16:55.06 Matky
uploadováno 07.11.14 - 16:58.13 Novejsi na imbusy
uploadováno 07.11.14 - 16:56.52
Slicovani
uploadováno 07.11.14 - 16:55.30 Spara
uploadováno 07.11.14 - 19:07.33 Vice druhu zamku
uploadováno 07.11.14 - 19:07.58

Komentáře :

 
28.11.14 - 07:12 netOpýr [odepsat]
To AMPERAK: zkoušel si přilepit duroplast?

 
27.11.14 - 23:59 AMPERAK [odepsat]
já mám problém, že mě dveře samy padaj. prostě je na začátku sezony chytnu dole, zvednu za ně auto, ony se narovnaj, apak to za pul roku dělám zas.
jo mě by se tip na sametky hodil taky. mlátěj mi okna a netěsněj

 
7.11.14 - 22:32 Eda [odepsat]
[e-mail][ICQ]
To netOpýr: Taky je třeba, aby přední strana dveří byla přilepena (nebo jinak připevněná) k duroplastu, aby se dveře samy nesvěšovaly.
Doporučuji západky zámku na imbus, jde lépe dotáhnout (lépe se seřizuje).
Lanko vnitřní kliky musí být dostatečně volné, to se pozná na růžici zámku, která musí být bez vůle.

 
7.11.14 - 19:04 Petr V. [odepsat]
pěkně netOpejre. Ještě bys mohl doplnit nějaké odkazy na konkrétní odzkoušené těsnění a případně i sametky do dveřních oken.

 
7.11.14 - 16:41 netOpýr [odepsat]
2
-0
2
Díky Trabantologovi za vložení desatera. Jestli má někdo připomínku, tak ať ...... jí nadHooodí.

[1-5]   

Přidat nový komentář
Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.057731, 18.10.17 - 04:11:19, uptime : 285 dnů 4 hod 44 min, volné místo : 13879 MB
<- říjen
2017
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
nikdo tu není