Úvod

Výběr sekce
Wartburg 1.3 hnijící dutina rámu
Autor : Bastr

Opět jsem narazil na problém, na který už odešlo mnoho rámů W1.3. Jde o dutinu pod předním horním ramenem na obou stranách. Díky novému uchycení nového ramena W1.3 oproti W353 vznikla dutina pod ramenem, do které teče všechno možné a dokonce má dutina velký schod, na který se nádherně usazuje bahno a zanáší jedinou odtokovou díru. Za nedlouho je malér na světě a rám v místě dutiny prorezne a stává se tak nebezpečným pro provoz. Tato bolest je v konečném stádiu neopravitelná. Rám by musel jít na rovnací stolici a klempíř by musel znát originální výrobní hodnoty rozměrů rámu. Druhý náhradní rám majitel většinou neshání, protože už se nevyplatí investovat do tak nákladné přestavby na nový rám, proto končí tyto vozidla celá ve šrotě včetně dokladů. Ale pokud je ještě rám celý, je možné tomuto scénáři předejít.

Při koupi zdravého rámu pro svůj W1.3 jsem rovnou nelenil a bádal jak se tomuto problému vyhnout. Přední ramena jsem vyndal jednoduchým způsobem pomocí pajsru. Ramena nejsou nijak zajištěna proti vyjmutí, kromě hlavního šroubu. Stačí se jen opřít o rám a rameno a rameno je venku. Pohled do dutiny vyvolá zděšení. Následuje odbahnění, vymletí dutiny nejlépe starým lanovodem ruční brzdy upnutým ve vrtačce a nanesení základovky vhodné přímo na rez. Následuje mírné zvětšení otvotu směrem dolů a proříznutí do stran. Dále provrtání min. 3 děr na protější straně pro následné nabodování krycího plechu. Vyrobit krycí plech (max. 1,5mm síla) s malým ohybem pro nabodování a tak, aby byl vyspádovaný směrem pod rameno pro odvod vody od kola. Plech nastříkat základovou barvou pro svařování, kalepnout do dutiny, nabodovat na vnitřní straně a přivařit na vnější straně souvislým svárem. Vybrousit sváry a opět základová barva na krycí plech. Pozn.: není možné svařovat v blízkosti silentbloků ramene, proto vytvářímě větší otvor a vnitřní stranu bodujeme. Silentbloky z Wartburga přežijí konec světa stejně jako švábi, takže není důvod zbytečně měnit. Do spár mezi plechem a rámem naneseme pružný karosářský tmel, tak aby se nikde nedržela voda. Opět barvičky a ochranu podvozku společně s vystříkáním dutiny spodní dírou, která zůstala zachovaná pro odtok kondenzu.

Doplněno obrázky pro lepší představu. Rozměry pro výrobu nejsou žádné, protože každý rám potřebuje jedinečný přístup dle možností.

Pochybuju, že někdo bude sundávat podběhy a ramena kvůli zavaření "malé dírky". Takže to berte jen jako možnost, která existuje pokud se Vám bude chtít.

S pozdravem Bastr.

Fotky :

První pohled od dutiny.
uploadováno 21.06.14 - 23:32.22 Dutina po základu.
uploadováno 21.06.14 - 23:32.35 Navrtané bodovací díry, zvětšený a proříznutý otvor v rámu.
uploadováno 21.06.14 - 23:32.53 Krycí plech naklepnut. Pod úhlem !!
uploadováno 21.06.14 - 23:33.09 Zavařeno.
uploadováno 21.06.14 - 23:33.28
Bodové sváry z vnitřní strany.
uploadováno 21.06.14 - 23:33.45 Vybroušené sváry.
uploadováno 21.06.14 - 23:34.04 Nalakováno základem.
uploadováno 21.06.14 - 23:34.24 Tmelem utěsněny spáry a vyspádovány proti držení vody.
uploadováno 21.06.14 - 23:34.39 Hotovo, dutina zakryta.
uploadováno 21.06.14 - 23:34.54

Komentáře :

 
11.07.14 - 17:26 rybňa [odepsat]
To Bastr: dobrá vychytávka klidně bych to jen nalepil na PUR tmel, nosný prvek to není.

 
22.06.14 - 03:15 habr [odepsat]
[www]
To Bastr: Závidím, protože právě kvůli zničení rámu v tomto místě jsem musel zlikvidovat svůj první W1,3. Naštěstí se mi povedlo získat další, ale tento problém nastane znovu, i když poctivě obě tyto dutiny ošetřuji, jen s tím rozdílem, že další náhradní vůz v dobrém stavu už asi nekoupím. Když je nasazeno rameno a vůz je v provozu, tak není žádný způsob, jak dutinu vyčistit, lze jen drátem odspodu udržovat dutinu průchodnou, ovšem mokré bahno a sůl z posypu odstranit nejde. Zde tedy soudruzi ve vývojových kancelářích maličko zaspali!

 
21.06.14 - 23:40 Bastr [odepsat]
[www]
1
-0
1
Po montáži ramene ještě dodám foto.

[1-3]   

Přidat nový komentář
Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.059719, 19.10.17 - 18:26:06, uptime : 286 dnů 18 hod 59 min, volné místo : 13858 MB
<- říjen
2017
->
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Danda Vrakař BK
Eidam
Ondra601