Úvod

Výběr sekce
Wartburg 1.3 přední tlumiče
Autor : Bastr

Při renovaci svého W1.3 jsem se pídil po tlumičích. Zadní tlumiče není problém sehnat, jsou shodné s W353, kde W353 má dokonce stejné tlumiče na celém voze. Ale přední už jsou problém, když nechcete polské. Sháněl jsem různé alternativy předních tlumičů z tlustých aut od Saaba, Opela, Hyundai, BMW atd. Žádné nejsou dost shodné. Po menším zkoumání a návratu do historie mne napadla myšlenka opět stejných tlumičů na celém voze. Originál přední tlumič W1.3 je úplně shodný se zadním tlumičem W1.3: délka max/min, tuhost, průměr atd., jen má jiné horní uchycení.
Proto jsem vymyslel nové horní uložení předního tlumiče. Je plně zaměnitelné s původním uložením, jen má místo díry uprostřed uchycení pro oko utopené níže než původně (ale to ničemu nevadí). Je potřeba dát pozor na přesnost výroby a použití spojovacího materiálu, díky malému prostoru. Je taky třeba dodržet natočení horního uložení v ose s dolním uložením. Proto je třeba prodloužit samotné uchycení pro tlumič tak, aby se vešel po otočení pod šrouby pro uchycení na rám. Nakonec doporučuji pro jistotu vystužit držák půlměsícem proti deformaci. Celý držák je z 4mm pásoviny.

Toto není návod "jak na to". Je to jen poznatek a řešení pro jednoduchost a záměnnost tlumičů W.

Jako testovací vůz byl použit Habrův W1.3, se kterým probíhaly i konzultace. Na přání Habra dodán i "šuplík pro šprajcku", který je vidět na fotu.

Na celý vůz byly použity tlumiče Monroe R3042. Zdají se mírně tužší než originály, ale při jízdě lépe drží stopu. Cenová relace se pohybuje mezi 600-1000kč/ks (2014).


Pokud bude mít někdo zájem o výkres, rád zapůjčím.


S pozdravem Bastr...

Fotky :

Hotový držák pravého tlumiče se šuplíkem. Foto Habr.
uploadováno 19.06.14 - 22:49.23 Při montáži do rámu.  Foto Habr.
uploadováno 19.06.14 - 22:49.34 Pootočit a vsunout.  Foto Habr.
uploadováno 19.06.14 - 22:49.40 Znovu pootočit na nasunout na šrouby M8 na rámu.  Foto Habr.
uploadováno 19.06.14 - 22:49.49 Použité tlumiče.  Foto Habr.
uploadováno 19.06.14 - 22:50.01
 Foto Habr.
uploadováno 19.06.14 - 22:50.10

Komentáře :

 
22.06.16 - 19:42 alyno [odepsat]
To Pavel JHB:
jak jsem napsal, uz si to presne nepamatuji ale myslim ze by nebyl/nemel byt problem Ucko zespodu namontovat i z vrchu a osadit pres nej 2.t tlumic do puvodnicho, neupraveneho 4.t uchytu
obrazek bych mohl teoreticky nacmarat ale myslim ze ted uz nebude potreba

 
22.06.16 - 18:31 Pavel JHB [odepsat]
To alyno: Chtelo by nejak nacmarat, jak si to predstavujes, ale to U-cko je dole a to zustava, meni se jen vrsek. Muzes to nejak lip popsat?

 
22.06.16 - 01:06 alyno [odepsat]
hmm, a nebylo by jednoduchsi udelat "redukci" podobne jak to ma 2t vepredu? nevim jak to popsat ale proste takovy Ucko s 2ma dirama pro upevneni na tlumic a nanem zvrchu navarena tycka se zaviten ktera by se upevnila na puvodnim miste? mozna by ta "redukce" i sedla z 2taktu a nic by se nemuselo vyrabet... jiz si to presne nepamatuji, wartburga jsem mel davno ale vim ze jednou mi ten drzacek ulit a malem jsem se v zatacce vyboural

 
25.06.14 - 13:31 Pavel JHB [odepsat]
2
-0
2
To Bastr: Drobna poznamecka- u 353 jsou tlumice sice stejne rozmerove, ale maji jine utlumy. Predni jsou proto uznaceny VORN

 
22.06.14 - 17:46 Bastr [odepsat]
[www]
1
-0
1
Zde je odkaz na tlumiče Monroe R3042. Velká spokojenost s tímto obchodem a jejich cenami: http://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-monroe-mor3042-mo-r3042-wartburg/

 
21.06.14 - 18:30 hrubatko [odepsat]
Nechcete ma pribrať do testovacieho teamu? Voz rád poskytnem...
Inak samozrejme "PALEC HORE" !

 
21.06.14 - 14:04 habr [odepsat]
[www]
Pár poznatků - souhlasil jsem s tím, že Bastr si půjčí na testování můj vůz. Nejprve osadil pouze přední nápravu novými tlumiči a najezdil s tím několik set km po Brně ( náhradou za terén a kamenolom), pak jsem s touto úpravou absolvoval nějakou desítku km sám. Protože moje přední tlumiče byly po 26ti letech maličko vyteklé a trochu s vůlí na pístu a kapku volné dolní silentbloky, tak ty nové se mi zdály moc tvrdé, jenže montovat zpět ty staré by bylo zvěrstvo, tak jsem si je nechal. Následně si Bastr objednal sadu na vůz a já přiobjednal dva na zadní nápravu. Nyní mám na celém voze nové Monroe ( za celkovou cenu 4ks cca 2400,-) a jsem velmi spokojen. Po kvalitních silnicích je jízda tichá, bez klepání a dokonce se ztratilo vibrování o kterém jsem si myslel, že je nevyvážené některé kolo. Žádné vlnění a houpání, průjezd zatáčkou perfekní, velké zlepšení proti vadným tlumičům. Myslím, že tyto tlumiče má můj vůz již na doživotí, takže dobrá investice. Dvě věci však nejde opomenout. 1) tlumiče se mi zdají tvrdší a na kamenité cestě je to poznat, víc drnčí přístrojovka; 2) náhradou za vadné sesedlé tlumiče se trochu zvedla světlá výška, hlavně vzadu, ani jednomu z nás nedocvakla tato skutečnost a tak jsme se ničím dál nezabývali. Jízdou se ale ukázalo, že i napatrné zvednutí má za následek jiné nastavení omezovače brdového tlaku. Dříve se choval jako u naloženého vozu, takže zadek brzdil víc, nyní se zadek přizvedl a omezovač omezuje. Pokud se do pár dnů stav nezmění nebo si nezvyknu na jinou pružnost brzd, bude nutné nové nastavení omezovače, žádná věda, jen posunout v drážce a otestovat jízdou. Pokud to ale neuděláme, tak se také nic neděje, popisuji pouze rozdíl který jsem vypozoroval a který provoz a brzdný účinek nijak neohrožuje, jen je to jinak jak jsem zvyklý.

Pokud máte někdo s tlumiči potíže, tak tohle je jedno z mnoha řešení - za přijatelné peníze. Kdo si držák nevyrobí sám, jistě na stránkách najde ochotného zámečníka který se toho ujme. Šuplík na vzpěru jsem si přál proto, že se kapota zvedne výš, lépe se pod ní manupuluje a já vzpěru dával stejně do držáku tlumiče, jenže za chodu motoru se mohla vysmeknout, šuplík na novém držáku to jistí.

 
21.06.14 - 13:42 habr [odepsat]
[www]
Možná by se hodil i odkaz na prodejnu kde se dají za 600 korun koupit nové Monroe.

[1-8]   

Přidat nový komentář
Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.156895, 12.12.17 - 20:54:02, uptime : 340 dnů 22 hod 27 min, volné místo : 13483 MB
<- prosinec
2017
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Čouda
Krteczek
Taťka Šmoula