Úvod

Výběr sekce
Trabant 1.1
Autor : Trabantolog

Co lze čím nahradit:

Do příspěvků prosím pište své zkušenosti jaký díl lze nahradit jiným třeba i z jiného vozu, pište pouze odzkoušené tipy.


- Ložiska předních kol jsou shodná s vozem Lada Samara a VW Golf 1. o rozměrech 34x64x37 mm
- Rozvodový řemen je shodný s VW polem 86C 1,0L a 1,3L (108 zubů, 19mm šířka)

Náplň převodovky T 1.1 nebo W 1.3 je 1,1 litru převodového oleje.
Víc ho tam v žádném případě nedávat,obvykle to potom nateče do spojky.
Doporučuji dát plnou syntetiku-jde lépe řadit. (od Trabantservis)

Úprava předních tlumičů dle Majkla_bb
Tlumiče Monroe MR 828 na Polo do r.v.1994. Tady máte i nějaký alternativy od ostatních výrobců. Já koupil tlumiče Kayaba, ale už nevím, který z těch tří druhů to byly. Jsou dělený podle tuhosti. Monroe má druh jen jeden, tak možná o to je to jednodušší. http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=351019 Vymontujte původní tlumiče a rozeberte je. Ponechte si jen ten spodní futrál a matici s gufírkem, ve které chodí pístnice. Vše ostatní včetně pístnice buď vyhoďte, nebo věnujte Hóďovi. Vezměte tlumič, omotejte kolem jeho spodní části pás ze staré duše a leukoplast, nebo tak něco, abyste vystředili užší tlumič v širším pouzdře. Zastrčte tlumič do pouzdra (nahoře jej můžete vystředit taky, ale není to tak nutný jako dole). Vezměte kus silnostěnné trubky o průměru asi 3 cm a délce 22 mm a navlečte ji na pístnici. Poté se na pístnici navleče ta matka tlumiče a zašroubuje se. Ta trubka se tam strká proto, že tlumičová vložka je o 22 mm kratší než původní tlumič, takže aby to tam nelítalo. Někdo ty trubky dává dolů pod tlumič, ale při prověšení kol se opřou poloosy až o podmotorovej rám. Aby měly tlumiče ten správnej zdvih, musí se trubka dát shora, jak vám radím. Celý je to náramně jednoduchý, až uvidíte, pochopíte.

Popis funkce LED budíku měření teploty chladící kapaliny od Habra,
význam diod chlazení je tento:

oranžová - něco se děje pod kapotou, nestojí to za pozornost a že je mi zatím zima je logické, když chladivo má okolo 40°C

první zelená - mě i motoru začíná být příjemně teplo, sytič se vypnul, bude ale líp, 60°C není žádný zázrak

dvě zelené - žůžo labůžo, mě i motoru je teplíčko, tak to má být, motor si príma přede na provozní teplotě, stáhnu trochu topení nebo okýnko, 85°C už nějaké teplo dá.

horní zelená - motoru i mě je vedro, (90 - 92°C podle čidla teploty na sepnutí ventilátoru) stáhnu okýnko a pro jistotu i topení, motor si v tento moment spustí ventilátor, protože žádné jiné okýnko nemá, pokud se uchladí na dvě zelené, je spolehlivý a za odměnu nemusí zítra do hutí.

červená je jen jedna, když se rozsvítí (92 až 95°C podle čidla), tak se něco děje pod kapotou a vyžaduje to moji pozornost a to naprosto neodkladně. (od rozsvícení do exploze víčka expanzky to trvá zhruba minutu - závada - uhnilý kablík od ventilátoru na konektoru).

Z uvedeného (význam kontrolek viz příručka k vozidlu) je patrné, že tě děsí normální stav, tedy dvě zelené a občasné sepnutí ventilátoru. Kdyby tomu tak nemělo být, tak výrobce ten drahý kulatý krám na chladič zbytečně věšet nebude.

Výklad pojmů "poloosa" a "čep náboje zadního kola" a jak jej demontovat od Habra
Jde o různý výklad pojmů. Zadní rameno je také polonáprava i přesto že oficiálně se jmenuje zadní náprava úplná pravá nebo levá, "mrkev" v předním náboji kola se oficiálně jmenuje hřídel vnější (protože je dělená kloubem na vnitřní a vnější) ale nikdo jí neřekne jinak než poloosa vnější, kdežto zadní "mrkev" se oficiálně jmenuje čep náboje zadního kola a opět jí lidé říkají mrkev nebo poloosa, případně čep kola. Je to dáno tím, že se nepoužívají oficiální názvy a pak si každý pod určitým pojmem představí jiný díl. Krásnou ukázkou je prasátko. Pro jednoho je to brdový váleček úplný, pro druhého brzdový váleček holý a pro třetího pístek. V některých případech to může být o opravář. Když budeme důslední, tak katalog ND pro vůz T601 pojem "poloosa" vůbec nezná a tento díl tedy na voze vůbec není.

Vyjmout čep náboje zadního kola (vidíš jak jsem snaživý?) bez demontáže držáku tlumiče oficiálně nejde, ale jsou ve hře tyto možnosti: v pohodě demontovat držák (10% šance na úspěch), demontáží ukroutit aspoň jeden šroub M8 pokud má ještě hrany na hlavě šroubu (80%), šrouby nelze demontovat, hlavy šroubů jsou ohlodané a ořech 12 mm se roztrhl při natloukání (zbylých 10%). Možnosti "na hovado" jsou jen dvě - kladivem rozbouchat držák tlumiče pro listové pero (rozbouchat držák vinuťáka nejde tak snadno)do véčka aby šel čep prosunout (50%), kladivem rozbouchat držák s ulomením aspoň jedné části držáku nejpozději při zpětném natloukání do původního tvaru (50%).
Pokud jsi objevil metodu další, tak ji popiš.

Dvě osvědčené rady. Vždy používat nové pryžové víčko ložiskové komory a po dokonalé montáži řádně zastříkat osazení vhodným konzervačním prostředkem ve spreji (Rezistin, Body a jiné) kvůli vlhkosti. Rada druhá - zásadně do držáku ramene používám při montáži místo maticových šroubů imbusy M8x12 které namáznu Rezistinem a po montáži jejich otvory pro klíč zaplním vazelínou. Tyto šrouby jsou tvrdší, takže se tak snadno neukroutí při povolování a po vytlačení vazelíny s pískem z hlavy šroubu mají naprosto dokonalý nepohnilý šestihran pro povolení. Delší šroub než 16mm je na škodu, přečnívající kus v rameni zkoroduje, zvětší objem a nejde vytočit ven.

Rada od netOpýra
Asi před 60ti tisícema sem s Vršákem dával do Dolfiny 5tikvalt z favorita. Držák na silentblok sme udělali z pásoviny 5mm tlustý a 5cm široký. Jako provizorní řešení to vyDDRželo celkem dlouho, ale únava materiálu udělala svý a držák rupnul. Nahradil sem ho vinglem vyrobeným ze dvou pásovin, 1. je taky 5cm široká, ale tlustá 10mm, 2. je jen 3cm široká a 3mm tlustá. Blo ptřeba dát delší šrouby, ale už to nejspíš nebudu muset nikdy měnit.


Fotky :


uploadováno 24.04.12 - 22:42.51 
uploadováno 24.04.12 - 22:43.24 
uploadováno 24.04.12 - 22:43.48 
uploadováno 24.04.12 - 22:44.08 
uploadováno 24.04.12 - 22:44.33

uploadováno 10.12.13 - 17:24.10 
uploadováno 10.12.13 - 17:24.29 
uploadováno 10.12.13 - 17:24.42 
uploadováno 10.12.13 - 17:25.03

Komentáře :

 
21.11.16 - 09:09 netOpýr [odepsat]
Když bude někdo dávat 5Q z fa/fe, tak by se mu možná mohlo hodit tohle http://wrp.cz/rock/felicia/Prevodovka.pdf
dílenská příručka

 
16.05.16 - 14:26 Pavel JHB [odepsat]
To KurvikCv: Skoda, ze jsi to nezdokumentoval, chtel jsem udelat alespon cast, elektricky uz jsme to vychytali pred 2ma rokama, 3ks ale zlobily mechanicky (pochybne vraceni blinkru a spadavani dolu /na dalkove/) v Jakubovi ale pred vanocema chytly saze a nez jsem se vratil ze skoly bylo to vyreseno i mechanicky bez jakekoliv fotky. Porad ale petrvava nespolehlive vraceni blinkru.

 
15.05.16 - 11:27 KurvikCv [odepsat]
dík za info,vyměněno :) jen se musí komplet rozebrat,waran má lucase v jednom plastovým korpusu a trabant zvlášť,takže jsem rozebral mechanickou i elektrickou část a přeházel

 
13.05.16 - 21:58 KurvikCv [odepsat]
To Tommy FORSAGE: zkusím..dík :)

 
13.05.16 - 21:54 Tommy FORSAGE [odepsat]
To KurvikCv: Pokud me pamet neklame, tak musis trochu porozebrat, ale nic sloziteho. Taky jsem u jednoho 4T skladal lucase z W.

 
13.05.16 - 21:21 KurvikCv [odepsat]
To Tommy FORSAGE: celej kus? nebo se rozebírá?

 
13.05.16 - 12:20 Tommy FORSAGE [odepsat]
To KurvikCv: Potvrzuji. Jsou zamenne.

 
13.05.16 - 09:58 Hnátos [odepsat]
To KurvikCv: kup novou vole Kytka jí má z burga se tam nějak dopasovává snad Tommy by věděl

 
12.05.16 - 10:19 KurvikCv [odepsat]
To Hnátos: páčka blinkrů je nějaká uzrálá

 
12.05.16 - 09:49 Hnátos [odepsat]
To KurvikCv: blbečku co vopravuješ...

 
11.05.16 - 13:02 KurvikCv [odepsat]
To Kocour: nevím,proto se ptám než to rozeberu,těleso lucase je jiný,waran má vypínání blinkrů a stěrače napravo...jde mi o to,jestli půjde zaměnit jen ta část s konektorama...


 
11.05.16 - 12:46 Kocour [odepsat]
To KurvikCv: to by mělo bejt stejný ne?

 
11.05.16 - 10:59 KurvikCv [odepsat]
dá se nahradit páčka blinkrů a houkačky levou částí lucase z W 1.3?

 
18.03.15 - 21:26 Kocour [odepsat]
To Kocour: jen se zeptám z čeho lze použít vnější klouby na tripo? Někdo tvrdil Fiat??127?? Prosím do sz. Toto platí i pro 601.

 
13.09.14 - 22:04 Kocour [odepsat]
horní origo uložení předních tlumičů, lze nahradit uložením z vozu Opel Corsa B, Fantom kdyžtak řekne více...

 
24.04.12 - 22:27 netOpýr [odepsat]
měnil sem spodní ramena a pasujou z Pola, jsou jen o 1cm kratší a musí se opatrně převrtat díra na stabík (nová je asi o 2mm menší) viz. 5 fotografií

[1-16]   

Přidat nový komentář
Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.065059, 12.12.17 - 20:55:19, uptime : 340 dnů 22 hod 28 min, volné místo : 13483 MB
<- prosinec
2017
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Čouda
Krteczek
Taťka Šmoula