Úvod


Přejít na : [Komentáře] [Popis] [Základní informace] [Fotky]

Fotky :


uploadováno 16.03.16 - 00:03.03 
uploadováno 16.03.16 - 00:02.51 
uploadováno 16.03.16 - 00:02.14

Základní informace :
Správce auta :BigBang
Další spravované vozy :
Založeno :15.03.16 - 23:57
Poslední změna :18.07.16 - 21:19
 
Majitel :BigBang
Jméno auta :Babuk
Typ :Tourist
Sekce :Wartburg 353
SPZ :KLD 06-15
Rok výroby :1983
Barva :červená
Karosérie :kombi
Kategorie :veterán

Popis :

Od novoty u nás v rodině, v podstatě první majitel. Posledních cca 7 let v garáži bez provozu. V létě 2016 se chystám ho zprovoznit. Dříve měněny LP dveře a LP blatník z důvodu setkání se špatně upevněnou bránou na traktoru. Momentálně na tachometru 48 tis. km

Aktuality :

27.07.2016 - Odrezujeme
Všechna práce teď spočívá zejména v odstranění rzi z LZ podběhu. Bez přístupu k elektřině se to špatně dělá, takže je to práce zdlouhavá a nejlepším přítelem je plochý šroubovák. Ze všecho je nejzajímavější, že v samotném oblouku pro kolo je, nebo spíše byl, v mnoha místech neporušený lak, který ovšem na kovu vůbec nedržel a dobrovolně se loupal. Kov pod ním schovaný byl čistý, rzí na většině míst netknutý.

uploadováno 29.07.16 - 23:59.02 
uploadováno 29.07.16 - 23:59.17

23.07.2016 - V barvě
Včerejší den se nesl ve znamení barvy. Nejdříve jsem nanesl zbylé vrstvy Brunoxu. Po jeho zaschnutí následoval černý lesklý alkyton. Vnitřky nárazníků dostaly to nejnutnější, aby se jejich koroze zastavila, nebo alespoň co nejméně postupovala.
S držáky nárazníku jsem si pohrál důkladněji, abych na ně v ideálním stavu na rozdíl od načatých nárazníků, nemusel sahat.
Poslední součástí, která si včera odnesla barvu, byl spojler. Rozhodně už vůbec není v nějakém ohromném stavu. Když byl Warťas ještě téměř zánovním vozem, moje milá mamka ho pokřtila, když se učila řídit. Odnesla to levá mřížka a byl lehce pomuchlaný a na třech místech kolem chybějící mřížky i prasklý. Kapánek jsem ho tedy vyklepal do původního stavu a „polil“ lesklou černou.

Dnes dopoledne jsem se zajel podívat do Libušína na burzu. Ukořistil jsem tam publikaci Údržba a opravy vozů Wartburg 900, 1000, 312, 353 za celých 40Kč. Odpoledne jsem vytáhl brzd. trubku k zaním kolům. Mám trochu obavy, že se asi zvencnu až budu tahat nové potrubí. jakmile byla tato část potrubí dokuchána, jal jsem se sundat zadní blatník, abych mohl lépe ke korozi v podběhu. První šroub, vzadu shora, šel povolit krásně, což ovšem neplatilo o zbylých. Všechyn ostatní se mi jak jinak podařilo ukroutit, takže mi nezbyde nic jiného než zarezlé zbytky odvrtat. Všechny viditelné šroby dole, ale blatník ne a ne se pustit. Po nějaké té minutě cloumání a bloumání jsem sáhl do pro mě do té doby tajuplných oválných děr v kufru. Ha, ony tam jsou matice. Původně jsem myslel, že slouží k odmontování celélišty, která sveřepě držela blatník. Proč byl závit na všech šroubech rozkleplý jsem pochopil až v momentě, když jsem všechny matice odšrouboval (jedna mi samozřejmě někam zapadla) a blatník šel jako mávnotím kouzelného proutku sundal zcela lehce. Matice totiž neslouží k uchycení oné lišty, ale jen k přitažení hrany blatníku. Jak prosté milý Watsone :)

uploadováno 23.07.16 - 20:37.19 
uploadováno 23.07.16 - 20:37.56 
uploadováno 23.07.16 - 20:38.15 
uploadováno 23.07.16 - 20:38.31 
uploadováno 23.07.16 - 20:39.06

21.07.2016 - Pokračujeme
Užívám si volna ze školy. Jak jinak než prací. Po zneškodnění potrubí k LP kolu jsem postoupil k zadnímu. Buben mě trochu potrápil, stahováku chyběly 3 cm na průměru, abych ho dostal přes buben. S dostatečně vělkou pákou se mi ho nakonec podařilo sundat. Prasátka totálně zarostlá, pakny mají spoustu materiálu. Též shozeny a romontovány nárazníky. Spojler a držáky obroušeny a právě na nich zasychá Brunox na neutralizaci rzi. Zítra přibydou další dvě vrstvy. Nárazníky zevnitř zbaveny koroze a zítra na ně bude čekat barva. Chrom už na tom není nejlépe, ale nové pochromování či nový nárazník je daleko nad rámec „uvedení Wartburga do provozu“. Stejně tak jako s korozí karoserie - provede se potřebná dekoroze a ošetření. Důkladná oprava plechařiny a její případné vyvaření je otázkou delšího horizontu.

uploadováno 21.07.16 - 23:13.18

18.07.2016 - Něco se děje
Pustil jsem se do brzd. Prozatím „zneškodněny“ trubičky k LP kolu. Zapomněl jsem si vzít do garáže něco na zarezlé šrouby, takže jsem toho moc neudělal... Nicméně poznatek takový, že destičky mají přes 1 cm a kotouče vypadají stejně jako na Sharanu, když stojí venku týden bez jízdy. Trubička od brzd válce do rozvaděče je nová. Nebo spíš „nová“. Byla měněná nedlouho před tím než byl Warťas odstaven, takže je ve stavu nové. Brzdové hadice vpředu jsou také jako nové, jen mají koncovy orezlé. Půjdou nové, ale tyhle zůstanou do rezervy.

uploadováno 18.07.16 - 21:13.15 
uploadováno 18.07.16 - 21:13.36


Komentáře :

K tomuto autu nejsou žádné komentáře


Přidat nový komentář
Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


Autoklub Trabant Brno
© 2005-2017 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.228816, 11.12.17 - 19:48:56, uptime : 339 dnů 21 hod 21 min, volné místo : 13545 MB
<- prosinec
2017
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Čouda
RadekK