Úvod


Přejít na : [Komentáře] [Popis] [Základní informace] [Fotky]

Fotky :

se ksiltma...
uploadováno 24.03.16 - 00:47.48 zbyli jen fotky :(
uploadováno 17.03.11 - 23:56.07 Bohuzel zdani klame...
uploadováno 17.04.11 - 23:09.07 pokus
uploadováno 17.04.11 - 23:11.52 myslim ze ta palubka mu sadne :)
uploadováno 17.04.11 - 23:13.31
kastlik
uploadováno 17.04.11 - 23:13.57 detail-zatim s puvodnima ruskyma budikama
uploadováno 17.04.11 - 23:14.36 elektricky sedadla... uz upevneny
uploadováno 30.04.11 - 21:48.05 dalo to zabrat ale je to dobry
uploadováno 30.04.11 - 21:50.02 pohled z boku...
uploadováno 30.04.11 - 21:53.03
aktualni stav... zatim jezdi a doufam ze se brzo nerozpadne :( je na tom spatne
uploadováno 15.07.11 - 12:59.18 pohodlna kabina
uploadováno 15.07.11 - 13:00.42 moturek z wartase doplnen el. ventilatorem
uploadováno 15.07.11 - 13:01.07 cumacek
uploadováno 15.07.11 - 13:01.34 zadecek
uploadováno 15.07.11 - 13:02.41
nebyl spatnej... pak mi z nej bracha ukradl motor do wartburga a...
uploadováno 17.03.11 - 23:55.44 
uploadováno 21.09.14 - 13:26.21 3/4 leta madarska robota za 600e ale stoji za velke H... (po prehozeni podtlaku konecne funguje)
uploadováno 24.03.16 - 01:14.48 
uploadováno 03.06.16 - 23:47.33 
uploadováno 03.06.16 - 23:48.58

Základní informace :
Správce auta :alyno
Další spravované vozy :
Založeno :17.03.11 - 23:55
Poslední změna :31.01.16 - 22:44
 
Majitel :alyno
Jméno auta :"b"obr
Typ :caravan
Sekce :Barkas B1000
SPZ :nz.....
Rok výroby :68/88 (papir/auto)
Barva :modra+hneda-zatim
Karosérie :obytná
Kategorie :tuning

Popis :

motor renault 1239ccm/40kw, jednobodove vstrikovani, v planu kotoucove brzdy a servo+dalsi vychytavky
momentalne probiha "doladovani" po madarech, pak se vrhnu na ocalouneni kabiny a pak na dalsi "drobnosti"

Aktuality :

17.12.2016 - Kotoucove brzdy
Tak jsem se konecne dostal k vyraznemu posunu... zatim se sice jen zacalo (uprava kotoucu) ale nejak zacit treba ze jo
Mam slibeneho soustruznika tak snad to udela, pak budeme vedet vic ale v podstate mam primysleno vsechno:
Kotouce vitara, brzdice citroen bx (vcetne rucky), drzak brzdicu peugeot 309 a pretesneni sadou p309-ne ze by byli spatne ale citronovy jsou staveny na lhm kapalinu ne na brzdovku a nalit lhm do soustavy ktera je naopak stavena na brzdovku... no nevim, ja to zkouset nebudu, vzdyt jsou to brzdy

25.10.2016 - nove smerovky
Prej z nejakyho italskeho supersportu ale konecne sedli presne :) navic jsou hezke s chromem

uploadováno 11.01.17 - 00:55.30

24.09.2016 - dalkove startovani
uz delsi dobu me doma lezelo 4.kanalove dalkove ovladani... puvodne jsem ho chtel vyuzit pouze na cetralni ovladani popripade zapnuti/vypnuti bufiku nebo radia popripade osvetleni v obytne casti ale pak me napadlo proc to nevyuzit treba ke startovani? a povedlo se!
nejdrive jsem udelal startovani na klic tak ze i kdyz se startuje po nastartovani, starter se automaticky odpoji, je to reseno velice jednoduse a to tak ze na kontrolku nabijeni je paralelne napojeno spinaci rele tak ze po otoceni klickem (zapnuti zapalovani) se rozsviti kontrolka dobijeni/tedy sepne rele a po nastartovani (kontrolka zhasne) a odpoji starter
po tomhle zapojeni ovsem nebylo mozne vypnout motor co me prekvapilo ale vysvetleni je velice jednoduche: motor vcetne alternatoru se toci a tedy alternator indukuje napeti ktere drzi sepnuto zminene rele (tenhle stav ovsem vyuziju pro bezpecnost-popisu nize).
jelikoz mam k dispozici 4 kanaly, postupne je vyuziju vsechny... 1 slouzi na odemceni/zamceni, 2 zapina/vypina zapalovani a 3 ovlada start ale k veci:
takze jednotlive kanaly jsem mezi sebou propojil tak ze na sebe navazuji: bez "odemceni" neni mozne zapnuti zapalovani a bez zapnuti zapalovani neni mozne startovat
takze "odemknu" na co me upozorni vysunuti se elektricke anteny (pozdeji bude doplnena vlajkou), dalsim kanalem muzu zapnout zapalovani a nasledne startovat, jak ale zabezpecit aby pri startovani nebyla uvnitr rychlost? velice jednoduse-jak jsem jiz psal, po nastartovani zustane motor bezet a je nutno ho "zadusit" kvaltem... ted tam mam doplneno rele ktere po nastartovani rozepne kontakt od dobijeni alternatoru ale ovladani tohohle rele propojim na prvni kanal=odemceni/zamceni a je to :) tim budu mit zabezpeceno ze motor zhasne az po zamceni
cela "sranda" stala kolem 600kc, zhruba 300 stalo 4.kanalove ovladani s 2ma ovladaci, pak jsou potreba 3 relatka (2x spinaci a 1x rozpinaci anebo prepinaci) kazde zhruba v cene 100kc
jednim spinacim rele se ovlada odpojeni starteru po naskoceni motoru, dalsim spinacim sepina samotny starter a rozpinacim (prepinaci lze pouzit jak rozpinaci tak spinaci ale je drahsi) ale zpet k rozpinacimu (bezpecnostnimu) to zajistuje zamezeni "neopravneneho" startu/rychlost uvnitr... hral jsem se s tim asi pul dne ale ted kdyz uz vim co a jak by to nemelo trvat dele nez 2 hodiny

www.youtube.com/watch?v=1VPp2ZKipeI

18.07.2016 - stk
Takze vcera 18.7. uspesna technicka, dnes "overena" v praxy uspesnou cestou do vidne se slusnou spotrebou 10,3l/100km
Max rychlost 100km/h gps (misty), normalni cestovni rychlost 85km/h
Jiz mam pripraven motor 1.6 z dacie 1307 co by mohlo zvednout rychlost na 115-120km/h a snizit spotrebu na vysnenych 8litru

20.04.2016 - uprava radicky...
Jelikoz planuji casem zpruchodnit kabinu s obytni casti, rozhodl jsem se "presunout" radicku zezadu dopredu vedle sedacek jak u bezneho auta... slo to v celku dobre jen spravny zjistit spravny uhel dalo trochu zabrat ale stalo to za to, radi se paradne!!!

23.03.2016 - kotoucove brzdy+vzduchove pruzeni?!
zacinam se zabivat predelanim alespon prednich brzd na kotouce jelikoz ty bubnove je potreba furt stelovat... brzdovy ucinek neni nejhorsi ale stejnomernost a "dlouhy chod pedalu" kuli neserizenym valeckum
pak bych se chtel pustit do pridavniho pruzeni ktere by melo zamezit naklonu v zatackach... vzduchove vankouse vcetle regulacnich ventilu mam jiz nejakou dobu doma takze budu potrebovat v podstate jen nekoho kdo me navari na zadni rameno/a "misky" pro osazeni vankousu
kompresor mam taky ale budu muset koupit hadicky neboli plastove trubky (neco podobnyho se pouziva po novem na lpg misto medenych), pak mozna pouziju 2 manometry a regulacni ventilky budu muset prizpusobit pro montaz do palubovky
uvidime co z toho nakonec bude ale snad pomalu casem bude vse co je v planu
nerad bych to zakriknul ale zatim se dari i kdyz pomalu
ted jsou prioritou brzdy jelikoz termin technicke se blizi a pak bych chtel v lete konecne nekam vyrazit takze budu muset dodelat i obytnou cast

20.03.2016 - pozicky
jelikoz jsem pred par lety koupil nadstavbu (puvodne prives bastei hp800) s hnusnima ceskoslovenskyma pozickama a pred par dny se mi dostali do rukou pekne s chromovym rameckem/obdobne jaku u smerovek w311 jsem se rozhodl je vymenit (smerovky to ceka taky) jen je musim sehnat ale k samotne vymene
tyhle novy svetla jsou delany pouze na 3w sufitku a jelikoz se mi s tim nechtelo moc hrat, zadni jsem osadil na puvodni ceskoslovensky spodek/tedy s 5w sufitkou a z puvodniho ceskoslovenskyho svetla jsem udelal jakousi podlozku aby se to dalo smontovat, pozdejc je mozna osadim naprimo jako vepredu-kupodivo sedi roztec sroubu takze to nebude nejmensi problem, prave stejne nejak nedrzi...
zadni-detail
uploadováno 24.03.16 - 02:22.29 obe zadni
uploadováno 24.03.16 - 02:27.57 predni
uploadováno 24.03.16 - 02:32.27 takhle jsem je koupil... ale moc kvalitni asi nebudou (jedna cervena byla zkorodovana jiz v baleni)
uploadováno 24.03.16 - 02:37.31

15.03.2016 - pomocne cepy rizeni
jelikoz datum technicke se pomalu blizi, zacinam pomalu (Bohuzel opravdu velice pomalu) s udrzbou a jelikoz pouzdra pomocnych cepu jsem jiz jednou menil a nelibi se mi, uvazoval jsem o nejake nahrade... vzpomel jsem si na mercedes mb 100 ktery jsem kdysi vlastnil (delal se v spanelsku misto zastaralych dodavek dkw) takze krom historie ma spolecnou i roztec kol-jako jediny mercedes! pak ma pruzeni torznima tycama a v neposledni ale nejdulezitejsi rade ma podobne rizeni akorad pomocni cep ma ulozen v jehlickovych klecich... bylo rozhodnuto! ovsem kde vzit klec s potrebnyma rozmerma? par lidi me vysmalo ze je to nemozne protoze pouzdro ma velice tenkou stenu a uz to vypadalo ze z toho opravdu nic nebude (maji divne znaceni takze dle rozmeru hledat neslo) ale nevzdal jsem se a po asi mesicnem googleni jsem mel sepsano co budu potrebovat, jelikoz par veci jsem objednaval z ebay-u=china, cekal jsem dalsi mesic na dodani. hned po dodani jsem se pustil do vymeny/slo to celkem pekne, jednu stranu pouzder jsem nedavno menil... takze vysli krasne bez poruseni-ty puvodne co tam byli pravdepodobne z vyroby se pri vyrazeni rozpadli
takze vymontovano bylo za chvilku a mohla nastoupit montaz (probehla taky hladce) az jsem se sam divil ale k veci: jehlove klece jsem musel pouzit misto jednoho pouzdra 2 jelikoz presny rozmer se opravdu nevyrabi, kazdopadne to neni podstatny
jemnym naklepanim (slo to velice lehce) jsem pomoci 30tky orechu z goly a maleho nadstavce (prodluzovak) nasazeneho obracene zatloukl=zalisoval pouzdra do ramu-puvodne jsem tammel i gurka na ochranu ale pozdejc jsem je vyhodil/byli naprosto zbytecne protoze puvodni gumy z plastovych pouzder presne sedli na axialni loziska ale nepredbyhejme
takze po nalisovani pouzder do ramu jsem je kvalitne promazal vazelinou osadil novym cepem a zjistil ze nepasuje, po chvilce "laborovani" jsem zjistil ze ty cepy jsou pravy a levy! takze bacha... vzhledem k tomu ze cep jsem mel jen jeden, smontoval jsem tuhle stranu s puvodnim cepem a novy pouzil na druhou stranu kam sednul ale vratme se k tehle strane...
po isazeni puvodniho cepu/je nutno osadit nejdrive spodni paku rizeni co jsem jeste nevedel takze jsem samozrejme osadil nejdrive vrchni a kdyz jsem tam spodni nemohl osadit, musel jsem to znovu rozebrat... takze jsem osadil vrchni paku rizeni (samozrejme jsem jeste pred montazi promazal axialni lozisko) a soupl ho s podlozkama (jedna seshora a jedna zespodu) pod paku rizeni (pod horni i spodni), navlekl puvodni gumovou "krytku" a az pak osadil a stahnul nejdrive spodni paku rizeni a pak i vrchni
druha strana byla samozrejme identicka=naprosto: puvodni pouzdra asi menil nekdo predemnou protoze sli ven taky krasne a i kdyz byli jeste nemecke, zdanlive bez vule jsem je vymenil(ono i minimalni vule na pomocnem cepu pres pakovy system udela neskutecne velikou vuli na kole, je to az k neuvereni!) a jelikoz pisu ze vymena byla naprosto identicka-delal jsem to v jiny den takze jsem zapomel co jsem jak delal a znovu jsem osadil nejdrive vrchni paku rizeni takze jsem to musel znovu rozebrat, pozor na to! ono to jsice smontovat jde ale nedostanete tam sroub pro stahnuti objimky spodne paky rizeni!!! proto je nutne osadit nejdrive spodek-ostatek byla hracka, snad jen nezapomenout osadit axialni loziska s podlozkama co se mi jednou povedlo taky ale na stesti jsem si toho hned vsiml
takhle me to pomalu prichazelo... jeste chybi axialni loziska s podlozkama
uploadováno 24.03.16 - 01:56.29 nove lozisko osazeno v ramu
uploadováno 24.03.16 - 02:03.21 vlevo

10.03.2016 - palubovka mercedes
ona tam je sice jiz dele ale sehnal jsem dalsi, hezci i s ovladanim topeni tak jsem ji prohodil...
povedlo se mi dokonce vyuzit mercedesacke ovladani topeni/jeste je potreba ho podsvitit-puvodni bylo podsviceno optickymi vlakny, dnes velka novinka ale palubka je ze 60tych let :)
otackomer lada, puvodni hodinky mercedes a tachometr mercedes (160km/h)
uploadováno 24.03.16 - 02:47.21 funkcni-akorad zatim nepodsvicene ovladani topeni... krytka reproduktoru je z barkasu! a i kastlik je plne funcni
uploadováno 24.03.16 - 02:50.45

2.02.2016 - "policka"
ted uz je i ocalounena a osazena reprakma...

uploadováno 24.03.16 - 02:57.56

31.01.2016 - konecne doma...
tak pred par dny jsem privezl barunku temer po roce domu z madarskeho servisu kde menili motor (renault s jednobodovym vstrikovanim), stalo to spoustu penez a bylo to odflaknuto takze nikdy vic!!! na stesti se me to povedlo rozbehat i kdyz probehnout sem ho jeste nebyl jelikoz zatim nebrzdi a dokoncuji elektriku v kabine-bude komplet z renaultu takze napojim i puvodni renaultacky vypinace... mozna dostane dokonce i digitalni tachometr
dovoz domu radej nebudu ani popisovat protoze to byla katastrofa! tahli jsme ho v noci, v mlze pouze na obriskach, brzdilo se jen motorem, netopilo se a otevrene okna aby se nerosili okna, proste hruza ale podstatny je ze je doma

7.10.2015 - "dovolena"
sice zatim jen doma ale snad konecne tento rok se nekam dostanu... mam toho v planu vic ale nevim jak na tom budu financne, uvidime-objevil jsem par zajimavych destinaci i pobliz tak snad se alespon neco povede

5.04.2015 - tohle jsem nasel na netu
tak tuhle krasnou odtahovku jsem nasel na netu a nevim proc ale nejak me okouzlila/tu masku bych chtel taky ale nevim z ceho je... mate nekdo nejakej typ, avie?

5.04.2015 - tohle jsem nasel na netu
tak tuhle krasnou odtahovku jsem nasel na netu a nevim proc ale nejak me okouzlila/tu masku bych chtel taky ale nevim z ceho je... mate nekdo nejakej typ, avie?
nevim z ceho ma cumacek ale hrozne se mi libi
uploadováno 24.03.16 - 20:29.53

15.08.2014 - nadstavba... dovoz, montaz
barkasu jsem mel nekolik, ruzne modifikace (od dodavky pres bus az po valnik) ale mim snem byl vzdycky karavan! jelikoz se mi ho nepovedlo sehnat, musel jsem si ho udelat...
puvodne jsem to sice chtel dat udelat ale kdyz mi rekli cenu 5000kc=200e pouze za zvednuti nadstavby, zhozeni korby a ozaseni nadstavby zpatky jsem si rekl ze i kdyby to melo na me spadnout tak si to udelam sam
pustil jsem se tedy do prestavby
nadstavbu jsem si podlozil vsim moznym (co jsem nasel) proste co bylo po ruce
nasledne jsem autem vyjel, zhodil korbu a auto nacouval pod nadstavbu (pred zacetim prac me spustalidi varovala ze nemam sanci to zmontovat) ale kdyz uz jsem mel korbu z valnika dolu jsem vedel ze mam vyhrano i kdyz jednoduche to nebylo
pri podkladani nadstavby jsem mirne zvednul celou nadstavbu abych mohl autem popojet kdezto pri osazeni nadstavby jsem ji potreboval dostat "dolu" na auto a moc jsem s ni hejbat nechtel takze jsem "jednoduse" zacal zvedat auto k nadstavbe :) povedlo se! pak jsem laboroval jak ji upevnit k ramu-shodou okolnosti se nejak v tom case u me zastavil Standa1443 a ten me poradil za co mu dekuji
vice rekne par fotek z montaze
takhle jsem ho privezl
uploadováno 24.03.16 - 19:55.37 takhle jsem podlozil nadstavbu kdyz jsem ji daval dolu kuli odmontovani korby
uploadováno 24.03.16 - 20:00.40 takhle to vypadalo kdyz jsem vyjel z pod nadstavby...
uploadováno 24.03.16 - 20:04.06 takhle vypadal po shozeni korby...
uploadováno 24.03.16 - 20:08.24 takhle vypada ted ale jeste ne ve finalni podobe...
uploadováno 24.03.16 - 20:11.51
takhle vydal zevnitr pri koupi, ted je tam neskutecnej bordel kuli rozestavane koupelce
uploadováno 24.03.16 - 20:17.48 rozestavana koupelka... snad ji raz dodelam, doufam
uploadováno 24.03.16 - 20:22.37

15.06.2012 - mlhovky
puvodne jsem dal napredek maly hranaty aby tam nevyseli draty z puvodnich mlhovek... ale vypadalo to divne tak jsem to ani nefotil, pak mi prinesl bracha krasny-kulaty a zluty! za 9ecek par :) cca 250kc

zpatecka chybela tak jsem ji nahradil polskou a aby pasovala k zadni mlhovce, vymenl jsem i tu-origo stejne neni v nejlepsim stavu (kdo by mel zajem o tu DDRackou, je dispozic-gratis! sklicko je dobry

uploadováno 20.06.12 - 09:13.19 
uploadováno 20.06.12 - 09:13.40

29.05.2012 - valeckovani...
jelikoz v dokladech mam barvu modrou a vuz byl bilej, musela se zmenit barva vozu-puvodne jsem to chtel nastrikat ale... az na predni "kapotu" (odskok pod oknem) je to vcelku ok
nebyl spatnej-snad nejlepsi co jsem mel
uploadováno 29.05.12 - 15:19.46 rizeni bez vule, motor tahal jako drak!
uploadováno 29.05.12 - 15:20.02 sice brzdy temer zadne...
uploadováno 29.05.12 - 15:20.19 presto jsem s nim byl i v rakousku
uploadováno 29.05.12 - 15:20.45 Bohuzel v rakousku byl prilis dlouho a blizko u ceskych hranic... takze tam i zustal :( za kratkou dobu co jsem ho mel u
uploadováno 29.05.12 - 15:21.00

29.05.2012 - zakoupeni serva, priprava pro vymenu nadstavby za
takze vytouzenej obytnak se asi stane brzo realitou (doufam), jelikoz ale skrinova nadstavba ma podlahu niz nez korba valnika, bude potreba predelat hmlovy a zpateckovy svetlo+znacku... vzhledem k tomu ze mam pred technickou a brzdi jen pp kolo cim je pravdepodobne extremne namahan pomocni cep rizeni na tehle strane protoze ma znacne vetsi vuli nez na obracene strane, objednal jsem si tedy nove pouzdra za par korun doufajic ze capum nic nebude (uvidime). manzety na poloosich jsou taky ko-takze pujdou nove, brzdy mam v planu kompletne prodelat: predek kotouce z nivy+brzdice citroen bx, kotouce jiz mam-nove a cekam na brzdice... sehnal jsem i elektricke servo z twinga, Bohuzel zatim nemam schema zapojeni ale osadit ho muzu i bez nej a zapojit pozdejc (pokud neni zapojeno, jakoby tam nebylo) protoze motorek zacne zabirat az po privedeni impulsu/neco obdobneho jaku u startru-po privedeni napeti do spinaci cvky zasune pastorek do ozubeni setrvacniku
zitra se pokusim nahodit fotky
pak prijde na rad interier-jak calouneni stropu kabiny tak vymena sedadel i palubovky, plubovka bude bud lada 1500 anebo mercedes w115 a ta se mi libi jeste vic (pripomina mi palubovku 2t wartburgu) ktera si myslim na svuj cas byla perfektni: jednoducha, prehledni a elegantni! zvlaste deluxe s imitaci dreva

26.05.2012 - dovoz valnika z hu
sem tam nejaka koroze, po ujeti par km zacal vynechavat tak jsem se na to koukl... zapalovani ok ale po vyndani svicek bylo jasne: je potreba je vymenit, nejdrive jsem sice zakoupil jen jednu ktera nepalila-byla tam s dlouhym zavitem no casem se ale Bohuzel ukazalo ze svicky je lepsi menit vsechny najednou, taky tam byli s dlouhym zavitem :( a jelikoz v hu dostat jeste bezne izolatory, mam z nich i krabicky kdyby mel nekdo zajem (gratis samozrejme), pozdejc po zetmeni jsem zjistil ze nesviti podsviceni tachometru a jedna strana obrysovych svetel, chyba v zaoxidovane poistce-odstraneno a trvale svitici ekonomer: chybici cidlo a propojeno kablikem, kablik zrusen a ted nesviti vubec/myslim ze lepsi nez svitici cely a na sehnani cidla se pracuje, jelikoz mam ebzu (Bohuzel bez snimacu), shanim spodek a v momente jak ho budu mit ji tam vrazim... mel jsem ji na wartiku a nevim si ji vynachvalit... proste parada! zbytek dlouhe cesty byl vcelku ok-az na katastrofalni brzdy ale po navratu domu a detailnejsim zkoumani jsem zjistil ze to bude asi jen rozstelovanyma excentrama. kapalina nemizi, brzdit brzdi (jedno kolo) perfektne! a po jemnem zatazeni rucky 2 predni kola... zadek nevim ale bez zatazene rucky jde vytrhnout volant z ruk a taha doprava, pocitam ze leve predni kolo nebrzdi. mile prekvapenej jsem ale byl rizenim! za jizdy jde tocit jednim prstm a vule v rizeni celkem slusna-trochu to lita na pomocnim cepu rizeni takze verim ze po vymene pouzder-popripade i cepu vedoucich pres ram to nadobudne ucinek novyho! stav novyho nemuzu napsat protoze prachovky na cepech nic moc ale vule v nich neni takze ucinek zatim plni... spotreba nato ze jel na malejch gumach: 165/70R13 myslim ze velice slusna-kolem 8-9litru na 100km, sice bez nakladu ale brzdy obcas zustali vyset a tahal jsem s nim kolem 100 tachometrove (gps 90) co je zpusobeno prave mensim prumerem kol

uploadováno 27.05.12 - 17:20.18 
uploadováno 27.05.12 - 17:20.38 
uploadováno 27.05.12 - 17:21.01 
uploadováno 27.05.12 - 17:21.14

4.07.2011 - koupa valniku "vraku"
zakoupno za 60 eur :) vymontovano par veci a nasledne prodano za 100eur s tim, ze po demontovani kabiny mi ho vrati... Bohuzel nestalo se :( ted ho rozprodava on ale je to velice neseriozni clovek takze bych od nej nic nekupoval

uploadováno 27.05.12 - 17:30.16 
uploadováno 27.05.12 - 17:30.31 
uploadováno 27.05.12 - 17:30.43

16.05.2011 - vymena torzni tyce "zabijak"
mno, takze ve skutecnosti to nebylo tak spatne jak mne predeslej majitel strasil... na stesti, i kdyz par zadrhelu bylo jelikoz jsem to delal poprvni ale kdych se toho nebal a udelal bych to drive jak jsem mel v planu, mohl jsem usetrit ulomenej podpernej nosnik :((
ja stim jezdil po nasich rozbitych silnicich jak s formuli :) ale Bohuzel tema otresma (napevno bez pruzeni) se to ulomilo ale k samotne vymene:
pouzil jsem pouze uplne obycejne naradi jako jsou 2 zvedaky, par vidlicovejch klicu a par (2) orechy na golu i s golou. hodnou chvili trvalo dokud jsem prisel na to jak to vubec funguje (jsem si myslel...ze sem na to prisel :()
postup: po uvolneni obou zajistovacich sroubu a vyndani pojistnich segerek jsem za pomoci ruznych podlozek a skrutek ruzne delky "vylisoval" kousek torzni tyce z vnejsi strany/u kola. samozrejme slo to pomalu, pokazde vyndat skrutku, dat jinou podlozku, skrutku jine delky... ale nakonec mrcha vylezla :)pak ale nastala otazka co dal? zbylou cast vyrazit smerem ke stredu auta neslo a obracene se tam nedalo dostat...
jelikoz jsem "zjistil" jak to funguje, uvolnil jsem cele rameno u kola, vytahl z ramu a podlozil zvedakem. (detaily popisovat nebudu protoze bych psal do Vanoc)... po podlozeni jsem vyrazil i dalsi dil torzni tyce smerem k stredu vozu. po vyrazeni jsem s obtizema rameno nahodil zpatky (parkrat mi spadlo se zvedaku) ale nakonec se povedlo i tohle. pak jsem zvedl auto tak aby se kolo neopiralo o cestu-vsechno jsem delal "na zemi" u nezvednuteho auta-jen opravovane kolo bylo podlozeno zvedakem. 2.hej zvedak slouzil jen na podkladani a jine pomocne prace... po zvednuti auta a spusteni ramena k dorazu jsem osadil zpatky novou torzni tyc/Bohuzel jsem mel prave obracenou stranu, takze jsem ji namontoval presne obracene jak mela jit/samozrejme umyslne! pak jsem ji spatky zajistil segerkama a dotahl z obou stran skrutkama, kdyz jsem ale spustil auto na kolo-vyndal jsem spalik kterym to bylo podlozeno jsem se lekl protoze to sedlo na doraz ramena... zacal jsem patrat jak je to mozny, vzdyt nemohla ta nova tyc prasknout pouhym spustenim auta na kolo/a i kdyby, urcite by bylo slyset prasknuti. po chvilce jsem ale zjistil ze jsem nepochopil jak to vlastne funguje, nebo pochopil spatne
nakonec jsem zjistil ze to debilni rameno ma zvenci taky "1000" hran na kterem je jakousi objimkou sevrenej kus zeleza a ten ukotven k ramu-samozrejme ze jsem ho zapomel osadit a teprve az ted jsem zacal chapat jak to funguje... po osazeni tohohle zeleza a spusteni auta na kolo jiz zustalo krasne napruzeny co me moc tesi a jsem na sebe myslim pravem hrdej/jelikoz predeslej majitel rikal co vse tam treba udelat-v servisu mi to taky nechteli udelat prej je s tim prace na 2 dny a podobny nesmysli. konecne hodnoceni: slo to vcelku dobre, vim co a jak a kdybych to mel delat znovu, slo by to mnohem lepe a hlavne rychlejc :))

7.05.2011 - zkusebni jizda po vymene spojky...
takze dneska jsem byl s klukama z Vrabel v Bratislave u znameho v trabi klube... zrovna delal jednoho trabose (zelenej kombik) jedne zname zpevacke takze byla legrace :) barkas se libil ji, i znamemu-predcedovi klubu, pak jsem byl u jedne mile pani v raci po tu rohovou lavici se stolikem, Bohuzel cestou zpatky se utrhla prava zadni naprava (podlozena spalkem) kuli zlamane torzni tyci ale na stesti nas jeste vsechny a v pozadku bez ujmy na zdravi dovezl domu takze to nebyla nejhorsi akce a klukum se to moc libilo

28.04.2011 - jak "zvednout" vykon... a "obnovit&
"genialni" policiste mi napsali misto 42koni 42kw... misto roku 1968 zapsali 1988, misto typu motoru awe312 nejakej 2468-8/1-90 co jsem v zivote ani neslisel :(( zna nekdo tohle znaceni motoru? dik

27.04.2011 - prihlaseni
dnes konecne po dlouhe dobe (2 tydny) prihlasen na me... policista pri okenku se me ptal co je to za auto :) a na technicke pri kontrole cisel se me ptali jak se to tam, dostalo ale nakonec mi dokonce zapsali specialni nadstavbu pro 8 lidi, pritom mam obycejnyho kombika ale tim lip pro mne/asi kdyz videli ze kombi=kombinovanej osobni+nakladni automobil tak to vyresili nadstavbou ale je mi to jedno, hlavne ze to mam na jmene...

13.04.2011 - "novej" kamarad...
tak jsem sehnal dalsiho barcu, Bohuzel stav nic moc ale za 200eur jsem zazraky ocekavat ani nemohl... bud sezenu dalsi na tyhle papiry anebo uvidime-technickou ma jeste vic nez rok, pojistka me stoji 22 eur na rok a emise se u nas na 2.takta nedelaji :)


Komentáře :

 
18.12.16 - 22:30 alyno [odepsat]
To Kocour:
bingo!
kousek ze stredu virizly a znovu zlaminovany...

 
3.12.16 - 08:57 Kocour [odepsat]
To alyno: z čeho máš ten větrolam na střeše? Z Avie?

 
14.04.15 - 22:52 alyno [odepsat]
To netOpýr:
ee, uz je to udelany normalne:


http://pokec.azet.sk/alexko1/fotoalbumy/barkas-2?i9=0b4048f34c81


Bohuzel ty fotky jsou tak velky ze sem nejdou vlozit...

 
14.04.15 - 00:48 netOpýr [odepsat]
To alyno: to neni přívěs na valníku?

 
14.04.15 - 00:46 alyno [odepsat]
To netOpýr:
A co hned prvni??

 
18.01.15 - 19:59 netOpýr [odepsat]
To alyno: v popisu máš karavan, nějak ho na žádný fotce nevidim?

 
16.01.15 - 22:00 alyno [odepsat]
To Trabantolog:
v tomhle momente uz ne ale pracuje se na dalslm sehnanl techto dverl...

 
16.01.15 - 21:55 Trabantolog [odepsat]
[www]
To alyno: Takže ty ho nemáš?

 
16.01.15 - 21:55 alyno [odepsat]
To Trabantolog:
a neqde q tomu byl l popls-cesqy/psalo se tam ze stahovacl mechanlzmus byl pouzlt z trabanta

 
16.01.15 - 21:53 alyno [odepsat]
To Trabantolog:
nema! neqde jsem ho vldel l na vldeu a tam to bylo peqne vldet...

 
16.01.15 - 21:44 Trabantolog [odepsat]
[www]
To alyno: To má klasické šoupačky a mě hlavně zajímalo to co máš doma.

 
16.01.15 - 21:34 alyno [odepsat]
To Trabantolog:

stahovacl oqno quprlqladu zde:


http://www.barkas.de/Tagebuch/1991-04-10/DerLetzteTag3.jpg


motor byl bastl a je nahrazen motorem renault podelne na qlaslcqe barqasove prevodovce-taqe bastl (hungary)

 
12.01.15 - 17:50 Trabantolog [odepsat]
[www]
To alyno: Prohlížel jsem fotky, ale nějak nemůžu najít toho Barkase se stahovacími okénky a motorem Lada napříč, kterej to je? Uložení toho motoru mě zajímá a jakou má převodovku.

 
21.09.14 - 13:29 alyno [odepsat]
To Krteczek:
doufam ze tahle uvodni fotka Vam jiz vadit nebude... trvalo mi neskutecne dlouho abych ho dostal do tehle podoby

 
27.05.13 - 18:26 Krteczek [odepsat]
To alyno: Úplně nechápu tuhle kartu auta. Původní popis je asi na modrobílou dodávku, ale mezi tím se tu vyskytují fotky dalších asi čtyřech vozů. A teď jsi to korunoval nějakým dalším obytným vozem, který mi Barkase připomíná jen vzdáleně. Buď od té dobroty a roztřiď to, promaž, případně založ příslušnou kartu vozu. Díky za pochopení.

 
2.05.11 - 18:44 alyno [odepsat]
To Trabantolog:
ja jsem odstrojil puvodni barkasackou sedacku a na jeji ram jsem navaril tyhle... takze vyndavaci jsou jak dotedka-mezi volantem je misto akorad a nastupovani/vystupovani je v pohode

 
2.05.11 - 18:19 Trabantolog [odepsat]
[www]
To alyno: Ty z Favorita jsou podstatně nižší než z Trabanta. Nejde o to zda seš jedinej, ale jak se v nich sedí co se týče výšky a jak se třeba nasedá do auta a jaká je mezera mezi volantem a nohama, taky mám skoro ve všech Barkasech jiná sedadla, ale u všech jsem musel uřezat celé původní držáky a posadit je na původní rámy.

 
2.05.11 - 10:30 alyno [odepsat]
To Trabantolog:
u nekoho jsem videl v karte sedadla z favoritu, myslim ze carlos ma zas z nissanu... nejsem jedinej kdo ma vyssi nez puvodni a ty trabanti zas nejsou tak vysoky

 
2.05.11 - 10:16 Trabantolog [odepsat]
[www]
To alyno: Jo u fotky jsem to četl jen jsem nepředpokládal, že máš hlavu stejně vysoko jako je zasunutá opěrka sedadla.

 
2.05.11 - 10:08 alyno [odepsat]
To Trabantolog:
je to napsano u fotky: misto cca 15cm a vyhled perfektni, horsi je to s pohledem dozadu (zrcadlo) na spatnem miste

 
2.05.11 - 09:22 Trabantolog [odepsat]
[www]
To alyno: Tak ten rok bych si nechal přepsat, já když jsem si byl vyzvedávat Techničák na veterána tak mi ho slečna 2x přepisovala jednou to bylo tažné zařízení a podruhé obsah, podle ní měl Wartburg obsah 50ccm prostě si pletla kolonky. Jinak kolik místa máš nad hlavou a jak vidíš skrz přední okno?

 
30.04.11 - 22:00 alyno [odepsat]
To Pavel JHB:
no jo to by me nevadilo ale trochu me sere ten rok vyroby... oficialne bych ted mel platit 3x vyssi pojistku co se mi zrovna moc nechce

 
30.04.11 - 18:40 Pavel JHB [odepsat]
Clovece nekomu da vyhnani par koni navic spoustu prace a penez a ty to mas i s urednim razitkem za par minut pri vypite kavicce

 
29.04.11 - 09:31 alyno [odepsat]
To Trabantolog:
mam ji tam polozenou a v pohode-s takhle (neuchycenou) jsem udelal cca 100km

 
29.04.11 - 08:40 Trabantolog [odepsat]
[www]
S těma sedačkama nevím jestli se tam pak vejdeš s hlavou, do Barkase musej bejt hodně nízký jinak koukáš do rámu okna a nejlépe s plochým sedákem bez vyvýšených okrajů.

[1-25]   

Přidat nový komentář
Přidávat komentáře mohou jen registrovaní uživatelé !


Autoklub Trabant Brno
© 2005-2018 by Martin, sponzored and managed by Tomáš
Prosím o dodržování pravidel stránek.
loadtime : 0.121259, 24.06.18 - 17:08:23, uptime : 12 dnů 18 hod 22 min, volné místo : 13024 MB
<- červen
2018
->
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Volby
Přihlásit se

Přihlášení lidé
Čouda