18.10.2004
Trabantík je konečně přepsán, bohužel na DI neznají béžovou barvu. Takže v OTP je zapsána žlutá - pastel (jsem zvědavý, jak to budu vysvětlovat příslušníkům PČR).

16.10.2004
Trabantík konečně celkem obstojně brzdí. Bylo zapotřebí přetěsnit všechny brzdové válčky a hl. brzdový válec.
Tomáš se s trabantíkem vydal do Prahy, kde bude třeba projít evidenční kontrolou, aby se mohl stát právoplatným majitelem.


28.9.2004
Tomáš přetěsnil brzdy na přední nápravě, ale brzdný účinek se bohužel nezlepšil, protože nejspíše prasklo těsnění v hlavním brzdovém válci. Ale zatím není potřeba s trabantíkem jezdit (což vlastně asi nikdy nebude třeba, plánujeme mít Chobotničku pouze jako veterána na srazy). A tak si bude muset chvíli počkat, než na něho dojde řada.
Trabantíka jsme zatím přesunuli do jiné garáže, aby uvolnil místo Jitčinému 2.trabantovi, který se připravuje na lak.

19.9.2004
Tomáš trabantíka důkladně umyl a Trabantík vypadá opět jako nový. Musel bohužel přečka noc venku, ale dneska jsme mu vyklidili garáž a může být opět pod střechou.

18.9.2004
Od rána jsme betonovali a jen co jsme to dodělali, nasedli jsme do Dráčka (jakožto reprezentativního vozidla) a vydali se směr Kladno. Jeli jsme v celé naší rodinné sestavě, tj. Michal, Tomáš a Martin(já).

Na místo jsme dorazili bez větších problémů a po 2. doptání na ulici jsme trefili i k bydlišti majitelky. Bylo celkem překvapením, že majitelkou byla postarší paní na vozíku a ještě větším překvapením bylo, když jsme sešli dolů do garáží, kde trabantík stál.

Pod nánosem prachu (rok tam stál bez hnutí) se skrýval úplně dokonale zachovalý kombík s plně ručním ovládáním. Tzn. hycomat, ruční plyn a ruční brzda. Když jsme poprvé nakoukli do Trabantíka, kolem volantu bylo podezřele moc pák. Odtud ten název Chobotnička, prostě to kolem volantu vypadá, jako by tam byla namotaná chobotnice :-).
Dalším důležitým úkonem bylo nafouknutí všech kol, které byly dokonale prázdné. Ještě že to byly diagonály (alias hadice), které drží tvar i úplně prázdné.
Poté jsme chtěli trabntíka vystrkat na světlo denní, ale hupsss, ono to nešlo. Bohužel byla zatažená ruční brzda, která se samozřejmě po takovém dlouhém čase přilepila. Ale stačilo trošku trabantíka rozhoupat, ozvala se rána a ruční brzda povolila.
Ale nezůstalo jen u přilepené ruční brzdy. Bohužel přilepený byl i motor. Zde však stačilo zařadit rychlost a drobně trbantíka popostrčit a motůrek se odlepil a šlo s ním plynule točit.
Dalším drobným problémem byl podivný zápach benzínu, který byl cítit spíše jako technický benzín říznutý petrolejem. Ale kupodivu trabantík i na takto starou směs chytnul na první škrtnutí, byť zprvu jen na jeden válec. Druhý však dlouho nelenil a k prvnímu se brzy přidal.
Nyní následovala zkušební jízda kolem paneláku. Trabantík jel bez problémů brzdil, svítil zkrátka nic nebránilo tomu, abychom s ním vyrazili k domovu. Jediným dalším drobným problémem byl nefunkční hycomat. Tato závada se vyřešila pouhým dolitím oleje do nádobky pro hycomat.
A tak jsme paní vyklidili trabantíka od všech věcí, které by se jí ještě mohli hodit, sepsali jsme kupní smlouvu, zaplatili smluvený obnos a vyrazili domů.
Cesta proběhla v celku bez problémů, až na to, že postupně začaly protékat prasátka a tak brzdný účinek šel výrazně dolů. Cca 20km od domova se ozval ze zadní části podezřelý zvuk, který jsme zhodnotili jako utržené brzdové obložení na zadním kole. A tak musel Tomáš jet velmi opatrně, ale nakonec úspěšně dojel.


Někdy kolem 14.9.2004
V tento den přišel babičce dopis, ve kterém byl uveden adresát Tomáš Kotek a dále nic. Překvapivě dopis dorazil do dobrých rukou, avšak babička musela dopis otevřít za dohledu pošťačky. Poté se z dopisu dozvěděla, že se jedná o trabanty a bylo jasné, že dopis dorazil na správnou adresu :-)

O co v dopise šlo. Nějaká paní slyšela reportáž v rádiu o našich trabantech a nabízela Tomášovi trabantíka, který má málo najeto a je v dobrém technickém stavu za dobrou cenu. V závěru dopisu uvedla telefonní číslo.
Jen co si Tomáš osobně převzal dopis, hned na toto číslo volal. S paní se domluvil, že se na toho krasavce pojedeme v sobotu 18.9.2004 odpoledne podívat.