9.1.2005 Výlet pro Wartburgy
Tak se nám povedlo sehnat pár kousků resp. 3 staré Wartburgy. Jeden pojízdný s SPZ, druhý nepojízdný a třetí taktéž nepojízdný. A tak s pojízdným se dojelo po vlastní ose, zatímco nepojízdného bylo potřeba přivést. Třetí Wartburg ještě na místě prodeje získal nového majitele, takže nakonec z této výpravy byly "pouze" dva nové přírůstky. Zatím neznám podrobnosti.

Fotky, z výletu ZDE.


12.11.2004 Výměna spojkového ložiska
Tak jsem úspěšně absolvoval 6.Podzimní Trabantiádu !
I když úplně úspěšné to nebylo. Již cestou na sraz se ozývaly podivné zvuky při sešlápnutí spojky, což nevěstilo nic dobrého. A na sraze se to ještě zhoršilo, když při sešlápnutí spojky dokonce chcípal motor. Proto jsem se poradil s účastníky srazu - čili odborníky a bylo nanejvýš jasné, že spojkové ložisko nadobro odešlo kdo ví kam...
Ale bylo zapotřebí ještě odvézt Ondřeje a jeho Multikáru, což už byla doslova děsná jízda, kdy se nešlo prakticky normálně rozjet. Velmi se mi hodila volnoběžka a tak pokud to nebylo nutné, řadil jsem úplně bez spojky. Jediný problém byly rozjezdy.
Nakonec jsem to zvládnul a dojel jsem i na zahradu, kde jsem se pustil do výměny.
To, co jsem vyndal, mě doslova vyděsilo. Celé ložisko bylo úplně modré a jeho čelní strana, která dosedá na přítlačný talíř spojky, byla od něj doslova vysoustružena. Ložisko jsem vyměnil, potěšilo mě, že na výměnu stačilo motor pouze povystrčit a nebyl to proto takový problém vyměnit.
Fotky, jak výměna probíhala naleznete ZDE.

15.9.2004 Průběžný stav
Včera jsem zjistil, že bohužel protékají prasátka na zadní nápravě, takže holt budu muset vyměnit gumičky. Ostatní nápravy jsem již takto opravil, ale na tu poslední nápravu jsem již bohužel neměl nové gumičky. A jak je vidět, opět se to vymstilo :-/

Další novinkou je ruční naviák !. Trošku jsem si pohrál a narychlo jsem svařil rám, na který by bylo možno naviják upevnit. Již je otestovaný, trabanta lze bez větších problémů vytáhnout !

Barkas úspěšně absolvoval další sraz, tentokrát si udělal výlet do Hradce u Kadaně. Já jsem se ho neúčastnil a půjčil jsem Barču bráchům. A nebylo to úplně bez problémů, protože po cestě začal Barkas trošičku kuckat a nechtělo se mu jet. Vidím to na nějaké nečistoty v benzínu. Proto v nejbližší době pro jistotu vyměním AC pumpu a nainstaluji průtokový filtr paliva a snad bude klid. Jinak jel Barkas prý jak blesk !

Pár aktuálních fotek ZDE.


7.9.2004 Noční odtahování Trabantů
Při odjezdu ze zahrady mi volal Michal, že jeden kamarád potřebuje zachránit svého trabíka s ulomeným PZ kolem z odstavného parkoviště, kam byl nemilosrdně odtažen při čitění ulic, ačkoliv měl za sklem nápis s prosbou, aby to neodtahovali, že Trabant je nepojízdný.
A tak jsem se ještě vrátil, přesedlal jsem do Barkase a vydal jsem se směr Praha. Zde jsem Barču půjčil bráchům, kteří se vydali na záchrannou misi. Překvapivě Trabantíka bez větších problémů na Barču dostali a odvezli jej na místo určení.
Dalším dnešním úkolem bylo převést kamarádového nedostrojeného Trabantíka druhému kamarádovi, který si ho od něj koupil.

FOTKY Z AKCE

3. - 5.9.2004 SRAZ VE VRBNĚ
Na sraz jsme se vydali kolem poledního v pátek 3.9.2004. Vybavil jsem se vším nářadím, které by se eventuálně mohlo hodit při nějaké poruše. Na bagáž a ostatní osobní věci zbylo místa opravdu pomálu.

Vydali jsme se z Karlštejna směr Liteň, kde jsme doplnili zásoby pohonných hmot a dohodli jsme se, že zkusíme chvilku povozit Azuritka, co tomu Barča řekne. Kupodivu Barča po cestě nikterak neprotestoval a tak z původně plánovaného úseku cca 15km po rovině jsme se rozhodli Azurita nechat naloženého i do prudkých kopců, které nás čekaly. Menší kopce Barča zdolával za 3 cca 40-50km/h ale potom přišel jeden opravdu dlouhý a členitý kopec, kde již Barča pomalu začal protestovat, že je mu teplo (ono se ani není čemu divit, bylo teplo, Barča jel notnou chvíli na druhý převodový stupeň cca 30-40 km/h). A tak jsem na jednom vhodném místě, přibližně ve 2/3 kopce zastavil a udělali jsme si takovou menší pauzu, aby Barča trošku vychladnul. Během 10 minut jsme opět vyrazili. Další problémy s teplotou již nebyly a volným tempem jsme úspěšně dorazili do kempu ve Vrbně.

Soutěží jsem se neúčastnil, bohužel slalomy nebyly přispůsobeny rozměrům Barkase a ani při nejlepší snaze bych tím asi neprojel. Jediné, čeho jsem se účastnil, byla spanilá jízda.
Zde se konečně Barča využil na ostro, neboť Martinovi se povedlo na svém Dědečkovi přecvaknout homokinetický kloub a tak bylo zapotřebí ho dopravit do kempu (stalo se to v Blatné, takže to bylo cca 5km od kempu). Ale nezůstalo jen u odvezení, ale hned se Barča využil jako zvedák, neboť se velmi dobře na něm auto opravovalo. Po vyndání kloubu se ještě čekalo na druhý den, kdy byla burza ND, zda tam nebude mít někdo lepší homokinetický kloub, než měl Martin (naštěstí měl náhradní). Nakonec se lepší bohužel nenašel a tak mu tam Tomáš namontoval ten jeho záložní, na který pohodlně dojel domů po svých.

Cestou ze srazu jsme jeli opět s naloženým Azuritem. Tentokrát úplně bez problémů s teplotou a dokonce to vypadalo, že motůrek se probouzí k životu a dokonce i méně papá než cestou tam. I když papá, spíš nechutně žere, cestou na sraz se pohybovala spotřeba těsně pod hranicí 20l/100km, ale cestou zpátky to vypadalo už na nějakých 15-17l. Každopádně sraz abslovoval bez úhony a byl jsem rád, že jsem tam nejel zbytečně.


Týden před srazem ve Vrbně
Můj cíl byl jasný, dát barkase dohromady a vyjet. Takže co vše bylo nutné udělat :
  • Zapojit zadní brzdy.
    Celkem snadná práce. Povedlo se mi sehnat chybějící brzdovou trubici propojující prostřední a zadní nápravu. Nakonec byla krátká, ale koupě spojky a krátké trubice pomohla. Pak se ukázalo, že gumičky v brzdových válečcích na prostřední nápravě již nejsou v kondici a bylo je třeba také vyměnit. Naštěstí jsem byl připraven a díly byly již nakoupeny.
  • Převodovka
    Vypustil jsem starý olej, ktrý silně připomínal mazut. Taková tmavá hustá látka málo podobná oleji. Ale bohužel s olejem jsem vypustil i kus jednoho zoubku, z čehož nemám vůbec radost a dost rád bych pro jistotu sehnal převodovku náhradní.
    Dále proběhla výměna manžet a doplnění tuku do homokinetických kloubů. Moc pěkná chťovka. Naštěstí jsem to nedělal já, ale brácha, kterému tímto děkuji :-)
  • Elektrika
    Jako první věc jsem zapojil teploměr a úspěšně vyzkoušel i palivoměr. Pak přišly na řadu zadní světla. Bylo zapotřebí natáhnout novou elektriku. Poté se brácha pustil do té spleti drátů a dost jich tam vystříhal. Přesto téměř všechno funguje jak má (až na konrolku dálkových světel)
  • Chladící okruh
    Toto je kapitola, které jsem se nejvíce obával. První pokusy byly dost zoufalé. Nejprve jsem sháněl expanzní nádobu, abych to vůbe mohl vyzkoušet. První jízdy po nekonečném odvzdušňování končily po cca 500 metrech totálním vařením a nepomohl ani sepnutý ventilátor. Poté se ještě laborovalo s temostatem, nejprve s jeho úpravou a nakonec jeho odejmutím. Nicméně furt nic a nadále jsme vařili a vařili.
    Nakonec jsem se tedy pídil, proč tomu tak je, kde se ten vzduch bere a došel jsem k závěru, že se zkrátka nedaří zaplnit celý chladič, přestože expanzní nádoba je jistě podstatně výš. A tak mě napadl skvostný nápad chaldič odmontovat a spustit ho na zem. Poté to v chaldiči zabublalo a problém byl vyřešen. Od té doby musím Barču pochválit ani jednou nevařil !
  • Úprava karosérie
    Pustil jsem se do kitování vyvařených kapes u dveří. Pak následovalo srovnání a zakitování promáčklých dveří u řidiče. Celkem jsem tím ztrávil asi 2 dny :-/
  • Zbylé drobnosti
    Celého Barču jsem umyl interiér i exteriér. Rám jsem natřel Tlumexem a oloupané a promačkané bočnice jsem srovnal a natřel. Vše jsem uklidil a umyl okna ! Nejprve sice muselo přijít na řadu ředidlo, aby pustil zbytky barvy po předchozím lakování.

    FOTKY Z OPRAV

    Stav k 20.8.2004
    Barkas už je na kolech, má motor a brzdí, zatím jenom na předek. Pracuje se na chladícím okruhu, pak příjdou na řadu brzdy, elektrika a ještě nějaké vaření. Ale už to vypadá zase jako auto !

    Stav k 15.8.2004
    Teda vidím, že poslední aktualita již dávno neodpovídá aktuálnímu stavu. Událo se toho opravdu hodně, tak doufám, že si na vše vzpomenu. Nebudu se dlouze rozepisovat a tak napíšu pouze seznam hotových věcí.




    8.-13.6.2004
    Přidal jsem pár fotek, když jsme se jeli na Barkase poprvně kouknout. Jen tak pro ilustraci, aby bylo
    vidět, v jakých rukou Barkas vlastně byl...
    FOTKY ZDE


    Nosník nápravy je hotový ! Hrál jsem si s tím sice 3 dny, ale snad se to povedlo. Bohužel
    když jsem zkoumal jak a na co nosník zpátky přivařím, zjistil jsem, že tak nějak není na co
    vařit. A tak šel na řadu vyřezat další nosník. Jde o příčný nosník a dost jsem se bál, aby se celý rám nehnul,
    proto jsem Barkase podložil špalkama. Nyní mám připravené oba nosníky a už se těším, až je tam budu moci vrátit
    a udělat z Barkase zase šestikolku. Snad o následujícím víkendu...
    Pár FOTEK z oprav.

    5.-6.6.2004
    Na Barkasovi jsem provedl zásadní zásah do nosného rámu.
    Nejprve jsem sundal zadní nápravu. Protože každou chvíli pršelo, povedlo se mi kupodivu s Barčou
    na cca 3m najet do garáže, kam se vešel opravdu jen velmi těsně, na každé straně bylo cca 20cm.
    Demontáž nápravy šla až na dva ukroucené šrouby vcelku v pohodě. Barkas je nyní jen čtyřkolka.
    Asi se mu to moc nelíbí, protože zadek o poznání klesl k zemi. Ale co dál s tím ?
    Najel jsem si nad moji pseudo montážní jámu, abych viděl, co a jak budu dělat dál.
    Pohled to byl příšerný. Zespodu nosný rám už vlastně nebyl. Po plechu zbyl jen tenoučký
    obal oxidu. Navíc celý nosník, ve kterém je uchycená zadní náprava, byl
    takřka ulomený od hlavního rámu. Ale co tedy s tím ?
    Nakonec jsem se rozhodl, že celý rám na uchycení nápravy prostě vyřežu a budu si s ním hrát
    venku, protože si nedovedu představit, jak bych to na autě dával dohromady. Už takhle to bude jak puzzle.

    A tak přišla na řadu flexa a celý nosník jsem vyříznul. Chudinka Barča je tedy bez zadní nápravy
    a bez kusu rámu. Je dobře vidět, že se to již někdo snažil vyvařovat. Levá strana se kupodivu povedla,
    ale to samé se bohužel nedá řící o pravé, která tam prakticky není. Dost se divím, že v tom ta náprava
    mohla držet. Takže doufám, že příští víkend se mi povede rám opravit.

    Více na FOTKÁCH z opravy.


    21.5. - 25.5.2004
    Tak jsem se snažil něco málo udělat na Barčovi.

    Nakoupil jsem sadu gumiček na přetěsnění brzdových válečků a pustil jsem se do brzd.
    Kupodivu se mi podařilo vše rozdělat a vyměnit a za malý zázrak považuji, že se mi povedlo
    povolit všechny odvzdušňovací šrouby ! Vše se povedlo i odvzdušnit, nicméně pedál stále
    není tvrdý a musí se našapat, tudíž mě v nejbližší době čeká ještě vyměnit gumičky v hlavním
    brzdovém válci.

    Dále jsem nakoupil pár pantů a 14ku kulatinu a výsledkem je hotový levý nájezd !
    Byl bych se pustil i do dalšího vyvařování, leč bohužel počasí mi nepřálo, proto jsem se zavřel do
    garáže a pracoval na bráchově "spotřebním" autíčku a také trošku na své hýčkané škodověnce.

    Proběhl první test, jak se bude Trabant vyjímat na Barkasovi ! Více na FOTKÁCH


    16.5.2004 - Podrobná
    prohlídka
    , videa z "jízdy" :

    video1
    ,

    video2


    14.5.2004 - Koupě Barkase

    Stav po koupi :
    dost žalostný, ale dojel 150km až na zahradu

    špatné brzdy
    moc nejede (zatím má co dělat sám se sebou)
    moc neřadí - nejspíš spojka v háji, protože i prokluzovala
    elektroinstalace díky minulému majiteli zralá na kompletní natažení od znova
    zub času a nevhodná oprava zanechala díry v nosném rámu
    chybí topení
    chybí naviják
    zásek v čelním okně, sice to ještě není na výměnu, ale nejspíše si raději seženu
    náhradní
    nefunkční stěrače